Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, Tonje skrev:

Ja, han er veldig sær, men om det bare hadde vært det hadde jeg tvunget han med :P 

Han er litt halt etter løping på tirsdag, men virket helt fin i går så han fikk bli med på tur oppi fjellsida. Gikk tregt og mange meter bak meg på tur opp, så da snudde vi og da kvikna whippsen til gitt. Så jeg tror i hvert fall det er mer vondt for han å gå oppover. Virker som det sitter litt i bakparten også, ikke bare beinet. 

Så vi må nok rusle en kjedelig tur i dag, samboern er borte og da har jeg ikke samvittighet til å ta med meg Blaze og la Felix være alene. 

Æsj da! God bedring til Felix! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Guest *Kat84*
2 timer siden, Belgerpia skrev:


Det blir ikke trukket fra noe sted, det har alltid vært sånn at man må betale til NKK for avlesing. Tror at når jeg røntget retrieveren i 1990 så fikk jeg ingen faktura fra NKK, men når jeg røntget min første belger i 1993 så fikk jeg faktura fra NKK før jeg fikk svar på avlesning.

Hmm... Ja det kan godt tenkes. Jeg er usikker på det der. Det er 11 år siden jeg gjorde det sist, så da blir alt nytt nå plutselig :lol: 
Men det er ikke noe problem. Det skal gjøres uansett. Men uansett er det helt greit å få det betalt med en gang og ferdig med det :) 

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Kjenner jeg blir ganske oppgitt over andres meninger om våt valg om å kjøpe rase katt. Er vist bare problemer med rasekatter, og blandingskatter er så mye bedre. Blandingskatter har personlighet vet dere, det har ikke rasekattene. Og blandinger er så mye friskere. Vel renrasede dyr blir gjerne testet i hue og ræva for alleslags sykdommer og lidelser, såklart man oppdager noe da. Og ikke minst så blir det dokumentert. 

Mamma sin eldste katt (som nå er død) hadde tannkjøttsykdom og diabetes. Men er ingen som ha dokumentert det, hvor mange sånne finnes det ikke i norge liksom? Blanding som blir veldig syk og så avlivet, ingen som lagrer infoen om sykdommen som dukker opp. 

Nei, er så lei av det. Som om Alfred(blanding) er mye bedre og mer verd enn Melvin (renraset). De er like ønsket begge to. At Alfred er en tøff type som ikke er redd for mye, og elsker å hilse på mennesker og leke med hunder betyr ikke at Melvin som akkurat nå syntes livet er litt skummelt ikke har masse vis av personlighet og en like kul som Alfen. 

Det er helt utrolig hvor seig den myten er! Det burde vært et register for registrering av sykdommer på blandinger. Så hadde nok mange fått seg en overraskelse. 

Staffblandingen jeg hadde rett før raseforbudet (var født noen måneder før, og levert et par dager før forbudet, så han var lovlig ;) ), ble bare 7 måneder gammel. Begynte å kaste opp avføring på fredags kveld. Ringte veterinærvakta og fikk beskjed om å komme i åpningstid på mandagen. Søndag kveld døde han på stuegulvet. 
Og to blandingskatter (søskenpar) hadde begge nyresvikt. Den ene prøvde vi å behandle lenge, men det ble bare verre. Den andre avlivet vi så snart vi så de samme tegnene der i tillegg til endring i temperament. 

Det er rart å se hvor hårsåre folk med blandinger av enten hund eller katt blir. Det er jo ingen som påstår at de er mindre verdt en gang. Jeg har prøvd å påpeke at sykdommer ikke forsvinner på magisk vis bare fordi man krysser to raser. Jeg har også prøvd å forklare at om man blander en jakthund som f.eks. Silky Terrier som flyr inn i små huler for å få tak i byttet og en vokter o.l så får man ikke garantert drømmehunden. 
Da blir det sjau i hundegruppene da :lol: Da er jeg rasesnobb og jeg vet ikke hva :P 


En time til jeg skal på jobb i en time. Jippi.. :aww: Det er jo ikke bortkastet tid og en unødig forstyrrelse av andre ting jeg kunne gjort :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Krutsi skrev:

Østeuropere eller? :lol: polakkene slm jobbet for svigerfar døde nesten hver gang jeg var der med rottisene mine. Enn det å ha sånne hunder til kos! :lol: for i Polen var slike hunder hovedsaklige vakthunder.. det lærte jeg da jeg bandt bikkja mi i nærheten av traktoren og polakken turte ikke å hente traktoren :aww: 

Mine litauere kunne ikke sette inn stikkontakten til båndsaga si i uthuset mitt fordi hundene sto noen meter unna i langline (litauerne dukket opp før jeg ventet dem). De så at hundene ikke kunne rekke fram til døra på uthuset, men de søte små bustehuene mine var visst alt for skremmende til at de kunne ta sjansen. Det satte i gang noen tanker om hvordan hundehold foregår i Litauen. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hmm... Ja det kan godt tenkes. Jeg er usikker på det der. Det er 11 år siden jeg gjorde det sist, så da blir alt nytt nå plutselig :lol: 
Men det er ikke noe problem. Det skal gjøres uansett. Men uansett er det helt greit å få det betalt med en gang og ferdig med det :) 

Det er helt utrolig hvor seig den myten er! Det burde vært et register for registrering av sykdommer på blandinger. Så hadde nok mange fått seg en overraskelse. 

Staffblandingen jeg hadde rett før raseforbudet (var født noen måneder før, og levert et par dager før forbudet, så han var lovlig ;) ), ble bare 7 måneder gammel. Begynte å kaste opp avføring på fredags kveld. Ringte veterinærvakta og fikk beskjed om å komme i åpningstid på mandagen. Søndag kveld døde han på stuegulvet. 
Og to blandingskatter (søskenpar) hadde begge nyresvikt. Den ene prøvde vi å behandle lenge, men det ble bare verre. Den andre avlivet vi så snart vi så de samme tegnene der i tillegg til endring i temperament. 

Det er rart å se hvor hårsåre folk med blandinger av enten hund eller katt blir. Det er jo ingen som påstår at de er mindre verdt en gang. Jeg har prøvd å påpeke at sykdommer ikke forsvinner på magisk vis bare fordi man krysser to raser. Jeg har også prøvd å forklare at om man blander en jakthund som f.eks. Silky Terrier som flyr inn i små huler for å få tak i byttet og en vokter o.l så får man ikke garantert drømmehunden. 
Da blir det sjau i hundegruppene da :lol: Da er jeg rasesnobb og jeg vet ikke hva :P 


En time til jeg skal på jobb i en time. Jippi.. :aww: Det er jo ikke bortkastet tid og en unødig forstyrrelse av andre ting jeg kunne gjort :aww: 

Vi kan være rasesnobber sammen :aww: 

Men altså, jeg INGEN problemer med blandingshunder/-katter, men problemet kommer når folk mener de er friskere. Og mange mener de har mer personlighet, hvordan de klarer å påstå noe sånt er jeg litt usikker på :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Snoffe skrev:

Vi kan være rasesnobber sammen :aww: 

Men altså, jeg INGEN problemer med blandingshunder/-katter, men problemet kommer når folk mener de er friskere. Og mange mener de har mer personlighet, hvordan de klarer å påstå noe sånt er jeg litt usikker på :P 

Jepp, det er nettopp det "problemet" jeg har med blandinger. 

Når folk sier at min blanding ble 15 år gammal, og var aldri hos veterinæren fordi den aldri var syk! Eeeh... nei, så hvordan vet de da at den aldri var syk? 
Aragon har jo ikke vist ett eneste tegn på å ha smerter i form av halting eller noe. Han har klaget etter lange turer, ja, men han er jo liten. Hadde jeg ikke tatt ham til veterinær for å sjekke luftrøret og ta urinprøve hadde jeg jo ikke visst og trodd han var PL fri i lang tid enda hvis han hadde fortsatt å skjule det like godt. 

Slike holdninger er jo helt på viddene. Jeg blir like provosert hver gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Kela-mannen bør man ringe, eller?

Yes! 

 

Når jeg bestilte bur så ringte jeg først, også sendte jeg en mail med det vi hadde snakket om på tlf, type bil, ekstra greier som bakluke og "støvkant". Fungerte veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd jeg var gravid. Fader så ekkelt det er å gå og være kvalm :barfy:Jeg er dårlig om morran, så går det seg til ut over dagen, så da prøver jeg med middag da. Det har gått gæernt i to dager nå (de to dagene før spiste jeg ikke middag). Men synes liksom at det er en forutsetning å ha spist før jeg er klar til å gå på jobb igjen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Line skrev:

Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd jeg var gravid. Fader så ekkelt det er å gå og være kvalm :barfy:Jeg er dårlig om morran, så går det seg til ut over dagen, så da prøver jeg med middag da. Det har gått gæernt i to dager nå (de to dagene før spiste jeg ikke middag). Men synes liksom at det er en forutsetning å ha spist før jeg er klar til å gå på jobb igjen også..

Sånn var det når jeg begynte å bli plaget med galleblæra. 
Følg med på hva du spiser, og ellers om du har smerter på høyre side i magen etter du har spist. Det er nok bare et virus, men jeg er blitt litt paranoid for sånn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jepp, det er nettopp det "problemet" jeg har med blandinger. 

Når folk sier at min blanding ble 15 år gammal, og var aldri hos veterinæren fordi den aldri var syk! Eeeh... nei, så hvordan vet de da at den aldri var syk? 
Aragon har jo ikke vist ett eneste tegn på å ha smerter i form av halting eller noe. Han har klaget etter lange turer, ja, men han er jo liten. Hadde jeg ikke tatt ham til veterinær for å sjekke luftrøret og ta urinprøve hadde jeg jo ikke visst og trodd han var PL fri i lang tid enda hvis han hadde fortsatt å skjule det like godt. 

Slike holdninger er jo helt på viddene. Jeg blir like provosert hver gang! 

Veldig provoserende. Også ønsker de ikke å se ting på en annen måte, de har bestemt seg for at sånn er det og da er det sånn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Veldig provoserende. Også ønsker de ikke å se ting på en annen måte, de har bestemt seg for at sånn er det og da er det sånn da.

Jeg har til og med prøvd med linker. 
Det var selvfølgelig bare vås. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Sånn var det når jeg begynte å bli plaget med galleblæra. 
Følg med på hva du spiser, og ellers om du har smerter på høyre side i magen etter du har spist. Det er nok bare et virus, men jeg er blitt litt paranoid for sånn :lol: 

Hmm.. Jeg har hatt litt vondt i magen, men ikke tenkt på hvor. Bare koblet det til omgangssyke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Line skrev:

Hmm.. Jeg har hatt litt vondt i magen, men ikke tenkt på hvor. Bare koblet det til omgangssyke :P 

Hvis du spiser feit mat og kjenner det så kan det være verd å sjekke ut om det ikke gir seg. 
For meg var det desserter, pølser, sauser, godt marmorert entrecote, og annet liknende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg håper bare at de i "familien" min som holder på sånn kan gi seg snart. Føler det er litt respektløst.

Jeg har en bror som mener at Sjef er ei møkkabikkje. Og at Aragon er ei maseræv. 
Selv har han Golden som tigger, stresser, maser, og aldri lar noen være i fred med mindre de får griseører osv. 

Jeg tenker at når det kommer fra akkurat han så betyr det ikke så mye. 
Bare til å overse sånn tull. Om de absolutt ikke skjønner at det holder, så gi dem fakta så det holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg har en bror som mener at Sjef er ei møkkabikkje. Og at Aragon er ei maseræv. 
Selv har han Golden som tigger, stresser, maser, og aldri lar noen være i fred med mindre de får griseører osv. 

Jeg tenker at når det kommer fra akkurat han så betyr det ikke så mye. 
Bare til å overse sånn tull. Om de absolutt ikke skjønner at det holder, så gi dem fakta så det holder. 

Sant :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hvis du spiser feit mat og kjenner det så kan det være verd å sjekke ut om det ikke gir seg. 
For meg var det desserter, pølser, sauser, godt marmorert entrecote, og annet liknende. 

 

Nei altså, det ble en tynn pizza på tirsdag og litt pasta i går - ikke akkurat feit mat som går ned om dagen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wildlife skrev:

I dag er formen bedre og jeg får i meg mat. Woho☺ klar for å gifte meg i morgen☺

Den kjekke vannbøtta til hundegården kom i dag. Genial? slenger med bilder av den endelig ferdige hundegården vår??

Gratulerer! :flowers: Og så fin hundegård (og hund!) :) 

---

AN sitter jeg og jobber med en hund på fanget, som vanlig. Blir ikke den smarteste arbeidsstillingen av sånt, men det er så koooselig, og varmt og godt i denne kulden :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wildlife skrev:

I dag er formen bedre og jeg får i meg mat. Woho☺ klar for å gifte meg i morgen☺

Gratulerer så mye, og lykke til!

Jeg har tatt på hundene seler, for vi skal ut på tur i sivilisasjonen, så det er greit å være forberedt på at de må gå i bånd om vi ser mennesker. Glam fikk på seg sin sele, sist brukt for over to måneder siden. Jeg måtte utvide den i alle retninger. Det er slik en vet at unghunden utvikler seg, han skal bli stor gutt han også! Jeg ser jo ikke i det daglige at joda, nå har han blitt breiere enn han var på sist utstilling. Når jeg i tillegg vet at han har mistet en del pels på disse månedene, så er det moro å se hvor mye mer han har blitt.

Og han er ikke tjukk :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder og støvsuger og vasker. Er så flink atte!  Og skal tro jeg var glad når jeg nettopp hadde vaska stuegulvet og glemte å vaske potene til Damir etter tur, og dermed fikk en detaljert rute om hvor mye han suser før han ender i vannskåla..  Gleder meg til vi blir kvitt det sorte gulvet altså , ******* på jord! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi ligger i hagen og tygger på et gammelt bein, og så hører jeg et knekk og en liten, hvit sak som faller ut av munnen hennes... :| Løper ut og sjekker, og takk og lov for at hun har alle tenna i behold. Det var visst en løs bit på beinet som hun fikk gnagd av. Jeg er så hønemor at jeg likevel kastet det gamle, harde beinet og ga henne et nytt, mykere et. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Hjemme fra flyplassen igjen. 
Fikk et øyeblikks panikk når jeg så på klokka at den var nesten 14 allerede. Og jeg har ikke gått tur enda, og jeg skal dusje før dyrlege, og printe ut rekvisisjonene :blink: 
Og så ble jeg lettet når jeg skrur på PC og ser at det var klokka i bilen jeg hadde glemt å stille :P 

Akkurat nå kjenner jeg det er godt at Sjef skal være i litt mindre god form i dag. Ryggen min er nemlig ikke i noe særlig god form den heller :pinch: Helt plutselig begynte det å verke i korsryggen. Men jeg er egentlig vant med det. 
Av og til er jeg glad for at jeg ikke er hest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...