Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Falcon har allergi mot husstøvmidd, noe som gjør at han har slitt med ørebetennelser. Det er snart ett år siden sist, men i natt begynte han å klynke og riste på hodet. Skylte med Otodin og veggen min ble svart når han ristet seg etterpå.

Han har ikke hatt synlige problemer før i natt. Bør jeg oppsøke dyrlege asap eller øke dosen allergitabletter (har vært litt sløv med disse i det siste), rense oftere med Otodin og bruke hydrokortison en uke eller to, for deretter oppsøke dyrlege om det vedvarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

9 timer siden, Paranomia skrev:

Er helt knust. Lille Micro er død. Har hatt han i vanvittig mange år, så det var vel egentlig bare et tidsspørsmål. Men den fine undulaten betydde mye for meg altså :heart: 

14937395_1296289097082091_74813016187464

Så trist :( Undulater er artige dyr!

1 time siden, Mackenzie skrev:

Er så heldig å få passe sheltien til ei venninne. Vi har vært på morgentur allerede så nå ligger det to sheltier i sengen min mens jeg ser White Collar emoji7.png Blir helt overrasket over hvor greit det går med to i hus, selv når passehunden bare er 7mnd gammel. Hun var riktignok veldig klar for å stå opp kl 06 i dag, og det var ikke Kenzie helt enig i, haha..

22238d74eda8d73337f7cbc31c0da3dc.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så fine! Vi har samme dynetrekket på gjesterommet, men mangler den ekstra sheltien :P

Jeg ønsker meg eegentlig en til, for Blaze sin del, men jeg vil ikke ha tre hunder så det utgår pr i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, Tommy skrev:

Falcon har allergi mot husstøvmidd, noe som gjør at han har slitt med ørebetennelser. Det er snart ett år siden sist, men i natt begynte han å klynke og riste på hodet. Skylte med Otodin og veggen min ble svart når han ristet seg etterpå.

Han har ikke hatt synlige problemer før i natt. Bør jeg oppsøke dyrlege asap eller øke dosen allergitabletter (har vært litt sløv med disse i det siste), rense oftere med Otodin og bruke hydrokortison en uke eller to, for deretter oppsøke dyrlege om det vedvarer?

Uff da, stakkars Falcon :( Men hva du skal gjøre avhenger jo av hva du har snakket med veterinær om tidligere. Hvis du er usikker bør du i hvert fall ta en telefon. En telefon for mye er jo bedre enn å bare la det gå sin gang og se hvordan det utvikler seg :)  

I dag når jeg skal bytte om til piggdekk så er det selvfølgelig pøsregn når jeg står opp. Ellers har dagene startet med frost nesten hver dag denne uka. Da frister det litt å utsette til neste helg, men da blir det garantert frost. 
Skal på jobb i Stavanger i morgen tidlig så ike noe vits i å ta noen sjanser. 

Sjef er seg selv igjen, og det har han tatt igjen for. Har voktet litt ekstra på fuglene utenfor. Så klart må han det. Orket jo ikke å vokte og lage lyd i går :P 

Og kondolere @Paranomia   :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, *Kat84* skrev:

Uff da, stakkars Falcon :( Men hva du skal gjøre avhenger jo av hva du har snakket med veterinær om tidligere. Hvis du er usikker bør du i hvert fall ta en telefon. En telefon for mye er jo bedre enn å bare la det gå sin gang og se hvordan det utvikler seg

I did. Da er det full bedøvelse, hundreogørten tester og bæring av hund over seks kilometer. Godt en har fridag og mastercard, si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 minutter siden, Tommy skrev:

I did. Da er det full bedøvelse, hundreogørten tester og bæring av hund over seks kilometer. Godt en har fridag og mastercard, si.

Oisann. Lykke til! Håper du får bukt med det og får noen tips som virker bedre enn det har gjort til nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så trist @Paranomia :hug: 

Da har jeg torturert valp, hun har fått en morgendusj. 
Nå skal jeg snart ha frokost, så får vi se hvor mye mer jeg får gjort på "to do" lista før jeg skal på jobb i kveld. Får i alle fall lest litt mer pensum. 

 

Håper det ikke står så ille til med Falcon @Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos å stå opp til to happy hunder! Gira var meget glad i går, når jeg kom hjem. Satt meg i sofaen etter å ha hilst og lekt litt, så kommer hun plutselig å legger seg oppå meg med labbene rundt halsen. Fikk meg en real rundslikking :PHun er ganske tung og sterk også, så ikke barebare å dytte henne vekk. Godt jeg liker at de viser hvor happy de er :P

 

Nå skal jeg ned på scrapperommet av mamma for å lage min side i kalenderen som bestemor får til jul :)

Så blir det nok ut en tur med hundene etterpå, før vi reiser opp på hytta i ettermiddag. Nå har de fått lagt inn vann der. Skal bli spennende å se hvordan det er å ha vann på hytta, for det har vi aldri hatt innlagt før! Ikke strøm heller forsåvidt, men det er en stund siden den ble lagt inn. Blir jo skikkelig moderne nå, den hytta vår :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer @Paranomia :hug:

God bedring til Falcon @Tommy :)

AN krysser jeg det som kan krysses for at den telefonsamtalen jeg nettopp hadde med sjefen leder til noe positivt :yes:
Og så må jeg si at jeg var rimelig letta da jeg kom hjem fra jobb i natt, at huset ikke var brent ned eller at "noen" hadde stjålet hundene mine. Forferdelig nyhetsak og forferdelige mennesker, blir lite gøy å gå tur senere :( Jeg tar på App jægerens superdekken tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok blodprøver i går, har gått og engstet på meg alle mulige sykdommer i det siste fordi jeg har vært kvalm og svimmel (jeg er aldri hos legen, så er ikke en som drar innom bare jeg er litt tufs ). Har vært veggis i 31 år og så ville sjekke vitamingreier, aldri gjort det før. Begynte til og med å se dårlig fordi jeg hadde diabetes. Noe jeg ikke har, og etter legebesøk ser jeg bra igjen [emoji23]
Hadde høyt blodtrykk da, men usikkert om det var pga at jeg stresset meg opp hos legen eller om det er reelt. Var visst mange som fikk det slik. Så neste uke skal jeg måle det i ett døgn. .. noen som har gjort det før? Jeg merker at jeg får høy puls av å bare tenke på det, så det kan jo bli interresant. Men får holde meg opptatt den dagen så jeg ikke tenker på det. Vil jo ikke stresse på meg hjerteinfarkt i 30-åra liksom.




Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Tok blodprøver i går, har gått og engstet på meg alle mulige sykdommer i det siste. Begynte til og med å se dårlig fordi jeg hadde diabetes. Noe jeg ikke har, og etter legebesøk ser jeg bra igjen emoji23.png
Hadde høyt blodtrykk da, men usikkert om det var pga at jeg stresset meg opp hos legen eller om det er reelt. Var visst mange som fikk det slik. Så neste uke skal jeg måle det i ett døgn. .. noen som har gjort det før? Jeg merker at jeg får høy puls av å bare tenke på det, så det kan jo bli interresant. Men får holde meg opptatt den dagen så jeg ikke tenker på det.

Moren min har gjort det. Eneste som irriterte henne var at den dingsen lager en del lyd så den vekket henne om natta (og hun sliter med søvnen) - hun var ganske sliten etterpå, men ellers var den bare til mild irritasjon ikke noe annet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har gjort det. Eneste som irriterte henne var at den dingsen lager en del lyd så den vekket henne om natta (og hun sliter med søvnen) - hun var ganske sliten etterpå, men ellers var den bare til mild irritasjon ikke noe annet.

Jeg blir ikke plaget av lyd om natta, så tror det går greit. Mer bekymret over det rundt armene, den sitter jo så stramt :/ og er så stor! Men er forhåpentligvis mindre på de bærbare da... :/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig klar for helg... avtalt trening etter jobb og for en gangs skyld har jeg en plan :P som involverer folk... egentlig liker jeg ikke trening som gjør at man må trene masse med andre. Introverte lille meg synes det er unødvendig. Men nå har jeg en PLN og jeg håper den fungerer slik som jeg vil - gleder meg til å teste!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:


Jeg blir ikke plaget av lyd om natta, så tror det går greit. Mer bekymret over det rundt armene, den sitter jo så stramt :/ og er så stor! Men er forhåpentligvis mindre på de bærbare da... :/

Mamma vente seg ganske fort til den. Det var ikke vondt altså.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Tok blodprøver i går, har gått og engstet på meg alle mulige sykdommer i det siste fordi jeg har vært kvalm og svimmel (jeg er aldri hos legen, så er ikke en som drar innom bare jeg er litt tufs ). Har vært veggis i 31 år og så ville sjekke vitamingreier, aldri gjort det før. Begynte til og med å se dårlig fordi jeg hadde diabetes. Noe jeg ikke har, og etter legebesøk ser jeg bra igjen emoji23.png
Hadde høyt blodtrykk da, men usikkert om det var pga at jeg stresset meg opp hos legen eller om det er reelt. Var visst mange som fikk det slik. Så neste uke skal jeg måle det i ett døgn. .. noen som har gjort det før? Jeg merker at jeg får høy puls av å bare tenke på det, så det kan jo bli interresant. Men får holde meg opptatt den dagen så jeg ikke tenker på det. Vil jo ikke stresse på meg hjerteinfarkt i 30-åra liksom.

 

 

Har hatt det, det gikk helt greit. Men var vond i armen etter den hadde blåst seg opp hver halvtime på dagen og time på natta. Syntes ikke den bråkte så mye egentlig, våknet ikke alle gangene den målte ihvertfall :)

Og ikke var det alt for kleint å være i butikken heller, såå mye bråkte den ikke at andre kunne høre det under klærne :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Det morsomme er jo når de blir tatt så på sengen, og egentlig ikke en gang har vært inne på hjemmesiden min og lest eller evt sett andre resultater enn de eksteriøre titlene :P 

Den som skrev er jo ironisk nok ganske aktiv. Og har bla tantebarnet til Blaze :lol: Så da er vel den hunden bare show også da :P  Men ser ikke helt ut til å ha oversikt annet enn ut sin egen nese.  

Folk ser det de vil se - noen trodde for eksempel at hundene til en av våre oppdrettere aldri fikk tur eller "fri" fra utstilling, fordi det som ble lagt ut på hjemmeside og FB var primært utstillingsresultat og valpeplaner med oppstilte hunder. Som om de måtte stå på fire strake bein med nystelt pels 24/7 - det høres jo absurd ut, men noen påsto det. Har det ikke blitt postet på FB, så har det ikke skjedd. Så vedkommende begynte å poste turbilder nå og da, og plutselig hadde hundene fått det bedre :D At en muskelløs slapsete hund ikke kan bevege seg i utstillingsringen runde på runde på runde som disse gjorde, det er en helt annen sak :P

10 timer siden, Paranomia skrev:

Er helt knust. Lille Micro er død. Har hatt han i vanvittig mange år, så det var vel egentlig bare et tidsspørsmål. Men den fine undulaten betydde mye for meg altså :heart: 

14937395_1296289097082091_74813016187464

Kondolerer, det er mye personlighet og selskap i slike små.

1 time siden, Tommy skrev:

I did. Da er det full bedøvelse, hundreogørten tester og bæring av hund over seks kilometer. Godt en har fridag og mastercard, si.

Er det på grunn av bedøvelsen du må bære ham? For da ville jeg forklart situasjonen for veterinær, så du får skikkelig oppvåkningssprøyte og kan bli på klinikken til han er på beina. Når jeg har røntget hunder så blir de jo rimelig bortevekk, men de kan forlate klinikken for egen maskin etter oppvåkingssprøyte - og jeg har bilen rett utenfor, men det er greit å vite at de er helt våkne og tålte det som skjedde. De klarer det jo med tisper som tar keisersnitt, så de kan gå inn i morsoppgavene ASAP, da bør de klare det etter en ørerens også.

Jeg har gått tom for brød, så da blir det pannekaker og bacon til frokost. Så leit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommy skrev:

I did. Da er det full bedøvelse, hundreogørten tester og bæring av hund over seks kilometer. Godt en har fridag og mastercard, si.

Får han ikke oppvåkning så han kan gå hjem selv? Om du sitter med ham på veterinæren til han er mer oppegående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Tok blodprøver i går, har gått og engstet på meg alle mulige sykdommer i det siste fordi jeg har vært kvalm og svimmel (jeg er aldri hos legen, så er ikke en som drar innom bare jeg er litt tufs ). Har vært veggis i 31 år og så ville sjekke vitamingreier, aldri gjort det før. Begynte til og med å se dårlig fordi jeg hadde diabetes. Noe jeg ikke har, og etter legebesøk ser jeg bra igjen emoji23.png
Hadde høyt blodtrykk da, men usikkert om det var pga at jeg stresset meg opp hos legen eller om det er reelt. Var visst mange som fikk det slik. Så neste uke skal jeg måle det i ett døgn. .. noen som har gjort det før? Jeg merker at jeg får høy puls av å bare tenke på det, så det kan jo bli interresant. Men får holde meg opptatt den dagen så jeg ikke tenker på det. Vil jo ikke stresse på meg hjerteinfarkt i 30-åra liksom.
 

 

 

 

 

 

 

 

Har gjort det flere ganger. Det er som flere sier ganske plagsomt om natta, da den blåser seg, for det strammer veldig. Jeg klarte i hvert fall ikke å sove meg igjennom det. Det verste var egentlig å kjøre bil. Jeg måtte jo på jobb og gjøre vanlige ting. Det er bortimot helt håpløst å gire, blinke eller gjøre noe som gjør at armen beveger seg i det øyeblikket den pumper opp. For da må den ta trykket på nytt og slakker seg aldri helt ut igjen før den starter på nytt og du ender opp med å sitte å tenke "au,au,hold opp". For den klemmer dobbelt så hardt og armen blir helt doven av all den klemmingen. Akkurat dèt kunne jeg spart meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det flere ganger. Det er som flere sier ganske plagsomt om natta, da den blåser seg, for det strammer veldig. Jeg klarte i hvert fall ikke å sove meg igjennom det. Det verste var egentlig å kjøre bil. Jeg måtte jo på jobb og gjøre vanlige ting. Det er bortimot helt håpløst å gire, blinke eller gjøre noe som gjør at armen beveger seg i det øyeblikket den pumper opp. For da må den ta trykket på nytt og slakker seg aldri helt ut igjen før den starter på nytt og du ender opp med å sitte å tenke "au,au,hold opp". For den klemmer dobbelt så hardt og armen blir helt doven av all den klemmingen. Akkurat dèt kunne jeg spart meg for.

Shit... [emoji16] bra jeg ikke skal jobbe på mandag da. Jeg var øm i armen da jeg kom hjem, og da hadde de bare sjekket 7 ganger. Men da må jeg jo ha på en genser med kjempearmer da? Hvis den er like stor rundt armen som den på kontoret?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lola Pagola skrev:


Shit... emoji16.png bra jeg ikke skal jobbe på mandag da. Jeg var øm i armen da jeg kom hjem, og da hadde de bare sjekket 7 ganger. Men da må jeg jo ha på en genser med kjempearmer da? Hvis den er like stor rundt armen som den på kontoret?

Greit å ha en litt vid genser. Den mansjetten er jo ikke akkurat usynlig. Også er det greit å kunne skjule den boksen med ledninger som du må ha hengene på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letta! Elevene skal hospitere i vgs på mandag. Sent i går fikk jeg beskjed om at det er krøll på dataprogrammet så mange har fått feil hospiteringsplass/dato. Nå har jeg fått bekrefta at dette ikke gjelder mine elever, og gitt alle elevene endelig beskjed. :ahappy:

Så da kan jeg vel kanskje ta lunsjpause da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...