Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Perfect Image skrev:

Ja, det kan bli men den tid den sorg :P Har ikke hatt noen "kranglefanter" og setter ganske hardt da på HVA de ikke er fornøyde med. Er vedig nøye med å forklare at det er et levende vesen og at det innebærer et visst risiko, men de vet også at om en av valpene hadde fått HD D/noe lignende eller øyesykdom der hunden ikke ville blitt gammel så hadde de fått en ny valp fra valgfri kombo. Spørs jo litt på hver enkelt sak, og hvordan forholdet til valpekjøperen er. Det Siri skisserte i første må jo være marerittet :P 

Jeg har heller ingen kranglefanter, heldigvis :ahappy: Bare hyggelige mennesker som HD-røntger og mentaltester fordi jeg spurte pent med sukker på (ja, jeg er litt stolt av at 5 av 5 både er røntget og gått HD - på mellompuddel, liksom!). Men klart, jo flere kull man har, jo høyere er sjansen for at man får en litt kranglete valpekjøper. Eller i det minste en som samarbeidet kanskje ikke er så godt med som man håpet på. 

Men en ting jeg ikke skjønner, sånn generelt, hvorfor vil oppdrettere ha igjen hunder med HD D eller E, liksom? Er det bare fordi at de må betale tilbake for den? For det er jo, om man skal være kynisk, totalt ubrukelig for en oppdretter å ha en sjuk hund gående hjemme og ta opp plass, plass den egentlig ikke brukte i utgangspunktet fordi den hadde et annet hjem? 

3 timer siden, Line skrev:

Har ikke deres valper heller lest boka? :aww: 

Nei. De har heller ikke lest at pudler er søte og snille selskapshunder som liker og sitte og susse på fanget :aww: 

2 timer siden, Siri skrev:

Jepp, eller bare beholde alle sammen selv :D 

Eh, nei takk :lol: 

@enna, du har min fulle medfølelse ang bilen! Og jej for fine kompisen til guttebarnet ditt :ahappy: 

--

AN har pappa kommet hjem med bilen min, og nå er den visst frisk igjen :ahappy: Jeg spurte hva som var galt, og han fortalte meg det, men jeg husker ikke hva det var nå :lol: Jeg er sååå interessert i bil! 

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

37 minutter siden, Pringlen skrev:

Det synes jeg du skal få deg. Finnes ikke koseligere bikkjer, jaktform og -ja- folk :)

Haha, ja kanskje det du :lol: Måtte isåfall blitt en av de norske :) Trenger jo ikke jegerprøven heller, kan jo bare sitte i grøfta med kaffekjelen og glo på gps'en :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 2ne skrev:

Men en ting jeg ikke skjønner, sånn generelt, hvorfor vil oppdrettere ha igjen hunder med HD D eller E, liksom? Er det bare fordi at de må betale tilbake for den? For det er jo, om man skal være kynisk, totalt ubrukelig for en oppdretter å ha en sjuk hund gående hjemme og ta opp plass, plass den egentlig ikke brukte i utgangspunktet fordi den hadde et annet hjem? 

Jeg skjønner det heller ikke. Min oppdretter har en lignende klausul, men hun vil ikke betale tilbake penger. Hun vil bare ha tilbake hunden "vederlagsfritt" dersom vi klager på at den har HD av sterk grad. Ikke pokker, jeg tror vi ville vært bedre i stand til å ta vare på en HD-hund enn hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Stine skrev:

Haha, ja kanskje det du :lol: Måtte isåfall blitt en av de norske :) Trenger jo ikke jegerprøven heller, kan jo bare sitte i grøfta med kaffekjelen og glo på gps'en :lol:

Jepp, det er det vi gjør :) Kamera og/eller mobil må man også ha... Og mat :P Kjøp deg hygen, eller til nød dunker, så blir høsten og vinteren en fest i skogen! (eller halden, hvis du liker å se på bikkja, og irritere deg...)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Jeg skjønner det heller ikke. Min oppdretter har en lignende klausul, men hun vil ikke betale tilbake penger. Hun vil bare ha tilbake hunden "vederlagsfritt" dersom vi klager på at den har HD av sterk grad. Ikke pokker, jeg tror vi ville vært bedre i stand til å ta vare på en HD-hund enn hun er. 

 

14 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har heller ingen kranglefanter, heldigvis :ahappy: Bare hyggelige mennesker som HD-røntger og mentaltester fordi jeg spurte pent med sukker på (ja, jeg er litt stolt av at 5 av 5 både er røntget og gått HD - på mellompuddel, liksom!). Men klart, jo flere kull man har, jo høyere er sjansen for at man får en litt kranglete valpekjøper. Eller i det minste en som samarbeidet kanskje ikke er så godt med som man håpet på. 

Men en ting jeg ikke skjønner, sånn generelt, hvorfor vil oppdrettere ha igjen hunder med HD D eller E, liksom? Er det bare fordi at de må betale tilbake for den? For det er jo, om man skal være kynisk, totalt ubrukelig for en oppdretter å ha en sjuk hund gående hjemme og ta opp plass, plass den egentlig ikke brukte i utgangspunktet fordi den hadde et annet hjem? 

 

Nei, i sånne tilfeller skal jeg ikke ha hunden tilbake, men tilbyr en ny valp gratis. Jeg har ikke bruk for en hund med HD D-E osv hjemme, og er jo bare slemt å ta den tilbake for å omplassere på nytt. 

Men i "hunden min får mer very good enn excellent" og et par som fant ut etter tre uker de tok seg vann over hodet med en valp, og en der hun fikk velge ut valp selv; tok den med navlebrokk (Og både visste det og jeg presiserte det) så ved 3 og halv mnd bestemte seg at hun ikke ville ha en valp med navlebrokk (liten og lukket?..) Så kjøper jeg hunden tilbake asap, og de får også beskjed om at jeg mest sannsynlig kommer til å finne nytt hjem til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor ønsker seg intenst et levende dyr som vil sitte på fanget - hun sier stadig at jeg må spørre Kodak (katten) om hun vil sitte på fanget. Det vil ikke Kodak. Hundene blir for store - kosedyr er ikke gøy. Tenker marsvin, men jeg orker ikke det nå... Noe jeg ikke har tenkt på? Noe som er varmt og kosete og syns at  å sitte på fanget er den beste tingen i hele verden?  Hmm... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Lillemor ønsker seg intenst et levende dyr som vil sitte på fanget - hun sier stadig at jeg må spørre Kodak (katten) om hun vil sitte på fanget. Det vil ikke Kodak. Hundene blir for store - kosedyr er ikke gøy. Tenker marsvin, men jeg orker ikke det nå... Noe jeg ikke har tenkt på? Noe som er varmt og kosete og syns at  å sitte på fanget er den beste tingen i hele verden?  Hmm... 

 

Har ikke dere kaniner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Lillemor ønsker seg intenst et levende dyr som vil sitte på fanget - hun sier stadig at jeg må spørre Kodak (katten) om hun vil sitte på fanget. Det vil ikke Kodak. Hundene blir for store - kosedyr er ikke gøy. Tenker marsvin, men jeg orker ikke det nå... Noe jeg ikke har tenkt på? Noe som er varmt og kosete og syns at  å sitte på fanget er den beste tingen i hele verden?  Hmm... 

 

Yumi :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Lillemor ønsker seg intenst et levende dyr som vil sitte på fanget - hun sier stadig at jeg må spørre Kodak (katten) om hun vil sitte på fanget. Det vil ikke Kodak. Hundene blir for store - kosedyr er ikke gøy. Tenker marsvin, men jeg orker ikke det nå... Noe jeg ikke har tenkt på? Noe som er varmt og kosete og syns at  å sitte på fanget er den beste tingen i hele verden?  Hmm... 

 

Evt en lillesøster O:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirapusen skrev:

Har ikke dere kaniner?

Jo, men de bor ikke inne i huset. Så hente dem inn hver gang hun vil ha noen som skal sitte i fanget hennes blir litt pes, og kaniner liker seg aller best på bakken. 

Akkurat nå, Line skrev:

Yumi :aww: 

:lol: Regner med den biter og litt diverse annet enn å bare sitte på fanget også?  (Jeg vil ha en stor Yumi, jeg ønsker meg så sårt riesen nå at det er vondt *sukk* ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jo, men de bor ikke inne i huset. Så hente dem inn hver gang hun vil ha noen som skal sitte i fanget hennes blir litt pes, og kaniner liker seg aller best på bakken. 

:lol: Regner med den biter og litt diverse annet enn å bare sitte på fanget også?  (Jeg vil ha en stor Yumi, jeg ønsker meg så sårt riesen nå at det er vondt *sukk* ) 

Nei, biter gjør hun ikke :D Men seriøst, om hun hadde fått lov så hadde hun ligget i fanget hele tiden. Hun er en kosegris uten sidestykke :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pringlen skrev:

Jepp, det er det vi gjør :) Kamera og/eller mobil må man også ha... Og mat :P Kjøp deg hygen, eller til nød dunker, så blir høsten og vinteren en fest i skogen! (eller halden, hvis du liker å se på bikkja, og irritere deg...)

Digger utseende til dunkeren da! Hvis man lar det telle liksom :lol: Men er de ikke litt sånn dumme? :lol: Så halden er ikke noe å satse på altså :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Digger utseende til dunkeren da! Hvis man lar det telle liksom :lol: Men er de ikke litt sånn dumme? :lol: Så halden er ikke noe å satse på altså :teehe:

Gud vi har Dunker i nær svigerfamilie og makan til blåst bikkje :aww: Enormt enormt snill da, veldig lett å ha med å gjøre og flink harehund men jah. :P 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stine skrev:

Digger utseende til dunkeren da! Hvis man lar det telle liksom :lol: Men er de ikke litt sånn dumme? :lol: Så halden er ikke noe å satse på altså :teehe:

Halden er alt for ujevn jaktmessig. Rasen har liksom nok med å overleve, så jakta blir desværre nedprioritert noe. Det er verdens vennligste hunder da.... 

Dunkeren er nok ikke særlig anderledes enn andre støvere, de kan kanskje virke litt tette, fordi de er så enkle og greie å ha med å gjøre. Men husk på at de faktisk utfører det vanskeligste arbeidet man kan sette en hund til, og de lærer seg alle triksene og utveiene selv, så det er vel grenser for hvor dumme de egentlig kan være. Hygenen min er litt smartere enn nødvendig til tider. De er løsningsorienterte, liksom :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Raksha skrev:

Lillemor ønsker seg intenst et levende dyr som vil sitte på fanget - hun sier stadig at jeg må spørre Kodak (katten) om hun vil sitte på fanget. Det vil ikke Kodak. Hundene blir for store - kosedyr er ikke gøy. Tenker marsvin, men jeg orker ikke det nå... Noe jeg ikke har tenkt på? Noe som er varmt og kosete og syns at  å sitte på fanget er den beste tingen i hele verden?  Hmm... 

 

Jeg har et forslag :whistle:

 

 20160612_191653.jpg20160916_171841.jpg

 

Fryseren kom til slutt innomhus. Det ble såpass mye tipping og styring at den blir ikke satt i kontakten før i morgen ettermiddag :P 

Nå må jeg bare få tak i masse å ha oppi der :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg har et forslag :whistle:

 

 20160612_191653.jpg20160916_171841.jpg

 

Fryseren kom til slutt innomhus. Det ble såpass mye tipping og styring at den blir ikke satt i kontakten før i morgen ettermiddag :P 

Nå må jeg bare få tak i masse å ha oppi der :lol: 

 

:lol:  Han der veier vel omtrent det samme som våre tre til sammen... tror ikke det funker på 12 kg 3åring. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol:  Han der veier vel omtrent det samme som våre tre til sammen... tror ikke det funker på 12 kg 3åring. 

 

Det høres sånn ca rett ut! 

I følge husverten så er han 43 kg med fanteskap :lol: 
Han blir nok rundt 45 kg i løpet av året. Og frem til han er 3 år har han nok blitt 50. 
Må være veldig glad i store kosegriser for å klare å leve med de der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Raksha skrev:

Jo, men de bor ikke inne i huset. Så hente dem inn hver gang hun vil ha noen som skal sitte i fanget hennes blir litt pes, og kaniner liker seg aller best på bakken. 

:lol: Regner med den biter og litt diverse annet enn å bare sitte på fanget også?  (Jeg vil ha en stor Yumi, jeg ønsker meg så sårt riesen nå at det er vondt *sukk* ) 

En ny pusunge :P Våre er så enormt kosete på ungene. Nå som de er blitt eldre så kommer også pusene som jeg hadde før jeg fikk unger :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Det høres sånn ca rett ut! 

I følge husverten så er han 43 kg med fanteskap :lol: 
Han blir nok rundt 45 kg i løpet av året. Og frem til han er 3 år har han nok blitt 50. 
Må være veldig glad i store kosegriser for å klare å leve med de der :P 

Okda, ikke fullt alle tre :lol: vi har omtrent 57 kg hund, litt pluss minus etter form og fasong :lol: 

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

En ny pusunge :P Våre er så enormt kosete på ungene. Nå som de er blitt eldre så kommer også pusene som jeg hadde før jeg fikk unger :)

 

Ååh en lite sovende nurkete pusunge... :wub:  Men med 5 katter allerede på  gården så spørs det om gubben er helt enig... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Raksha skrev:

Lillemor ønsker seg intenst et levende dyr som vil sitte på fanget - hun sier stadig at jeg må spørre Kodak (katten) om hun vil sitte på fanget. Det vil ikke Kodak. Hundene blir for store - kosedyr er ikke gøy. Tenker marsvin, men jeg orker ikke det nå... Noe jeg ikke har tenkt på? Noe som er varmt og kosete og syns at  å sitte på fanget er den beste tingen i hele verden?  Hmm... 

Eventuelt sier du at unger ikke kan få alt de ønsker seg :aww: 

28 minutter siden, Stine skrev:

Digger utseende til dunkeren da! Hvis man lar det telle liksom :lol: Men er de ikke litt sånn dumme? :lol: Så halden er ikke noe å satse på altså :teehe:

Jeg hadde glatt gått for en dunker - bare fordi de er pene :aww: 

Hundene har gått "spor"... om man kan kalle det å løpe, virre, surre, frese rundt, touche innom det som kanskje var et spor, gå tilbake for å snuse på "noe" man glemte i forbifarten - å gå spor *sukk* Mulig det hjelper om man går spor litt oftere, og ikke legger det ute på åkeren som er full av humper og klumper og gjødsel... det var kanskje litt slemt å legge spor der det fortsatt stinker grisegjødsel :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Okda, ikke fullt alle tre :lol: vi har omtrent 57 kg hund, litt pluss minus etter form og fasong :lol: 

 

Godt å høre at det finnes de som har mer enn meg sammenlagt selv etter jeg har to utvokste :aww: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Hundene har gått "spor"... om man kan kalle det å løpe, virre, surre, frese rundt, touche innom det som kanskje var et spor, gå tilbake for å snuse på "noe" man glemte i forbifarten - å gå spor *sukk* Mulig det hjelper om man går spor litt oftere, og ikke legger det ute på åkeren som er full av humper og klumper og gjødsel... det var kanskje litt slemt å legge spor der det fortsatt stinker grisegjødsel :aww: 

Det minner meg på at nå har jeg mulighet for å hente fram hjorteføttene som ligger på bunnen av den lille fryseren :D  
Så da kan det kanskje bli litt spor på Sjef'en også :) 
Men burde kanskje hatt et kurs før jeg begynte med denslags. Sånn at jeg ikke lærer ham noe feil :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Eventuelt sier du at unger ikke kan få alt de ønsker seg :aww: 

Nå er du bare kjip :aww: Livets harde realiteter kommer ramlende fort nok... :lol:  Hun får ikke alt hun ønsker seg uansett da, heldigvis. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Nå er du bare kjip :aww: Livets harde realiteter kommer ramlende fort nok... :lol:  Hun får ikke alt hun ønsker seg uansett da, heldigvis. :lol: 

 

Når det kommer til dyr de ønsker seg, kommer jeg til å slite med å si nei :aww: Har ingen problemer med å si nei ellers da :lol: Og når det er fem katter på gårde  fra før, så kommer jo ikke bonden til å legge merke til en ekstra vettu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...