Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Guest *Kat84*

I dag våknet jeg i 7 tiden. Kjente litt på formen, og snudde meg rundt for å sove videre... 

Stod endelig opp når klokka var litt over 9. Og her sitter jeg enda med muskelverk og hodepine. 
Sjef var så elskverdig å kaste opp de 550 gr med V&H han fikk til frokost, så da fikk jeg mishandlet de såre musklene mine litt med å bøye meg ned på gulvet og faktisk ha nærkontakt med det. Han er så snill han der :aww:  

Dagens positive er at eksen sendte meg melding og sa at han hadde funnet en treplate på jobb som skulle kastes, og ville lage hinder til LP til meg med den. :) Det var jo snilt! :D 

Nå prøver jeg å få matlyst. Så kanskje jeg snart orker å ta gutta med ut en halvtimes tid. Må jo ut og skaffe Paracet også, og jeg gidder ikke å ta bilen 700 meter for en eske Paracet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeida, jeg stresser ikke over bilsaken, ikke i det heletatt :aww:  Nope... Not happening...  Frust.

 

Kaffe og så kaste seg rundt og skrive liste og begynne å få ut fingern her - mamma og stefar kommer i morgen for å legge gulv. Bursdagsgaven til stefar er på posten, perfekt timet :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågrumpy i dag, ting har ikke akkurat gått som smurt... Ikke greier jeg å bli enig med meg selv om jeg skal gidde å bruke 52,- på bom for å få tatt en joggetur heller. De starta bom-ring her i går som gjør at det blir dyrt for meg å gå tur andre steder enn hjemmefra, og det er ikke akkurat mange valgmulighetene. Har jeg sagt at jeg gleder meg til å flytte? :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmmm... deilig torskemiddag :) Kokt torsk, hjemmelaget potet- og persillerotmos, stekt bacon, rå grønnsaker og litt creme fraich. Føles veldig sunt ut :aww: 

Og ellers fikk Willy endelig godkjent CIE-tittelen sin! Jeg har jo sendt inn søknad et par ganger tidligere i år, men den søknaden har åpenbart blitt "oversett", men så fikk jeg sett at det var en annen person som var saksbehandler for gr1-hunder nå, og da jeg sendte søknaden til henne, var hun jo kjapp i avtrekkeren - det tok vel ei uke tenker jeg, fra jeg sendte søknad til NKK og til jeg fikk brev fra FCI :D Nå oppnådde han jo merittene for dette for flere år siden, men siden NKK ikke registrerte begge titlene (CIB og CIE) gadd jeg jo ikke å søke om det, før jeg fikk vite nå i vår at de like vel registrerer begge :) 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Mamma var hjemme med hundene mens jeg var på jobb i dag. Hun skulle inn på kjøkkenet en rask tur mens hundene var i hagen, da hun plutselig hørte intens hyling, og så terven stå å stirre inn i vinduet på verandaen. Det viste seg at settervimsen hadde funnet det for godt å løpe seg en tur på egenhånd. Flink terv som sier i fra med svære bokstaver at setteren har gjort noe ulovlig da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Aragon er sur og grinete, og Sjef spyr fortsatt. Nå begynner han å virke trøtt og sliten også. Ikke så rart siden det ikke kan være mye mageinnhold igjen hos ham :hmm: 
Og jeg er fortsatt tung i hodet og er øm i muskler. 

Dette var en dårlig dag å være hundeeier på! :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
26 minutter siden, Kokospaniel skrev:


Vært hos dyrlege med ham hvis han har spydd over flere dager?

Det er bare i dag. Har kokt opp dobbelt opp med ris som han skal få når det har kjølet seg ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble joggetur på meg og samboern ble med! Han jogga ikke da, men sykla med Felix som trakk som bare det og er helt kake nå. Vi måtte forbi en gjeng med sau og da holdt han på å gå ut av sitt gode skinn, men jeg fikk da oss trygt forbi etter litt om og men. Blaze løp skytteltrafikk mellom meg og sykkel'n så han er sånn passe dau han også. 

Etterpå blir det smoothie og "Gift ved første blikk". Jeg digger høsten og dating-program! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sjåfør og fulgt datter på agilitytrening med Lotta. Full rulle for de to nå i vinter, med agility. Lotta logrer og jenta blir "Høy" av denne treninga og prater nonstop veldig energisk på hjemvegen :D 
Mange hyggelige som trener der, både voksne og en nabojente som har gått i klasse med datter tidligere. Så hyggelig at der er to "små" også og ikke "bare" 24+. 

Så i dag fikk ikke jeg trent, som jeg pleier. Litt manko på "Hunderessurs" til å dekke alle behovene i familien for tiden...:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, maysofie skrev:

Liten forundring. De siste 15 årene har vi hatt 8(?) AD-affiserte border collies, da én med D/2. I dag er det avlest ikke mindre enn to stk med AD: C/1. Merkelig!

Du vet at viss de er operert for OCD så får de anmerkning uansett? 

Og på bakgrunn av det så dropper mange AD undersøke om de er operert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Hvordan tenker du, OCD er ikke sammenhengende med AD-avlesning? NKK registrerer jo ikke OCD? 

Nei men er du operert i leddet så får du anmerkning. Så er det fjernet løse beinbiter i albue området så får du anmerkning på AD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

Nei men er du operert i leddet så får du anmerkning. Så er det fjernet løse beinbiter i albue området så får du anmerkning på AD. 

Fire av disse som jeg kjenner til, deriblant de to siste, er ikke operert eller har kjent OCD. Nå har jeg ikke satt meg inn i sykdomsbildet for hund med OCD videre, men snakk om dette på BC så vises det til løse biter i skulderen, ikke albuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, maysofie skrev:

Fire av disse som jeg kjenner til, deriblant de to siste, er ikke operert eller har kjent OCD. Nå har jeg ikke satt meg inn i sykdomsbildet for hund med OCD videre, men snakk om dette på BC så vises det til løse biter i skulderen, ikke albuen.

Beklager. Skal ikke si årsaker til at det kan komme anmerkning på slike ting. 

To av de tre i år er helsøsken ser jeg. 

Om man går på koiranet så er det på 10 år (2004-2014) registrert 65 stk med AD 1/2/3. (prosenten er forøvrig lav.) 

Noen ganger dukker det opp AD av det blå og noen ganger kan man lett se på det linjer. Jeg vet akkurat hvilken import hund som er brukt i avl på min rase som har gitt flere tilfeller av AD etter seg, og ett par generasjoner etterpå siden. Selv om det da ikke har vært annet enn enkelttilfeller utenom hvor man ikke finner det bakover eller senere på søsken som går i avl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai pinned this emne

Hurraaa! K får avspasere hele fredagen så da blir det avreise til Stavanger på morgenen også blir det tid til å leke litt turist og ha litt kjærestetid på fredagen. Det blir bra :ahappy:

Om noen har tips til hva man bør få med seg i Stavanger området så taes det i mot med takk! Vi bor på Clarion Hotel Energy men har bil. :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, enna skrev:

Så i dag fikk ikke jeg trent, som jeg pleier. Litt manko på "Hunderessurs" til å dekke alle behovene i familien for tiden...:blink:

Du vet hva løsningen på det er??? :whistle:      :D 

Har vi vært på tur, og Yasmine fikk gå løs, mens Willy stakkars fortsatt må gå i bånd. Jeg stoler ikke helt på at all sau er nede fra skogen ennå :aww: 

Også leste jeg en artikkel i medlemsbladet vårt som fikk kjakan min til å falle ned mot navlen omtrent... en artikkel om magedreining hvor det blant annet skrives: 

Sitat

Den største feiloppfatningen viser seg å være at hunder ikke skal være i aktivitet etter måltid. Faktisk kan moderat aktivitet, som løping i hagen og lek med andre hunder, faktisk være en fordel. Derimot er stressende aktivitet negativt. Generelt er aggressiv eller engstelig temperament ugunstig.

Jeg lurer på hvordan løping i hagen og lek med andre hunder kan ansees som moderat aktivitet? Jeg ville vel sagt at nettopp den type aktivitet er noe av det man bør unngå... i tillegg til stressende aktiviteter (for lek med andre hunder er ikke stressende???). 

Og videre:

Sitat

Den aller beste måten å forebygge magedreining er en såkalt «profylaktisk gastropexi», hvor magesekken sys fast til bukveggen. Det er kanskje ikke forsvarlig å gjøre dette på alle, men hvis hunden din må bukopereres av en eller annen grunn kan det være en ide å spørre veterinæren din om å sy fast magesekken samtidig.

Ehhhhh... nei, jeg håper da virkelig ikke folk legger hunden inn for operasjon forebyggende.... 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Siri said:

Du vet hva løsningen på det er??? :whistle:      :D 

Har vi vært på tur, og Yasmine fikk gå løs, mens Willy stakkars fortsatt må gå i bånd. Jeg stoler ikke helt på at all sau er nede fra skogen ennå :aww: 

Også leste jeg en artikkel i medlemsbladet vårt som fikk kjakan min til å falle ned mot navlen omtrent... en artikkel om magedreining hvor det blant annet skrives: 

Jeg lurer på hvordan løping i hagen og lek med andre hunder kan ansees som moderat aktivitet? Jeg ville vel sagt at nettopp den type aktivitet er noe av det man bør unngå... i tillegg til stressende aktiviteter (for lek med andre hunder er ikke stressende???). 

Og videre:

Ehhhhh... nei, jeg håper da virkelig ikke folk legger hunden inn for operasjon forebyggende.... 

Hvem i alle dager har skrevet den artikkelen om magedreining???

 

Problemet skal løses - på sikt...ikke akkurat nå. Alt til sin tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

I dag klarte jeg å terge på meg en motorsyklist. Det var han som var idiot og kjørte feil, men han mente tydeligvis det var min skyld.. Så han la seg like så godt på tuta leeenge før han kjørte opp på siden min og lå alt for nære bilen min en lang stund mens han rakk finger, brølte og hyttet med neven. Jeg bare ristet på hodet, lo og himlet med øynene i starten, men så begynte det å bli ubehagelig, for han ga seg liksom ikke.. Han var så sint at jeg ikke turte å stoppe, og jeg begynte å lure på hva f*en jeg skulle gjøre.. Når situasjonen roet seg så oppdaget jeg at både sykkel og mann var dekt i HA-merker. Ohoi! Noen minutter senere møtte jeg på en hel gjeng HA-medlemmer, og da ble jeg svett! De var heldigvis ikke på oppdrag for å ta meg da :lol: Sa det til kjæresten min så han vet hvem han skal tipse politiet om dersom jeg forsvinner i nær framtid da :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Christine said:

I dag klarte jeg å terge på meg en motorsyklist. Det var han som var idiot og kjørte feil, men han mente tydeligvis det var min skyld.. Så han la seg like så godt på tuta leeenge før han kjørte opp på siden min og lå alt for nære bilen min en lang stund mens han rakk finger, brølte og hyttet med neven. Jeg bare ristet på hodet, lo og himlet med øynene i starten, men så begynte det å bli ubehagelig, for han ga seg liksom ikke.. Han var så sint at jeg ikke turte å stoppe, og jeg begynte å lure på hva f*en jeg skulle gjøre.. Når situasjonen roet seg så oppdaget jeg at både sykkel og mann var dekt i HA-merker. Ohoi! Noen minutter senere møtte jeg på en hel gjeng HA-medlemmer, og da ble jeg svett! De var heldigvis ikke på oppdrag for å ta meg da :lol: Sa det til kjæresten min så han vet hvem han skal tipse politiet om dersom jeg forsvinner i nær framtid da :aww: 

Du lever farlig.... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...