Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

På 1.11.2016 at 11:55 AM, Siri skrev:

Jeg går gjerne i tog for å få ha sommertid hele året :flag:

Unge frøkener nå til dags altså.... man kjøper seg sko med pigg til vinteren. Da går man trygt og godt, selv på blankis :P 

Har jeg vært i møte - og skal i nytt møte nå!!!

Jeg er med i det toget: HUNDEEIERE FOR SOMMERTID!!! :cheerleader:

Klemmer til @Krutsi & @Wachita & @WelshenNemi & @Mud :hug::hug::hug::hug:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har ingenting å melde i dag annet enn at sol hjelper på humøret :banana:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Når Pasientreiser først skulle gå digitalt og legge opp til elektronisk søknadsskjema, så ville det vel i 2016 ikke skadet om de la til rette for å laste opp vedlegg? De ber jo om bekreftelse på oppmøte til time, men har du vedlegg må du søke med papir. Det samme med parkeringsutgifter, det må dokumenteres, og må derfor sendes i posten.

I 2016 er det ganske mange som har tilgang til scanner eller smartphone, slik at vedlegg kunne vært lagt ved via få grep.

Jeg gir det nye systemet deres strykkarakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SFX skrev:

Men lånet som skal trekkes automatisk får jeg ikke endret dato på. Jeg endret til og med dato på alt annet til 2. november for å være sikker på at lånet skulle være det eneste som kunne trekkes i går, men neida, regninger er betalt og lånet står som ubetalt. Jeg har også DnB.

Hm, da vet jeg ikke... spørre dem på chat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wednesday skrev:

Ok :) Forsøker ofte å ta litt "skikkelige" bilder av han, men jeg får ikke til :P

DSC_0029.JPG

Helledussen for et bedårende uttrykk da! :wub:

3 timer siden, Siri skrev:

Vent til bikkja er godt over 2 år og fortsatt biter deg i leggen og folk spør hvor gammal den er :aww: 

"Joda, den er bare en valp" *host* 

:icon_redface:

55 minutter siden, Pixie skrev:

Nå fikk jeg lyst på bedlington terrier...

Det får jeg og av og til. Også kommer jeg på at den heter terrier "til etternavn", og da går det over :aww:

 

@Mud kondolerer! :hug:

 

......har jeg fått unna et par ærend, trent og turet hunder og vært hos kiropraktor. Støvsuge og rydde litt først og så begynne på middag. Må være ny personlig beste når det kommer til effektivitet :huh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Nå fikk jeg lyst på bedlington terrier...

Jaa, gjør det! Ja til flere bedlingtoner på sonen! :D

 

34 minutter siden, mokken skrev:

Det får jeg og av og til. Også kommer jeg på at den heter terrier "til etternavn", og da går det over :aww:

:lol:

 

----

@Mud kondolerer! :(

 

Nå skal jeg egentlig skrive ferdig ei side på masteroppgaven min, men den er fryktelig tung og seig i dag...

Kollegaen til mamma har nettopp kjøpt seg bedlingtonvalp etter å ha passet Mossa, så i går var vi ute og lekte med denne. :wub:
Skikkelig kult, lite dyr, og veldig bedlington. Tydelig at Mossa er bedre sosialisert på valper enn på voksne hunder, for så rikt, nyansert og tydelig språk har jeg aldri sett på henne før.

Luna.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
24 minutter siden, mokken skrev:

 

Det får jeg og av og til. Også kommer jeg på at den heter terrier "til etternavn", og da går det over :aww:

 

:lol: 
Det var blant mine metoder for å finne frem til alternativer når eksen kverulerte og fortsatt påstod at det ikke skulle Beauceron i hus. 
Ikke terriere, retrievere, jakthunder, mynder, ikke hvite hunder som ser møkkete ut med en gang, ikke lang pels, ikke utpregede voktere, ikke dyre å forsikre (ser sammenheng med helsestatus), ikke de som er kjent for kort levealder, og ikke noe som er "allemannseie" pga det blir mye dårlig avl når "alle" vil ha. :P 

Terriere var øverst på lista over diskvalifiserende feil :aww: 


Nå har jeg gått ca en time tur med Sjef. Ser til og med ut som at jeg får til å få klart middagen til normal tid i dag. Eller... Nei. Må ta oppvask først. 
Jeg vurderer sterkt å kjøpe sånn oppvaskmaskin til å ha på kjøkkenbenken. Det er ikke rare greiene man får inni der, men da blir det i hvert fall gjort :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, SFX skrev:

Når Pasientreiser først skulle gå digitalt og legge opp til elektronisk søknadsskjema, så ville det vel i 2016 ikke skadet om de la til rette for å laste opp vedlegg? De ber jo om bekreftelse på oppmøte til time, men har du vedlegg må du søke med papir. Det samme med parkeringsutgifter, det må dokumenteres, og må derfor sendes i posten.

I 2016 er det ganske mange som har tilgang til scanner eller smartphone, slik at vedlegg kunne vært lagt ved via få grep.

Jeg gir det nye systemet deres strykkarakter.

Det er jo rett og slett bare idiotisk faktisk :o 

35 minutter siden, mokken skrev:

"Joda, den er bare en valp" *host* 

:icon_redface:

Min hund kommer til å være valp lenge :aww: 

Gleder jeg meg til å gå en god skogstur i snøen som fortsatt er så frosset at hundene verken får snøklumper eller blir våte :D. Bonusen er vel at de heller ikke vil dra med seg så mye kvist og kvas inn :bananas:Og der kom jeg på at jeg må sette hodelykta på lading.... 

... også venter jeg på at min bakte potet skal bli bakt... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 minutter siden, Siri skrev:

 

Min hund kommer til å være valp lenge :aww: 

Ei som hadde Beauceron her i området inntil nylig pleide som regel å svare at det var en 10 år gammal valp. Så du er godt innafor det som tydeligvis er greit enda @Siri :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Takk alle !

Heldigvis var vi hos han nylig. Han var liksom sånn evigung type selv om han var sliten på slutten .  Var sikker på han skulle bli 110 jeg ,  til tross for dårlig hjerte .  

Han døde heldigvis i søvne hjemme uten smerter .  Skulle ønske vi alle kunne dø sånn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mud skrev:

 Takk alle !

Heldigvis var vi hos han nylig. Han var liksom sånn evigung type selv om han var sliten på slutten .  Var sikker på han skulle bli 110 jeg ,  til tross for dårlig hjerte .  

Han døde heldigvis i søvne hjemme uten smerter .  Skulle ønske vi alle kunne dø sånn.. 

Kondolerer :hug:Men ja, det er jo beste måten å dø på. Bare legge seg hjemme i egen seng trygg og lykkelig og så aldri våkne igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

 

Det får jeg og av og til. Også kommer jeg på at den heter terrier "til etternavn", og da går det over :aww:

 

Jeg ønsker meg også bedlingtonterrier. Det er jo midt i blinken siden jeg har to krav til neste hund: Lite/ingenting pelsarbeid og ikke terrier.

Hjemme fra konferanse. Det var faktisk lærerikt (andrespråkundervisning). Jeg elsker forelesere med faglig tyngde, jeg synes det er alt for mange av disse positive og "morsomme" foreleserne som sier ting man har visst i 20 år.

Middag tror jeg går ut etter den lunsjen i dag. *Mett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem fant ut at BAKT POTET var lurt???? Nå har jeg spist opp tilbehøret... :aww: Den poteten kan ta seg ei bolle :aww: 

Og selvsagt må prinsessen få halve gulrota mi, sant? Når hun ser sånn bedende på meg? Eller bedende og bedende... jeg er litt usikker på om det er bedende eller forlangende når hun står med snuta 2 cm fra munnen min? :whistle: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Nå har jeg satt griller i hodet på meg selv. Så hvis noen kan gi meg enten en god grunn for å kjøpe meg enn oppvaskmaskin til kjøkkenbenken så kjør på! 

Og hvis noen vil overbevise meg om hvor dumt det er så ønskes det også velkommen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Nå har jeg satt griller i hodet på meg selv. Så hvis noen kan gi meg enten en god grunn for å kjøpe meg enn oppvaskmaskin til kjøkkenbenken så kjør på! 

Og hvis noen vil overbevise meg om hvor dumt det er så ønskes det også velkommen :aww: 

Oppvaskmaskin er alltid lurt :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Line skrev:

Oppvaskmaskin er alltid lurt :aww: 

Ja, det er det jeg også tenker. 
Enten den tar 3-4 tallerkener eller 20 liksom. 
Oppvasken blir liksom ikke tatt så veldig ofte for hånd som den burde bli :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja, det er det jeg også tenker. 
Enten den tar 3-4 tallerkener eller 20 liksom. 
Oppvasken blir liksom ikke tatt så veldig ofte for hånd som den burde bli :icon_redface:

Oppvaskmaskin er et must. Ryddig kjøkken og mer tid til andre ting er helt klart verd pengene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Ikke terriere, retrievere, jakthunder, mynder, ikke hvite hunder som ser møkkete ut med en gang, ikke lang pels, ikke utpregede voktere, ikke dyre å forsikre (ser sammenheng med helsestatus), ikke de som er kjent for kort levealder, og ikke noe som er "allemannseie" pga det blir mye dårlig avl når "alle" vil ha. :P 

Jeg skjønner ikke den tankegangen, jeg. Bikkja er da like møkkete uansett om det syns eller ikke. Bedre at det syns så man kan gjøre noe med det :P Etter mange år med mørkebrun labrador er jeg utrolig glad for å ha en lys hund, så vi ser med en gang om og hvor hun er møkkete. Med labradoren er det sånn at man gjerne tror hun er ren, helt til man ser gjørmeavtrykket hun etterlot seg i sofaen :sleep:

Og oppvaskmaskin må man ha! Har ikke erfaring med benkversjon, da, men for meg er det en livsnødvendighet :sleep:

@Mud Så trist, kondolerer :( Men for en flott måte å dø på, forhåpentligvis er det en trøst i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Emmy skrev:

Jeg skjønner ikke den tankegangen, jeg. Bikkja er da like møkkete uansett om det syns eller ikke. Bedre at det syns så man kan gjøre noe med det :P Etter mange år med mørkebrun labrador er jeg utrolig glad for å ha en lys hund, så vi ser med en gang om og hvor hun er møkkete. Med labradoren er det sånn at man gjerne tror hun er ren, helt til man ser gjørmeavtrykket hun etterlot seg i sofaen :sleep:

Og oppvaskmaskin må man ha! Har ikke erfaring med benkversjon, da, men for meg er det en livsnødvendighet :sleep:

 

Ja, de er like møkkete. Men greit å ikke få tvangstanker om å bade dem hver dag fordi det lyser møkkete av dem :whistle: 

Og angående oppvaskmaskin så er det jo veldig greit å ha. Men det er jo fort gjort å ta det for hånd. Men det er så kjedelig! Og det står og tar plass det også. 

Hmm... Tror jeg bør sove litt på den der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Og angående oppvaskmaskin så er det jo veldig greit å ha. Men det er jo fort gjort å ta det for hånd. Men det er så kjedelig! Og det står og tar plass det også. 

Hmm... Tror jeg bør sove litt på den der! 

Jeg er æresmedlem i foreningen for oss uten oppvaskmaskin :aww:. Det er jo bare kos å stå med oppvasken :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Kat84* skrev:

Og angående oppvaskmaskin så er det jo veldig greit å ha. Men det er jo fort gjort å ta det for hånd. Men det er så kjedelig! Og det står og tar plass det også. 

Hmm... Tror jeg bør sove litt på den der! 

Om det bare er noe som er lett å vaske av for hånd gjør jeg det. Men tallerkener/bestikk/glass og sånn slenger jeg i oppvaskmaskinen fordi det virker mye mer hygienisk. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 minutter siden, Bananen skrev:

Om det bare er noe som er lett å vaske av for hånd gjør jeg det. Men tallerkener/bestikk/glass og sånn slenger jeg i oppvaskmaskinen fordi det virker mye mer hygienisk. :aww:

 

Ja, ildfaste former osv er jo veldig greit å kunne få inn i maskinen. Men spørs om det er plass til slikt i en liten en til kjøkkenbenken da... Det og gryter er virkelig hat å vaske opp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...