Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Da har jeg testet bilulykke gitt. totalvraket bil som de måtte klippe i stykker for å få meg ut. men vi har hatt englevakt, bare skikkelig mørbanket både jeg og sjåfør.  Underkjølt regn er noe skikkelig dritt. 


Oj! Enda bra det gikk godt med dere!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

 

:lol: Av alle soniser, er det minst overraskende at det er du som ser på sånt :P 

:lol: Jeg er litt usikker på om den "minst overrasket" er en bra eller dårlig ting :lol: 

6 timer siden, 2ne skrev:

--

I kveld har jeg børsta puddærn min, så får vi se om jeg får barbert, bada og blåst henne i morra. Tipper hun gleder seg til det i så fall :aww: Har jeg riktig god tid, kan det hende jeg rydder over greiene fra Galaxyen til Roomsteren. Ja, jeg har visst fått ny bil jeg :ahappy: En med kupevarmer i! Forhåpentligvis fungerer varmeapperatet i den også, så da blir det en vinter jeg kan kjøre uten å forfryse meg både her og der! Oh lykke! :D 

Åh kult!! Jeg så faktisk på roomsteren selv, helt til jeg var så uheldig at jeg fikk over gjennomsnittet god råd. Gratulerer! Hva blir navnet?

.....sitter jeg kløner med å skrive ny forsikring på hund. Etter Murphy så dekket jo forsikringen knapt 1/4 så jeg sitter vurderer makse veterinær forsikringen. Men hva er liksom oddsen for at det skjer to ganger? Har jo aldri makset noen ting igjennom 2 hundeliv på de to forgående. Har vel knapt brukt en liten bit av forsikringen ett par ganger. Men man blir litt paranoid av sånt for det er ikke sikkert det skjer igjen i en periode der man er uheldig og har god råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raksha skrev:

Da har jeg testet bilulykke gitt. totalvraket bil som de måtte klippe i stykker for å få meg ut. men vi har hatt englevakt, bare skikkelig mørbanket både jeg og sjåfør.  Underkjølt regn er noe skikkelig dritt. 

Å nei! Går det bra med dere? Var Ida med? Kjente jeg ble helt stressa jeg nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, Raksha skrev:

Da har jeg testet bilulykke gitt. totalvraket bil som de måtte klippe i stykker for å få meg ut. men vi har hatt englevakt, bare skikkelig mørbanket både jeg og sjåfør.  Underkjølt regn er noe skikkelig dritt. 

Å herregud :o Godt at dere kom relativt uskadd fra det :hug: 

Nå har jeg satt på en maskin med sengetøy, lagt på nytt, og har kostet gulvet for pels. Bare 45 minutter til dyrlegen åpner...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raksha skrev:

Da har jeg testet bilulykke gitt. totalvraket bil som de måtte klippe i stykker for å få meg ut. men vi har hatt englevakt, bare skikkelig mørbanket både jeg og sjåfør.  Underkjølt regn er noe skikkelig dritt. 

Uff! :o Godt det gikk bra, alt tatt i betraktning :hug: 

38 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: Jeg er litt usikker på om den "minst overrasket" er en bra eller dårlig ting :lol: 

Jeg tror jeg avstår fra å kommentere :lol: 

38 minutter siden, JeanetteH skrev:

Åh kult!! Jeg så faktisk på roomsteren selv, helt til jeg var så uheldig at jeg fikk over gjennomsnittet god råd. Gratulerer! Hva blir navnet?

Takk :ahappy: Jeg veit ikke enda, vi har bare prøvekjørt, den og jeg. Jeg tror det er en hun, så kanskje det er en Berit? :lol: 

38 minutter siden, JeanetteH skrev:

.....sitter jeg kløner med å skrive ny forsikring på hund. Etter Murphy så dekket jo forsikringen knapt 1/4 så jeg sitter vurderer makse veterinær forsikringen. Men hva er liksom oddsen for at det skjer to ganger? Har jo aldri makset noen ting igjennom 2 hundeliv på de to forgående. Har vel knapt brukt en liten bit av forsikringen ett par ganger. Men man blir litt paranoid av sånt for det er ikke sikkert det skjer igjen i en periode der man er uheldig og har god råd...

Det var vel ikke veldig høye odds for at det skulle skje 1 gang, så den må jo være mikrobisk for at det skal skje 2 ganger? Men jeg har max på veterinærforsikringa, selv om jeg aldri har hatt brukt for det *bank i bordet* Jeg har til nå egentlig aldri trengt forsikring, selv om det hadde vært kjekt om Nora var forsikra før hun ble allergisk :P 

--

AN sitter jeg og venter på parabolmannen, vi skal bytte fra Canal Digital til Viasat. Han skulle komme en gang mellom 8 og 12, så jeg tipper han ikke er her før 12, men en veit jo aldri. Hadde jeg ikke vært klar for at han kom, så hadde han nok vært her allerede :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Legger meg ned på middelmådighetens trone og nyter det! :lol: 

Middelmådighet er høyst undervurdert :lol: 

5 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Takk for gode ord! Og takk for litt historisk tilbakeblikk, det er jo skikkelig rart å tenke på hvordan ting var i hinnahåradaga.... Før internet tok av... How did the world go around! :D Hvor tidsskrifter faktisk var.. *skrifter* - ikke en pdf... Har blitt mer og mer trygg på at det er et liv utenfor akademia, selv om disse inbitte professorene har veldig lyst å fortelle deg at det ikke gjør det og du helst skulle pressa ut noen flere papers. Men nå er det nok! Har ikke tenkt å se meg tilbake. Det er vel ei mening med alt. Hadde det ikke vært for mine år som phd-stipendiat, så hadde jeg aldri endt opp med å møte mannen i mitt liv *kleint klisj klasj* :lol: Bare det var verdt all that pain!

Jeg skrev masteren min på PC med diskettstasjoner - og måtte bytte disketter avhengig av hvilken arbeidsoperasjon PC'en skulle gjøre :lol: Og internett var ikke-eksisterende... 

5 timer siden, Raksha skrev:

Da har jeg testet bilulykke gitt. totalvraket bil som de måtte klippe i stykker for å få meg ut. men vi har hatt englevakt, bare skikkelig mørbanket både jeg og sjåfør.  Underkjølt regn er noe skikkelig dritt. 

O skrækk!!!! Underkjølt regn er dritskummelt.... 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

At jeg skulle opp kl 5 (og gjort det hele uken) ble ikke med :lol:

Bagateller, bagateller :aww: 

Ser ut til å bli en strålende dag i dag... nesten så man bare skulle tatt fri... men det skal jeg jo ikke. Får vel trumpe noen timer på jobb før jeg drar hjem igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha uff så skummelt. Godt dere ikke ble mer skadet. Håper alt går bra ned deg/dere. Må ha vært en grusom opplevelse. Får helt vondt selv. 

@Kangerlussuaq så deilig det må føles. Lykke til

Tok bussen til jobb i dag og fungerte greit. Tar tid men sånn er det uansett. Noe dritt å ha lang reisevei til jobb. Men i dag er det fredag :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎10‎.‎2016 at 9:50 PM, Mackenzie skrev:

Ordentlig vondt i hofta i dag, så ble bare 30min tur på Kenzie. Til gjengjeld har hun jo bare vært alene i 2 timer, og fått en del hodebry, så hun ligger jo her rett ut likevel. Er særlig oppoverbakker/trapper jeg kjenner det i hofta, er som om noe ikke er helt på plass. Litt samme følelsen jeg får i håndleddet av og til, at jeg må "knekke" ting litt på plass. Men er ikke så lett å knekke i hofta, og nå har det vart i en uke uten å bli noe bedre. Det kom helt plutselig forrige uke, våknet og kjente veldig svakt at noe ikke føltes helt rett akkurat i hofteskålen, og så blir det verre utover dagen. Gjenta neste dag. Noen som har noen anelse om hva det kan være? Føler jeg er litt for ung til å ha hofteproblemer og gå som en gammel dame :P Men det bør kanskje nevnes at jeg hadde hofteleddsdysplasi som liten, ble behandlet med en slik Freikas pute jeg måtte gå med ganske mange måneder etter jeg ble født. 

Det høres litt ut som det jeg har, og det er rent muskulært. Det kjentes ut som om smerten satt i selve beinet og jeg var overbevist om at  jeg hadde HD:p  Ingen funn på MR. Men siden du faktisk har hatt HD, så er det jo mulig at det noe knyttet til det. Anbefaler MR før du evt. oppsøker fysioterapeut.

Jeg ble "diagnostisert" av fysioterapeut. Jeg har et såkalt steilende bekken, dvs at bekkenet mitt tilter feil vei (null svai i ryggen på denne damen!) - ergo er alle musklene mine superstramme og vonde. Fysioterapeut - han fikset meg i hvertfall. Hvis jeg får smerter nå, så gjør tøyeøvelsene jeg har lært også forsvinner smertene relativt raskt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg tror jeg avstår fra å kommentere :lol: 

Hmmmmmmm..

46 minutter siden, 2ne skrev:

Takk :ahappy: Jeg veit ikke enda, vi har bare prøvekjørt, den og jeg. Jeg tror det er en hun, så kanskje det er en Berit? :lol: 

Jeg kom aldri så langt som å prøvekjøre den. Så har dessverre ikke noe å komme med der. Men vet om en annet kelpie eier som er veldig fornøyd med sin. Det er sikkert ett kvalitetsstempel :lol: 

46 minutter siden, 2ne skrev:

Det var vel ikke veldig høye odds for at det skulle skje 1 gang, så den må jo være mikrobisk for at det skal skje 2 ganger? Men jeg har max på veterinærforsikringa, selv om jeg aldri har hatt brukt for det *bank i bordet* Jeg har til nå egentlig aldri trengt forsikring, selv om det hadde vært kjekt om Nora var forsikra før hun ble allergisk :P 

Jeg endte med en middelvei. Tok midt i mellom maks og minimum og uten rehabilitering (den biten klarer jeg veldig bra selv og har nok kontakter liksom :P ) Så da er jeg sånn "det kan ikke skje to ganger, men for sikkerhetskyld så har jeg den i noen år til den prisen" :lol: 

29 minutter siden, Siri skrev:

Bagateller, bagateller :aww: 

 

 

Nei det har jo ingen sammenheng med å legge seg tidlig :lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
54 minutter siden, 2ne skrev:

AN sitter jeg og venter på parabolmannen, vi skal bytte fra Canal Digital til Viasat. Han skulle komme en gang mellom 8 og 12, så jeg tipper han ikke er her før 12, men en veit jo aldri. Hadde jeg ikke vært klar for at han kom, så hadde han nok vært her allerede :lol: 

 

Viasat er hat - bare så det er sagt *ler*
Vel, de kan ha blitt bedre siste halvannet året, for jeg har ikke hatt TV på den tiden - og det er egentlig mest fordi tunerne til Viasat dør hele ***** tiden, og de er svært lite behjelpelig på kundeservice, de forventer at du løper rundt i nabolaget å sjekker om tuneren funker på andre mottakere før de gidder å vudere å sende deg en ny.
Jeg har lyst til å ha TV, men jeg gidder ikke å forhold meg til den slags kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og ser på min lille sønn med vannkopper og tenker at det dette hadde skjedd om noen hadde paret en dalmatiner med en kvisete fjortis. :blink:

Og så googler jeg eyebrow baby. Pure genius.

SgWWIfq.jpg

 

dc84b47ffea702ae9f82f4454cf1436e.jpg

 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er bra med dere @Raksha skummelt med underkjølt regn...

@2ne Berit Bil :D:D

@JeanetteH synes du skal fortelle mer om valpeplaner... og bilder... bilder er viktig! Appropos forsikringer så har jeg vurdert gjensidige over agria når jeg skal ha ny sånn ørti år fram i tid. Synes det virker som om de dekker mer nå enn det de har gjort før, særlig på rehabfronten. Og det er jo en av de mer sannsynlige tingene man kan ha behov for når man har kelpie tenker jeg :P 

I går klarte forresten Pigg å holde seg relativt tørr på tur - jeg sverger på at det er fordi det var oppholdsvær og ganske varmt så han hadde ikke på seg softshelldekkenet - det dekkenet tror jeg han har døpt om til våtdräckten... for han bader alltid når han har det på seg... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

 

@JeanetteH synes du skal fortelle mer om valpeplaner... og bilder... bilder er viktig! Appropos forsikringer så har jeg vurdert gjensidige over agria når jeg skal ha ny sånn ørti år fram i tid. Synes det virker som om de dekker mer nå enn det de har gjort før, særlig på rehabfronten. Og det er jo en av de mer sannsynlige tingene man kan ha behov for når man har kelpie tenker jeg :P 

 

Tålmodighet er en dyd har jeg hørt.

Har hatt Agria, aldri mer. Mange år siden jeg har brukt de. Bare brukt gjensidige, aldri noe tull - heller ikke med Murphy nå. Men maks behandling er jo maks behandling liksom. :P Så jeg holder meg der. (ikke noen gang vært tull med verken hus, bil eller annet heller.)

Og ja de dekker 5000 i rehabilitering nå om man tar det med. Jeg velger ta uten det for jeg er så heldig å ha ekstremt mange gode kontakter på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha :hug:Godt det gikk bra! Håper du har fått sove litt :hug:

Var oppe halv tre med hund som måtte ut, halv sju satt samme hund foran senga og sa Hmph. Fikk drøyd det til halv åtte, men da var det ingen andre alternativer enn å stå opp og gi ham frokost og selskap. Gubben er fortsatt sjuk, piggtrådhals og feber siden mandag så i dag har jeg beordra ham til legen. Når han ikke vil ha snop er det ille, selv Anton Berg jordbær i champagne står urørt.

Nå ligger Uno opp ned inntil verandadøra etter å ha tygd hull i kaninen sin og løpt rundt med en bit oksestrupe :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Da har jeg testet bilulykke gitt. totalvraket bil som de måtte klippe i stykker for å få meg ut. men vi har hatt englevakt, bare skikkelig mørbanket både jeg og sjåfør.  Underkjølt regn er noe skikkelig dritt. 

Nei?? Så utrolig skummelt da! Går det greit med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, JeanetteH skrev:

Hmmmmmmm..

Vi har vel fastslått at du er en gammel sjel i en ung kropp ;) 

38 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg kom aldri så langt som å prøvekjøre den. Så har dessverre ikke noe å komme med der. Men vet om en annet kelpie eier som er veldig fornøyd med sin. Det er sikkert ett kvalitetsstempel :lol: 

:lol: Det er klart det er :lol: Det er pappa som foreslo Roomster, og siden pappa kan alt, så er det sikkert en bil jeg vil trives med :ahappy: 

38 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg endte med en middelvei. Tok midt i mellom maks og minimum og uten rehabilitering (den biten klarer jeg veldig bra selv og har nok kontakter liksom :P ) Så da er jeg sånn "det kan ikke skje to ganger, men for sikkerhetskyld så har jeg den i noen år til den prisen" :lol: 

Jeg har heller ikke rehab, men på Ali har jeg avlsforsikring av alle ting, så om jeg ikke kan avle på henne, så får jeg igjen 15 lapper, tror jeg det er? Jeg har ikke sjekka hva som skal til for å få utbetalt den forsikringa da, jeg antar det må ligge en medisinsk grunn bak for utbetaling, og at det må være en diagnose som tilsier at hun ikke bør avles på.. 

32 minutter siden, Belgerpia skrev:

Viasat er hat - bare så det er sagt *ler*
Vel, de kan ha blitt bedre siste halvannet året, for jeg har ikke hatt TV på den tiden - og det er egentlig mest fordi tunerne til Viasat dør hele ***** tiden, og de er svært lite behjelpelig på kundeservice, de forventer at du løper rundt i nabolaget å sjekker om tuneren funker på andre mottakere før de gidder å vudere å sende deg en ny.
Jeg har lyst til å ha TV, men jeg gidder ikke å forhold meg til den slags kundeservice.

Vel, jeg hadde ikke betalt for en vare jeg ikke fikk i halvannet år, så det hadde jeg tatt opp med husieren min, og huseieren min hadde ikke gidda å betalt for en vare han ikke fikk punktum, så jeg antar at om Viasat drar et sånt stunt her, så har vi Canal Digital igjen før det rekker å bli et savn å ikke ha tv :) 

11 minutter siden, Turb skrev:

@2ne Berit Bil :D:D

Ja :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, JeanetteH skrev:

Nei det har jo ingen sammenheng med å legge seg tidlig :lol::lol: 

Helt irrelevant selvfølgelig :aww: 

Sitter jeg og river meg litt i håret over at det er så himla masse rødlistearter, dragehode og annet snadder registrert langs en ubetydelig fylkesveg på Gran... på GRAN liksom :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
8 minutter siden, 2ne skrev:

Vel, jeg hadde ikke betalt for en vare jeg ikke fikk i halvannet år, så det hadde jeg tatt opp med husieren min, og huseieren min hadde ikke gidda å betalt for en vare han ikke fikk punktum, så jeg antar at om Viasat drar et sånt stunt her, så har vi Canal Digital igjen før det rekker å bli et savn å ikke ha tv :) 

Ja :ahappy: 


Det er inkludert hos meg også, men jeg synes liksom det er grenser for hvor mange ganger jeg skal gå til husverten pga. tv'en, så da lever jeg uten tv. Og ikke gidder jeg å snakke med Viasat igjen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Da har jeg testet bilulykke gitt. totalvraket bil som de måtte klippe i stykker for å få meg ut. men vi har hatt englevakt, bare skikkelig mørbanket både jeg og sjåfør.  Underkjølt regn er noe skikkelig dritt. 

Oi godt at alt gikk bra.

 

Sitter med rare tanker på morrakvisten. Og synes det er surt at "gode"kurs skal være så ***** dyre.  Veldig irriterende. 

Men sola skinner, livet er ellers godt. Så jeg skal snart ut på fototur i solskinnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...