Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

3 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer så mye, og lykke til!

Jeg har tatt på hundene seler, for vi skal ut på tur i sivilisasjonen, så det er greit å være forberedt på at de må gå i bånd om vi ser mennesker. Glam fikk på seg sin sele, sist brukt for over to måneder siden. Jeg måtte utvide den i alle retninger. Det er slik en vet at unghunden utvikler seg, han skal bli stor gutt han også! Jeg ser jo ikke i det daglige at joda, nå har han blitt breiere enn han var på sist utstilling. Når jeg i tillegg vet at han har mistet en del pels på disse månedene, så er det moro å se hvor mye mer han har blitt.

Og han er ikke tjukk :P 

Jeg ble ikke fullt så lykkelig da jeg oppdaget at Symra sin sele måtte utvides flere steder. For første gang har jeg en hund som er litt lubben. Siden hun ikke spiser mer enn hun pleier så handler det vel om at aktiviteten har gått ned. Hvis det ikke hjelper å bare utvide den daglige runden og legge inn mer frislepp så må jeg begynne å posjonere ut mindre mat. Sånn er det å begynne å dra på åra Symra, you and me both.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, *Kat84* said:

AN er jeg hos veterinær. På tide å sjekke hofter og albuer. Tror ikke Sjef har vært så rolig på nytt sted noen gang :lol:

 

20161103_151717.jpg

Han hadde vel ikke akkurat særlig til valg om å være rolig, vel... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, naboen er hjemme. Det dunker og smeller ovenfra, Uno ligger i sofaen og murrer. Jeg har nevnt ham før, hvordan han har MYE mer penger enn han burde ut fra ligning og familieforhold... vel, nå har han bytta bil igjen. Dette er fjerde bilen på et halvt år, bytta fra skryte-Mercedes til BMW X5 med heftelser på 700k. Det hadde sikkert vært lettere å svelge om han ikke hadde vært så gjennomgående ufyselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå blir jeg småsprø av pusen jeg passer, han mjauer heeeeele tiden! 

Ferdig hos hønene. Jeg begynner å få vondt i halsen, så nå skal jeg drikke en kopp te og håpe jeg ikke blir sjuk. En av ulempene med å leke bonde er at hønene gir blaffen i om jeg blir sjuk, jobben må gjøres uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pixie skrev:

Hurra, naboen er hjemme. Det dunker og smeller ovenfra, Uno ligger i sofaen og murrer. Jeg har nevnt ham før, hvordan han har MYE mer penger enn han burde ut fra ligning og familieforhold... vel, nå har han bytta bil igjen. Dette er fjerde bilen på et halvt år, bytta fra skryte-Mercedes til BMW X5 med heftelser på 700k. Det hadde sikkert vært lettere å svelge om han ikke hadde vært så gjennomgående ufyselig...

Hvorfor bryr du deg? Ikke la deg irritere over hvordan andre bruker pengene sine. Det har du jo ingenting med uansett.
Om han bråker, gå og klag. Men hold deg for god til å spekulere i andres økonomiske situasjon da. En sånn sladdersnokete nabo vil du vel ikke være? For er ikke det egentlig littegrann ufyselig det og? 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er godt kjent i Stavanger og vet om det er noen greie restauranter i nærheten av jernbanestasjonen? utenom den sushien som ligger der.. Må ikke være så langt unna, da jeg skal videre med bussen, og vil ikke bruke så mye tid på å finne frem :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at neste gang jeg flytter blir det inn til byen. Trives godt her, og det er bare å gå rett ut på jordene fra hagen her, men når det kommer snø så er det egentlig ikke noen steder å gå her. Veien her er veldig trafikkert og den er ikke opplyst, og selvsagt ikke fortau. Så det er ikke så veldig aktuelt å gå kveldstur her. Liker ikke å være så avhengig av bil liksom. Til å være omgitt av jorder og bo på en gård er det egentlig ganske sentralt, hadde kunne gått inn til byen på 20 min om det hadde vært tilrettelagt for det.
Jeg savner å tusle kveldstur i byen jeg. Men nå har jeg iallefall fått bekreftet at jeg trives best med å bo i urbane strøk og blant folk, og at det aldri vil bli aktuelt å kjøpe et småbruk 40 min inn mot gokk slik som et vennepar nettopp har gjort [emoji16]
I
Casper er fornøyd med egen peis da, og jeg er fornøyd med å ha fått ett eget rom dedikert til maling. Og husleia er lav så det er et pluss.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, laikamor skrev:

Noen som er godt kjent i Stavanger og vet om det er noen greie restauranter i nærheten av jernbanestasjonen? utenom den sushien som ligger der.. Må ikke være så langt unna, da jeg skal videre med bussen, og vil ikke bruke så mye tid på å finne frem :P

 

zouk! Kanskje ti minutt å gå fra jernbanestasjonen, men helt klart den aller aller beste maten i hele byen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg hatt to treningsøkter med hver av hundene på kjøkkenet. Jeg tenkte frysmarkering med begge to på teipbit, men Decoy gikk jo inn med både labb og snute så til han ble det lukking av skuffer og skap (og jeg hoppet bare over target der, enda han aldri har trent på å lukke igjen ting før). Han må ha sett at Bris fikk klikk for å dytte borti kjøkkeninnredninga og koblet at det er helt sikkert det vi skal, og siden han ikke gjør ting forsiktig så smalt han igjen skapdør og skuffe fra første stund. Og da mener jeg smalt igjen. :lol: Han hører veldig mye dårligere, men klikkeren fikk han med seg. Morsomt for han også å jobbe litt, jeg er alt for dårlig til å trene litt sånne småtteri med han. Han får ikke trene så mye pga han nettopp går all in og litt til i alt han gjør, han har jo en svakhet i ryggen som han fort smeller opp. Men han kunne fått litt mer søksøvelser og småoppgaver da (får spor i ny og ne, men er alt for dårlig til å trene når det bare er aktivisering og ikke mot et mål :icon_redface: ).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en milepæl, når det blir så kaldt ute at det er iskrystaller på innsiden av vinduet i påbygget. Det er ikke dårlig isolert. Det er IKKE isolert, fant jeg ut i sommer. Så nå må jeg gjøre alvor av å få kjøpt isolasjonsplater til å stenge døråpningen mellom påbygget og huset, i håp om at det holder kulda til den delen av huset.

Nå må jeg få satt på ei vaskemaskin - det er RS i helga, og jeg kan ikke sitte i rosa Stormberg blant NKK-pampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Winterfuckingswonderland ass... :getlost: 

@Mari må gå og vaske munnen sin med såpe og Plumbo..... VINTER :heart::heart::heart: :bananas:

23 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg savner å tusle kveldstur i byen jeg. Men nå har jeg iallefall fått bekreftet at jeg trives best med å bo i urbane strøk og blant folk, og at det aldri vil bli aktuelt å kjøpe et småbruk 40 min inn mot gokk slik som et vennepar nettopp har gjort emoji16.png

Du bor alt for NÆRT byen til å få den "bo på landet"-følelsen :P 
Her går vi langs vegene fordi det ikker er særlig trafikk vøtt... og har masse stier og fine steder å gå helt uten trafikk (sånne skogsbilveger og sånt, vet du :D). 

Har jeg vært i Elverum sånn at hundene skulle få ormekur før vi setter nesa mot Danmark i natt... jeg burde antakelig heller ha kjørt til Hamar, for på Husum stod onkel og skulle sjekke at vi ikke drev med sånn drink&drive.... samtidig sjekket de førerkort. Politimannen syntes ikke at bildet på førerkortet fra 1993 lignet så veldig på hun som satt bak rattet i dag, og mente at jeg burde bytte ut det store, rosa førerkortet som var utstedt på Hønefoss i forrige årtusen :aww: Nå kjører jeg rundt med en sånn blå lapp fra politiet om at jeg har lov til å føre kjøretøy uten førerkort - foreløpig :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innafor med 3 boller fra deli de luca og m til middag når man er hjemme aleine? Det er for seint å mene noe annet nå uansett :sleep:

Lurer på om jeg skal gå og legge meg litt igjen, 4 t søvn før nattevakt nr 3 er litt lite, men nå er jeg jo egentlig ikke trøtt, bare fysen på mer m, men det er kanskje et greit tegn på at jeg faktisk er trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, minstemann skrev:

zouk! Kanskje ti minutt å gå fra jernbanestasjonen, men helt klart den aller aller beste maten i hele byen!

Så ut som de hadde god mat! Men dessverre for langt unna siden jeg må nå bussen, da går det med 20min bare på å komme frem og tilbake. 

Blir nok en panini på Narvesen, om jeg ikke finner noe rett rundt. Mat er mat :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...