Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg sagt i så klartekst det går an, uten å bli ufin, at nå er det påtide at Tass får slippe. Har tilbudt meg å ringe vet. både vaktvet som kan komme hit, og røros. Og tilbudt meg å være med til vet. Nå håper jeg han får slippe i løpet av uka... :cry:  Fine, teite, rare, snille, gamle hunden skal ikke måtte gå rundt med vondt. 

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Skrevet

Hentet Audi, vært og vaksinert Audi, nå hjemme og skal straks begynne med pelsen til Audi. Da håper vi at hun blir klar for Svenstavik etterpå :) 

Lurer forresten på om ikke Yumi skal få gå ned til to måltider pr dag. Hun synes hun får for lite mat, så to større måltider istedenfor tre litt mindre vil forhåpentligvis fylle magen litt mer. Når bruker dere å gå ned til to måltider på valp? Vanligvis går jeg ned til to når de ikke spiser så godt midt på dagen, men denne her eter jo til det tyter ut bak om hun får lov - til alle måltider :P 

Skrevet

Puh, børsta, vaska og blåste eurasiertassen i går for å bli kvitt all ulla han har holdt på med å røyte siden mars, og børsta ham igjen en halvtimes tid nå. Endelig har han fått sommersveis! En flått fant vi også krypende rundt, og et sår et annet sted på kroppen som så mistenkelig ut som en flått hadde lagd... Og forrige uke hadde en flått bitt seg fast på snuta hans. Bravecto fikk han på nytt i begynnelsen av juli... Er det bare meg, eller er det unormalt mye flått i år?

20160725_115747.jpg

• Like 4
Skrevet
1 time siden, Mud skrev:

Er litt usikker.  Vet jeg så den på en grusvei og fniste litt før jeg innså det var min når A påpekte at det manglet noe på det ene hjulet mitt når vi var i Rødberg lørdag.  Vi finner den ikke ved grusveien hos oss , så da regner jeg med vi mistet den et eller annet sted på veien du holder til.. Vi kjørte jo der når vi skulle til Hardangervidda.  Og jeg tror jeg så den når vi fisket fredag.  Tror jeg :P

Haha, jeg skal ha øyene oppe :P

• Like 1
Guest vivere
Skrevet

Fra schäferhundklubbens Norsk Vinner 2016. Sonen har en Norsk Vinner i brukshundklassen :)

13738217_10154139953095860_6000915718889

Skrevet

Du har vært for lenge på skauen når ungen utbryter "fy fillern, det er en skikkelig storby jo !!" når du ankommer Geilo :blink:

• Like 10
Skrevet

Jeg kverker absurde mengder fluer, likefordømt kommer det nye - heeele tiden. :gaah:  I år er det ekstremt mye fluer, i fjor var det knapt fluer. Nå har jeg forhåpentligvis drept nok til at det går an å legge seg påsofaen og slappe av litt med barnet. 

Skrevet

@RakshaLeste i  går på fb at noen hadde stor suksess med bruk av vademekum mot plagsomme fluer :) Visstnok mye bedre enn alt annet som var prøvd 

Guest Christine
Skrevet
8 timer siden, *Kat84* skrev:

Høres nesten litt shady ut å avtale ting på den tiden av døgnet :lol:

Haha! Ikke noe shady, selv om det omtrent var bare oss, politiet og fulle folk ute :lol: 

7 timer siden, MarieR skrev:

Og jeg er spent på hvilken hund avtalen gjaldt :P 

Kort fortalt har jeg mistet jaktinteressen litt, og vil derfor ikke ha setter igjen før jeg kan garantere at jeg blir å bruke den aktivt på jakt. Har derfor sett etter alternativ til setter en god stund, (belger blir jeg jo alltid å ha) og nå fikk jeg sjangsen til å møte en rase jeg har hatt i kikkerten en stund :) 

Skrevet

Audi klipt og stelt, så da gjenstår det bare et bad før vi reiser til Sverige neste fredag. Og kloklipp da, men det er bror sin jobb :P Nå venter jeg bare på at hun skal hentes, før jeg går tur med med Yumi.

Slaske litt på sofaen i mens da...

Skrevet
35 minutter siden, tmp skrev:

@RakshaLeste i  går på fb at noen hadde stor suksess med bruk av vademekum mot plagsomme fluer :) Visstnok mye bedre enn alt annet som var prøvd 

:o hvordan bruker de det? Setter ut skål?

Skrevet

Skal jeg bade mens det er flo eller vente til Sara kommer fra jobb og bade på halvflo? Flo er bedre enn halvflo, Sara er bedre enn alene.

Skrevet
2 timer siden, Mud skrev:

Du har vært for lenge på skauen når ungen utbryter "fy fillern, det er en skikkelig storby jo !!" når du ankommer Geilo :blink:

Prøv å bo fast i Dagali og reise til Geilo i påskeferien, fyttirakern. Jeg gruer meg til julerush i Drammen :lol: 

Skrevet
58 minutter siden, Raksha skrev:

:o hvordan bruker de det? Setter ut skål?

"Parfyme" forsto jeg det som...som på kroppen  :P

Edit: Kanskje verdt å prøve å sette i en skål også, på for eksempel bordet, om du sitter i ro :ahappy: men det gjør du kanskje ikke med unge å det hele :P

Skrevet
17 minutter siden, mushi skrev: Kan grøt fryses? Lager en pose til bare meg og så nå at det sto til 5 personer på pakka [emoji3] 

Alt kan fryses! :aww:

Spørsmålet er vel om det er spisbart når det tines. :D

Skrevet

Hvis noen lurer på hvor høyt en gris hyler - så kan jeg si at det er HØYT! Litt sånn som de magiske plantene i Harry Potter :sleep: 

• Like 2
Skrevet
4 timer siden, Line skrev:

Lurer forresten på om ikke Yumi skal få gå ned til to måltider pr dag. Hun synes hun får for lite mat, så to større måltider istedenfor tre litt mindre vil forhåpentligvis fylle magen litt mer. Når bruker dere å gå ned til to måltider på valp? Vanligvis går jeg ned til to når de ikke spiser så godt midt på dagen, men denne her eter jo til det tyter ut bak om hun får lov - til alle måltider :P 

Jeg bruker å redusere ant måltider sånn ca ved 4 mnd alder tror jeg ?

2 timer siden, Raksha skrev:

Jeg kverker absurde mengder fluer, likefordømt kommer det nye - heeele tiden. :gaah:  I år er det ekstremt mye fluer, i fjor var det knapt fluer. Nå har jeg forhåpentligvis drept nok til at det går an å legge seg påsofaen og slappe av litt med barnet. 

Absurde mengder her også. Nå har jeg kjøpt inn både spray, netting og fluepapir :aww: 

• Like 2
Skrevet
48 minutter siden, tmp skrev:

"Parfyme" forsto jeg det som...som på kroppen  :P

Edit: Kanskje verdt å prøve å sette i en skål også, på for eksempel bordet, om du sitter i ro :ahappy: men det gjør du kanskje ikke med unge å det hele :P

Oh! Joda, jeg sitter stille innimellom :lol:  Da de er mest plagsomme, helt klart. Kanskje verdt et forsøk. 

11 minutter siden, Siri skrev:

Jeg bruker å redusere ant måltider sånn ca ved 4 mnd alder tror jeg ?

Absurde mengder her også. Nå har jeg kjøpt inn både spray, netting og fluepapir :aww: 

Hvilken spray har du ? jeg har netting liggende, så får prøve å få hengt opp dem, må liksom lufte her, blir varmt!  Fluepapir har vi, ene funker kjempebra, så må vel bytte ut den snart, andre er det sådvidt noen på. Spurte Bonden om sånn elektrisk fluesapper som man henger på veggen, men det hadde de prøvd før med dårlig resultat. 

Ugh nå har jeg sagt i enda klarer tekst at Tass måååå få slippe. Desverre er det en veterinær som har vakt som svigersøster har en greie mot, så vanskelig å få dem til å dra til den. Flink veterinær, men noe som skjedde laaaaangt tilbake i tid som sitter igjen. Bare krysse fingre.. 

Skrevet

Sov godt Tassen, teiteste, rareste, søteste, maste, bråkete, kvite gamle gubben. Nå er det på høy tid at du får hvile. :wub::cry:  

• Like 6
Skrevet
Hvis noen lurer på hvor høyt en gris hyler - så kan jeg si at det er HØYT! Litt sånn som de magiske plantene i Harry Potter :sleep: 

Det er en grunn til at en bruker hørselsvern i nærheten av sulten gris [emoji6]

• Like 3
Skrevet

Irriterer meg over at folk må skrive "følger" under facebookinnlegg... det er jo en egen innstilling for det, man trenger ikke kommentere for å gjøre det!

• Like 9
Skrevet

Jeg går rundt med et dilemma oppi hodet. Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre noe med det, men det plager meg at jeg går rundt med info som noen burde vite, men som vil lage mye bråk og kaos om det kommer ut. Utrolig ekkel følelse... 

Skrevet
Sov godt Tassen, teiteste, rareste, søteste, maste, bråkete, kvite gamle gubben. Nå er det på høy tid at du får hvile. :wub::cry:  

Det gikk fort, eierne så det selv nå?

Trist uansett, men virker jo som det var på tide ut i fra hva du har skrevet :(

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...