Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Felix fikk ta seg en løperaptus i en park her på mandag, men endte opp med vondt igjen...Han haltet litt like etterpå, men jeg tror det sitter mest i hofte/rygg for han synes tydelig det er vondt å hoppe opp i sofaen. Han halter ikke nå og smålekte litt med hunden vi møter på morgenrunden, er det trygt å ta han med på en skogtur i dag? Jeg ser for meg at det er verre å være helt i ro og stivne, enn å få gå i rolig bevegelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

10 minutter siden, MarieR skrev:

:fish:  Skal jeg minne deg på at alternativet er at hun sover oppå deg og lenker deg til sofaen, og det syns jo ikke du var frustrerende i det hele tatt, sant? :P Nyt det, og stol på babycallen.

Ah, det var sånn det brukte å være, ja. Takk for fiskedask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tonje skrev:

Felix fikk ta seg en løperaptus i en park her på mandag, men endte opp med vondt igjen...Han haltet litt like etterpå, men jeg tror det sitter mest i hofte/rygg for han synes tydelig det er vondt å hoppe opp i sofaen. Han halter ikke nå og smålekte litt med hunden vi møter på morgenrunden, er det trygt å ta han med på en skogtur i dag? Jeg ser for meg at det er verre å være helt i ro og stivne, enn å få gå i rolig bevegelse? 

Jeg ville ha tatt med hunden på en rolig skogstur.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Krutsi said:

Og der har NM i drittsnakkkingen startet pga rottisen.. Herlig! *sukk* 

Som forventa og helt etter hunde-folk-boka skulle jeg tro...

Lukk ørene og drit i folk. DET har blitt min strategi med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pringlen skrev:

Som meg, det. Neverologen har gitt meg opp, etter å ha mast om kurs og opphold i årevis. Kan jo ikke være borte fra bikkjedyra, må vite :P Var såvidt de fikk meg inn på sjukehus i vinter også..... Kan ikke forestille meg hvor galt det skal være når man ønsker helseopphold frivillig, så da trenger du det nok. De jeg kjenner som drar på slikt, har stort utbytte, visstnok. Så go for it :)

Nei, jeg pleier ikke å ligge på sykehus mer enn nødvendig jeg heller, de har vært imponert over hvor kjapt jeg er oppe av senga de gangene jeg har blitt operert, men det er jo fordi jeg må opp og gå for å få lov å dra hjem :teehe: Jeg fikk tilbud om å ligge på pasienthotellet under strålebehandlinga også, men da måtte jeg jo hjem til valpene, så det kunne jeg jo ikke :ahappy: Hundefolk er litt sprø :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli passe lei av at folk/bedrifter ikke kan svare på hennvennelser. Syntes at man heller kan få en advarsel fra dem om at dette vil ta litt tid før man får kontakt med dem. For her så har jeg ventet i 7 dager, så får jeg svar med nytt spørsmål. Som egentlig bare tyder på at de ikke har lest det man først skrev. For der står alt de trenger å vite. Så går det igjen x anntall dager før man får svar (som enda ikke har kommet). 

Andre bedrifter bare gidder ikke å fikke opp i feilen de gjør. Så man sitter igjen med noe helt totalt anderledes enn hva man skulle. Å svare på hennvennelser er tydeligvis ikke mulig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, jeg pleier ikke å ligge på sykehus mer enn nødvendig jeg heller, de har vært imponert over hvor kjapt jeg er oppe av senga de gangene jeg har blitt operert, men det er jo fordi jeg må opp og gå for å få lov å dra hjem :teehe: Jeg fikk tilbud om å ligge på pasienthotellet under strålebehandlinga også, men da måtte jeg jo hjem til valpene, så det kunne jeg jo ikke :ahappy: Hundefolk er litt sprø :lol: 

:o Nehhhhhh.... :lol: 

Sitter jeg og leser et innlegg fra en tysker som plutselig er svært misfornøyd med sin oppdretter fordi hunden har HD (C/D) og veterinæren har sagt at han kommer til å måtte operere hunden innen et år (pr i dag har ikke hunden ett eneste problem) og han kan dermed heller ikke drive med noen form for hundesport (?), hunden har fått kritikk på at han er for lys i fargen (den er 13-14 mnd og kommet i den typiske bleke alderen og får da trekk fra en dommer på en utstilling) og han må da slutte å gå på utstilling, han er sur fordi oppdretter har tilbudt ham en ny hund til halv pris, men han kan dessverre ikke få tispe da alle tispene i kullet hun har på den tispa han vil ha valp etter, er bortbestilt (at den tispa har søsken med dårlige hofter har han åpenbart ikke tenkt på), han er sur fordi oppdretteren ikke svarer ham på timen når han sender melding (selv om oppdretter har sagt at hun vil bli borte i 4 dager)... og han advarer da også alle andre om at man ikke må kjøpe hunder i Tsjekkia for det er jo bare useriøse oppdrettere der etc etc etc... og hele kommunikasjonen med oppdretter legger han åpent ut på FB.

Det er når jeg leser sånt jeg er veldig glad jeg ikke er oppdretter.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:

Byttelåne med ei som sitter bamse om hun blir sittende for lenge i utgangsstilling? 

Det ER lov det når de blir så gamle. Da kan de gjerne få bli litt skrukkete og være med på det de selv orker :)

Nope! Hele verden får bare tilpasse seg så man kan ha med vovvovene! Sådeså!

Ok. Symra and me both, med andre ord. Vi er litt skrukkete begge to, og begge er bare med på det vi gidder! :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forvirret jeg var når jeg våknet i dag. Sambo stod tidlig opp, og jeg trodde han skulle jobbe hjemmefra. Trodde det var mandag, sovnet igjen. Våknet på nytt, trodde det var søndag. Stod opp, kom på at det var onsdag. Aiai. Sånn går det når man har fri fra noe midt i en ukedag. :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg satte meg på do i dag tidlig når jeg stod opp.. 
Og Sjef sitter og stirrer intenst på noe inn under skapet på badet... 

Dumme meg kikker under, og der er det en SVÆR edderkopp! :o 
That's it. Nå må jeg flytte herfra :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg ville ha tatt med hunden på en rolig skogstur.. 

Jeg og. Så fint å få bekreftet tankene sine hos soniser altså :P Han får bli med meg og Blaze på en rolig skogtur etter jobb og så skal jeg jogge en tur med Blaze når samboern kommer hjem i kveld og kan holde Felix med selskap.

Jeg har nå vært flink og brukt den ledige tiden mellom pasienter på å bevege meg og ta øvelser for rygg og nakke. Var på spa i går og fikk massasje og fy fasan så vondt! Merka godt hvor jeg hadde stive muskler for å si det sånn:ermm: Jeg ble såklart anbefalt å komme tilbake to ganger i uka for at det skulle bli bedre. 

Ehh, den dagen jeg har 4000,- i mnd å bruke på massasje så skal jeg vurdere det...:sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, kjære vaktmester, for at du ringte på og vekka babyen min i luren jeg brukte lang tid på å få henne til å ta, for å informere meg om at samboeren min hadde glemt å kaste en pose med søppel. Nå må jeg gå og rydde opp etter skjærene, og samboeren min sa at han helt sikkert kasta den, så det er noen andres søppel. Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg ut med vogna, men nå må jeg visst det. For han som får betalt for å holde borettslaget i orden kan visst ikke nedverdige seg til å rydde opp en og annen pose, men han tar seg tid til å ringe på hos de mistenkte... Mest sur for at han vekka Astrid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg funker ikke i dag. Hadde ei økt med hagearbeid i går (dvs graving og bæring av stein og grus) i tillegg til en aktiv dag med Uno som ble runda av med å måtte bære stor pakke hjem fra posten, nå får jeg betale for det. Må funke litt til senere i dag, må grave frem et blomsterbed og få planta ut lyngen som står på trammen. To Ibux til frokost og et par kopper kaffe så er jeg forhåpentligvis snart klar for å leke litt med han som nå sitter bak gardina og passer på nabolaget :ahappy:

20160921_105140.jpg

"Se da mamma, gravemaskiiin!"

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en svipptur innom advokat nå for samtale. Valgte å beholde den avtalen selv om jeg hadde fått et tilbud. 
Viser seg at jeg har kommet mange ganger bedre ut av det på egen hånd enn hva han kunne fått til for meg, så rådet jeg fikk var "Ta de pengene, betal din del av takstmannen, og gjør noe fint for deg selv!" 

Nå skal jeg sette i gang med å rydde i boda for å gjøre klar til den nye fryseboksen. 400 liter i tillegg til den jeg har på rundt 260 liter bør vel være nok, selv for meg som fyller opp med alt fra kroneiser til oksehjerter? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Æsj, jeg funker ikke i dag. Hadde ei økt med hagearbeid i går (dvs graving og bæring av stein og grus) i tillegg til en aktiv dag med Uno som ble runda av med å måtte bære stor pakke hjem fra posten, nå får jeg betale for det. Må funke litt til senere i dag, må grave frem et blomsterbed og få planta ut lyngen som står på trammen. To Ibux til frokost og et par kopper kaffe så er jeg forhåpentligvis snart klar for å leke litt med han som nå sitter bak gardina og passer på nabolaget :ahappy:

20160921_105140.jpg

"Se da mamma, gravemaskiiin!"

Så kjempesøt han er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, enna skrev:

Som forventa og helt etter hunde-folk-boka skulle jeg tro...

Lukk ørene og drit i folk. DET har blitt min strategi med årene.

Jeg har sagt klart ifra at det er jeg som lever med hunden og ansvaret, så det jeg gjør er det jeg mener er det beste for både meg, familien min, hunden og samfunnet rundt hunden. Uansett hva jeg gjør eller ikke gjør, sier eller ikke sier, så kommer det til å bli snakkis, og det er ikke noen bombe.. 

Det som derimot overrasker en del er hvor stygg snakket er og hvem det kommer fra.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

:lol:! Men jeg har blitt flinkere! Og så har jeg oppdaget at mange andre trøndere også hopper over den preposisjonen der.

Nei det er IKKE mange trøndere som hopper over den preposisjonen :P Jeg kjenner ingen faktisk - og jeg kjenner mange :D 

Tror jeg at jeg snart er ferdig med en sånn derre ym-plan igjen... må bare få et lite spark i ræva så jeg får satt punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har sagt klart ifra at det er jeg som lever med hunden og ansvaret, så det jeg gjør er det jeg mener er det beste for både meg, familien min, hunden og samfunnet rundt hunden. Uansett hva jeg gjør eller ikke gjør, sier eller ikke sier, så kommer det til å bli snakkis, og det er ikke noen bombe.. 

Det som derimot overrasker en del er hvor stygg snakket er og hvem det kommer fra.. 

Akkurat det er det verste uansett hva temaet er. 
Høres ut som at det er folk som burde kjent deg bedre. Men det der sier langt mer om dem enn om deg! :hug: 

NÅ skal jeg begynne å rydde i boda. Til mitt forsvar ble jeg oppringt fra NAV :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

:lol:! Men jeg har blitt flinkere! Og så har jeg oppdaget at mange andre trøndere også hopper over den preposisjonen der.

 

 

3 minutter siden, Siri skrev:

Nei det er IKKE mange trøndere som hopper over den preposisjonen :P Jeg kjenner ingen faktisk - og jeg kjenner mange :D

Stilig at dere tok dette opp mens jeg sitter her og leser pensum om forhåndsdømming ift. grupper og individer. Man gjør det uansett - enten en vil eller ikke. :lol: Jeg tenker på min mor som sa at siden sambis er Bergenser, så må han jo like all slags fisk, for Bergen er jo en sånn fiskelandsby med fisketorg og sånn. Men han er ikke noe særlig glad i fisk med mindre den er godt krydret så fisken nesten ikke smaker fisk, fnis. Mennesker er fascinerende vesner!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 timer siden, rosinbolle skrev:

Takk, kjære vaktmester, for at du ringte på og vekka babyen min i luren jeg brukte lang tid på å få henne til å ta, for å informere meg om at samboeren min hadde glemt å kaste en pose med søppel. Nå må jeg gå og rydde opp etter skjærene, og samboeren min sa at han helt sikkert kasta den, så det er noen andres søppel. Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg ut med vogna, men nå må jeg visst det. For han som får betalt for å holde borettslaget i orden kan visst ikke nedverdige seg til å rydde opp en og annen pose, men han tar seg tid til å ringe på hos de mistenkte... Mest sur for at han vekka Astrid. 

Men vaktmesteren kunne vel ikke vite at babyen sov? 

 

AN har jeg pause på jobb og venter på at telefonen skal ringe.. Håper den ringer i dag, for det er lenge å vente til i morgen når man helst vil vil ha svar nå. Aller helst for et par dager siden :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bananen skrev:

Stilig at dere tok dette opp mens jeg sitter her og leser pensum om forhåndsdømming ift. grupper og individer. Man gjør det uansett - enten en vil eller ikke. :lol: Jeg tenker på min mor som sa at siden sambis er Bergenser, så må han jo like all slags fisk, for Bergen er jo en sånn fiskelandsby med fisketorg og sånn. Men han er ikke noe særlig glad i fisk med mindre den er godt krydret så fisken nesten ikke smaker fisk, fnis. Mennesker er fascinerende vesner!

:lol: Og nordlendinger banner - det er en del av kulturen (jeg mener nå bare det er et utslag av dårlig oppdragelse, men.. :aww:). 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...