Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Så kjempesøt han er!

Syns han er fin nå ja :ahappy: Jeg har fortsatt å stusse rundt øynene og oppå snuteryggen for å holde ansiktet mer åpent, men det har blitt ganske langt og litt krøllete oppå huet :P

AN har jeg gravd frem et blomsterbed, dvs fjerna 4 bøtter med stein og sand for å få plass til litt blomsterjord og fire lyngplanter. Ryggen min syns jeg er teit.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

52 minutter siden, *Kat84* skrev:

Akkurat det er det verste uansett hva temaet er. 
Høres ut som at det er folk som burde kjent deg bedre. Men det der sier langt mer om dem enn om deg! :hug: 

NÅ skal jeg begynne å rydde i boda. Til mitt forsvar ble jeg oppringt fra NAV :whistle: 

Folk vet jo at det som sies ikke er sant og at det er bare bullshit, og derfor jeg ikke gidder å bry meg.. Men tåpelig allikevel :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bananen skrev:

 

Stilig at dere tok dette opp mens jeg sitter her og leser pensum om forhåndsdømming ift. grupper og individer. Man gjør det uansett - enten en vil eller ikke. :lol: Jeg tenker på min mor som sa at siden sambis er Bergenser, så må han jo like all slags fisk, for Bergen er jo en sånn fiskelandsby med fisketorg og sånn. Men han er ikke noe særlig glad i fisk med mindre den er godt krydret så fisken nesten ikke smaker fisk, fnis. Mennesker er fascinerende vesner!

Fisketorget i Bergen er en stor vits :aww: Er så dyrt der at det er bare turister som ikke vet bedre som går dit :P  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var godt å sove i egen seng i natt, men jeg føler meg jo så daff og tiltaksløs i dag :P 

Jeg må dra for å være instruktør på utstillingstrening etterpå, men det passer bra, for jeg har ikke mat i huset. Må pønske ut noen billige løsninger, for lommeboka er litt skrapa sånn rett etter ferie :P Men jeg kan leve på minst mulig jeg, etter en slik tur! Jeg har masse hundemat og dopapir, jeg kommer langt med det. Da får hundene mat, og forkjølelsen min kommer ut av nesa. Jeg har jo ikke lyst på mat en gang, men jeg antar jeg bør spise.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mokken skrev:

På vei hjem fra personlamøte. Humøret nå tilsier at jeg egentlig ikke burde ha gått på det møtet. Sukk. 

:hug:

Forresten, gir dere stekt kyllingfilet til hundene? Lurer på om jeg kan bruke litt av middagen min til godbiter på kurs. Stekt med olje og litt Seltin, fant ikke salt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser ikke taket lenger ut som et tak :sleep:  

Foreløpig veldig fornøyd med snekkeren vi valgte. Det blir litt dyrt, men det får heller bli litt dyrt i første omgang enn at vi ender opp med å bli lurt. 
Han er veldig seriøs - iallefall foreløpig :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

Det er når jeg leser sånt jeg er veldig glad jeg ikke er oppdretter.... 

Når jeg leser sånt, så tenker jeg at jeg har hatt flaks med valpekjøperne mine, og antageligvis burde gi  meg mens leken er god :aww: 

--

I dag har vi vært på Jessheim en tur, stappa bilen full av hunder og valper, og får selvsagt biltrøbbel. Da er det bare å ringe pappa (helten min :heart: ), som kjører til Jessheim og bytter bil med oss så vi får med oss alle hjem før han drar avgårde til lillebror fordi han har bukker i garasjen :ahappy:

Vel hjemme så har valpene fått mat og blitt trøtte.. Vel, det så i hvert fall sånn ut. Det var helt til vi putta de i valpebingen det, nå er de i full fart igjen. Det er godt de sover hele natta, for på dagtid er det ikke mye hvile på dem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

:o Nehhhhhh.... :lol: 

Det er når jeg leser sånt jeg er veldig glad jeg ikke er oppdretter.... 

Haha ja :/ Jeg har bare hatt et sånt ordentlig "problem" en gang , men  jeg gjør det veldig enkelt. Samme hva, er du ikke fornøyd så kjøper jeg hunden tilbake for valpeprisen de ga. Så enkelt :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg flytter fra ett sted er jeg alltid nøye med å vaske skikkelig etter meg, spesielt siden jeg har hund.

Han som har bodd her før (uten hund ) har ikke vært like grundig. .. kjøkkenet er såvidt tørket over og det er kliss og skit i kriker og kroker. Udelikat.

Kjøkkenet er veldig gammelt og ikke ett sted jeg kommer til å oppholde meg mer enn nødvendig, tror aldri det kommer til å føles rent selv om det blir det.

Stua kan bli koselig da, tror jeg skal male, og 2.etasje er dritkoselig, med grått tregulv og lyse trevegger og skråtak.

Men trappen er smal og med en vinkel, så får ikke opp noen sofa slik jeg hadde tenkt... så da blir det største rommet soverom og det mindre blir atelier og gjesterom.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Folk vet jo at det som sies ikke er sant og at det er bare bullshit, og derfor jeg ikke gidder å bry meg.. Men tåpelig allikevel :lol: 

Det er da enda godt at det ikke er noen tett på som begynner å uttale seg negativt! 
I hundemiljøet så er det ikke helt utenkelig det heller :aww: 

29 minutter siden, Krutsi skrev:

Når er nesten 30, har en lettpåvirkelige mor som stiller med stallplass og snille sånne liksom-tanter, så kommer det plutselig liten hest hjem :aww: 

image.jpeg

 

og for dere som lurer: nei, det er ikke meg på bilde, men min yngste søster :lol: 

Hmmm.... 
Men er det ikke din yngre søster som er helt lik deg da? 
Da sier vi bare close enough! :lol: 

Moro for ungene å få hest da :D 

 

20 minutter siden, Perfect Image skrev:

Tips til rask middag? Uten pasta og kjenner toro er lov idag emoji14.png

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Gryterett med salat og baguett :) 

11 minutter siden, Perfect Image skrev:

Suppe er visst ikke mat her i hus :P 

Må si meg enig i det. 
Mat skal kunne tygges, ikke slurpes og drikker ;)  


Nå står det en fryseboks på tilhenger utenfor her. Nå venter jeg bare på bærehjelp. 
Og dette snakket om middag gjør at jeg lurer på om det kanskje er på tide å komme seg ut å kjøpe det som trengs. Kjedelig å lage mat bare til seg selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

Når jeg leser sånt, så tenker jeg at jeg har hatt flaks med valpekjøperne mine, og antageligvis burde gi  meg mens leken er god :aww:  

Hhahaa, kan være smart kanskje :D 

10 minutter siden, Perfect Image skrev:

Haha ja :/ Jeg har bare hatt et sånt ordentlig "problem" en gang , men  jeg gjør det veldig enkelt. Samme hva, er du ikke fornøyd så kjøper jeg hunden tilbake for valpeprisen de ga. Så enkelt :P 

I utgangspunktet er jo det et bra prinsipp, men når folk IKKE vil gi fra seg valpen som de har fått masse følelser for - da er ikke det like enkelt tror jeg.

Også kan jeg fortelle dere det, at å spise spaghetti med kjøttsaus er kjempedumt når man har hvit duk på bordet.... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det er da enda godt at det ikke er noen tett på som begynner å uttale seg negativt! 
I hundemiljøet så er det ikke helt utenkelig det heller :aww: 

Hmmm.... 
Men er det ikke din yngre søster som er helt lik deg da? 
Da sier vi bare close enough! :lol: 

Moro for ungene å få hest da :D 

 

Gryterett med salat og baguett :) 

Må si meg enig i det. 
Mat skal kunne tygges, ikke slurpes og drikker ;)  


Nå står det en fryseboks på tilhenger utenfor her. Nå venter jeg bare på bærehjelp. 
Og dette snakket om middag gjør at jeg lurer på om det kanskje er på tide å komme seg ut å kjøpe det som trengs. Kjedelig å lage mat bare til seg selv... 

Vel, i hundemiljøet er de nærme, men ikke slekt eller noe.. Men jeg ble brått voksen i går, så er ikke jeg som driter meg ut :aww: 

jeg synes ikke vi er så lik, men andre vil muligens si noe annet :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Perfect Image skrev:

Haha ja :/ Jeg har bare hatt et sånt ordentlig "problem" en gang , men  jeg gjør det veldig enkelt. Samme hva, er du ikke fornøyd så kjøper jeg hunden tilbake for valpeprisen de ga. Så enkelt :P 

Det burde jo i utgangspunktet være den letteste måten å gjøre det på, men så har du som Siri sier, de som ikke vil gi fra seg valpen de har fått masse følelser for da.. 

Vi har i kontraktene at vi betaler tilbake en viss sum ved en diagnose, samme om hunden er plaga av det eller ikke. Vi prater også om på forhånd at det er mye HD på mellompuddel, og at risikoen for å få en hund med HD er der selv om foreldredyra er friske. Da er de klar over at det kan være noe som dukker opp, og til nå har alle vært fornøyde med kontraktene.. Men så har heller ingen av de som har blitt røntget til nå hatt HD.. hehe 

Akkurat nå, Siri skrev:

Hhahaa, kan være smart kanskje :D 

Ja.. Da er det bare å la være å planlegge neste kull :aww: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Også kan jeg fortelle dere det, at å spise spaghetti med kjøttsaus er kjempedumt når man har hvit duk på bordet.... :aww: 

:lol: Du må jo ikke spise utover hele bordet da, Siri :P 

--

Hysj! Valpene sover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Vel, i hundemiljøet er de nærme, men ikke slekt eller noe.. Men jeg ble brått voksen i går, så er ikke jeg som driter meg ut :aww: 

jeg synes ikke vi er så lik, men andre vil muligens si noe annet :lol: 

Åh, javisst! Du hadde bursdag du! Gratulere med overstått :)  
Og gratulere til samtlige av de som er ute av stand til å tenke selv og ta i betraktning hva de selv har sett :D Jeg blir like imponert hver gang :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 2ne skrev:

Det burde jo i utgangspunktet være den letteste måten å gjøre det på, men så har du som Siri sier, de som ikke vil gi fra seg valpen de har fått masse følelser for da.. 

 

 

 

22 minutter siden, Siri skrev:

Hhahaa, kan være smart kanskje :D 

I utgangspunktet er jo det et bra prinsipp, men når folk IKKE vil gi fra seg valpen som de har fått masse følelser for - da er ikke det like enkelt tror jeg.

 

Ja, det kan bli men den tid den sorg :P Har ikke hatt noen "kranglefanter" og setter ganske hardt da på HVA de ikke er fornøyde med. Er vedig nøye med å forklare at det er et levende vesen og at det innebærer et visst risiko, men de vet også at om en av valpene hadde fått HD D/noe lignende eller øyesykdom der hunden ikke ville blitt gammel så hadde de fått en ny valp fra valgfri kombo. Spørs jo litt på hver enkelt sak, og hvordan forholdet til valpekjøperen er. Det Siri skisserte i første må jo være marerittet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, 2ne skrev:

Vel hjemme så har valpene fått mat og blitt trøtte.. Vel, det så i hvert fall sånn ut. Det var helt til vi putta de i valpebingen det, nå er de i full fart igjen. Det er godt de sover hele natta, for på dagtid er det ikke mye hvile på dem :P 

Har ikke deres valper heller lest boka? :aww: 

Hjemme. Burde masse, men vi får se. Jeg må klippe plen da :getlost: Hvorfor vokser plena på min side av gjerdet så mye fortere? Det er ukult å være på den grønneste siden - mye mer jobb for meg :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...