Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Vet ikke om du har samme som meg(jeg har Jula sin), men jeg har tørket kylling og lever i min uten noe problem(bortsett fra at leveren va et **** å få løs..).

Har obh sin, men er sikkert samme greia :D Har hjerte, lunger og nyrer til opptining i kjøleskapet som skal inn i morgen. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Har vært på kino og sett Lights Out. Viste seg å være en ganske dårlig film, ble jo ikke skikkelig redd en gang. Har sett den før liksom... Ble slitsomt med drittungene i salen, en som satt foran oss hadde løpende kommentarer av typen "chill nå dude", "oh oh" og "nå blir noen wacka snart". Jeg hadde en 19 år gammel jente ved siden av meg som satt og hosta, nøys og snøyt seg gjennom hele filmen. Likevel var hun snerpete mot meg den ene gangen jeg tok frem mobilen, skjulte skjermen godt og sjekka Uno på monitor-app. Ikke pokker om den skjermen plaga henne, jeg snudde den andre veien. Jeg ble faktisk irritert nok til å snakke med henne etter filmen, og si fra at hun ikke hadde noen rett til å belære meg om kinoetikette når hun gikk på kino sørpe forkjøla. Men hun "hadde jo i det minste vært stille hun da". Ja, for skjermen min bråker så mye :P

Nei, den timen kunne vi like godt brukt hjemme... Hadde vært bedre for oss alle tre tror jeg, Uno er ikke helt komfortabel med å være alene på kvelden/natta ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj, masse klemmer som behøves her *dele ut masse klemmer* Menså bra at Pippin får smertestillende @Pippin&Symra , det aller viktigste er at hundene våre ikke plages! 

Ellers så er første uke med jobb over, og dermed kom overtiden tilbake igjen.. så jeg har jobbet mesteparten av dagen, men så var det ut på tur med verdens beste bisker (tror ikke det finnes noen bedre skogshund enn kelpie jeg..) Rengjøring har det vært så som så med, så ikveld begynte jeg kl 23:30.. vasket og ryddet kjøkken, vasket badet (unntatt gulvet - må bruke støvsuger da og gubben har jo lagt seg for lenge siden, vil ikke vekke han) og betalt regninger. Hadde noen sagt til meg da jeg var 16-18 år at en gang i fremtiden kom jeg til å tilbringe sene lørdagskvelder med rengjøring, hadde jeg ikke trodd på det! Imorgen skal jeg også jobbe, men tur skal det bli uansett - men rengjøringen da.. sukk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 timer siden, Krutsi skrev:

Funderer på om jeg skal kjøpe meg valp jeg :aww: 

Ta med en til meg da når du først er i gang. Bør jo ikke være noe problem å få tak i mener jeg... :aww: 

Akkuart nå er jeg stuptrøtt. 
Kvelden i går var ikke fantastisk som sagt, og i tillegg er jeg sliten og trøtt etter de 3 dagene med 9 timer med promotering, og 2,5 timers kjøring i tillegg. Dette er siste dagen, og det skal bli herlig å bli ferdig nå! Det positive er at det visstnok skal bli skikkelig flott vær utover dagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sett litt på Nom i agility før jeg skal sove litt. Fasinerende at så mange folk med sheltier har vanskeligheter med å lære hunden sin bli. 

Dere puddel folk,  det er noen få pudler med også, i både liten og mellomklassen. Gratis streaming på nkk sin youtube kanal :ahappy:

 

Edit: helv.... autocorrect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, mokken skrev:

 

Dere puddel folk,  det er noen få pudler med også, i både liten og mellomklassen. Gratis stramming på nkk sin youtube kanal :ahappy:

:lol: Yepp puddelfolk- nå kan NKK stramme opp pudlene deres! Det trengs! *ler og ler av @mokken s trykkleif og egen humor*

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Pixie skrev:

:hug:

18 timer siden, Mona skrev:

Huff, så trist :hug:

18 timer siden, Raksha skrev:
18 timer siden, Snøfrost skrev:

:hug:

17 timer siden, Nathalie98 skrev:

:hug:

17 timer siden, mokken skrev:
11 timer siden, Snoffe skrev:
14 minutter siden, Monikawt skrev:

Næmmen.. :hug::heart: 

:heart: Takk folkens. Det er tøft... Har nettopp pakket sammen alt av hundeutstyr, utenom helt essensielle ting vi trenger på tur. Det blir plutselig så virkelig.

 

18 timer siden, Frida og fuglehundene skrev:

Hvorfor det? :(

Fordi hverdagen ikke lenger går opp,.. Jeg har ikke lenger kapasitet til å ha holde på som jeg har gjort de siste årene. 

13 timer siden, *Kat84* skrev:

God klem til deg også, @Lunatic. Det er utrolig vanskelig å ta slike valg, men man vet selv når noe er til hundens beste. Og det er det vi må ha i tankene uansett :hug: 

Takk :heart: Og ja, det er nok til det beste for oss begge. Om jeg skal fortsette med det samme opplegget som de siste to årene, så kommer jeg til å møte den berømte veggen veldig snart.

 

@enna @*Kat84* @Pippin&Symra @Martine:hug: klem til dere

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lunatic skrev:

:heart: Takk folkens. Det er tøft... Har nettopp pakket sammen alt av hundeutstyr, utenom helt essensielle ting vi trenger på tur. Det blir plutselig så virkelig.

 

Fordi hverdagen ikke lenger går opp,.. Jeg har ikke lenger kapasitet til å ha holde på som jeg har gjort de siste årene. 

Takk :heart: Og ja, det er nok til det beste for oss begge. Om jeg skal fortsette med det samme opplegget som de siste to årene, så kommer jeg til å møte den berømte veggen veldig snart.

 

@enna @*Kat84* @Pippin&Symra @Martine:hug: klem til dere

:hug::heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hver side, og mange som trenger en klem eller tre; :hug::hug::hug:  

13 timer siden, AnnikenK skrev:

Jeg er skikkelig snørrforkjøla og luktesansen er totalt fraværende. Men hundepromp trenger gjennom alt :x

:lol: 

11 timer siden, Raksha skrev:

Har obh sin, men er sikkert samme greia :D Har hjerte, lunger og nyrer til opptining i kjøleskapet som skal inn i morgen. 

 

Kanskje greia er at man ikke skal blande kjøtt og grønt :P 

10 timer siden, Krutsi skrev:

Funderer på om jeg skal kjøpe meg valp jeg :aww: 

 

image.png

:| Men har jeg bare sett litt for lite rottiser, eller er det noe alvorlig feil med hode/uttrykk?

---

@Siri Jeg kjenner lukta :drool: Skal lage selv i kveld, med oppskrift fra mormor :ahappy: Jeg gleder meg!! Glemte kjøpe is da.. For dårlig :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2016 at 9:06 AM, 2ne skrev:

Jeg veit ikke, jeg kan ta det opp med legen neste gang jeg skal dit. Jeg kan nok få bedre smertelindring når det er irritert mage/tarm som er problemet kanskje, men det er jo en greie som går over av seg selv etter noen timer uansett. Men i går/natt har det vært antydning til forstoppelse/tarmvridning, så det må jeg snakke med legen om, hvordan jeg unngår det. Det var ikke så god tid til å snakke om det på kontrollen før hjemreise sist jeg hadde problemer med det, men det hadde vært greit med en plan om hva jeg gjør når det blir sånn, og når jeg må kontakte lege/sykehus. De rundene jeg alt har hatt med dette, så har det vært litt sånn "vi ser om det ordner seg selv først" hos fastlege/legevakt, og jeg orker ikke det når jeg alt er på det kjøret, jeg blir skikkelig muggen av det :lol: Det er bedre etter at jeg ble operert, da får jeg time og hjelp rimelig fort, men jeg har jo gått flere dager før det har blitt tatt alvorlig begge gangene, så derfor gidder jeg ikke å ta kontakt med de før jeg føler at jeg må nå heller :) 

 

Det skal jo ikke være sånn " at de ser om det ordner seg".. :hmm:  Både smertelindring og rutiner på hva du kan/burde gjøre når du får forstoppelse/tarmvridning er viktig å ha med i egen behandlingsplan, tenker jeg. For min del er en egen behandlingsplan gull verdt fordi den gir meg på tilgang på medisiner og ressurspersoner. Terskelen min for å ringe er lavere når jeg vet at jeg raskt får svar og hjelp. Mitt inntrykk er at de færreste leger tar seg tiden til å skrive en behandlingsplan, med mindre du etterlyser den selv, dessverre. Selv om alle legene jeg har vært borti syns at det er så flott og ryddig at jeg har en egen plan å forholde meg til.. Da er det jo så lett å behandle meg - for alt som er nyttig å vite står i planen og legen slipper å bla seg gjennom en tykk journal. 

Jeg vet ikke om du har vært i kontakt med NORILCO? De har nok veldig god peil på hva som kan være viktig å ha med i en egen behandlingsplan om du tenker du trenger innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Krutsi skrev:

Funderer på om jeg skal kjøpe meg valp jeg :aww: 

 

image.png

Si meg, har disse hundene kromosomfeil? Sånn som den der hvite tigeren som ser ut som den har Downs syndrom?

Puh, i dag er jeg fryktelig trøtt! Jeg skal ikke klage, barnet mitt sover helt greit om natta, men det tar litt på med stadige oppvåkninger likevel. Kaffe er min venn. Tror det blir vafler til lunsj som trøst til meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi er fornøyd med matmora si i dag. Etter frokosten vanket det nesten en hel leverposteiboks og en kvart agurk på henne. 

I dag er min siste feriedag og siden jeg våkna kvart på tolv, så tenkte jeg at det sikkert er på tide å snu døgnet riktig vei og komme i gang med hverdagen igjen i morgen. Jeg er sikkert ikke så fornøyd med det når klokka ringer 06 i morgen, men etter et kvarter på jobb har jeg vel glemt hele ferien, tipper jeg.:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonterar eit par klesskap som stod igjen etter forge huseeigar, sidan vi har kjøpt oss skyvedørsgarderobe. Det minste skapet gikk som ein leik, berre å skru opp og ta i frå vegg etter vegg. Men det store skapet sitter bom! Fått av dører og hyller, og ellers skrudd opp alt eg har komt over, men det sitter fortsatt bom fast, skulle nesten tru dei hadde limt det fast :huh:  
Og fy for nokre hesteskruar dei har brukt til å skru skapa fast i veggen med. Ikkje at det kjem som eit sjokk, for bortimot alle veggar i heile huset har skruehol ein eller annan random plass :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, TonjeM skrev:

Oj oj, masse klemmer som behøves her *dele ut masse klemmer* Menså bra at Pippin får smertestillende @Pippin&Symra , det aller viktigste er at hundene våre ikke plages! 

 

 

5 timer siden, Lunatic skrev:

 

@enna @*Kat84* @Pippin&Symra @Martine:hug: klem til dere

Takk! Og :hug:til deg også @Lunatic!

Besøket mitt har dratt videre. Etter å ha syklet 13 km for å besøke sin gamle mor/svigermor så må man jo ta en ekstra runde på veien hjem. Den sønnen min må være forbyttet. Koselig å ha besøk av lille Mumtaz (lekker liten blanding) også. Hun legger seg høflig ned og blir liggende når hun er på besøk hun.

Nå må jeg skrive og sende ut et møtereferat, før jeg går individuelle turer med hundene. Pippin og jeg skal bare labbe litt rundt i hans tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lunatic skrev:

:heart: Takk folkens. Det er tøft... Har nettopp pakket sammen alt av hundeutstyr, utenom helt essensielle ting vi trenger på tur. Det blir plutselig så virkelig.

 

Fordi hverdagen ikke lenger går opp,.. Jeg har ikke lenger kapasitet til å ha holde på som jeg har gjort de siste årene. 

Takk :heart: Og ja, det er nok til det beste for oss begge. Om jeg skal fortsette med det samme opplegget som de siste to årene, så kommer jeg til å møte den berømte veggen veldig snart.

 

@enna @*Kat84* @Pippin&Symra @Martine:hug: klem til dere

Huff, så leit :( tar oppdretter over eller? 

Det var jo ikke sånn det skulle bli :heart: 

2 timer siden, rosinbolle skrev:

Si meg, har disse hundene kromosomfeil? Sånn som den der hvite tigeren som ser ut som den har Downs syndrom?

 

Tenkte akkurat det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på hestesport OL

Lurer på et par ting:

Kan hester i brunst stille på konkurranser?

Er det forskjellig i de forskjellige hestesportene hvor mye en skal dille med hesten ala fletter, osv?

Ellers  irriterer kommentatorene meg, knurr.  Jeg har også sett NKK sitt agility, der ble en jommen litt sjøsyk av kameraføringen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...