Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Vigdis er snart 4 år og er fortsatt lille valpen min :ahappy: Hu henger fortsatt i buksebein og genserarmer...

Tuva tror nok også at hun er evigung, det angrer hu garantert nå for nå er hun stiv! 1 t på rømmen gjør sitt med en skral kropp.... Jeg sverger alltid på at bikkjeskinnet skal få rundjuling når hun kommer hjem, men ender alltid med gjensynstårer og kosemosing med lille bebisen.... Dere må jo tro at jeg er verdens mest uansvarlige hundeeier siden hun stikker av så ofte, men hun gjør egentlig ikke det altså! Det bare virker sånn siden jeg mer eller mindre alltid skriver om det når hun gjør det. Det går bra 9/10 ganger liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

2 timer siden, *Kat84* skrev:

:lol: 
Det var blant mine metoder for å finne frem til alternativer når eksen kverulerte og fortsatt påstod at det ikke skulle Beauceron i hus. 
Ikke terriere, retrievere, jakthunder, mynder, ikke hvite hunder som ser møkkete ut med en gang, ikke lang pels, ikke utpregede voktere, ikke dyre å forsikre (ser sammenheng med helsestatus), ikke de som er kjent for kort levealder, og ikke noe som er "allemannseie" pga det blir mye dårlig avl når "alle" vil ha. :P 

Jeg har jo fundert på en liten mascot i årevis nå, men finner ingenting som passer. Jeg er visst skrekkelig kresen :P

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg ønsker meg også bedlingtonterrier. Det er jo midt i blinken siden jeg har to krav til neste hund: Lite/ingenting pelsarbeid og ikke terrier.

Ja da er jo bedlis midt i blinken! :lol:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
43 minutter siden, mokken skrev:

Jeg har jo fundert på en liten mascot i årevis nå, men finner ingenting som passer. Jeg er visst skrekkelig kresen :P

 

:lol: 

Ja, jeg vet liksom ikke helt hva som skulle passet meg jeg. Papilloner er så variert at man vet egentlig aldri helt hva man får. Og er det ikke som Aragon så får det bare være det samme :P 
Og av andre miniatyrer så kan jeg ikke komme på en eneste jeg liker :icon_redface:

Det er Chodsky Pes, Sarloos, og den type raser jeg liker og faktisk vil ha. Men da er man liksom ikke helt inne på "liten maskot" :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke overgangen til en bedlington ville vært så stor her. Pelsstell, vel det har jeg i rikt monn med tibetansk terrier også. Jaktinstikt? Katter og ekorn skal innhentes mener Uno... Han har ganske stor radius når vi er ute, er han løs i skogen så er det VELDIG mye som er mer interessant enn å følge med på hvor mennesket er. Kommer som ei kule om jeg roper på ham da, heldigvis. Og det ligger jo til rasen, de er jo ment å skulle jobbe uavhengig som speidere/gjetere rundt flokken. Stahet og egne meninger er det også mer enn nok av her... og at hunden er litt mindre interessert i dårlig vær er bare greit, her er jeg frossen og sur lenge før Uno er ferdig med å løpe i regnet/sluddet/snøen.

Men det er uansett laaangt frem i tid, vi har hverken plass eller råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du gjør for mange ting på en gang. Skulle bare sette brøddeig mens jeg laget middag. Tenkte at jadda jeg lager liksågodt dobbel posjon når jeg først står her og lager... Menneh... jeg har jo ikke egentlig så stor bolle. Så mens jeg laget middag og deigen hevet seg, så begynte den å heve seg over kanten, så da måtte jeg legge opp et brett med rundstykker så det ikke rant over. 

Og mens det brettet var i ovnen måtte jeg legge opp et brett til for da holdt deigen på å heve seg over kanten igjen... jaja blir sikkert litt luft i rundstykkene da

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg valgte whippet som maskot jeg! De er enkle sjeler de :aww: 

Joda, de er enkle sjeler, men noe så trasig å finne gode nok soveplasser til og for et syt når det ikke går! :P Også jaktinstinket da..I dag har Felix fått gå løs i fjellet for første gang siden Mars... Sheltier er mye enklere :sleep::P 

Felix så ikke halt ut så han fikk være med på tur. Det var litt dumt, for jeg kom ikke helt opp dit jeg hadde tenkt pga det tydeligvis gjorde vondt å gå bratt oppover. Så fort vi snudde ble han fornøyd, så da måtte vi gå ei litt mer kjedelig og flatere rute. Kan det sitte i rygg/hofte også tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tonje skrev:

Joda, de er enkle sjeler, men noe så trasig å finne gode nok soveplasser til og for et syt når det ikke går! :P Også jaktinstinket da..I dag har Felix fått gå løs i fjellet for første gang siden Mars... Sheltier er mye enklere :sleep::P 

Felix så ikke halt ut så han fikk være med på tur. Det var litt dumt, for jeg kom ikke helt opp dit jeg hadde tenkt pga det tydeligvis gjorde vondt å gå bratt oppover. Så fort vi snudde ble han fornøyd, så da måtte vi gå ei litt mer kjedelig og flatere rute. Kan det sitte i rygg/hofte også tro?

Her er det aldri sutring eller noe styr med liggeplasser.. hun har jaktinstinkt ja, men ikke stort problem å ha løs.. men slipper henne ikke der jeg vet det er dyr da :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Her er det aldri sutring eller noe styr med liggeplasser.. hun har jaktinstinkt ja, men ikke stort problem å ha løs.. men slipper henne ikke der jeg vet det er dyr da :P 

Pleier ikke å slippe løs rundt folk eller dyr med mindre det er naturlig i situasjonen jeg heller. Uansett rase så vet man aldri. 
Aragon har jo funnet ut at katter er kjempemorsomme leketøy. Han er mindre enn en katt! :P 

 

2 minutter siden, Line skrev:

Jeg absolutt hater å vaske opp. Hater det intenst. Jeg kommer aldri til å leve uten igjen :aww: 

14947563_1440267166002787_43547994839970

:P 

:lol: 

Jeg fant ut at det må være lagt opp for oppvaskmaskin som til vanlig uansett. Så da går det jo ikke uansett. 
Spurte på FB om folk kunne komme med for og motargumenter, og broren til husverten var visstnok veldig misfornøyd. Så da stod plutselig husverten her med tommerstokk. Konklusjonen var at det er ikke noe skap i en størrelse her som kan gjøres om til plass til oppvaskmaskin. 

Så da får jeg fortsette å oppta den lille benkeplassen jeg har med nyvasket kjøkkenutstyr og servise, og ha kummen full i ting som venter på ledig plass på kjøkkenbenken slik at det også kan bli vasket :aww: 

Ja, og jeg har bestilt time til HD og AD røntgen i morgen. 
Holdt på å ramle av stolen når jeg så at de skal ha 250 kroner for hver type undersøkelse, men så kom jeg på at det er jo slik som blir trukket fra prisen man betaler hos veterinæren nå, i forhold til hva man gjorde for 11 år siden når jeg røntget et bruksbeist sist :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, *Kat84* skrev:

:lol: 

Ja, jeg vet liksom ikke helt hva som skulle passet meg jeg. Papilloner er så variert at man vet egentlig aldri helt hva man får. Og er det ikke som Aragon så får det bare være det samme :P 
Og av andre miniatyrer så kan jeg ikke komme på en eneste jeg liker :icon_redface:

Alt jeg kommer på havner enten i kategori flatnese eller gneldrebikkje. alternativt terrier/mye jaktinstinkt. og samtlige utgår. 

36 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det er Chodsky Pes, Sarloos, og den type raser jeg liker og faktisk vil ha. Men da er man liksom ikke helt inne på "liten maskot" :lol: 

Har vært innom både collie, springer og berner. Liten mascot ja :aww:

32 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg valgte whippet som maskot jeg! De er enkle sjeler de :aww: 

Hadde det ikke vært for jaktinstinktet kunne de absolutt vurderes, men pr nå så vil jeg ha en hund som har god sjangs for å lære innkalling. Også i skogen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Alt jeg kommer på havner enten i kategori flatnese eller gneldrebikkje. alternativt terrier/mye jaktinstinkt. og samtlige utgår. 

Har vært innom både collie, springer og berner. Liten mascot ja :aww:

Hadde det ikke vært for jaktinstinktet kunne de absolutt vurderes, men pr nå så vil jeg ha en hund som har god sjangs for å lære innkalling. Også i skogen :)

Ulvehund :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[rant]:x Jeebus! Bilen tullet seg da jeg skulle dra vekk med Pøbel på stedet vi var. Den ville ikke åpne med sentrallåsen, så jeg måtte åpne manuelt. Jeg fikk ikke gå bak til buret for å slippe Pøbel inn, så jeg slapp ham inn til baksetet. Synes det luktet bæsj, og tenkte at han kanskje hadde tråkket i noe eller noe sånt (han lekte med to andre hunder også). Det stiiinket! Og jeg tenkte at jeg sikkert kom til å få det artig når dagslyset kommer med å vaske ned seter og det som er som han har sittet på ...

... kom hjem og sjekket om han var løs i magen på "buksene" sine, under potene og og og. Ingenting.

Så skulle jeg sette skoene mine på plass, OG DET VAR POKKER MEG JEG SOM HADDE TRÅKKET I HUNDEDRITT!! Æsj! Det var bekkmørkt der vi var, så jeg er litt unnskyldt. Da var det noen sko som havnet i søppelkassa, for å si det sånn! Æsjæsjæsj igjen! :x [/rant]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
10 minutter siden, mokken skrev:

Alt jeg kommer på havner enten i kategori flatnese eller gneldrebikkje. alternativt terrier/mye jaktinstinkt. og samtlige utgår. 

 

Ja, det pleier å bli sånn. 
De er jo helt perfekt. Hadde de bare holdt kjeft, hatt snute, eller ikke blitt fjern når den så en hare. :lol: 

12 minutter siden, mokken skrev:

Har vært innom både collie, springer og berner. Liten mascot ja :aww:

Berner har jeg også vært svak for. 
Enda godt at jeg klarer å kople inn fornuften og holder fast på at jeg ikke er interessert i masse pelsstell og det å dra halve granskauen med meg inn i stua :lol: 
Og heller ikke veldig interessert i å stå ute i regn, vind, eller frost og plukke det ut i forkant heller :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ulvehund :aww:

Å, det drømte vi om som maskothund, til å etterfølge dogoen. Det ble hygenhund(er) Mye mer praktisk, og nyttig også. Pluss en halden, men den teller nesten ikke...

Forresten: i kveld skal det være faktabolk om haldenstøveren på farmen. Så da kan dere jo se hvilken Norske hunderase man ikke skal velge :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, mokken skrev:

Alt jeg kommer på havner enten i kategori flatnese eller gneldrebikkje. alternativt terrier/mye jaktinstinkt. og samtlige utgår. 

Har vært innom både collie, springer og berner. Liten mascot ja :aww:

Hadde det ikke vært for jaktinstinktet kunne de absolutt vurderes, men pr nå så vil jeg ha en hund som har god sjangs for å lære innkalling. Også i skogen :)

Du får whippet til det! Begge mine har innkalling, så med mindre det løper dyr rett foran hun ene, så er det null stress. Hun eldste gidder muligens å løpe etter katt, men utover det er det nada jaktinstinkt. Hun som bor hjemme får aldri lov til å gå ut av øyensynet og hun overholder det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt griller i hodet på meg selv. Så hvis noen kan gi meg enten en god grunn for å kjøpe meg enn oppvaskmaskin til kjøkkenbenken så kjør på! 
Og hvis noen vil overbevise meg om hvor dumt det er så ønskes det også velkommen :aww: 

Kjøp heller en stor en, de små vasker ofte veldig dårlig og er dyre i drift.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Du får whippet til det! Begge mine har innkalling, så med mindre det løper dyr rett foran hun ene, så er det null stress. Hun eldste gidder muligens å løpe etter katt, men utover det er det nada jaktinstinkt. Hun som bor hjemme får aldri lov til å gå ut av øyensynet og hun overholder det.. 

Enkelte klarer til og med å styre seg, slik som min som gikk på en katt 3 meter fra inngangsdøren :whistle: Satt bak en busk idet vi rundet hjørnet. Turen hjem er hun gira, og jeg pleier slippe båndet ved den busken - hun traver jo bare til døren likevel. Katten løp, jeg ropte nei, og hunden stoppet etter og hoppet i sirkler i stedet - frustrert men beholdt besinnelsen :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

14947563_1440267166002787_43547994839970

:P 

:teehe:

54 minutter siden, *Kat84* skrev:

Så da får jeg fortsette å oppta den lille benkeplassen jeg har med nyvasket kjøkkenutstyr og servise, og ha kummen full i ting som venter på ledig plass på kjøkkenbenken slik at det også kan bli vasket :aww: 

Alternativt kan du jo sette det som er nyvaska i skapene igjen... :aww: ... bare en idé som datt ned i hodet mitt her altså :whistle: 

25 minutter siden, Pringlen skrev:

Forresten: i kveld skal det være faktabolk om haldenstøveren på farmen. Så da kan dere jo se hvilken Norske hunderase man ikke skal velge :P

Nabo'n der jeg bodde før hadde halden... totalt ubrukelig sa han... den gikk i hælene på ham, men var en hyggelig sofabikkje :lol: 

Har vi vært på deilig skogstur - og siden det var snø og kaldt holdt hundene seg rene og tørre :). Deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har vi min som løp etter en katt rett før vi tok kveldsturen:icon_redface: Han kom med en gang jeg ropte på han da. 

Jeg opplever ikke jaktinstinktet til min whippet noe annerledes enn jaktinstinktet til border collien jeg hadde eller min mor sin. Har aldri hunden løs der det er sau og andre dyr. Han kan fint være med i fjøsen til svigermor, men stoler ikke på han så han er under kommando eller i bånd hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...