Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

11 timer siden, Siri skrev:

Men alt er jo grønnere på den andre siden vet du, det er jo litt sidrumpa å kjøpe hund her i Norge :D 

Det er jo rett og slett amatørmessig! Å være trønder og kjøpe hund fra Trøndelag er i allefall helt latterlig. Da kjøper vi heller fra de store oppdretterne i andre skandinaviske eller europeiske land. At linjene er nøyaktig de samme er ikke så nøye. :D

Dag to av konferanse. Snart lunsj, og jeg som endelig har kommet meg etter lunsjen i går. 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbhelg! Men jeg sutrer ikke altså, for etter at jeg flyttet fra by'n så er det kun i jobbhelgene at jeg spiser takeaway. Og nå gleder jeg meg til hvor vi skal bestille mat fra denne helgen :icon_redface::D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til billig og bra ansiktsrens folkens? Jeg er snart tom, men er i sparemodus så jeg vil ikke bruke over 1000,- slik jeg gjorde sist gang på et produkt som viste null, niks, nada, zero forandring eller forbedring. Det var penger ut vinduet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund kommer etter planen fra England, og jeg har litt angst mtp det :lol: Da er hu jo nesten 4 mnd før hun kommer hit,og det er ikke akkurat billig og dra ned først for å titte så for å hente. Så egentlig vil jeg heller kjøpe fra Norge eller Sverige, men når hjernen min har bestemt meg for hva jeg vil ha så er det vanskelig å overtale den til noe annet :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Min neste hund kommer etter planen fra England, og jeg har litt angst mtp det :lol: Da er hu jo nesten 4 mnd før hun kommer hit,og det er ikke akkurat billig og dra ned først for å titte så for å hente. Så egentlig vil jeg heller kjøpe fra Norge eller Sverige, men når hjernen min har bestemt meg for hva jeg vil ha så er det vanskelig å overtale den til noe annet :lol: 

Men du har i alle fall forutsetninger for å gjøre et kvalifisert valg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittdag i praksis,  igjen! Travle sykepleiere som bare virker irritert og sure om jeg spør dem om ting, eller om jeg henger meg på dem. Så da har jeg sittet mye stille idag, fordi jeg ikke har visst hva jeg skulle gjøre, og veileder bare har avfeid meg..

For 20min siden skulle vi ta lunch. Så jeg gjorde det. Sitter her alene enda. Så lurer jeg på om jeg skal sitte her helt til de også har hatt lunch, eller om jeg skal gå inn og håpe at jeg kan gjøre noe fornuftig. Er ganske mye jeg ikke kan gjøre på egenhånd, og alt må uansett "godkjennes" av veileder...

Sorry, vet jeg har klaget mye om denne praksisen her på sonen.. Får ikke til å legge i spoiler fra telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Line skrev:
21 minutter siden, Line skrev:

Men du har i alle fall forutsetninger for å gjøre et kvalifisert valg :D 

Men du har i alle fall forutsetninger for å gjøre et kvalifisert valg :D 

Jeg har jo havnet opp med en "dritthund" før, så kanskje jeg får det nå og :teehe: Men ja, hadde det vært en ny rase og nytt miljø ville jeg enten ha kjøpt fra Norge/Sverige eller lent meg på en oppdretter herifra :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen er gæærn i magen. Hatt diare på teppet mitt, hurra :P Snart skal jeg på skolen, så han må være alene et par timer. Får prøve å gi han zoolac og håpe på det beste. 

----

Vi har pensumbøker som ble utgitt i 1971 og ikke har vært å få kjøpt på mange mange år :lol: Skulle tro det har blitt skrevet noe innen geoteknikk de siste 40 åra? Det er jo stadig aktuelt liksom. Så dermed var det enda mer pensum som måtte skrives ut :lol: Den printeren jeg kjøpte for noen uker siden har virkelig gjort nytte for seg. Hele 7 pensumbøker har den skrevet ut :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, laikamor skrev:

Drittdag i praksis,  igjen! Travle sykepleiere som bare virker irritert og sure om jeg spør dem om ting, eller om jeg henger meg på dem. Så da har jeg sittet mye stille idag, fordi jeg ikke har visst hva jeg skulle gjøre, og veileder bare har avfeid meg..

For 20min siden skulle vi ta lunch. Så jeg gjorde det. Sitter her alene enda. Så lurer jeg på om jeg skal sitte her helt til de også har hatt lunch, eller om jeg skal gå inn og håpe at jeg kan gjøre noe fornuftig. Er ganske mye jeg ikke kan gjøre på egenhånd, og alt må uansett "godkjennes" av veileder...

Sorry, vet jeg har klaget mye om denne praksisen her på sonen.. Får ikke til å legge i spoiler fra telefon.

Vet du hva, jeg har også vært i drittpraksiser og det er utrolig vanskelig. Særlig på steder der det er vanskelig å ta ansvar uten kompetente veiledere. Har du snakket med skoleveileder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Tips til billig og bra ansiktsrens folkens? Jeg er snart tom, men er i sparemodus så jeg vil ikke bruke over 1000,- slik jeg gjorde sist gang på et produkt som viste null, niks, nada, zero forandring eller forbedring. Det var penger ut vinduet det!

Jeg har brukt Ole Henriksen On the go cleanser - koster 295 på vita, men jeg synes den er veldig drøy. Trenger iallefall mye mindre enn det de sier på pakningen. Ellers har jeg brukt dr Hauschka rensemelk også, omtrent samme pris, men den er også veldig drøy og dobler som sminkefjerner. Brukte den mye når jeg hadde eksem på øyelokkene - den svei nemlig ikke. Så veldig mild.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Reiste til dyrlegen med spisevegrende hund, nå ligger ho på væskebehandling med sannsynlig kronisk nyresykdomemoji20.png Bæsj altså! Ho skulle bli 14, ikke gi seg på 9...

Åååh :( 

 

 

Nå trener jeg et realt spark i baken for å komme meg opp av sofaen og gjøre noe. *gjesp* Sovet kjempedårlig i natt. Men kan vel ikke bare sitte og vegetere i sofaen av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snoffe skrev:

Ja, er mye rart som har skjedd de siste årene :P Faktisk litt glad jeg ikke har vært der når problemene har holdt på værst, er mange som har flyttet hestene sine for noen år tilbake. Men da jeg var der så var det egentlig ganske trivelig :ahappy: 

Eneste jeg ikke likte så godt med å ha hesten der var at de er lite ute muligheter for hestene og det er dårlig med turmuligheter.

Har du ridd der oppe lenge?

Begynte vel i januar eller februar, med pause i eksamenstid/sommer. Det er nok ikke så godt tilrettelagt de som vil ha hest på utegang, men ellers virker det som om eierne får bestemme mesteparten selv. De hestene jeg passer står inne hele dagen og jeg må sørge for inn og utslipp. 

Turmuligheter har de skrytt veldig av, men husker ikke om det kanskje var planer de hadde litt frem i tid :P

---

Gjett hvilken lyd som kommer dersom en whippet zoomer gjennom høyt siv, men plutselig er det en elv midt mellom der du befinner deg og eieren din på andre siden - som du løper rett i mot :nesevis:

(Med latteren til side så synes jeg oppriktig synd på henne. Vann i øra er ikke det beste hun vet akkurat. Også måtte hun jo en runde i vann hjemme også :icon_confused: Godt jeg ikke har noen dramaqueen :lol: )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Reiste til dyrlegen med spisevegrende hund, nå ligger ho på væskebehandling med sannsynlig kronisk nyresykdomemoji20.png Bæsj altså! Ho skulle bli 14, ikke gi seg på 9...

Ånei :(:hug: 

 

Jeg har bare nedtelling til vinlotteri og så skal jeg gå tidlig. Litt kjøring først, og så er det av gårde på seminar for helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg faktisk Vigdis kunne dødd hadde hun løpt mer.... Hu forsvant på tur og jeg fant hu **** meg ikke, går hjem tilfelle hun har gjort det. Null hund men ene naboen ringer og sier at hun er observert ved korntørka, men løpendes feil vei. Hu hadde så vidt sniffa litt på han før hu beina videre. Jeg ut og begynner å plystre, og hu kommer jaggu meg men klarer nesten ikke å puste. Så vi går sakte hjem hvor hu får en hel kortisonpille og en kald dusj. Nå er hun utslitt men puster normalt. Hu var ikke borte i mer enn 30-40 min, men mer skal tydeligvis ikke til med 17 +,overskya og en stresset hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...