Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

2 minutter siden, Stine skrev:

Joda, jeg skjønner at jeg kan forveksles med en Spar ansatt i fjellrevenbukse med gjørme langt oppover beina, gore tex sko og Stetind jakke mens jeg putter brød i brødskjæremaskinen..

Jeg ble forvekslet å være bunnprisansatt i joggebukse og ei knallrød t-skjorte :whistle: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq : Good for you! Håper du finner en jobb du trives i, det ER så viktig! 

Snart ferdig på jobb og gruer meg til å "fortelle" Blaze at det ikke blir noen lang tur. Felix kommer til å bli skuffa over å bli dratt med ut i dette monster-regnet, men luftes må de jo. At det er mulig å få så dårlig samvittighet over at de må være i ro en dag? Om jeg er sånn med hundene mine, hvordan i alle dager skal det bli med evt unger da? Går man å bekymrer seg for alt, hele tiden?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

@Kangerlussuaq : Good for you! Håper du finner en jobb du trives i, det ER så viktig! 

Snart ferdig på jobb og gruer meg til å "fortelle" Blaze at det ikke blir noen lang tur. Felix kommer til å bli skuffa over å bli dratt med ut i dette monster-regnet, men luftes må de jo. At det er mulig å få så dårlig samvittighet over at de må være i ro en dag? Om jeg er sånn med hundene mine, hvordan i alle dager skal det bli med evt unger da? Går man å bekymrer seg for alt, hele tiden?

 Neida, bare veldig i starten, og så hver gang de begynner å gå, og så klatre, og så løpe, og så hver gang det blir stille, når de ikke vil sove, og så når de sover osv.. 

men på kveldene er det greit som oftest da, for da er man så sliten at man satser på flaks :aww: 

hehehhe men sånn seriøst; hønemora pleier som regel å roe seg litt etterhvert man blir tryggere i rollen ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg har gjerne info om at de faktisk ikke har det. Både Sverige og Finland legger ut alt av bruks/mentaltester som evt kan brukes for å få WCC. Om det ikke ligger der så "ringer jeg en venn" i landet som kan sjekke litt mer ( :lol: ) og finner ikke de ut noe heller så sender jeg rett og slett mail til FKK/NKK/SKK og stiller spørsmål ved grunnlaget for championat. Eller som jeg gjor til Sverige i går hvor jeg lurte på om hunder med nasjonal tittel nå blir SEUCH uten brukskrav. Linker til hunden i koiranet, eller så tar jeg print schr og legger ned.

Takk for svar.

Nå var formen som var på vei oppover, gått en tur ned igjen. Så nå blir det sofavakt og paracet. Men jeg fikk gjort jobben min, så nå som jeg har langhelg kan jeg jo bli sjuk...typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krutsi skrev:

 Neida, bare veldig i starten, og så hver gang de begynner å gå, og så klatre, og så løpe, og så hver gang det blir stille, når de ikke vil sove, og så når de sover osv.. 

men på kveldene er det greit som oftest da, for da er man så sliten at man satser på flaks :aww: 

hehehhe men sånn seriøst; hønemora pleier som regel å roe seg litt etterhvert man blir tryggere i rollen ;) 

Høres bra ut :P 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å fantaserer om fremtiden. Jeg har alltid drømt om å bo på et småbruk med masse forskjellige dyr. Vil ha dyrene til eget matforbruk, og selvfølgelig kos. Kaniner, griser, høylandsfe, geiter, ender, høner osv. Tror jeg må vinne i lotto slik at jeg både får råd til et koselig småbruk, men også får nok med kanskje 50% arbeid. Med så mange dyr så regner jeg med at det går med noen timer til dagen med stell, og det blir nok i overkant travelt med full jobb ved siden av :P Må jo ha tid til alle hundene jeg skal ha også! 

Men gud så gøy det hadde vært. Og når man etter hvert får barn så må det være kjempebra for dem å vokse opp der! 

Lov å drømme.

 

Egentlig gjør jeg oppgaver.. 3uker til eksamen, og jeg har egentlig ikke begynt på pensum enda, utenom litt gruppearbeid og forelesningene. Men når jeg skal gjøre skolearbeid så ender det alltid opp med alt annet. Som å drømme seg bort, løse kryssord på nett og ta mensas IQ-test på nett :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, LØJ skrev:

Takk :heart: Drittrist, surt og masse andre negative ord :no:
Nei, det er jo vår plikt som hundeeiere og ta det ansvaret. Har selv holdt en hund litt for lenge i livet og det er noe jeg aldri skal gjøre igjen. Men heia, heia for at det finnes noe du kan gjøre!

 

Det er faktisk den verste delen med å være hundeeier. Håper at det er noe fysisk galt med ham som forverrer. Stygt gjort å si, men ja, det håper jeg nå. Men når jeg tar på ham og det med litt ekstra trykk så reagerer han ikke... 
Og tissing og kroppslukt er jo tilbake til normalen igjen. Men ja, det blir nok både blodprøve og urinprøve av ham for at jeg skal føle meg helt sikker. 
Jeg gruer meg sånn til i morgen at jeg tror ikke jeg får sove i natt. Og jeg skal på jobb etterpå også. Og være bliiiid :D Og selge massevis og være verdens beste ambassadør for kunden. Det blir sikkert lett. Det samme skal jeg på lørdag. Og da skal jeg på middag til ene broren min og nye forloveden hans. Akkurat det kommer til å gjøre godt da. 


Jeg har vært på slakteri for å kjøpe hjerter og bein i dag :) 
70 kg hjerter av storfe, og 10 kg bein. Selvfølgelig så gav de meg veldig tynne bein, så det er ikke mye å tygge på og kose seg akkurat. Heldigvis er Sjef flink til å tygge ordentlig :aww: 
Så nå har jeg to stappfulle frysere med både hundemat og menneskemat. Og for over 100 kg hundemat totalt har jeg bare betalt rundt 1300 kroner :D Da har man lov til å være fornøyd altså :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tonje skrev:

Joa, sant det altså. Ukeblad å glo ned i funker sikkert bedre enn å sitte å studere seg selv så jeg får kjøre den løsningen neste gang :P Evt bare si meg fornøyd med ståa sånn som den er :lol:

Jeg gleder meg til lunsj i dag jeg. Har juice i kjøleskapet OG eple! Hverdagsgleder.

Problemet mitt er at jeg ikke kan lese ukeblader eller noe som helst annet uten briller, og det er litt vanskelig når man sitter der med en hette full av blekemiddel. Så da blir jeg sittende å studere rynker og denslags da. :lol:

1 time siden, Turb skrev:

Faren min døde mens jeg jobbet på doktorgraden, hadde møte med veiledere hvor de ble enige om å gi meg litt tid så jeg kunne få sørge så derfor flyttet de en deadline 3 dager... ikke det sunneste miljøet i verden. Tror for å være ærlig at det er en sterk overvekt av folk innen atuismespekteret i akademia. 

Nå jobber jeg som lærer og selv om det er mye å gjøre så kjenner jeg iallefall at jeg gjør en god jobb og at jeg blir verdsatt for jobben jeg gjør...

Helt enig. Det var en fantastisk lettelse å begynne å jobbe med noe nyttig i stedet for å sitte på et forskningssenter og skrive på en hovedoppgave sammen en gjeng livsfjerne forskere som mente at det var rein og skjær latskap å gå hjem klokka 16:00.

1 time siden, Siri skrev:

Tøft gjort!!! Og det der er en av grunnene til at jeg aldri engang har tenkt tanken på å gå videre etter masteren liksom. Jeg lever ikke for jobben min, selv om jeg er glad i den og trives, men livet består av så mye mer enn å være flink pike :)

Nemlig. 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Siri skrev:

 

Det er veldig lov til å skryte av bikkjevovven - og seg selv - for dere er jo to om det :D Gratulerer så mye!!! Jeg er dypt imponert over det dere har oppnådd :) 

Takk skal du ha. :ahappy: Ja, man er jo et team, men mesteparten av æren får gå til Fetter. Det er han som har så god nese. :D  Han er virkelig en fantastisk (bruks)hund. Som en instruktør jeg var på kurs med sa: "Han der kan du trene til hva som helst, om det så er å løpe til månen." Det er ikke han som setter begrensningene her, hehe.

17 timer siden, *Kat84* skrev:

 

Eeeeh, jaaaa! 
Gratulere så mye til dere begge! 
Kjempebra jobba, det er virkelig imponerende :)  

Takk :ahappy: 

17 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer så mye, kjempegodt jobba - og han er jo så ung, så mye dere kan få til!

Takk :ahappy:  Ja, han er ung, men tiden går jammen meg fort også! 1 1/2 år har han blitt! Han var jo akkurat lille søte valpen!

17 timer siden, MonicaT skrev:

 

Gratulerer med Fetter, flinke er dere @Artemis

 

Takk :ahappy:

Nå ser vi frem til lavinesesongen begynner. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wednesday skrev:

Nå begynner endelig Rafiki å bli litt skærtent! :D Ingen hjørnetenner ennå, men noen fortenner har falt ut :D

Okay, hva er skærtent? :lol: 

3 timer siden, Siri skrev:

Det var en sånn opprinnelig, men da jeg quota ble den omgjort til sånn smiley med hjerter :lol: 

Kommenterer var det ja... :aww: 

Eh, nei altså. Jeg er rett nok ikke spesielt kresen av meg, men hjerter på sur melk, jeg er ikke helt der :lol: 

2ne, kommentatoren :aww: 

-- 

AN har vi vært i hagen og plukka dritt, det er nesten litt skattejakt det, når hagen er full av løv. Pappa kom ut en tur, og jentene har blitt skjemt bort med at han pleier å ha med dentastix til de, så det er det første de scanner han for når han kommer - og har han, så lar de seg ikke lure av at han har prøvd å pakke det inn i plast så de ikke skal lukte at han har, nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

Den følelsen når man har kjøpt huset for 450 000kr over takst for 2,5 år siden, og verdivurderingen i dag er 150 000kr mer enn det vi betalte.. 

det er egentlig langt utenfor all fornuft :lol: 

Takst når vi kjøpte var 1 790 000, vi betalte 1 950 000 I dag er takst 2 130 000 :P 2,5 år etter vi kjøpte. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Den følelsen når man har kjøpt huset for 450 000kr over takst for 2,5 år siden, og verdivurderingen i dag er 150 000kr mer enn det vi betalte.. 

det er egentlig langt utenfor all fornuft :lol: 

 

3 minutter siden, Wachita skrev:

Takst når vi kjøpte var 1 790 000, vi betalte 1 950 000 I dag er takst 2 130 000 :P 2,5 år etter vi kjøpte. 

Sånt er bare morsomt når man selger, det er ikke like artig når man kjøper :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte litt under takst for 7,5 år siden, idag er det verdt en mill mer enn hva vi ga :P

Prøvd Hamar/Lillehamer julebrus uten sukker, absolutt godkjent! Så da har jeg bestilt en kasse av det istede for den originale til jul av pappa :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Problemet mitt er at jeg ikke kan lese ukeblader eller noe som helst annet uten briller, og det er litt vanskelig når man sitter der med en hette full av blekemiddel. Så da blir jeg sittende å studere rynker og denslags da. :lol:

:lol: Jeg har begynt å ta på linser når jeg skal til frisøren... Da KAN jeg lese og sånt mens jeg sitter og venter :lol: 

1 time siden, Artemis skrev:

Takk skal du ha. :ahappy: Ja, man er jo et team, men mesteparten av æren får gå til Fetter. Det er han som har så god nese. :D  Han er virkelig en fantastisk (bruks)hund. Som en instruktør jeg var på kurs med sa: "Han der kan du trene til hva som helst, om det så er å løpe til månen." Det er ikke han som setter begrensningene her, hehe.

Ut fra MH'en hans, så han jo ut som en veldig artig hund å trene med, så jeg er jo ikke overrasket over at han fikser alt dette så glatt på strak arm :D 

43 minutter siden, 2ne skrev:

Eh, nei altså. Jeg er rett nok ikke spesielt kresen av meg, men hjerter på sur melk, jeg er ikke helt der :lol: 

Det ante meg vel i grunnen :lol: 

43 minutter siden, 2ne skrev:

2ne, kommentatoren :aww: 

:ahappy:

Har jeg spist rester fra gårsdagens middag - og det smakte jo helt fortreffelig i dag også :D. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempe sliten nå, men blir verd det når jeg kommer hjem :aww:

Akkurat nå sitter jeg på flyplassen på Ørsta/Volda med en nydelig liten snøprins av en pus :wub: hører broren hans mjauer så fælt inne på bagasjerommet, mens snøprinsen er helt stille. håper bare at flyturen går fint! 

 

@Kangerlussuaq:hug: tøft gjort! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er jeg trøtt og sliten. Fikk komme inn etter nesten en times venting hos legen, og da en annen en den jeg egentlig hadde time hos. Dro på et par butikker etterpå, deretter middagsdate med TJ. Skal ikke mer til for å få meg sliten enn det for tiden (det og at jeg sov dårlig i natt). Satser på bedre form fremover. :)

Bris har valgt å offentliggjøre sin hemmelige identitet i dag:
14725561_10154448196555630_3304937639088

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på videoforelesning (genialt konsept når høyskolen er 3,5t unna med bil og tog) og koser med to av voffene: Denali og Fjellbris. De er veldig begeistret for aleinetiden med meg, og det er nok gjensidig :wub: 
Denali har også hatt en date med børsten, det var på høy tid, men sånt skjer når man har eksamen og hunden planlegger å røyte verre en verst i oppkjøringa til den. Men nå ser hun nogenlunde grei ut igjen.  Ikke showklar akkurat, men fin til hverdagsbruk. Får prøve å holde pelsen hennes relativt svart fremover, jeg har nemlig planer om å vise henne som veteran neste år (hun blir 8 i juli). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos priser og sånn.... Jeg kjøpte leiligheten min for 960 000, siste som ble solgt her i bygget gikk for 3 400 000. Riktignok 20 år siden jeg kjøpte, men DEN prisstigningen da...hjelpes. Japp, må nok selge snart jeg også og kanskje få oppfylt lite hus med hage-drømmen min :) 

Laffen er sliiiiiiiten. Tar på å være nesten tre timer i fri flyt på et digert jorde sammen med tre tisper hvorav den ene hadde løpetid. Fysisk sliten av å gærnespringe med de to uten, psykisk sliten av å hele tiden være MANN og gjøre seg til for hun med. Til slutt hadde egentlig alle tre løpetid mente han så da gikk det i skytteltrafikk mellom dem for riktig å briske seg. Men guuuu så deilig det er å ha hannhund som kan oppføre seg på tur med løpetisper. Ikke noe tull, bare veldig, veldig romantisk :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...