Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*

Er ikke så greit å være Sjef akkurat nå. 

Den bedøvelsen sitter godt i. Her kjemper han for å holde hodet oppe. Rett før begynte rumpa å synke mer og mer ned, og ene framgangen lenger og lenger fram. 

Er nok over etter en god natts søvn :P 

20161103_191307.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

2 timer siden, lijenta skrev:

JA men dem er da fiiine og ikke egnet til jakt kan kanskej passe til maskott hund her da 

Joda, de fleste jager, sånn mer eller mindre. Det blir bare litt klein jaktlyst for min del. Men de er veldig snilleog greie, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stine skrev:

Selvfølgelig må man ha matchende julegensere når man er gift :sleep:

IMG_20161103_153958.jpg

Jeg vurderte å kjøpe matchende julepysj til hele familien her,en gubben hadde nektet fordi det er teit og han ikke bruker pysj, eldste datra hadde nektet fordi hun er prinsesse, så da har jeg droppet den tanken :P

2 timer siden, Wildlife skrev:

Trenger innput.. dette bringer kanskje ulykke men jeg ekke særlig overtroisk? så here it goes..

Trenger hjelp til valg av sko til vielsen vår i morgen?

Sorte eller hvite? :)

20161103_134050-1.jpg

20161103_134552-1.jpg

Hvite og kjempe fin du er! Lykke til i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg vurderte å kjøpe matchende julepysj til hele familien her,en gubben hadde nektet fordi det er teit og han ikke bruker pysj, eldste datra hadde nektet fordi hun er prinsesse, så da har jeg droppet den tanken :P

 

Her har han ikke annet valg enn å bruke den :sleep: Jeg har sagt at jeg har en overraskelse til han imorra, og han er pent nødt til å sette pris på det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Her har han ikke annet valg enn å bruke den :sleep: Jeg har sagt at jeg har en overraskelse til han imorra, og han er pent nødt til å sette pris på det :lol:

:lol: min mann hadde hatet meg og nektet :lol: han ekke så sporty på akkurat slikt :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det bilde av Sinner som jeg la her ligger jo åpent på Insta. Så har en finne tatt bilde av det, fjernet teksten og lagt ut på en kelpie forum i Finland og fortalt om den oppdretteren i Norge som driver har så dårlige kelpier at hun må kjøpe munnkurv til de osv osv Bare ett problem, jeg har litt venner i Finland jeg. Så hun dreit seg ut og ble tatt i løgn på sånn null komma svish. Hadde ikke fått med seg at jeg har 3 valpekjøpere i Finland og endel venner der borte :lol: 

Posten ble vist slettet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

:lol: Det bilde av Sinner som jeg la her ligger jo åpent på Insta. Så har en finne tatt bilde av det, fjernet teksten og lagt ut på en kelpie forum i Finland og fortalt om den oppdretteren i Norge som driver har så dårlige kelpier at hun må kjøpe munnkurv til de osv osv Bare ett problem, jeg har litt venner i Finland jeg. Så hun dreit seg ut og ble tatt i løgn på sånn null komma svish. Hadde ikke fått med seg at jeg har 3 valpekjøpere i Finland og endel venner der borte :lol: 

Posten ble vist slettet :lol: 

Oi sånt er flaut... hahhaahhahaa. 

Jeg har vært med venner på tur i mørket, det var gøy:)

og så lurer jeg på om noen har erfaringer med hunder fra Kennel Kveåhagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: Det bilde av Sinner som jeg la her ligger jo åpent på Insta. Så har en finne tatt bilde av det, fjernet teksten og lagt ut på en kelpie forum i Finland og fortalt om den oppdretteren i Norge som driver har så dårlige kelpier at hun må kjøpe munnkurv til de osv osv Bare ett problem, jeg har litt venner i Finland jeg. Så hun dreit seg ut og ble tatt i løgn på sånn null komma svish. Hadde ikke fått med seg at jeg har 3 valpekjøpere i Finland og endel venner der borte :lol: 

Posten ble vist slettet :lol: 

:lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: Det bilde av Sinner som jeg la her ligger jo åpent på Insta. Så har en finne tatt bilde av det, fjernet teksten og lagt ut på en kelpie forum i Finland og fortalt om den oppdretteren i Norge som driver har så dårlige kelpier at hun må kjøpe munnkurv til de osv osv Bare ett problem, jeg har litt venner i Finland jeg. Så hun dreit seg ut og ble tatt i løgn på sånn null komma svish. Hadde ikke fått med seg at jeg har 3 valpekjøpere i Finland og endel venner der borte :lol: 

Posten ble vist slettet :lol: 

Så lite noen har å gjøre :|:|:| 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det bilde av Sinner som jeg la her ligger jo åpent på Insta. Så har en finne tatt bilde av det, fjernet teksten og lagt ut på en kelpie forum i Finland og fortalt om den oppdretteren i Norge som driver har så dårlige kelpier at hun må kjøpe munnkurv til de osv osv Bare ett problem, jeg har litt venner i Finland jeg. Så hun dreit seg ut og ble tatt i løgn på sånn null komma svish. Hadde ikke fått med seg at jeg har 3 valpekjøpere i Finland og endel venner der borte :lol: 
Posten ble vist slettet :lol: 

At dem gidder...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Perfect Image skrev:

Så lite noen har å gjøre :|:|:| 

 

 

8 minutter siden, Bjornal skrev:


At dem gidder...


Sent from my iPhone using Tapatalk

En liten stund var jeg også show kennel siden jeg teipet ørene hans :lol: Og siden han var så kraftig osv. De har vist ikke sett stamtavlen og forstått at det er VELDIG tilfeldig at han ser så bra vinklet ut og grov pr nå :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Hva i innerste heite h******* er det som feiler disse menneskene?!?!?! Jeg håper virkelig ikke at noen på hundesonen er inolvert i dette. Videoen nederst i saken er noe av det styggeste jeg har sett i norsk dyremishandlings-skala.

https://www.nrk.no/norge/okokrim_-har-sprengt-et-miljo-som-trente-opp-hunder-til-a-vaere-vapen-1.13207527

Jeg klarte ikke å se ferdig videoene, og jeg pleier å tåle en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stine skrev:

Jeg klarte ikke å se ferdig videoene, og jeg pleier å tåle en del...

Det er f*** meg helt sjukt at noen kan ta uskyldige dyr, sette de i et bur og pusse på de hunder. OG UNDERHOLDES av det. Dette er mennesker jeg er redd kan skade andre mennesker, for når man setter seg selv så høyt over andre individer, og lar seg underholde av lidelsene.... da er det noe alvorlig galt i knollen. Fytte f***. Den stakkars grisen som vet hva som kommer, og som blir overfalt av hunden mens eier står og "heier fram" hunden... Det er bare helt føkkings insane at slikt kan skje i Norge. Og at hundesonens medlemmer sier "la oss ikke dømme oppdretter nord og ned før vi vet mer om saken" når de kjenner vedkommende???.... FLAUT. Dette er mentalt syke mennesker, som driver med ekstremt dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Det er f*** meg helt sjukt at noen kan ta uskyldige dyr, sette de i et bur og pusse på de hunder. OG UNDERHOLDES av det. Dette er mennesker jeg er redd kan skade andre mennesker, for når man setter seg selv så høyt over andre individer, og lar seg underholde av lidelsene.... da er det noe alvorlig galt i knollen. Fytte f***. Den stakkars grisen som vet hva som kommer, og som blir overfalt av hunden mens eier står og "heier fram" hunden... Det er bare helt føkkings insane at slikt kan skje i Norge. Og at hundesonens medlemmer sier "la oss ikke dømme oppdretter nord og ned før vi vet mer om saken" når de kjenner vedkommende???.... FLAUT. Dette er mentalt syke mennesker, som driver med ekstremt dyreplageri.

Sykt, det er rett og slett sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Det er f*** meg helt sjukt at noen kan ta uskyldige dyr, sette de i et bur og pusse på de hunder. OG UNDERHOLDES av det. Dette er mennesker jeg er redd kan skade andre mennesker, for når man setter seg selv så høyt over andre individer, og lar seg underholde av lidelsene.... da er det noe alvorlig galt i knollen. Fytte f***. Den stakkars grisen som vet hva som kommer, og som blir overfalt av hunden mens eier står og "heier fram" hunden... Det er bare helt føkkings insane at slikt kan skje i Norge. Og at hundesonens medlemmer sier "la oss ikke dømme oppdretter nord og ned før vi vet mer om saken" når de kjenner vedkommende???.... FLAUT. Dette er mentalt syke mennesker, som driver med ekstremt dyreplageri.

Eeeehhh... Har noen her forsvart det her? 
Det finnes ikke noe å forsvare der! JO, slike folk skal dømmes nord og ned! 

Det er helt sjukt at slikt foregår. Syke, syke mennesker :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor alt for NÆRT byen til å få den "bo på landet"-følelsen [emoji14] 
Her går vi langs vegene fordi det ikker er særlig trafikk vøtt... og har masse stier og fine steder å gå helt uten trafikk (sånne skogsbilveger og sånt, vet du [emoji3]). 
Har jeg vært i Elverum sånn at hundene skulle få ormekur før vi setter nesa mot Danmark i natt... jeg burde antakelig heller ha kjørt til Hamar, for på Husum stod onkel og skulle sjekke at vi ikke drev med sånn drink&drive.... samtidig sjekket de førerkort. Politimannen syntes ikke at bildet på førerkortet fra 1993 lignet så veldig på hun som satt bak rattet i dag, og mente at jeg burde bytte ut det store, rosa førerkortet som var utstedt på Hønefoss i forrige årtusen :aww: Nå kjører jeg rundt med en sånn blå lapp fra politiet om at jeg har lov til å føre kjøretøy uten førerkort - foreløpig :aww: 

Det har du nok rett i [emoji4] savner grusveier og sånn, når jeg likevel skal bo på en gård. Er veldig kort til steder jeg uansett pleide å gå før, men ikke tett nok til at jeg gidder risikere livet langs veien for å gå dit. Ok så farlig er det vel ikke, men er 60 sone her og folk kjører fortere enn det.


Det er 25 grader her nå og jeg har ikke fyrt på en time. Dør av varme! Men litt deilig og da, har det som regel rundt 15-17 inne og går og fryser hele tiden [emoji16]

Vet du hvor det er billig å kjøpe ved rundt om i hamar/løten osv? Hva koster egentlig ved?
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hva i innerste heite h******* er det som feiler disse menneskene?!?!?! Jeg håper virkelig ikke at noen på hundesonen er inolvert i dette. Videoen nederst i saken er noe av det styggeste jeg har sett i norsk dyremishandlings-skala.

https://www.nrk.no/norge/okokrim_-har-sprengt-et-miljo-som-trente-opp-hunder-til-a-vaere-vapen-1.13207527

Fy f****! Nå så jeg ikke videoene, men det var ikke nødvendig. Beskrivelsen holdt. 
Og holdingen paret virker til å ha mot dyr av andre arter enn hund er i alle fall ikke bra :no: 
 

 

@Wildlife du ser veldig fin ut i kjolen, og jeg ville også valgt de hvite skoene. Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Mine litauere kunne ikke sette inn stikkontakten til båndsaga si i uthuset mitt fordi hundene sto noen meter unna i langline (litauerne dukket opp før jeg ventet dem). De så at hundene ikke kunne rekke fram til døra på uthuset, men de søte små bustehuene mine var visst alt for skremmende til at de kunne ta sjansen. Det satte i gang noen tanker om hvordan hundehold foregår i Litauen. 

Det er svært normalt med tyveri, og særs mange har vakthund - spesielt dersom de er velstående :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

@Wildlife Nydelig kjole! Litt usikker på hvilke sko jeg likte best, begge var kjempe fine! Lykke til i morgen! 

Hvor har du kjøpt de genserene? De var helt fantastiske :D 

Hvordan i alle verdens dager skriver man genser i flertall?:icon_confused: 

Hos cafepress eller noe, så de på en reklame på FB :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...