Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Hmmm.... Det skal jeg sjekke nærmere... For han hadde jo et hus som var kun hans når vi møttes. Det er dette som blir kalt for hans del. Etter leiligheten vi solgte i februar var det 245.000 kroner igjen som da var hans pga egenkapital til leilighet kom fra huset som han hadde... 
Og pga leiilgheten så hadde vi ikke noe oppspart, så hele beløpet som er lagt inn på lånet på dette huset kom fra første huset. 

Nå fikk jeg enda mer å holde på med i kveld! ;)  

Du har vel også rett til å kreve tilbakebetalt det du har lagt ut for oppussing?

http://www.advokatsylte.no/skilsmisse/skifteoppgjor-ved-separasjon-og-skilsmisse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Vi har ligget ganske likt der. Og i følge en advokat som har forklart det her på et juridisk nettsted så skal det en del til for at det skal kunne gjøres. 
Akkurat utleggene er ikke den største summen. Kanskje 10.000 kroner til sammen på begge husene. 
Timene jeg har lagt ned derimot overstiger garantert 100. Er vel mer 2-300 timer jeg har brukt alene bare på oppussing. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damir fikk litt kortere tann idag da forbanna hadde knekt så tynt på tuppen at den måtte slipes ned litt. Men nå er han fin igjen, litt pjusk og synes synd på seg selv men fikk masse skryt at dyrlegen fordi han var så snill og god :wub: Og veeeeldig glad :lol:

Rønket han for HD og AD i samme slengen, skreiv under på noe papirer og det var det. Fikser dyrlegen resten? Så får vi bare faktura i posten fra nkk? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens teknologi har kommet sinnsykt langt! Kjæresten min er ca der den røde prikken er, midt i det atlantiske hav. Og vi prater hver dag, på telefon. Det er klar tale, det er ikke noe hakking, det er bare ca 0,5 sekunders delay på talen. Det er bare helt fantastisk (evt ****** :P ) , hva vi mennesker egentlig har gjort med verden vår. Selv midt utti havgapet, så kan man holde seg 100% connected til omverdenen. Verden blir bare mindre og mindre. 

29595042381_9d343ffeff_b.jpg

 

(Så kan man selvsagt ta seg i å se det ironiske med at det er både internett og telefon-connectability midt uti atlantern, mens det knappest går an å kommunisere med noen når man kjører tog rundt om i Skandinavia :lol:  )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Hmmm.... Det skal jeg sjekke nærmere... For han hadde jo et hus som var kun hans når vi møttes. Det er dette som blir kalt for hans del. Etter leiligheten vi solgte i februar var det 245.000 kroner igjen som da var hans pga egenkapital til leilighet kom fra huset som han hadde... 
Og pga leiilgheten så hadde vi ikke noe oppspart, så hele beløpet som er lagt inn på lånet på dette huset kom fra første huset. 

Nå fikk jeg enda mer å holde på med i kveld! ;)  

Altså, om han hadde 250' (runder av for enklere regnestykke) og huset kostet 1 mill, så vil du eie 75% / 2, dvs 37,5% og han vil eie 62,5%. Snakk med advokat du, hvis ikke har du ikke sjanse. 

Vært hos vet med Freya. Det er jursvulster, men vet mente bestemt at de var godartede. Får bare følge med :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Altså, om han hadde 250' (runder av for enklere regnestykke) og huset kostet 1 mill, så vil du eie 75% / 2, dvs 37,5% og han vil eie 62,5%. Snakk med advokat du, hvis ikke har du ikke sjanse. 

Vært hos vet med Freya. Det er jursvulster, men vet mente bestemt at de var godartede. Får bare følge med :) 

Ja, men nå skal jo lånet betales på dette huset. Vi har bare hatt det et år. 
Og det som er overskuddet dekker ikke hans 245000 heller. 
Men at jeg skal sitte igjen med 0 etter han har garantert at det ikke skal skje, og etter jeg har brukt flere hundre timer på oppussing synes jeg ikke er rimelig i det hele tatt. 
For jeg har lest advokatdokumentene en gang til nå. Der fremgår det ikke noe om mitt bidrag til verdiøkning eller noe slikt. Det hoppet de glatt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt... en jeg kjenner har kjøpt seg Staff og tibbemix!

Fikk ganske bakoversveis når jeg begynte å nevne hundeloven, DNA testing osv osv.

Det var ett klikk på finn.no så hadde de kjøpt den så de hadde jo ikke sjekket noe sånt. De ville bare ha en hund de. Som kan leve på gård og som ikke bjeffer hele tiden som den forrige hunden de hadde ??

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sbtlita skrev:

Blir helt matt... en jeg kjenner har kjøpt seg Staff og tibbemix!

Fikk ganske bakoversveis når jeg begynte å nevne hundeloven, DNA testing osv osv.

Det var ett klikk på finn.no så hadde de kjøpt den så de hadde jo ikke sjekket noe sånt. De ville bare ha en hund de. Som kan leve på gård og som ikke bjeffer hele tiden som den forrige hunden de hadde ??

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Som i staffe og tibetansk terrier? Duka for en del stahet der tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sbtlita skrev: Blir helt matt... en jeg kjenner har kjøpt seg Staff og tibbemix!

Fikk ganske bakoversveis når jeg begynte å nevne hundeloven, DNA testing osv osv.

Det var ett klikk på finn.no så hadde de kjøpt den så de hadde jo ikke sjekket noe sånt. De ville bare ha en hund de. Som kan leve på gård og som ikke bjeffer hele tiden som den forrige hunden de hadde ??

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Som i staffe og tibetansk terrier? Duka for en del stahet der tror jeg...

Staff og tib.spaniel.. så skal vel litt til for at den blir å se stor og skummel ut men hun har allerede fått to spm på bildet om den blir skummel og om det er en pitbull...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Ja, men nå skal jo lånet betales på dette huset. Vi har bare hatt det et år. 
Og det som er overskuddet dekker ikke hans 245000 heller. 
Men at jeg skal sitte igjen med 0 etter han har garantert at det ikke skal skje, og etter jeg har brukt flere hundre timer på oppussing synes jeg ikke er rimelig i det hele tatt. 
For jeg har lest advokatdokumentene en gang til nå. Der fremgår det ikke noe om mitt bidrag til verdiøkning eller noe slikt. Det hoppet de glatt over. 

Men du har vel bidratt med noe økonomisk du også? Hvis du har bidratt med noe som helst, enten i form av EK eller nedbetaling av lånet (både på denne og forrige bolig), har du jo krav på din andel av overskuddet.

Hvis overskuddet ikke dekker hans EK, betyr det vel at det ikke har vært noen verdiøkning, selv om du har pusset opp? Så der har du vel neppe krav på noe, selv om jeg skjønner at det er grådig urettferdig og han er en drittsekk som ikke holder ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Emmy skrev:

Men du har vel bidratt med noe økonomisk du også? Hvis du har bidratt med noe som helst, enten i form av EK eller nedbetaling av lånet (både på denne og forrige bolig), har du jo krav på din andel av overskuddet.

Hvis overskuddet ikke dekker hans EK, betyr det vel at det ikke har vært noen verdiøkning, selv om du har pusset opp? Så der har du vel neppe krav på noe, selv om jeg skjønner at det er grådig urettferdig og han er en drittsekk som ikke holder ord.

Verdiøkningen har ikke vært høy nok i forhold til hva som var meglerkostnader og nedbetaling av lånet. 
I tillegg så har den verdiøkningen vi har sørget for ingen verdi i seg selv, ettersom vi har hatt huset i bare ett år, og opplysninger om hva boliger er solgt for er offentlig og samtlige som var på visning ikke ville gi det som var takst så lenge minst ett bad ikke var helt nytt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Verdiøkningen har ikke vært høy nok i forhold til hva som var meglerkostnader og nedbetaling av lånet. 
I tillegg så har den verdiøkningen vi har sørget for ingen verdi i seg selv, ettersom vi har hatt huset i bare ett år, og opplysninger om hva boliger er solgt for er offentlig og samtlige som var på visning ikke ville gi det som var takst så lenge minst ett bad ikke var helt nytt. 

 

Nei, da er det jo ingen reell verdiøkning du kan kreve noe for uansett. Men har du vært med på å betale avdrag på leiligheten og/eller huset? I så fall har du krav på din del av overskuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Emmy skrev:

Nei, da er det jo ingen reell verdiøkning du kan kreve noe for uansett. Men har du vært med på å betale avdrag på leiligheten og/eller huset? I så fall har du krav på din del av overskuddet.

Ja det har jeg. Både første huset, leiligheten vi hadde, og dette. 

Og det viser seg at skjevfordeling kan avvises dersom det er til betydelig ulempe for motparten, og motparten har hatt hovedansvar for hus, barn, og annet hjemme i tillegg til å være i jobb eller studier. 
Han har stort sett hatt reisejobb med en turnus på 12 dager borte og 9 dager hjemme. Enten det eller så har han jobbet 4 dager og hatt fri fredag og helgen, også dette på store avstander. 

Men alt dette skal jeg dobbelsjekke med ny advokat i morgen. 


Nå skal jeg begynne å rydde tilbake i kjøkkenskapene. Det ser ut som at møllangrepet er tatt hånd om. Så da er det jo bare til å rydde på plass igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja det har jeg. Både første huset, leiligheten vi hadde, og dette. 

Og det viser seg at skjevfordeling kan avvises dersom det er til betydelig ulempe for motparten, og motparten har hatt hovedansvar for hus, barn, og annet hjemme i tillegg til å være i jobb eller studier. 
Han har stort sett hatt reisejobb med en turnus på 12 dager borte og 9 dager hjemme. Enten det eller så har han jobbet 4 dager og hatt fri fredag og helgen, også dette på store avstander. 

Men alt dette skal jeg dobbelsjekke med ny advokat i morgen. 

Bra, stå på ditt! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emmy skrev:

Bra, stå på ditt! Lykke til :)

Takk :)

I tillegg så har jeg gjort alt når han faktisk har vært hjemme også. Fordi han har vært så sliten etter jobb. At jeg også jobbet 100% selv, og var hjemme bare 20 minutter før eldste skulle være i selskap rett ved siden av arbeidsplassen min spilte ingen rolle. Det var jeg som måtte kjøre. 

Er så synd på han visstnok som har vært på jobb.  Jeg har tydeligvis fått betalt for å drikke kaffe :aww: 
Nei, i morgen tidlig skal jeg som sagt til advokat. Håper bare noen av dem er inne på kontoret. Ellers så får jeg gå fra ene kontoret til det andre helt til jeg har funnet noen som har tid til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, *Kat84* said:

Ja det har jeg. Både første huset, leiligheten vi hadde, og dette. 

Og det viser seg at skjevfordeling kan avvises dersom det er til betydelig ulempe for motparten, og motparten har hatt hovedansvar for hus, barn, og annet hjemme i tillegg til å være i jobb eller studier. 
Han har stort sett hatt reisejobb med en turnus på 12 dager borte og 9 dager hjemme. Enten det eller så har han jobbet 4 dager og hatt fri fredag og helgen, også dette på store avstander. 

Men alt dette skal jeg dobbelsjekke med ny advokat i morgen. 


Nå skal jeg begynne å rydde tilbake i kjøkkenskapene. Det ser ut som at møllangrepet er tatt hånd om. Så da er det jo bare til å rydde på plass igjen :) 

søstra mi fikk skjevfordelt til sin fordel pga omsorg for barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Dagens teknologi har kommet sinnsykt langt! Kjæresten min er ca der den røde prikken er, midt i det atlantiske hav. Og vi prater hver dag, på telefon. Det er klar tale, det er ikke noe hakking, det er bare ca 0,5 sekunders delay på talen. Det er bare helt fantastisk (evt ****** :P ) , hva vi mennesker egentlig har gjort med verden vår. Selv midt utti havgapet, så kan man holde seg 100% connected til omverdenen. Verden blir bare mindre og mindre. 

29595042381_9d343ffeff_b.jpg

 

(Så kan man selvsagt ta seg i å se det ironiske med at det er både internett og telefon-connectability midt uti atlantern, mens det knappest går an å kommunisere med noen når man kjører tog rundt om i Skandinavia :lol:  )

 

Jeg jinxa det, for i dag får vi ikke til å ringe :lol: FÅKK! SONEN! DERES FEIL!!! :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...