Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Evt kjøp deg rottweiler.. de gangene jeg har ligget på hotell, så har det ikke vært noen antydning til noe særlig kontakt med de andre gjestene.. Med mindre de var beruset.. Men da var ikke jeg noe særlig hyggelig da :lol: 

Alt som er svart er effektivt å holde folk unna med. 

Har ofte fått høre fra folk at jeg må ikke finne på å gå ute blant folk med "det der" for "sånne som det" er jo livsfarlige! Jepp, kjempefarlig! Sitter pent ved siden av meg når jeg stopper opp og logrer å dytter snuten borti hånda mi for å signalisere at han er flink og fortjener godbit :aww: 

Og noen ganger er det noen som er oppriktig nysgjerrig på ham, men likevel står 10 meter bortenfor og roper "BITER DEN???" 

Helt greit. Får som regel gå i fred for folk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

43 minutter siden, Lola Pagola skrev: Syklet forbi en dame som plukket sånne borrelåsgreier (tistel? ) fra pelsen til briarden sin i stad, midt på fortauet. Kjempefin [emoji4] (svart, stor). Aldri sett briard her i nabolaget ? (bortsett fra naboen sin men den er jo død ).

Hvor er nabolaget hen? Den eneste jeg har møtt på tur i befolkede områder er Marit og Olympus - stor og veldig vakker hannhund som er køl svart [emoji4]. Borrer er elsk altså... *not*. Jeg stod antakelig på akkurat samme måte en gang i fjor - da hadde begge hundene tråkket seg godt oppi noen borrer ved Vikingskipet - stod sikkert en halvtime og plukket borrer *hrmpf*. 

Ja den var veldig fin og velstelt :) ottestad, sånn opp til høyre fra stangebrua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En kort tissetur med halsbånd går helt fint" prøvde jeg å si til meg selv da vi gikk ut døra, begge selene var våte etter vask. Hadde ikke gått to minutter en gang før Uno så en skygge han trodde var en katt, satte etter den før jeg rakk å reagere, og fikk et skikkelig rykk i halsbåndet da kobbelet stramma seg. Det er et lite under at jeg ikke har ødelagt den bikkja allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nå er det like før jeg hiver "sykdommen" og samvittigheten min på havet! Jeg får lett dårlig samvittighet for ting, så nå går jeg hjemme med dårlig samvittighet om dagene for at jeg er sykmeldt når det er mye å gjøre på jobb... Dersom noen sliter med at de burde hatt mer samvittighet så gir jeg gjerne bort en stor porsjon :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pixie skrev:

"En kort tissetur med halsbånd går helt fint" prøvde jeg å si til meg selv da vi gikk ut døra, begge selene var våte etter vask. Hadde ikke gått to minutter en gang før Uno så en skygge han trodde var en katt, satte etter den før jeg rakk å reagere, og fikk et skikkelig rykk i halsbåndet da kobbelet stramma seg. Det er et lite under at jeg ikke har ødelagt den bikkja allerede.

Det er forskjell på et nykk fordi hunden rykker til og å sveive dyret over hodet etter halsbåndet også da. 
Det er mange som liker å fremstille folk som bruker halsbånd som dyremishandlere som ikke bruker sele. Men min mening er at så lenge man ikke napper til, og det ikke er noe som er typisk (for eksempel at hunden drar som en gal hele turen, eller man "trener" i form av å røske til) så går det faktisk veldig bra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pixie skrev:

"En kort tissetur med halsbånd går helt fint" prøvde jeg å si til meg selv da vi gikk ut døra, begge selene var våte etter vask. Hadde ikke gått to minutter en gang før Uno så en skygge han trodde var en katt, satte etter den før jeg rakk å reagere, og fikk et skikkelig rykk i halsbåndet da kobbelet stramma seg. Det er et lite under at jeg ikke har ødelagt den bikkja allerede.

Mine gjør det støtt og stadig, og som jeg sier til dem, "det skulle dere tenkt på før, deres problem"
Som @*Kat84* sier, man ødelegger ikke hunden med å bruke halsbånd på tissetur og den finner ut den skal jage nabokatta:) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ganzie og @Christine Takk :) Blir vel bra med dette bilprosjektet etterhvert.  Kanskje... 

 

@Pixie hunden din tåler litt da, mine går alltid i halsbånd, med mindre de skal trekke, og de har fått seg noen reale røkk opp igjenom alle sammen, ikke fordi jeg napper menfordi de "skal bare" stort sett mer bekymra over den skrantne kroppen som henger i enden av båndene enn nakken på nautene. :aww: 

Alle slektningene til nattsvermerne som var her for et par dager siden, har kommet for å ha minnesamling. Utelampa på fjøset har bevegelsesensor - den lyser konstant. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å snur døgnet tilbake etter nattevakter. Jeg får ikke til.

Også lurer jeg på hva det er med klærne når jeg vasker mørk vask. De lukter av og til skikkelig ille, enda jeg har vasket den to ganger. Første gangen med nøytral vaskemiddel og eddik som skyllemiddel. Siden det fortsatt stinker har jeg vasket en ny ekspressvask med bare sterkeddik. Allikevel lukter det vondt og jeg vasket med vaskemiddel for luktende sportstøy og parfymert skyllemiddel. Nå lukter det parfyme. Lurer på om hva det kommer av. Hvitvasken lukter aldri vondt, jeg vasket håndklær på 90 grader i går, jeg har alltid døra på maskinen oppe når den ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Krutsi skrev:

Evt kjøp deg rottweiler.. de gangene jeg har ligget på hotell, så har det ikke vært noen antydning til noe særlig kontakt med de andre gjestene.. Med mindre de var beruset.. Men da var ikke jeg noe særlig hyggelig da :lol: 

Fulle folk er stilige... 

Men jeg har jo egentlig ikke lyst på rottis :P 

37 minutter siden, *Kat84* skrev:

Alt som er svart er effektivt å holde folk unna med. 

Har ofte fått høre fra folk at jeg må ikke finne på å gå ute blant folk med "det der" for "sånne som det" er jo livsfarlige! Jepp, kjempefarlig! Sitter pent ved siden av meg når jeg stopper opp og logrer å dytter snuten borti hånda mi for å signalisere at han er flink og fortjener godbit :aww: 

Og noen ganger er det noen som er oppriktig nysgjerrig på ham, men likevel står 10 meter bortenfor og roper "BITER DEN???" 

Helt greit. Får som regel gå i fred for folk :P 

Umm, mine er også sorte :D Men de er någet mer fluffy.

Nå har jeg skrevet et par postkort, og var så godt i siget at jeg holdt på å signere flere enn to som fra "tante Stine"... Jeg har to tantebarn. Pinlig nok klarte jeg å skrive feil etternavn på det ene tantebarnet, så det er strøket kraftig ut, håper det ikke synes hva det sto. Jeg bør kunne holde to tantebarn fra hverandre...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Umm, mine er også sorte :D Men de er någet mer fluffy.

Ja men fluffy hunder kan ikke være farlige! 

Eksen mente jo at Hovawart var mye bedre valg nettopp pga at det er lang pels :teehe:

Interessant det der at kunnskapsløse og uvitende folk mener at gemytt og pelstype er uløselig knyttet opp mot hverandre :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pixie skrev:

"En kort tissetur med halsbånd går helt fint" prøvde jeg å si til meg selv da vi gikk ut døra, begge selene var våte etter vask. Hadde ikke gått to minutter en gang før Uno så en skygge han trodde var en katt, satte etter den før jeg rakk å reagere, og fikk et skikkelig rykk i halsbåndet da kobbelet stramma seg. Det er et lite under at jeg ikke har ødelagt den bikkja allerede.


Skal vi se... når Labbisen min var ung brukte jeg både sele og halsbånd. Halsbånd når hun skulle gå pent sammen med meg. Plutselig var hun i orbital-bane rundt meg i det en katt eller et høstløv eller noe blåste forbi oss. Eller de gangene hun børna rundt i hagen med ei bøtte over huet (selvforskyldt altså) som jeg forsøkte å ta bort, og hun krasja inn i murveggen. Eller den gangen hun børna rundt på veranda og hadde rennafart i 20km/t rett inn i vindusveggen så hele huset vibrerte. Eller når hun dro pappa opp og ut av skoene sine og bortover gressplenen (! en voksen mann på 100kilo) i det han kasta en ball som begynte å rulle ned en bakke og han var uforberedt på det. Altså, hun har gjort så mye fullstendig føkkings baluba i halsbånd/med hodet/nakken at det er et under at huet er skrudd fast på hunden, og at hodeskallen i det hele tatt er velbeholdt.

Men vet du hva som til slutt ødela hunden min? Vi kryssa ei elv, hunden var løs bak meg, og det var litt sleipt. Hun slo seg bare litt mot en stein (nå har hun aldri vært veldig grasiøs i elvekryssinger, så jeg burde vel lukta lunta), og vi gikk hele vegen hjem igjen. Men den bristen som deretter leget seg selv skejvt, slik at hun fikk forkalkning i hasen, som satt seg i kneet........ the rest is history, med 4-5 år med smertestillende nå.

In the end må man bare senke skuldrene og innse at de hundene egentlig tåler det meste, og når det først går drit, så er det noe man ikke har kontroll over. Orner seg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett år siden følte jeg at hunden min kunne gått for å være en 7-åring. Det gjør jeg ikke lenger, tiden går så alt for raskt. 

Når han som har vært ekstremt glupsk siden rett etter puberteten begynner å bli svært kresen er ikke det noe godt tegn heller. Håper det ikke behøver å bety at noe er alvorlig galt og at han enda har god tid igjen... 

Denne pelsdotten som har stått sammen med meg i tykt og tynt over halve mitt liv er virkelig den kjæreste jeg har. :heart: Kommer nok aldri til å angre ett sekund selv om jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å komme videre. 

Super sipping, hadde laget spoiler om jeg visste hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie Slapp av :) Hunder slår seg, unger slår seg, voksne slår seg. Stort sett så går det helt fint. Om hunder hadde blitt ødelagt av et rykk i halsbåndet en gang eller 20 så hadde det ikke vært mange hunder rundt om. 

Frokost inntatt, jobb neste. Vurderer å ta bilen for bremsene på sykkelen min er i grunn ikke heeelt forsvarlig å sykle med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Line skrev:

Barne-TV'n sin det...

 

Den ultimate måten å gi små barn traumer på :lol: 

8 timer siden, SFX skrev:

Sukk, jeg må huske skilt på fem språk neste gang om 1 Euro per minute of cuddles, and 5 Euro for picture, please.

Alternativt: ta trappa :lol: 

8 timer siden, Lola Pagola skrev:

Ja den var veldig fin og velstelt :) ottestad, sånn opp til høyre fra stangebrua.

Da var det nok Marit og Olympus ja :D

8 timer siden, Pixie skrev:

"En kort tissetur med halsbånd går helt fint" prøvde jeg å si til meg selv da vi gikk ut døra, begge selene var våte etter vask. Hadde ikke gått to minutter en gang før Uno så en skygge han trodde var en katt, satte etter den før jeg rakk å reagere, og fikk et skikkelig rykk i halsbåndet da kobbelet stramma seg. Det er et lite under at jeg ikke har ødelagt den bikkja allerede.

Som alle de andre sier: bikkjer tåler en trøkk, de tåler å gå i halsbånd, de tåler fint å gå i halsbånd om de trekker også, de tåler fint et røsk eller to når de stuper avgårde. Hannhunden min har ennå ikke, etter 8,5 år, skjønt at man skal gå sivilisert og forsiktig ut dør og ned trapp... alt han gjør skal skje i løpende fart - alternativt hoppende... Han lever finfint uten nakkeproblemer av noe slag. Jeg ville nok vært langt mer bekymret for de trøkkene hundene får i heftig lek med hverandre, når de hopper og lander på ryggen etc... 

8 minutter siden, Ozzy skrev:

Ser på kjære mamma på tv2 hvor dama har 30 hunder!  Hun driver med trekk og har ørti medaljer men 30 stk, det er mange når det bare er hu og mannen! Pluss at de har valpekull! 

Hun er jo verdens beste hundekjører, de har nok rimelig bra system i heimen tror jeg. De er jo aktive på mange andre områder også, og følger opp barna... Noen mennesker er bare overmennesker :) 

Har jeg innsett at jeg må ta fri fra jobb etter lunch om jeg skal bli ferdig med alt jeg skal gjøre før vi drar til Danmark på fredag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, *Kat84* skrev:

Alt som er svart er effektivt å holde folk unna med. 

Har ofte fått høre fra folk at jeg må ikke finne på å gå ute blant folk med "det der" for "sånne som det" er jo livsfarlige! Jepp, kjempefarlig! Sitter pent ved siden av meg når jeg stopper opp og logrer å dytter snuten borti hånda mi for å signalisere at han er flink og fortjener godbit :aww: 

Og noen ganger er det noen som er oppriktig nysgjerrig på ham, men likevel står 10 meter bortenfor og roper "BITER DEN???" 

Helt greit. Får som regel gå i fred for folk :P 

Jeg opplever aldri i slik i hverdagen.. Men de deler ikke heis med oss for det :lol: 

8 timer siden, Pixie skrev:

"En kort tissetur med halsbånd går helt fint" prøvde jeg å si til meg selv da vi gikk ut døra, begge selene var våte etter vask. Hadde ikke gått to minutter en gang før Uno så en skygge han trodde var en katt, satte etter den før jeg rakk å reagere, og fikk et skikkelig rykk i halsbåndet da kobbelet stramma seg. Det er et lite under at jeg ikke har ødelagt den bikkja allerede.

Jeg bruker bare halsbånd på mine jeg.. Kun sele når de må gå i vanlig bånd ved siden av meg og de er bitte små valper.. Sele kommer på når de skal "jobbe".. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Siri skrev:

Den ultimate måten å gi små barn traumer på :lol: 

Alternativt: ta trappa :lol: 

Da var det nok Marit og Olympus ja :D

Som alle de andre sier: bikkjer tåler en trøkk, de tåler å gå i halsbånd, de tåler fint å gå i halsbånd om de trekker også, de tåler fint et røsk eller to når de stuper avgårde. Hannhunden min har ennå ikke, etter 8,5 år, skjønt at man skal gå sivilisert og forsiktig ut dør og ned trapp... alt han gjør skal skje i løpende fart - alternativt hoppende... Han lever finfint uten nakkeproblemer av noe slag. Jeg ville nok vært langt mer bekymret for de trøkkene hundene får i heftig lek med hverandre, når de hopper og lander på ryggen etc... 

Hun er jo verdens beste hundekjører, de har nok rimelig bra system i heimen tror jeg. De er jo aktive på mange andre områder også, og følger opp barna... Noen mennesker er bare overmennesker :) 

Har jeg innsett at jeg må ta fri fra jobb etter lunch om jeg skal bli ferdig med alt jeg skal gjøre før vi drar til Danmark på fredag. 

Ja jeg er mektig imponert!  Kjempeflink manma også!   

At hun var verdens beste viste jeg ikke. Men skjønte hun var god mtp hvor mange vm gull hun hadde.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Det sies at idag kommer det varmerekord her på Sørlandet, så jeg får tutle meg ut før den tid. Var varmt nok i går. 

Ellers lurte jeg på å være flink husmor, og lage hjemmelagde kjøttkaker- noen som har god oppskrift?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ozzy skrev:

Ja jeg er mektig imponert!  Kjempeflink manma også!   

At hun var verdens beste viste jeg ikke. Men skjønte hun var god mtp hvor mange vm gull hun hadde.  

Ja, de er litt sånn superfamilie, de der :). De oppdretter jo blandinger av vorsteh og greyhound som de bruker - greyster - en blanding de åpenbart har lyktes godt med. De selger vel til hundekjørere både i inn- og utland  :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Yellow skrev:

For ett år siden følte jeg at hunden min kunne gått for å være en 7-åring. Det gjør jeg ikke lenger, tiden går så alt for raskt. 

Når han som har vært ekstremt glupsk siden rett etter puberteten begynner å bli svært kresen er ikke det noe godt tegn heller. Håper det ikke behøver å bety at noe er alvorlig galt og at han enda har god tid igjen... 

Denne pelsdotten som har stått sammen med meg i tykt og tynt over halve mitt liv er virkelig den kjæreste jeg har. :heart: Kommer nok aldri til å angre ett sekund selv om jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å komme videre. 

Super sipping, hadde laget spoiler om jeg visste hvordan.

 

:hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig at det er så tjukk tåke ute at du ikke ser meter'n foran deg og det alikevel er 18+!?!?  2 netter på rad har har jeg sovet 12 timer, været ødelegger meg! Greit med mye søvn nå da før helvetes helg med 3 nattevakter og BU på 2 av dem :lol: 

C drar til Oberhof på lørdag og blir borte til neste lørdag/søndag, misunner han ikke i det hele tatt! Kun kjøre smøretraileren ned og opp og ellers drikke øl og kose seg :lol: Han har fått beskjed om å kjøpe med seg noe pent til meg, Kinder sjokolade eller no :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...