Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

1 time siden, *Kat84* skrev:

 

Finnes det banker som ikke driver med slikt tull, eller må jeg bare bli vant med det? 

 

Nordea har ikke. 

26 minutter siden, Rocket skrev:

Nordea? Ikke noe bokseavhuking der såvidt meg bekjent. :) Eller DNB, den tror jeg er enda enklere enn Nordea sin igjen. 

Jepp, Nordea har ikke. 
 

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Men har de andre bankene den der Min-økonomi-funksjonen som DnB har? Der man kan finne ut hvor mye penger man brukte på mat i april i fjor eller lage søylediagram over bilutgifter? Den funksjonen er jeg avhengig av. Kakediagram over alle utgifter måned for måned! :wub:

:P

 

Nordea har også Min Økonomi. Jeg har riktignok ikke brukt den, men den skal være sånn med hvor mye penger en har brukt på ditt og datt. 

Gratulerer med Fetter, flinke er dere @Artemis

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg har også tenkt tanken, men hvor ofte har jeg behov for cash nå til dags liksom? Utrolig sjelden... så sjelden at jeg fomler helt ekstremt når jeg må ta fram penger fra lommeboka :aww: 

 

Er liksom det, eller vi bruker faktisk cash noen ganger i året på greier her, og vet jeg at jeg går inn i en trang periode økonomisk synes jeg det er veldig fint med en 500lapp eller 200lapp i lommeboka til kriser... Men er jo fremdeles gratis i butikk. 

2 timer siden, rosinbolle skrev:

Vi ditcha dem i vår og gikk for gjensidige. Fryktelig mye arbeid å skifte bank, men fryktelig mye billigere lån og forsikringer. Betraktelig dårligere brukeropplevelse i nettbanken. Sparer penger da, så det får vi tåle. Men er det ikke gratis å bruke kort utenom minibank i dnb da? Kan man ikke bare ta ut i butikken? Når bruker man egentlig cash lenger? :) 

 

Vurderer å gå og legge meg. Astrid våkna og lå som ei skravlende sol i senga før klokka halv fem i dag... Hun la seg til samme tid i dag, så jeg kan vel forvente en repetisjon i morgen. Hurra. Godt hun er blid om morgenen, da ;) Kaffe er min venn. 

Blir ikke bytte av annet enn lønns/brukskonto osv her. så veldig mye arbeid er det jo strengt tatt ikke. Men ja, fremdeles gratis å ta ut i butikk. 

Astrid :wub: Kaffe :wub: 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg vurderer å skifte bank også. På grunn av at den lokale sparebanken har gjort endringer som gjør at de bare reserverer beløp. Så når jeg går innpå mobilbanken, ser jeg feil saldo. Det vil si at jeg kan tro at jeg har f.eks 3000 kroner mer enn jeg har, fordi beløpene enda ikke er gått ut fra innkjøp dagen før. 
Og jeg er irritert på det nye opplegget i nettbanken hvor jeg må bekrefte at "innholdet er lest og forstått" når jeg skal bekrefte og gjennomføre betalinger :pinch: 

Finnes det banker som ikke driver med slikt tull, eller må jeg bare bli vant med det? 

 

Dnb er ok sånn syns jeg. 

 

Kom på at jeg har faktisk kontoer i nordea :lol: Der stod det faktisk 300 kr :o tror det er ti år siden jeg logget inn på de kontoene sist, så har ikke noe gyldig kort eller noe på dem. Stod ikke såppas der sist jeg sjekka. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Men har de andre bankene den der Min-økonomi-funksjonen som DnB har? Der man kan finne ut hvor mye penger man brukte på mat i april i fjor eller lage søylediagram over bilutgifter? Den funksjonen er jeg avhengig av. Kakediagram over alle utgifter måned for måned! :wub:

:P

 

Danske bank har det, og fantastisk rente for medlemmer i Akademikerne :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett veldig fornøyd med DNB, jeg :) Bruker aldri minibank uansett, tar heller ut i butikk om jeg en sjelden gang trenger kontanter, og jeg synes det er veldig praktisk å kunne sette inn penger på post/bank i butikk. Er ikke gebyrer på noen av tjenestene jeg pleier å bruke, bortsett fra den årlige kortavgiften. Nettbanken er også veldig fin og oversiktlig. Hadde en konto i Skandiabanken for noen år siden, og syntes nettbanken der var helt grusom. Eneste jeg ikke er fornøyd med, er den latterlig lave sparerenten, så jeg har flyttet sparepengene til Bank Norwegian.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Emmy skrev:

Jeg er stort sett veldig fornøyd med DNB, jeg :) Bruker aldri minibank uansett, tar heller ut i butikk om jeg en sjelden gang trenger kontanter, og jeg synes det er veldig praktisk å kunne sette inn penger på post/bank i butikk. Er ikke gebyrer på noen av tjenestene jeg pleier å bruke, bortsett fra den årlige kortavgiften. Nettbanken er også veldig fin og oversiktlig. Hadde en konto i Skandiabanken for noen år siden, og syntes nettbanken der var helt grusom. Eneste jeg ikke er fornøyd med, er den latterlig lave sparerenten, så jeg har flyttet sparepengene til Bank Norwegian.

Jeg også. Mulig det ikke er den billigste banken (sånt vet jeg svært lite om) men alt er enkelt, oversiktlig og brukervennlig (idiotsikkert :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Er det noe jeg hater så er det å være sykmeldt. Nesten "redd" for å ta meg en tur ut eller å handle på butikken fordi i hodet mitt er sykmeldt å ligge på sofaen. Tenk om jeg møter noen fra jobb som ser at jeg er utendørs? :aww: Teite tanker, men føler nesten jeg skulker om jeg beveger meg ut av huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Christine skrev:

Er det noe jeg hater så er det å være sykmeldt. Nesten "redd" for å ta meg en tur ut eller å handle på butikken fordi i hodet mitt er sykmeldt å ligge på sofaen. Tenk om jeg møter noen fra jobb som ser at jeg er utendørs? :aww: Teite tanker, men føler nesten jeg skulker om jeg beveger meg ut av huset. 

Kjenner meg igjen i de tankene. Må være noe som henger igjen etter barneskolen :lol:

God bedring! 

Tror jeg skal se nærmere på Nordea jeg :)

De gangene jeg trenger kontanter er det som oftest i helger. I 90% av tilfellene er det på en søndag, så jeg vil ha minst mulig gebyrer :ahappy:

Skulle la gutta avslutte med å finne godbiter under plastkopper før jeg skulle legge meg. 

Aragon er en mester, og gjør det han skal og ikke noe mer. Sjef.... Han finner riktig kopp og får fram godbitene. Men når jeg glemte meg ut og la posen med godbiter i fra meg på gulvet og sa "finne godten da!" så smalt han labben rett oppå posen med godbiter og bare kikket på meg :teehe:

Smart? Løsningsorientert? Tenker selv? Kronisk sulten? 

Komisk var det i hvert fall :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
19 minutter siden, *Kat84* skrev:

Kjenner meg igjen i de tankene. Må være noe som henger igjen etter barneskolen :lol:

God bedring! 

Tror jeg skal se nærmere på Nordea jeg :)

De gangene jeg trenger kontanter er det som oftest i helger. I 90% av tilfellene er det på en søndag, så jeg vil ha minst mulig gebyrer :ahappy:

Skulle la gutta avslutte med å finne godbiter under plastkopper før jeg skulle legge meg. 

Aragon er en mester, og gjør det han skal og ikke noe mer. Sjef.... Han finner riktig kopp og får fram godbitene. Men når jeg glemte meg ut og la posen med godbiter i fra meg på gulvet og sa "finne godten da!" så smalt han labben rett oppå posen med godbiter og bare kikket på meg :teehe:

Smart? Løsningsorientert? Tenker selv? Kronisk sulten? 

Komisk var det i hvert fall :P 

 

Det har kommet etter skolegang hos meg :P Får skikkelig vondt av de som uheldigvis er ufør som sikkert tenker lignende tanker når kroppen en dag fungerer nok til å gjøre noe. Holdningene til enkelte folk er jo at når man er ufør så skal man bare ligge i senga. Kan man gjøre noe annet er man frisk nok til å jobbe :aww: 

Sjef høres forresten herlig ut! :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Christine skrev:

Det har kommet etter skolegang hos meg :P Får skikkelig vondt av de som uheldigvis er ufør som sikkert tenker lignende tanker når kroppen en dag fungerer nok til å gjøre noe. Holdningene til enkelte folk er jo at når man er ufør så skal man bare ligge i senga. Kan man gjøre noe annet er man frisk nok til å jobbe :aww: 

De kan ikke ha det helt bra de som mener slikt alvorlig. 

Ikke lett å være så trangsynt at man kan se gjennom et nøkkelhull med begge øynene :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasko er en skrue :lol:  Vi har endelig kapitulert, Ida har et pinnsvin fra ikea hun ikke bryr seg noe om, men kasko stjeler ved førte anledning. Ødelegger det ikke da. Så nå har han fått det. Det er bare det at han mener jeg må passe på det når han skal sove, så han kommer og gir det til meg, og jeg tar i mot så går han og legger seg (om han ikke vil leke da) men legger jeg det fra meg på sofaen eller viser at jeg ikke passer på det, så reiser han seg oppgitt, plukker det opp og gir det til meg på nytt :lol:  Så her sitter jeg da og passer på pinnsvinet. :aww::wub: 

 

 

  • Like 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :D 

I dag har jeg sminka meg. For no reason at all utover det at jeg så skrekkelig gammel og sliten ut da jeg var hos frisøren i går :lol: Nå ser jeg gammel og sliten ut med store øyne :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 minutter siden, 2ne skrev:

God morgen :D 

I dag har jeg sminka meg. For no reason at all utover det at jeg så skrekkelig gammel og sliten ut da jeg var hos frisøren i går :lol: Nå ser jeg gammel og sliten ut med store øyne :aww: 

:lol: Sorry... jeg bare kjente meg så godt igjen :lol: 

Nå er det gullfarga lys utenfor her - fantastisk vakkert!!! Bare synd utsikten blir ødelagt av en diger koloss av et kontorbygg :aww: 

Forresten skremte jeg vettet av mine kolleger nå nettopp.... Jeg kom på at jeg hadde en termos stående, og at den antakelig inneholdt gammel kakao. Sånt bør jo ikke stå for lenge, liksom, så jeg tok den med til kjøkkenavdelingen for å vaske den. Da jeg åpna korken smalt det faktisk :o Den kakaoen var gjæret noe skikkelig, så det var jo DET trykket i termosen vøtt... :lol: Også spruta det jo da selvsagt gjæra kakao utover hele kjøkkenet.... Nå stinker det oppkast av meg... og av kjøkkenet... :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, 2ne skrev:

God morgen :D 

I dag har jeg sminka meg. For no reason at all utover det at jeg så skrekkelig gammel og sliten ut da jeg var hos frisøren i går :lol: Nå ser jeg gammel og sliten ut med store øyne :aww: 

:lol: Jeg får alltid sånn trang til å freshe meg opp litt etter å ha vært hos frisør og blitt tvunget til å glo på meg selv i speilet over litt for lang tid..Kan det være et fenomen? Det hjelper heller ikke at mange frisører ser så uforskamma flotte ut på både på hår, fjes, negler og sånt dill. 

Blaze sto og så på meg da jeg dro på jobb, jeg hater det. Det gjør vondt i hjerterota :cry: I hvert fall når jeg vet at hele denne dagen blir kjedelig for han, for med det været vi har nå blir det ikke lange turen etter jobb... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, JeanetteH skrev:

....sitter jeg fryser hos frisøren. Også har enda en Finne mistet championat på hunden sin pga jeg stiller spørsmål ved at den har brukskravet inne. Denne gangen var det i Sverige. 

Hvordan gjør du det? Stiller du bare spørsmålet om hunden er godkjent for det championatet til NKK el?

11 timer siden, Artemis skrev:

Får jeg lov til å skryte litt skikkelig mye av fineste vofsen min? :wub: 

I kveld bestod vi mørkesøket i NRH, og det siste av årets mål er nådd. I år har vi bestått klasse C lavine, appellprøven, klasse B ettersøkning(B-spor, B-rundering og ukas arbeid), feltsøk og nå mørkesøket. Alt på første forsøk. :ahappy: 

Beste lille Fetter. Nå ligger han og koser seg med en grisehale, vel fortjent. :wub:  

Hilsen myrsnipen :aww: 

:icon_clapping:

8 timer siden, Raksha skrev:

Kasko er en skrue :lol:  Vi har endelig kapitulert, Ida har et pinnsvin fra ikea hun ikke bryr seg noe om, men kasko stjeler ved førte anledning. Ødelegger det ikke da. Så nå har han fått det. Det er bare det at han mener jeg må passe på det når han skal sove, så han kommer og gir det til meg, og jeg tar i mot så går han og legger seg (om han ikke vil leke da) men legger jeg det fra meg på sofaen eller viser at jeg ikke passer på det, så reiser han seg oppgitt, plukker det opp og gir det til meg på nytt :lol:  Så her sitter jeg da og passer på pinnsvinet. :aww::wub: 

 

 

Så skjønn:wub:Prima gjorde det samme som valp- men nå har hun kapitulert og innsett at den mora ho klarer ikke å passe på noen ting:sleep:

Det er så vakkert på utsida, og det er SOL:thumbs: det har ikke vi sett snurten av på 9 dager. Nå skal jeg ut å nyte den. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Nå holder jeg på å lese kataloger for å få oppdatere meg på det siste nye innenfor kaffemaskiner og stavmiksere. 
Skal ha opplæring med 3 personer i kveld, og hun som er ansvarlig for avdelingen er visstnok litt kvass av seg. Så jeg gjør alt jeg kan for å få med meg alt som er verdt og ikke verdt å vite :lol: 

Og den kaffen jeg fikk ut av den kaffemaskinen var ikke noe god. Alt for svak, selv om jeg har på sterkeste innstillingen og bruker såkalte mørkbrente bønner... 
Da kan jeg med god samvittighet pakke den bort etter jeg er ferdig med dagens opplæring. Ingen morgen uten ordentlig kaffe nei :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Debbie skrev:

Hvordan gjør du det? Stiller du bare spørsmålet om hunden er godkjent for det championatet til NKK el?

 

Jeg har gjerne info om at de faktisk ikke har det. Både Sverige og Finland legger ut alt av bruks/mentaltester som evt kan brukes for å få WCC. Om det ikke ligger der så "ringer jeg en venn" i landet som kan sjekke litt mer ( :lol: ) og finner ikke de ut noe heller så sender jeg rett og slett mail til FKK/NKK/SKK og stiller spørsmål ved grunnlaget for championat. Eller som jeg gjor til Sverige i går hvor jeg lurte på om hunder med nasjonal tittel nå blir SEUCH uten brukskrav. Linker til hunden i koiranet, eller så tar jeg print schr og legger ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

God morgen :D 

I dag har jeg sminka meg. For no reason at all utover det at jeg så skrekkelig gammel og sliten ut da jeg var hos frisøren i går :lol: Nå ser jeg gammel og sliten ut med store øyne :aww: 

Alle ser gamle og slitne ut hos frisøren. Når jeg sitter der lurer jeg på det var dumt å bruke penger på frisør, jeg er jo døden nær i følge speilbildet.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en dag til på sofaen gitt, våknet og var helt tett  i hue og halsen - steg to av forkjølelsen... men jeg har mindre feber enn i går så jeg er fornøyd med det. Men syk er sterkt oppskrytt. Dog skal jeg ikke klage altså, første gang jeg er syk i år og det er en stor forbedring fra fjoråret - virker som om immunforsvaret mitt har fått seg en oppsving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det dere sier om speilbildet hos frisøren! :lol::lol:

Var hos legen i dag og fikk resept på melatonin. Noen her med ubrukelig døgnrytme som har prøvd det? Nå skal jeg visstnok klare å få en døgnrytme som passer bedre med resten av verden, men jeg tror det ikke før jeg ser det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...