Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Pøbel har kost seg med å løpeløpeløpe og vi møtte valpen igjen med det kuleste navnet - Hufsa (som bare vil ha venner). :lol: Sistgang de møttes spydde Pøbel opp alle pølsene han hadde fortært ... og jeg tror Hufsa ville hjelpe til med å rydde opp, hehe. Han kan ikke helt det der med å ta ting i roligtempo.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bananen skrev:

Pøbel har kost seg med å løpeløpeløpe og vi møtte valpen igjen med det kuleste navnet - Hufsa (som bare vil ha venner). :lol: Sistgang de møttes spydde Pøbel opp alle pølsene han hadde fortært ... og jeg tror Hufsa ville hjelpe til med å rydde opp, hehe. Han kan ikke helt det der med å ta ting i roligtempo.

Haha herlig navn :lol: Dog jeg har enda traumer :aww:

Og da kom jeg på denne

14291645_1067864919962948_4025968969850295421_n.jpg?oh=3a47a1a90917e4016c1a3ae5f5d2ee25&oe=58853759

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Syklet forbi en dame som plukket sånne borrelåsgreier (tistel? ) fra pelsen til briarden sin i stad, midt på fortauet. Kjempefin :) (svart, stor). Aldri sett briard her i nabolaget ? (bortsett fra naboen sin men den er jo død ).

Hvor er nabolaget hen? Den eneste jeg har møtt på tur i befolkede områder er Marit og Olympus - stor og veldig vakker hannhund som er køl svart :). Borrer er elsk altså... *not*. Jeg stod antakelig på akkurat samme måte en gang i fjor - da hadde begge hundene tråkket seg godt oppi noen borrer ved Vikingskipet - stod sikkert en halvtime og plukket borrer *hrmpf*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

@Raksha - du skal være glad du ikke beiset noe under innvaderingen av natravermere :aww: 

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/09/14/Beiset-hytta-om-dagen-om-kvelden-så-det-slik-ut-13325628.ece

Men da ble det i alle fall litt færre nattsvermere i omløp da. :aww:

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

@Raksha - du skal være glad du ikke beiset noe under innvaderingen av natravermere :aww: 

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/09/14/Beiset-hytta-om-dagen-om-kvelden-så-det-slik-ut-13325628.ece

:lol: !!! Veldig!  

Kommet ny runde nattsvermere her - så vi er visst ikke ferdige helt enda :(

 

Åååååååååh jeg hater så intenst at vi må på biljakt igjen, jeg kjører ikke bil, jeg liker ikke bil, jeg vil ikke måtte ringe og ta avgjørelser på bil. Kunne de ikke bare fiksa mazdaen på fornuftig tid så hadde jeg sluppet dette? :gaah: 

 

Vi er heldige som kan kjøpe bil, så burde holde kjeft. Ferdig å sutre nå. Kanskje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Men da ble det i alle fall litt færre nattsvermere i omløp da. :aww:

 

Det er sant! :lol: Syns bare synd på damen som har litt av en jobb i vente :P 

3 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: !!! Veldig!  

Kommet ny runde nattsvermere her - så vi er visst ikke ferdige helt enda :(

 

Åååååååååh jeg hater så intenst at vi må på biljakt igjen, jeg kjører ikke bil, jeg liker ikke bil, jeg vil ikke måtte ringe og ta avgjørelser på bil. Kunne de ikke bare fiksa mazdaen på fornuftig tid så hadde jeg sluppet dette? :gaah: 

 

Vi er heldige som kan kjøpe bil, så burde holde kjeft. Ferdig å sutre nå. Kanskje.

 

Kanskje du bare skal sette i gang å beise alt du kan, så mengden blir drastisk minket? :aww: 

Skjønner godt det med bilen er et irritasjonsmoment! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

 

Kanskje du bare skal sette i gang å beise alt du kan, så mengden blir drastisk minket? :aww: 

Skjønner godt det med bilen er et irritasjonsmoment! 

:lol: Gakkene hadde blitt strående fornøyde :D Alt innen rekkeviddet deres som hadde sittet fast! 

 

Vi vet jo enda ikke hvordan det ender med mazdaen... ref. daglig leder der så har vi ikke noe krav på å heve kjøpet, selv om bilen straks har stått i 4 mnd. Og de er ikke forpliktet til noe som helst for er ikke "hans" feil at verkstedet ikke får tak i deler...  Men satser på at vi får hevet kjøpet gjennom forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Perfect Image skrev:

Haha herlig navn :lol: Dog jeg har enda traumer :aww:

Og da kom jeg på denne

14291645_1067864919962948_4025968969850295421_n.jpg?oh=3a47a1a90917e4016c1a3ae5f5d2ee25&oe=58853759

Jeg lo så høyt her at jeg neste vekte junior:lol::lol: Verste er at det er sant!
Det meste av barnetv jeg husker fra barndommen var sånt som enten skremte vannet av oss, eller så ble foreldrene til hovedpersonen(e) brutalt drept. (Løvenes konge, bambi, Anders J Kvakk (noen her som husker den serien? om en and som ble fostret opp av en muldvarp, hele familien unntatt han ble påkjørt i første episode) sånn for å nevne noen i farta)
Og Hufsa. Å guri, hun er skummel enda:fear:

7 minutter siden, Christine skrev:

@Raksha - du skal være glad du ikke beiset noe under innvaderingen av natravermere :aww: 

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/09/14/Beiset-hytta-om-dagen-om-kvelden-så-det-slik-ut-13325628.ece

:lol::lol: Lurer på om hun hadde unormalt mye fugler på besøk påfølgende dag?:lol:

3 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: !!! Veldig!  

Kommet ny runde nattsvermere her - så vi er visst ikke ferdige helt enda :(

 

Åååååååååh jeg hater så intenst at vi må på biljakt igjen, jeg kjører ikke bil, jeg liker ikke bil, jeg vil ikke måtte ringe og ta avgjørelser på bil. Kunne de ikke bare fiksa mazdaen på fornuftig tid så hadde jeg sluppet dette? :gaah: 

 

Vi er heldige som kan kjøpe bil, så burde holde kjeft. Ferdig å sutre nå. Kanskje.

 

Lov å sutre, bilkjøp er veldig frustrerende til tider!:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Gakkene hadde blitt strående fornøyde :D Alt innen rekkeviddet deres som hadde sittet fast! 

 

Vi vet jo enda ikke hvordan det ender med mazdaen... ref. daglig leder der så har vi ikke noe krav på å heve kjøpet, selv om bilen straks har stått i 4 mnd. Og de er ikke forpliktet til noe som helst for er ikke "hans" feil at verkstedet ikke får tak i deler...  Men satser på at vi får hevet kjøpet gjennom forbrukerrådet.

Knis!

Mtp hvor kort tid dere hadde bilen burde dere jo absolutt fått hevet kjøpet! 

1 minutt siden, Ganzie skrev:

Jeg lo så høyt her at jeg neste vekte junior:lol::lol: Verste er at det er sant!
Det meste av barnetv jeg husker fra barndommen var sånt som enten skremte vannet av oss, eller så ble foreldrene til hovedpersonen(e) brutalt drept. (Løvenes konge, bambi, Anders J Kvakk (noen her som husker den serien? om en and som ble fostret opp av en muldvarp, hele familien unntatt han ble påkjørt i første episode) sånn for å nevne noen i farta)
Og Hufsa. Å guri, hun er skummel enda:fear:

:lol::lol: Lurer på om hun hadde unormalt mye fugler på besøk påfølgende dag?:lol:

Lov å sutre, bilkjøp er veldig frustrerende til tider!:hug: 

Med tanke på at det virket som om hun ikke hadde tenkt å gjøre noe med det med det første så tror jeg ikke hun hadde besøk av så alt for mange fugler :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsa:ustol: når det ble mørkere på tv skjermen og alt frøs til is. Da frøs det til is inni mine årer :ustol:

Pinocchio var også kjempe skummelt! Og en serie med en elefant, tror den het Mumfie. Den var griseskummel til tider. 

Nå er jo alle så glade og  og det er rosa skyer og regnbuer over alt. Alle er venner liksom :aww:

:flag:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tommy skrev:

Hufsa var virkelig ingenting i forhold til brutaliteten i "flukten frå hjorteparken".

Helt sjukt at det ble ansett som barnevennlig. 

De har faktisk serien på nrk super-appen, og jeg og junior ser på den stadig vekk:lol: viktig å skremme ungene i tidlig alder:aww:
Men ja, det er ikke akkurat som dagens rosa-skyer-alle-er-venner-barnetv:lol:

Alt var bedre før:aww: Får jeg tak i idiotene som står bak Poppeloppane eller Fantorangen kan jeg risikere å bli voldelig:aww: Makan til makkverk:getlost:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsa ville jo bare ha venner, det var isdronningen som ikke ville være venner med noen. :aww:

Jeg, og sikkert mange andre med meg hadde godt av å se livets tøffe sider med at ja, dyr blir faktisk drept av folk for maten sin del, og andre dyr spiser de andre dyrene igjen for å overleve. Hvis man ikke begynner på barnetrinnet - hvor skal en da begynne? Når livet faktisk begynner og man får seg et sjokk over at kjøttet du spiser faktisk kommer fra et dyr? :lol:

Hmja, sovetid kanskje.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Hufsa jeg! Der hun står og ser på dem som danser rundt bålet og bare har lyst å være med og bli varm hun også...

Min mor er finsk så jeg har vokst opp med mumintrollene, de ekte som Tove Jansson lagde og ikke barnetv-versjonen. Elsker alt hun har skrevet og har fått se en helt annen dimensjon ved mumin når man vet litt mer om hvor de kommer fra... de er på en måte en manifestasjon av alt man ikke fikk gjøre, de bryter med alt som er borgerlig og riktig. Bare tenk, muminmamma maler rosehage på kjøkkenveggene istedenfor å passe mann, barn og hus :P Og lille My da, som sier det hun tenker! "Den fortrollande, argsinta, lyckliga My!"

Jeg hadde en gang et musikkhefte med akkorder og tekster til alle muminlåtene men har mista det, har lett etter det på nett osv uten å finne det. Skulle så gjerne hatt det... Men har arva mammas gamle LP da, på ekte finlandssvensk :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærre mulig...

Kveldsluftet hundene, og var samtidig i bilen for å hente mer tørrfôr, siden reiseveska var gått tom. Så hundene var forståelig nok meget ensporet og motiverte for å tisse kjapt og komme seg tilbake på rommet. Vi venter på heisen, også kommer det et italiensk par (godt voksne) som begynner å kose med dem - greit nok. Så skal han ta bilde av henne med hundene, så hun sier "sit, sit" til Glam - og han kan ikke det. Dermed begynner hun å dytte på rumpa hans og sånt, og da ble jeg sånn passe grinete og ba henne om ikke å ta på hundene. Så fikk jeg dem til å sette seg foran meg (jeg hadde flere kilo tørrfôr i reiseveska på skuldra - de kan sitt da) - så da begynte gubben å plystre og rope på dem så de skulle snu seg og se i kameraet. Det gjorde de jo ikke, for berner og mat og enspora. Og nå kan ikke jeg italiensk, men jeg kan kroppsspråk og tonefall, og jeg vet det ikke var pene ting han sa om meg og/eller hundene fordi han ikke fikk de bildene han ønsket. Men sorry mac, jeg ække en del av underholdningen som hotellet tilbyr. 

Så paret forsvinner i heisen, selv om jeg sto i kø foran dem - I don't care, kjør på. Jeg trykker på knappen for å få heisen tilbake etter hvert, og da dukker det opp et tysk-klingende par. Han koser på hundene som en normal person, mens hun overser dem. Heisen kommer, og jeg trer et par steg tilbake, skal være høflig hundeeier på hotell og la andre folk ta heisen først. Men han gestikulerer for at jeg skal gå inn i heisen, så jeg tenker shit samma, hundene vil ha kvelds og jeg vil tilbake på rommet, jeg var her først, let's go. 

Og nå må jeg få legge til at dette er en heis så trang at jeg passer på tunger og haler i hver sine ender når døra går igjen, det er ikke mye mer plass enn jeg og to bernere trenger.

Så når jeg har fått oss på plass, da kommer fordundre meg dette paret etter! Han stiller seg tett inntil Glam og klør ham bak øret, og dama forsøker å holde avstand, men det er jo ikke noe plass å holde avstand på, og det er så innmari tydelig at hun er ukomfortabel, men alternativet er jo at jeg brøyter meg forbi henne demonstrativt ut av heisen, så jeg holder hundene i halsbåndene for å minimere kontakten de har med henne. Det var fire lange etasjer med heis...

Sukk, jeg må huske skilt på fem språk neste gang om 1 Euro per minute of cuddles, and 5 Euro for picture, please.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Ærre mulig...

Kveldsluftet hundene, og var samtidig i bilen for å hente mer tørrfôr, siden reiseveska var gått tom. Så hundene var forståelig nok meget ensporet og motiverte for å tisse kjapt og komme seg tilbake på rommet. Vi venter på heisen, også kommer det et italiensk par (godt voksne) som begynner å kose med dem - greit nok. Så skal han ta bilde av henne med hundene, så hun sier "sit, sit" til Glam - og han kan ikke det. Dermed begynner hun å dytte på rumpa hans og sånt, og da ble jeg sånn passe grinete og ba henne om ikke å ta på hundene. Så fikk jeg dem til å sette seg foran meg (jeg hadde flere kilo tørrfôr i reiseveska på skuldra - de kan sitt da) - så da begynte gubben å plystre og rope på dem så de skulle snu seg og se i kameraet. Det gjorde de jo ikke, for berner og mat og enspora. Og nå kan ikke jeg italiensk, men jeg kan kroppsspråk og tonefall, og jeg vet det ikke var pene ting han sa om meg og/eller hundene fordi han ikke fikk de bildene han ønsket. Men sorry mac, jeg ække en del av underholdningen som hotellet tilbyr. 

Så paret forsvinner i heisen, selv om jeg sto i kø foran dem - I don't care, kjør på. Jeg trykker på knappen for å få heisen tilbake etter hvert, og da dukker det opp et tysk-klingende par. Han koser på hundene som en normal person, mens hun overser dem. Heisen kommer, og jeg trer et par steg tilbake, skal være høflig hundeeier på hotell og la andre folk ta heisen først. Men han gestikulerer for at jeg skal gå inn i heisen, så jeg tenker shit samma, hundene vil ha kvelds og jeg vil tilbake på rommet, jeg var her først, let's go. 

Og nå må jeg få legge til at dette er en heis så trang at jeg passer på tunger og haler i hver sine ender når døra går igjen, det er ikke mye mer plass enn jeg og to bernere trenger.

Så når jeg har fått oss på plass, da kommer fordundre meg dette paret etter! Han stiller seg tett inntil Glam og klør ham bak øret, og dama forsøker å holde avstand, men det er jo ikke noe plass å holde avstand på, og det er så innmari tydelig at hun er ukomfortabel, men alternativet er jo at jeg brøyter meg forbi henne demonstrativt ut av heisen, så jeg holder hundene i halsbåndene for å minimere kontakten de har med henne. Det var fire lange etasjer med heis...

Sukk, jeg må huske skilt på fem språk neste gang om 1 Euro per minute of cuddles, and 5 Euro for picture, please.

Evt kjøp deg rottweiler.. de gangene jeg har ligget på hotell, så har det ikke vært noen antydning til noe særlig kontakt med de andre gjestene.. Med mindre de var beruset.. Men da var ikke jeg noe særlig hyggelig da :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
    • Nå er jeg (enn så lenge) såpass heldig at jeg ikke betaler strøm der jeg leier, så det kan jeg leve med! 🤭 Takk for alle svar! 😃 Det er jo tydelig at vom er "råbillig" kontra tørrfôr+vomkuler, så da har vi en fremtidsplan. Nå skal vi først bruke opp den 12kg sekken og 6kg SMAAK jeg kjøpte før jeg begynte å regne på dette 🤪
    • Ååh..lille Odin!! Vi savner han💖
    • Jeg møtte en gårdshund på tur i dag, som jeg hilste på. Jeg er i ferd med å bli hun gærne nabodama som nærmest løper etter hunder for å hilse på. Jeg gråt etter at vi gikk videre, hver vår vei. I morgen er det ett år siden jeg tok farvel med Odin. Bakgrunnen på mobilen min er et av de siste bildene jeg tok av ham. 
    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...