Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Siri skrev:

Sitter jeg og river meg litt i håret over at det er så himla masse rødlistearter, dragehode og annet snadder registrert langs en ubetydelig fylkesveg på Gran... på GRAN liksom :aww:

Skjønner godt at et er frust for deg som å forholde deg til det, men jeg elsker at vi bruker hodet når vi bygger vei i Norge. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

25 minutter siden, Mari skrev:

Skjønner godt at et er frust for deg som å forholde deg til det, men jeg elsker at vi bruker hodet når vi bygger vei i Norge. 

:D Jeg jobber jo i avdelingen for "plunder og heft", blir ikke alltid så populær nei når man forteller om alt som må gjøres - eller ikke kan gjøres - akkurat der, fordi det er en plante som står i veien :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:D Jeg jobber jo i avdelingen for "plunder og heft", blir ikke alltid så populær nei når man forteller om alt som må gjøres - eller ikke kan gjøres - akkurat der, fordi det er en plante som står i veien :lol: 

"Plunder og heft" :lol: Jeg liker dere jeg. :heart: 

Svigerfar jobber i vegvesenet. Jeg lurer på om dere har møtt hverandre. To verdener møtes liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Turb skrev:

En overvurdert en... :gaah:

:lol: 

17 minutter siden, 2ne skrev:

Vi har vel fastslått at du er en gammel sjel i en ung kropp ;) 

 

17 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har heller ikke rehab, men på Ali har jeg avlsforsikring av alle ting, så om jeg ikke kan avle på henne, så får jeg igjen 15 lapper, tror jeg det er? Jeg har ikke sjekka hva som skal til for å få utbetalt den forsikringa da, jeg antar det må ligge en medisinsk grunn bak for utbetaling, og at det må være en diagnose som tilsier at hun ikke bør avles på.. 

 

Droppet avl også jeg. Agria var ikke så veldig flink på å betale den ut til SFX i alle fall. De skulle ha undersøkelser og dokumentasjon som kostet like mye som utbetalingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mari skrev:

"Plunder og heft" :lol: Jeg liker dere jeg. :heart: 

Du er en av få :lol: :bananas:

11 minutter siden, Mari skrev:

Svigerfar jobber i vegvesenet. Jeg lurer på om dere har møtt hverandre. To verdener møtes liksom.

Det er mange verdener som møtes her gitt.... både mht fag, alder og geografisk herkomst :D Multikulturelt på så mange vis :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Du er en av få :lol: :bananas:

Det er mange verdener som møtes her gitt.... både mht fag, alder og geografisk herkomst :D Multikulturelt på så mange vis :D 

Mer litt sånn i min verden. Hund og familie føles så adskilt liksom. Men svoger fikk seg hund fra @Perfect Image, så grensene er blurred for lenge siden. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

2 timer har det tatt hos veterinæren nå. Aragon ligger til observasjon frem til i ettermiddag. Og jeg føler meg bare tom... 

Først ble det konstatert sterk grad av PL. Kneskålen var ute konstant på ene siden, og på den andre var det sterk grad. Dette kommer av slitasje over lengre tid, og tur, agility, helt i ro ville ikke hatt noen betydning. 

Han har høyt nivå av proteiner i urinen, og en liten antydning til blod. Det skal han behandles for med antibiotikakur. 
Det ble tatt røntgen, og luftrøret var dårlig. De skulle måle for å se hvilken grad det faktisk er der også. På grunn av stress, pesing, og dårlig luftrør har han hatt vann i lungene. Det var forventet egentlig, siden lunger og hjerte ofte blir preget av luftrøret. 

Hva som skjer videre nå avhenger helt av hvordan antibiotikakuren virker. Men om belastningen av operasjoner og rekonvalesens i kombinasjon med prognoser gjør en operasjon verdt det er jeg virkelig ikke sikker på. Med slike store grader av to ting er det ingen garanti for at det vil ha noen effekt av betydning... :(

:icon_cry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

2 timer har det tatt hos veterinæren nå. Aragon ligger til observasjon frem til i ettermiddag. Og jeg føler meg bare tom... 

Først ble det konstatert sterk grad av PL. Kneskålen var ute konstant på ene siden, og på den andre var det sterk grad. Dette kommer av slitasje over lengre tid, og tur, agility, helt i ro ville ikke hatt noen betydning. 

Han har høyt nivå av proteiner i urinen, og en liten antydning til blod. Det skal han behandles for med antibiotikakur. 
Det ble tatt røntgen, og luftrøret var dårlig. De skulle måle for å se hvilken grad det faktisk er der også. På grunn av stress, pesing, og dårlig luftrør har han hatt vann i lungene. Det var forventet egentlig, siden lunger og hjerte ofte blir preget av luftrøret. 

Hva som skjer videre nå avhenger helt av hvordan antibiotikakuren virker. Men om belastningen av operasjoner og rekonvalesens i kombinasjon med prognoser gjør en operasjon verdt det er jeg virkelig ikke sikker på. Med slike store grader av to ting er det ingen garanti for at det vil ha noen effekt av betydning... :(

:icon_cry: 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes @Raksha håper du, etter forholdene, har det bra :hug:Vet godt hvordan det er å plutselig sitte i et totalvrak og alt det det fører med seg. Sender deg masse varme og gode tanker :heart:

@*Kat84* Æsj, så kjipt!! Håper på gode resultater av anti.b-kur i det minste, ingen trøst kanskje. Sender deg også masse gode tanker :hug:

Nå bærer det til møte med min gr.leder for å snakke om veien videre. Akkurat som om det er noe vits...3 uker igjen på et sted jeg har brukt, og elsket å være, 7 år i. Bare sorgen det her :icon_cry:Får glede meg over at det er sol i det minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tanker og klemmer :hug:

Ida var ikke med, jeg og tre andre hadde vært på trondheimstur, hadde sluppet av to på tynset, så bare meg og venninna mi i bilen.

Kom pent og pyntelig kjørende og traff et område med underkjølt regn akkurat i det hun skulle gire opp (kom ut av 60sone)  bilen fikk sladd og begynte å snurre, hun prøvde å rette opp og bilen skled videre, traff autovernet med bakenden fikk spinn andre veien, ut over et jorde eller noe sånt, stoppet i en steinmur på min side,  halveis uti en bekk/liten elv. Jeg husker bare at bilen begynte å spinne andre veien, enda fortere og så noen trær som føyk forbi i full fart, før vi stoppet i steinmuren. rakk å ta spenntak og beskytte hodet.

Hele høyresiden min er grusomt blå og vond,  spesielt hofta, og brista noen ribbein på den siden,  men latterlig lite i forhold til hvordan det kunne gått!

Vennninna mi slapp fra dem med heftige blåmerker etter beltet og en liten nakkesleng.  Som sagt, englevakt!  

De brukte over en time på å få oss ut av bilen, jeg var på tur inn i sjokk, så relativt fjern, men pakket inn i bobleplast og en haug tepper, væske i armen da vi kom i ambulansen og begge ble tatt rett i ct. de hadde bestilt ambulansehelikopter til oss, just in case. Jeg klarnet såpass opp i ambulansen at jeg visste det hadde gått bra.

Så vi er bare fryktelig mørbanket, sånn skikkelig, men i forhold til hvordan det kunne gått, og tenk om vi hadde hatt døtrene våre i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Tusen takk for tanker og klemmer :hug:

Ida var ikke med, jeg og tre andre hadde vært på trondheimstur, hadde sluppet av to på tynset, så bare meg og venninna mi i bilen.

Kom pent og pyntelig kjørende og traff et område med underkjølt regn akkurat i det hun skulle gire opp (kom ut av 60sone)  bilen fikk sladd og begynte å snurre, hun prøvde å rette opp og bilen skled videre, traff autovernet med bakenden fikk spinn andre veien, ut over et jorde eller noe sånt, stoppet i en steinmur på min side,  halveis uti en bekk/liten elv. Jeg husker bare at bilen begynte å spinne andre veien, enda fortere og så noen trær som føyk forbi i full fart, før vi stoppet i steinmuren. rakk å ta spenntak og beskytte hodet.

Hele høyresiden min er grusomt blå og vond,  spesielt hofta, og brista noen ribbein på den siden,  men latterlig lite i forhold til hvordan det kunne gått!

Vennninna mi slapp fra dem med heftige blåmerker etter beltet og en liten nakkesleng.  Som sagt, englevakt!  

De brukte over en time på å få oss ut av bilen, jeg var på tur inn i sjokk, så relativt fjern, men pakket inn i bobleplast og en haug tepper, væske i armen da vi kom i ambulansen og begge ble tatt rett i ct. de hadde bestilt ambulansehelikopter til oss, just in case. Jeg klarnet såpass opp i ambulansen at jeg visste det hadde gått bra.

Så vi er bare fryktelig mørbanket, sånn skikkelig, men i forhold til hvordan det kunne gått, og tenk om vi hadde hatt døtrene våre i bilen...

Så skummelt, men godt at det gikk såpass bra! Må være en forferdelig opplevelse :console:

 

 

Og en :console: til @*Kat84* og @LØJ.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Da har jeg testet bilulykke gitt. totalvraket bil som de måtte klippe i stykker for å få meg ut. men vi har hatt englevakt, bare skikkelig mørbanket både jeg og sjåfør.  Underkjølt regn er noe skikkelig dritt. 

For en forferdelig opplevelse! Skikkelig skummelt å tenke på hvordan det kunne ha gått, men heldigvis gikk det bra denne gangen :hug: god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belgerpia skrev:


Det er inkludert hos meg også, men jeg synes liksom det er grenser for hvor mange ganger jeg skal gå til husverten pga. tv'en, så da lever jeg uten tv. Og ikke gidder jeg å snakke med Viasat igjen heller.

:lol: Det hadde ikke jeg syns det var grenser for, og huseieren her er en liten terrier, så han hadde nok ikke gitt seg før vi fikk det vi betalte for han heller ;) Når det er sagt, så fortalte jeg det til huseieren som spurte Viasat-gutta om de hadde problemer med tuneren, og det hadde de hatt på noen modeller de brukte før, så det kan være at det nytter å klage nå :) 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Droppet avl også jeg. Agria var ikke så veldig flink på å betale den ut til SFX i alle fall. De skulle ha undersøkelser og dokumentasjon som kostet like mye som utbetalingen..

Ja, det var det jeg lurte litt på også, hvor mye skal til for at jeg får igjen for en forsikring jeg har betalt for. Jeg antar at min forholdsvis kvalifiserte "jeg syns hun ikke bør avles på" ikke holder (og før noen leser mer i det enn det er - det er et eksempel. Det er fortsatt planer om kull på henne i 2018). Men jeg skal øyelyse nå i januar, og om hun har katarakt hun også, så må jeg jo revurdere om disse linjene bør gå videre, og jeg er litt usikker på om Agria vil synes at katarakt er noen grunn til å ikke avle på henne, f.eks. 

Lurer på om Noras allergi ville ha gitt utbetaling av forsikring, jeg? 

51 minutter siden, *Kat84* skrev:

2 timer har det tatt hos veterinæren nå. Aragon ligger til observasjon frem til i ettermiddag. Og jeg føler meg bare tom... 

Først ble det konstatert sterk grad av PL. Kneskålen var ute konstant på ene siden, og på den andre var det sterk grad. Dette kommer av slitasje over lengre tid, og tur, agility, helt i ro ville ikke hatt noen betydning. 

Han har høyt nivå av proteiner i urinen, og en liten antydning til blod. Det skal han behandles for med antibiotikakur. 
Det ble tatt røntgen, og luftrøret var dårlig. De skulle måle for å se hvilken grad det faktisk er der også. På grunn av stress, pesing, og dårlig luftrør har han hatt vann i lungene. Det var forventet egentlig, siden lunger og hjerte ofte blir preget av luftrøret. 

Hva som skjer videre nå avhenger helt av hvordan antibiotikakuren virker. Men om belastningen av operasjoner og rekonvalesens i kombinasjon med prognoser gjør en operasjon verdt det er jeg virkelig ikke sikker på. Med slike store grader av to ting er det ingen garanti for at det vil ha noen effekt av betydning... :(

:icon_cry: 

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raksha skrev:

Da har jeg testet bilulykke gitt. totalvraket bil som de måtte klippe i stykker for å få meg ut. men vi har hatt englevakt, bare skikkelig mørbanket både jeg og sjåfør.  Underkjølt regn er noe skikkelig dritt. 

Å herregud, så utrolig glad for at det ikke gikk verre! :hug:

2 timer siden, Siri skrev:

Helt irrelevant selvfølgelig :aww: 

Sitter jeg og river meg litt i håret over at det er så himla masse rødlistearter, dragehode og annet snadder registrert langs en ubetydelig fylkesveg på Gran... på GRAN liksom :aww:

Men selvfølgelig :sleep: Hvor på Gran?

 

Huff @*Kat84* :hug:

 

Herregud jeg sov lenge i dag, jeg skal jobbe natt så det er jo greit det. Bikkjene ville opp klokka 6 så de fikk lov til det etter å ha væt ute og tissa la alle seg på kjøkkenet så da sov jeg aleine i senga da, og da sover jeg lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Mer litt sånn i min verden. Hund og familie føles så adskilt liksom. Men svoger fikk seg hund fra @Perfect Image, så grensene er blurred for lenge siden. :D 

:lol: Jeg skiller jo veldig mellom jobb og fritid - men når jeg da møter kolleger på hundeutstilling, DA blir jeg satt ut, for da kjenner jeg liksom igjen et kjent fjes, men ANER ikke hvor jeg har vedkommende fra :lol: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Han har høyt nivå av proteiner i urinen, og en liten antydning til blod. Det skal han behandles for med antibiotikakur. 
Det ble tatt røntgen, og luftrøret var dårlig. De skulle måle for å se hvilken grad det faktisk er der også. På grunn av stress, pesing, og dårlig luftrør har han hatt vann i lungene. Det var forventet egentlig, siden lunger og hjerte ofte blir preget av luftrøret. 

Æsj altså... :hug:

43 minutter siden, Raksha skrev:

Så vi er bare fryktelig mørbanket, sånn skikkelig, men i forhold til hvordan det kunne gått, og tenk om vi hadde hatt døtrene våre i bilen...

:hug:

10 minutter siden, Stine skrev:

Men selvfølgelig :sleep: Hvor på Gran?

Fylkesveg 36 mellom Gran og Grymyr :D Har jo til og med sånn Kongeveg der vøtt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Takk for klemmer alle sammen :hug: Det trengs nå. Det er eksen som skal hente ham senere. Jeg skal nemlig på jobb og selge og være pooositiv og glaaad! :getlost: Det samme skal jeg i morgen. 
Hadde jeg hatt råd til det hadde jeg tatt meg fri disse dagene og sagt at jeg hadde halsbetennelse med feber eller noe. Bare for å slippe å stå der med alt for mye tanker svirrende. 

Klarer ikke å la være å tenke på hvor vondt han har hatt det helt til nå :( Utrolig hvor tøff han egentlig er som har gått tilnærmet normalt når vi har gått tur. Eneste som har vist at noe har vært galt er at han peser ekstra, og holder seg mye for seg selv i perioder. Noen få ganger har jeg syntes at han har sett litt stiv ut, men på et lite sekund har han sett helt normal igjen ut. 

Operasjoner i luftrøret er ikke ofte vellykkede ut fra hva jeg har lest om det tidligere. 
Operasjon av en Patella i den tilstanden... Egentlig tror jeg ikke det er noe poeng i det. PL vil det være uansett, og med det luftrøret er det så stor risiko med narkose i det hele tatt at selv for røntgen og blodprøver fikk han bare beroligende slik at han slapp å stresse og faktisk klarte å være lydig og ligge i ro på kommando... 

Jeg vil ikke ha denne dagen mer jeg nå. Jeg vil legge meg til å sove, og så viser det seg at alt dette bare har vært et mareritt. 
så rolig som det er her nå uten han frem til i ettermiddag.... Om kort tid kan det være sånn for godt... :icon_cry: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

 

 

Fylkesveg 36 mellom Gran og Grymyr :D Har jo til og med sånn Kongeveg der vøtt :lol: 

Selvfølgelig, vi er jo kongelige oppi her :sleep: Vegen som går forbi oss det :) Jeg bor sånn ca midt imellom Granavollen og Grymyr :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...