Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Vært og trent, dusjet og fortsatt med pensumlesning. Stereotyper, fordommer, individ og grupper og sånn, altså!

Nå lurte jeg på om jeg skulle kvinne meg opp og tar med sparkesykkelen med store hjul og sparke en liten runde med Pøbel. Ja. Jeg har ikke turt helt før, men nå skal jeg prøve ... sparkesykkelen har ikke blitt prøvd før. :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Hhahaa, kan være smart kanskje :D 

I utgangspunktet er jo det et bra prinsipp, men når folk IKKE vil gi fra seg valpen som de har fått masse følelser for - da er ikke det like enkelt tror jeg.

Også kan jeg fortelle dere det, at å spise spaghetti med kjøttsaus er kjempedumt når man har hvit duk på bordet.... :aww: 

Eller hvit overdel. :aww:

Poteter, gulrøtter, blomkål og en kjøttpølse fra Grøstad gård (lykkelig pølse), det er middagen sin det. Og fint vær og noenlunde greie bein betyr tur etter middag. :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Ja.. Da er det bare å la være å planlegge neste kull :aww: 

Jepp, eller bare beholde alle sammen selv :D 

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Du må jo ikke spise utover hele bordet da, Siri :P 

Hysj... :P 

55 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ja, det kan bli men den tid den sorg :P Har ikke hatt noen "kranglefanter" og setter ganske hardt da på HVA de ikke er fornøyde med. Er vedig nøye med å forklare at det er et levende vesen og at det innebærer et visst risiko, men de vet også at om en av valpene hadde fått HD D/noe lignende eller øyesykdom der hunden ikke ville blitt gammel så hadde de fått en ny valp fra valgfri kombo. Spørs jo litt på hver enkelt sak, og hvordan forholdet til valpekjøperen er. Det Siri skisserte i første må jo være marerittet :P 

Han var visst en kjent kranglefant i det tyske hundemiljøet.... de færreste er vel helt på nivå med han der håper jeg :) 

49 minutter siden, enna skrev:

Motorstopp :( har ikke tid til sånt!!! Ekkelt-bilen slukna plutselig og rattet låste seg helt. 

Står og venter på veihjelp. 

Kjipt! 

Nå har jeg lagt ut spor til hundene ute på jordet - det kan jo bli spenndene siden det er "litt" humpete og rart der ute... Også har jeg malt litt... og fått vondt i magen etter middagen *hrmpf*. Nå skal hundene få GÅ sporene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det gjort - jeg har kjøpt ny bil :o  Kontrakten er underskrevet og returnert - den blir hentet om ei ukes tid. 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82302407 

Nye vidunderet. Leveres med hengerfeste, to nye sommerdekk og ny registerreim. Stefar har gjort en heftig jobb med å få en god avtale for oss. :ahappy:  Så får vi bare satse på at det ikke er bomkjøp... 

 

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Raksha skrev:

Da er det gjort - jeg har kjøpt ny bil :o  Kontrakten er underskrevet og returnert - den blir hentet om ei ukes tid. 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82302407 

Nye vidunderet. Leveres med hengerfeste, to nye sommerdekk og ny registerreim. Stefar har gjort en heftig jobb med å få en god avtale for oss. :ahappy:  Så får vi bare satse på at det ikke er bomkjøp... 

 

Gratulerer med Sitronen :D Den så fin ut :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Meg skrev:

bilde???

Skal be sambis ta bilde av oss neste gang (kanskje jeg til og med får ham til å filme!), for det klarer jeg ikke å ta selv. :lol:

28 minutter siden, Raksha skrev:

Da er det gjort - jeg har kjøpt ny bil :o  Kontrakten er underskrevet og returnert - den blir hentet om ei ukes tid. 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82302407 

Nye vidunderet. Leveres med hengerfeste, to nye sommerdekk og ny registerreim. Stefar har gjort en heftig jobb med å få en god avtale for oss. :ahappy:  Så får vi bare satse på at det ikke er bomkjøp... 

 

Grattis med en franskdame! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Raksha said:

Da er det gjort - jeg har kjøpt ny bil :o  Kontrakten er underskrevet og returnert - den blir hentet om ei ukes tid. 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82302407 

Nye vidunderet. Leveres med hengerfeste, to nye sommerdekk og ny registerreim. Stefar har gjort en heftig jobb med å få en god avtale for oss. :ahappy:  Så får vi bare satse på at det ikke er bomkjøp... 

 

Gratulerer :)
Jeg har hatt "dagen" med havarert bil. Mens jeg stod og rydda ut bilen og pakka alt turutstyr mm inn i gubbens bil (eldste sønn kom med farens bil for å kjøre meg hjem da jeg havarerte) oppdaga jeg at visakortet mitt var borte. Vet ikke hvor det er. Midt i det hele ringte bedre halvdel fordi han stod uten fremkomstmiddel siden sykkelen hans var punktert utenfor jobb. Så hele ettermiddageb ble stress - vente på Viking som skulle taue bil, hente datter på trening, hente ektemann, og deretter få yngste pode på trening. Alt med EN bil  :P
Opptur kom nå hjemme - en ung kjekk mann ringte på- barndomsvenn av min funksjonshemmede sønn, som lurte på hvor sønnen min nå bodde - ville hjem til han og si hei siden han var innom byen her en tur. Til tross for at kompisen (altså sønnen min) er avvisende som den svært dysfunksjonelle autisten han er. "Det går fint" - var beskjeden da jeg atter en gang gjentok til besøket at gutten nå er verre enn noengang.... Jeg blir så utrolig rørt over ungdommer som bryr seg og som ser forbi det ytre:heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bananen skrev:

Skal be sambis ta bilde av oss neste gang (kanskje jeg til og med får ham til å filme!), for det klarer jeg ikke å ta selv. :lol:

Grattis med en franskdame! :D

Takk :D 

Akkurat nå, enna skrev:

Gratulerer :)
Jeg har hatt "dagen" med havarert bil. Mens jeg stod og rydda ut bilen og pakka alt turutstyr mm inn i gubbens bil (eldste sønn kom med farens bil for å kjøre meg hjem da jeg havarerte) oppdaga jeg at visakortet mitt var borte. Vet ikke hvor det er. Midt i det hele ringte bedre halvdel fordi han stod uten fremkomstmiddel siden sykkelen hans var punktert utenfor jobb. Så hele ettermiddageb ble stress - vente på Viking som skulle taue bil, hente datter på trening, hente ektemann, og deretter få yngste pode på trening. Alt med EN bil  :P
Opptur kom nå hjemme - en ung kjekk mann ringte på- barndomsvenn av min funksjonshemmede sønn, som lurte på hvor sønnen min nå bodde - ville hjem til han og si hei siden han var innom byen her en tur. Til tross for at kompisen (altså sønnen min) er avvisende som den svært dysfunksjonelle autisten han er. "Det går fint" - var beskjeden da jeg atter en gang gjentok til besøket at gutten nå er verre enn noengang.... Jeg blir så utrolig rørt over ungdommer som bryr seg og som ser forbi det ytre:heart:

Takk :D 

Åhjelp for en dag :lol: Godt det løste seg, og ja ungdom kan være veldig fine folk :wub: 

 

Bonden forsov seg i dag, så for å spare alle tre for stress så sa jeg at jeg kunne ta fjøset for han. Og når jeg sier det - så går det alltid noe galt :lol: Så i dag hadde tråden som holder ene spenekoppen på roboten røket. Jeg prøvde desperat å få tak i gubben fordi jeg hadde ikke nok melk til småkalvene, så måtte ha ei ku til å melke på bøtte... Men neida, var kaos på jobb så han så ikke at jeg hadde prøvd å få tak i han før lunsj. Men fikk faktisk provisorisk festet snora selv, etter litt glaning i manual og oppmuntring på fb (godt noen har troa på meg) :lol: Den må byttes ordentlig hele snora, alle egentlig + slanger og spenekopper - men det kan Bonden få kose seg med selv. Jeg hadde som mål å få ting til å funke nok til at jeg fikk melk nok til småttingene. Det fikk jeg :ahappy: Roboten går forøvrig enda, så den henger nå med enda. Røket spenekopptråd er el en av de få tingene som er igjen som kan gå galt som jeg ikke har testa før, så nå kan jeg det og :aww:  Spent på hva som ryker nestegang. Sist var det en slange som røk, gangen før det en ventil som ikke virka :lol: 

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, enna skrev:

Gratulerer :)
Jeg har hatt "dagen" med havarert bil. Mens jeg stod og rydda ut bilen og pakka alt turutstyr mm inn i gubbens bil (eldste sønn kom med farens bil for å kjøre meg hjem da jeg havarerte) oppdaga jeg at visakortet mitt var borte. Vet ikke hvor det er. Midt i det hele ringte bedre halvdel fordi han stod uten fremkomstmiddel siden sykkelen hans var punktert utenfor jobb. Så hele ettermiddageb ble stress - vente på Viking som skulle taue bil, hente datter på trening, hente ektemann, og deretter få yngste pode på trening. Alt med EN bil  :P
Opptur kom nå hjemme - en ung kjekk mann ringte på- barndomsvenn av min funksjonshemmede sønn, som lurte på hvor sønnen min nå bodde - ville hjem til han og si hei siden han var innom byen her en tur. Til tross for at kompisen (altså sønnen min) er avvisende som den svært dysfunksjonelle autisten han er. "Det går fint" - var beskjeden da jeg atter en gang gjentok til besøket at gutten nå er verre enn noengang.... Jeg blir så utrolig rørt over ungdommer som bryr seg og som ser forbi det ytre:heart:

Først, herlighet så slitsomt den første delen der virket :P Det er så typisk at alt skjer på en gang. Håper du finner kortet ditt :| 

Og enig, så rørende at han både tar seg tiden til det og klarer å se forbi! <3 

 

Ungene mine er i seng og sover. Nesten så jeg blir litt troende når sånt skjer på slaget syv. Samboer er å kjører en rundball til naboen (kan ta sin tid. Det skal jo taes da en prat over kaffe, uten å prates...) så da setter jeg på en episode av call the midwife. Synes det er en ordentlig fin serie, tredje re-run jeg ser på nå og enda ikke lei selv om jeg har sett det to ganger før (en sesong har jeg nå sett tre ganger :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perfect Image skrev:

Samboer er å kjører en rundball til naboen (kan ta sin tid. Det skal jo taes da en prat over kaffe, uten å prates...

Yep - han er hedmarking :lol:  :lol: 

 

 

Åååh som jeg gleder meg til en vinter med bil som har fungerende setevarmer og ordentlig varmeapparat! Og lommeboka gleder seg til en som har omtrent halve forbruket av disel av gamlebilen... OG dermed jinxer jeg vel alt :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, enna skrev:

Gratulerer :)
Jeg har hatt "dagen" med havarert bil. Mens jeg stod og rydda ut bilen og pakka alt turutstyr mm inn i gubbens bil (eldste sønn kom med farens bil for å kjøre meg hjem da jeg havarerte) oppdaga jeg at visakortet mitt var borte. Vet ikke hvor det er. Midt i det hele ringte bedre halvdel fordi han stod uten fremkomstmiddel siden sykkelen hans var punktert utenfor jobb. Så hele ettermiddageb ble stress - vente på Viking som skulle taue bil, hente datter på trening, hente ektemann, og deretter få yngste pode på trening. Alt med EN bil  :P
Opptur kom nå hjemme - en ung kjekk mann ringte på- barndomsvenn av min funksjonshemmede sønn, som lurte på hvor sønnen min nå bodde - ville hjem til han og si hei siden han var innom byen her en tur. Til tross for at kompisen (altså sønnen min) er avvisende som den svært dysfunksjonelle autisten han er. "Det går fint" - var beskjeden da jeg atter en gang gjentok til besøket at gutten nå er verre enn noengang.... Jeg blir så utrolig rørt over ungdommer som bryr seg og som ser forbi det ytre:heart:

Litt av en dag du har hatt :lol: 

Så koselig at han bryr seg :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så man får lyst på harabikkje, harajegere er så utrolig koselige! :lol: Meg: mye hare iår? Harajeger: Ja, endel. Men de er så små så jeg skyter ikke. Det viktigste er å se hunden og hare, det Finnes ikke noe finere å se enn hunden med los på en fin hare :heart:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stine skrev:

Nesten så man får lyst på harabikkje, harajegere er så utrolig koselige! :lol: Meg: mye hare iår? Harajeger: Ja, endel. Men de er så små så jeg skyter ikke. Det viktigste er å se hunden og hare, det Finnes ikke noe finere å se enn hunden med los på en fin hare :heart:

Det synes jeg du skal få deg. Finnes ikke koseligere bikkjer, jaktform og -ja- folk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pannekaker til middag idag, hadde ikke smør, så de ble litt tørre når de stektes uten smør i panna. Men godt alikevel :D 
Jeg måtte rydde kjøkkenet først, noe som er litt døden, men nå er det gjort. Badet og senga mi ser fremdeles bomba ut da - klærne fra tørkestativet måtte jo havne noe sted og da ble det senga (om noe sier skapet, rekker jeg tunge til dem...)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, teskjeia skrev:

Er det mulig å få lagd b-hund av en a-hund?? Hun skal begynne å pipe og bjeffe halv sju hver morgen uansett hva. Jeg kan sove til 8, jeg vil sove til 8...

Uno vekker meg mellom seks og sju hver morgen han. Vi går ut så han får tissa og sånt, så går vi og legger oss igjen. Da er det ikke så nøye for han om vi står opp åtte eller halv tolv :ahappy:

Han har gått og lagt seg og jeg har mest lyst å gjøre det samme, må bare ha mat. Bykveld med hundeskolen, miljøtrening og lydighetstrening med flust av forstyrrelser. Mange hunder, mye trafikk, skatepark full i ungdom- jepp, sliten hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...