Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jaja greit at jeg ikke reiste ned for å se på en gang i Belgia. Gigantiske hunder, feite og linjer på ene siden som dauet som fluer så NL oppdretteren har stoppet hele linjen. Men ikke IT som også har den..

ACD og kelpien er begge hannhunder og skal være mer eller mindre lik i str :P 

image.jpeg

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Jeg har fått meg ny jobb! I Elverum! 

Posted Images

Skrevet
29 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jaja greit at jeg ikke reiste ned for å se på en gang i Belgia. Gigantiske hunder, feite og linjer på ene siden som dauet som fluer så NL oppdretteren har stoppet hele linjen. Men ikke IT som også har den..

ACD og kelpien er begge hannhunder og skal være mer eller mindre lik i str :P 

image.jpeg

Er den siste en kelpie? :o hvordan klarer de å få den underlinjen (ev mangel på sådan...) :o Det der er bare FEILFEILFEILFEIL :no:

Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Er den siste en kelpie? :o hvordan klarer de å få den underlinjen (ev mangel på sådan...) :o Det der er bare FEILFEILFEILFEIL :no:

Jupp det er kelpien. 

image.jpeg

Skrevet

:o Rett underlinje :o Jeg trodde virkelig ikke det var fysisk mulig for dem... Har den veldig grunn brystkasse? 

Skrevet
5 timer siden, Pixie skrev:

horze.no har back on track til både hund og menneske!

De har det jo "overalt", men det er få plasser de har dachs-typen. Måtte inn å dobbelsjekke på horze nå, og de har de! Flink til å leite og sånn, siden jeg aldri har dett det der før :lol: 

Bestilte det inn via jobben i fjor, men de hadde det ikke på lager. Og det har de fortsatt ikke :huh: der hadde jeg fått det veldig mye billigere.. Og Aron bruker gjerne 55 i dekken, det største i dachs er 49, så det er surt å betale 659kr for det :aww: 

5 timer siden, Ozzy skrev:

Hvordan ser dannelser av lommer ut? 

hvis de får lange lommer under huden er det ikke alltid det vises. Av og til kan man kjenne de da, man kjenner at det er luft mellom huden og musklene.

Skrevet
12 minutter siden, Monikawt skrev:

De har det jo "overalt", men det er få plasser de har dachs-typen. Måtte inn å dobbelsjekke på horze nå, og de har de! Flink til å leite og sånn, siden jeg aldri har dett det der før :lol: 

Bestilte det inn via jobben i fjor, men de hadde det ikke på lager. Og det har de fortsatt ikke :huh: der hadde jeg fått det veldig mye billigere.. Og Aron bruker gjerne 55 i dekken, det største i dachs er 49, så det er surt å betale 659kr for det :aww: 

hvis de får lange lommer under huden er det ikke alltid det vises. Av og til kan man kjenne de da, man kjenner at det er luft mellom huden og musklene.

Dachs str. bør jo teoretisk sett være for lite for drever, men den mellomste av dachs-dekkenene passer til stooor og lang dachs. Vet ikke helt hva de mener den største str. bør passe til, men kan nok hende det går til drever :)

Skrevet
17 minutter siden, Turb skrev:

:o Rett underlinje :o Jeg trodde virkelig ikke det var fysisk mulig for dem... Har den veldig grunn brystkasse? 

Vet ikke, har ikke funnet noen bilder av han enda fra nåtid. 

Skrevet
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Disse to skal på date sånn ca oktober- desember, og jeg har fryktelig lyst på...

FB_20160826_18_03_56_Saved_Picture.jpg

Podengo portugese medio? 

Skrevet
9 minutter siden, Turb skrev:

Podengo portugese medio? 

ja :)

Kjøpte og leste bok om rasene og fikk jo ikke mindre lyst på sånn maskot da vøtt...

• Like 1
Skrevet
6 minutter siden, Snøfrost skrev:

ja :)

Kjøpte og leste bok om rasene og fikk jo ikke mindre lyst på sånn maskot da vøtt...

Søster hadde glatthår pequeno og en kompis har strihår pequeno. Futtige smådyr iallefall. Masse jakt og fart, men det er du jo kjent med fra sibbene :) 

• Like 1
Skrevet
28 minutter siden, Pringlen skrev:

Dachs str. bør jo teoretisk sett være for lite for drever, men den mellomste av dachs-dekkenene passer til stooor og lang dachs. Vet ikke helt hva de mener den største str. bør passe til, men kan nok hende det går til drever :)

Ja, igrunn. Men et normal-bot dekken blir for bredt foran, så derfor håper jeg det største i dachstypen skal passe :P blir det litt kort bak er det ikke krise så lenge resten sitter :) heller det enn en hund som må gå stuttkorte (enda mer enn normalt) steg pga fronten på dekkenet :P 

• Like 2
Skrevet

Uno har kosa seg mens vi var borte... 

Det mangler et hjørne på lokket og en del av hanken, jeg finner det ikke så jeg regner med det er spist. Håper bare han har tygd det opp i mindre biter først.

IMG_1316.JPG

Skrevet

30 kg eukanuba høyenergifôr og 17 kg acana valp for tilsammen 1028kr. Det må være et greit kjøp, tenker jeg :ahappy: Har tørrfôr i all evighet da, men...

• Like 6
Skrevet

Her pøser det også ned og det kommer noen heftige vindkast innimellom. Så deilig at det er fredag og at jeg kan sitte inne og kose meg da :ahappy: 

Det ble en kjapp tur nede i parken med hundene etter jobb og jeg kasta litt ball til Blaze. Jeg tror han strakk foten han har patella i, for den var veldig mye stivere å bevege på enn den andre. Håper det bare er en strekk :hmm: Jeg så at han fikk vondt, men han gønner jo bare på lell den tosken. 

Felix hadde flått i øret og det ble veldig rødt, så det må jeg følge litt ekstra med på i tilfelle det danner seg en ring. Hunder ass...

Skrevet

Fingeren min trykket siter MarieR to ganger uten at den hadde fått beskjed om det. Men da fikk jeg i alle fall praktisert det jeg har lært om å fjerne sitater.

Ellers sitter jeg her og venter på Nytt på Nytt, mest fordi at da er det lov å ta fram sjokolade og nøtter. Gå en tur ut med hunder først da kanskje.

Skrevet
2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Fingeren min trykket siter MarieR to ganger uten at den hadde fått beskjed om det. Men da fikk jeg i alle fall praktisert det jeg har lært om å fjerne sitater.

Ellers sitter jeg her og venter på Nytt på Nytt, mest fordi at da er det lov å ta fram sjokolade og nøtter. Gå en tur ut med hunder først da kanskje.

Oh! Jeg har ikke sett på det etter at Johan Golden begynte der. Da skal jeg også se!

• Like 1
Skrevet

Idag er det to år siden verdens beste Ozzy trakk sin siste pust i fanget mitt.   Gud som jeg kunne ønske han var her enda...  Men, får være takknemlig for de syv årene jeg fikk,  han lærte meg mer enn noen andre og vil alltid være Hunden med stor H..

IMG_20160826_195756.jpg

• Like 18
Skrevet

Pippin er mye kvikkere nå, til min store lettelse. Kanskje det var bare en vond skulder som gjorde at han var i så dårlig form i et par uker. Han er fortsatt ikke helt god, pistrer og klager mye (kvalm?), men småløper og småhopper når vi er ute, det er en stund siden sist. :ahappy:

• Like 10
Skrevet
5 timer siden, AnnikenK skrev:

Aktiviteten har vel gått nedover det siste halvåret, så det er ikke sånn plutselig. Men jeg syns det har blitt veldig merkbart i sommer. Men for bare en uke siden var hun helt idiot i vannet, da jeg kastet en leke uti. Da var hun seg selv igjen. Det som er den mest betegnende beskrivelsen et at hun har gått fra å være kontrollfreak til å bli litt mere Ferdinand. Det er jo egentlig litt deilig, men det er jo så uvant :P

Det er ikke så lenge til hun skal vaksineres, så da tenker jeg at jeg skal få tatt en full sjekk på henne - selv om veterinæren neppe vil tro meg når jeg sier at hun har blitt så rolig - for det er hun aldri hos han :P

Og ang. fisken, så får jeg vel det av gubben hele tiden :D

Greit å ta en liten sjekk når du allikevel skal til veterinær da, ville jeg tenkt. Kanskje gubben din hadde delt ut fisk til meg og :lol: 

--

Dreiv på ute i stad, bikkjene var selvsagt med, og plutselig kjører det en bil halvveis inn veien her og stopper. Der ble de stående lenge, så jeg tenkte de var usikre på veien eller ikke visste helt hvordan de skulle komme seg ut igjen (ikke den enkleste veien å rygge ut igjen på), men plutselig kommer de ut av bilen og spør om vi har mellompudler :lol: De har vurdert å få seg hund igjen, og mellompuddel sto på lista, så vi sto og prata i halvannen time om oppdrett og hva man kunne forvente om man hadde en mellompuddel osv :ahappy: De sto sånn halvveis på valpeliste, men de vurderte om det ikke var lurt å ha to når de så hvordan mine hadde glede av hverandre, så kanskje de tok kontakt igjen senere.. 

2ne: nå også med hagesalg av pudler :P  

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...