Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli

Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Jeg,Bizi og tantebarnet på 3 år er på tur og har brukt en time på 3,2 km. Han er veldig flink! Har en stopp så han får leke i lekestua til en kompis mens jeg mater pusen for eierne. Snart skal vi gå tilbake igjen og søstera mi,mannen og babyen er underveis.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Lillemor og jeg har trimmet Lusa. Og magemusklene mine. Man må jobbe med magemuskler når man sitter og humper bak der :lol:  Lusa er blitt så utrolig kul å kjøre med etter at hun fikk boots, hjelper vel og er på sitt slankeste ever, hvertfall så lenge jeg har hatt henne :D Litt striere med bittløst, men det går seg til. Gøy! 

Ble observert 2 ulver i området her for et par tre dager siden - vi så ingen :(

13686727_10157251438665171_1941491927929

Men kosa oss uansett :D

13707572_10157251437655171_8454216687592

• Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Line skrev:

:lol: Ja! Men mine går jo aldri med halsbånd, så litt bortkasta kanskje...

Jeg har befridd henne for litt pels nå da. Ikke at hun bryr seg om at den er på :P 

Kan jo festes på sele og da :D

(men ikke like artig, av en eller annen grunn).

Isj... jeg har jo så utrolig mange kule halsbånd, kjipern at de aldri kommer til å bli brukt igjen. Er liksom ikke så mye vits i å ha på i hagen for pynten sin skyld, og synes det ser så voldsomt ut med både halsbånd og sele på samtidig.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Isj... jeg har jo så utrolig mange kule halsbånd, kjipern at de aldri kommer til å bli brukt igjen. Er liksom ikke så mye vits i å ha på i hagen for pynten sin skyld, og synes det ser så voldsomt ut med både halsbånd og sele på samtidig.

Legg de ut for salg sånn at jeg kan kjøpe dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lola Pagola skrev: Kan jo festes på sele og da [emoji3]

Legg de ut for salg sånn at jeg kan kjøpe dem. 

? ja men jeg er liksom litt glad i dem, så sitter langt inne. Men, må nok rydde litt i utstyret og selge litt , jeg har alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi ligger under hagebordet til foreldra mine og sover. Slitsomt på tur med 3-åring.:ahappy:

Det gikk veldig fint,han fikk skyss med bestemor den siste biten.

Har plukka rykende ferske vaktelegg i hønsehuset hos svigerinna mi,og de var veldig gode!

Endene koser seg løse ute på tunet,shetlandsponnien og bukken koser seg på jordet.

Nå koser vi oss med babyen på 4 mnd. Pizza og jordbær i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Host- kan de selges??? Hint hint hint.

Jeg duppet av jeg, midt i Tdf:|

Nå få jeg følge med, og så får jeg pakke videre til Prima...ho kommer til å kose seg med en skikkelig jentetur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, har SÅ lyst på kjole fra midnatt.no! :( Sitter nesten daglig å sikler på en så utrolig fin en..

Det får bli belønning når jeg når ønsket vekt, greit å ha litt motivasjon til det? :aww: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Siljus skrev:

Åååh, har SÅ lyst på kjole fra midnatt.no! :( Sitter nesten daglig å sikler på en så utrolig fin en..

Det får bli belønning når jeg når ønsket vekt, greit å ha litt motivasjon til det? :aww: 

Vi er flere som sikler på kjoler derfra! Utrolig fine kjoler altså ...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siljus skrev:

Må visst sjekke de kjolene, jeg også.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sint så sint nå. For en time siden smalt det helt syyykt utforbi her. Lynet slo ned rett utafor. Orker ikke skrive alt på ny så håper dere forstår dialekt. Jeg kjenner jeg koker i sinne.

Der va ein hund så tydeligvis har brydd om tordene her i gatå. Hadde stukke av. Så helt lost ut. Er en valp på sikker 6-7 mnd. Eg tok han å fulgte han heim. Så sa eg til hu eieren at han såg forfjamsa å lost ut. Hu sa ikkje et kvekk. Bare grynta å såg sure ut. Eg går heim, hive av meg klær å ser an løpe rundt igjen toppen 1 minutt ittepå.. eg avvente for å se om hu komme itte men nei. Vente ca 10 min å går å tar på klær igjen. Når eg komme ut e hunden vekke. Eg går ner i nabogadå å finne an. Akuratt i det han løpe rett foran en taxi å holde på å bli påkjørt. Eg får tak i han å fulle han heim igjen. Denne gången ikkje fullt så blie i tonen. Seie det e for dårlig. Hu unnskylde det me at hu trudde han gjekk opp på terrassen igjen. Eg forklare kor eg fant hunden å hu unnskylde det me at der va någe onga der i gadå han likte å leka me. Eg seie at det ikkje hjelpe å at hvis an komme seg laus må di ikkje ha honden der oppe. Å at di må ha kontroll. Å at du vett aldri kem han møde på. Å ka så kan skje. Å sjøl om an e snille kan an bli redde feks av lyne eller skada å kan bida i forsvar. Hu seie ikkje så møje. Tlf ringe å hu e mer opptatt av kem så ringe enn å få hunden inn(så igjen har løpt ner trappå ved inngangen) eg legge te at der og faktisk e båndtvang nå å at de må passa på hunden sin. Hu seie litt snurt takk før eg går.

Jeg va så sint at jeg nesten ikke klarte å snakke! Synes det er for dårlig. Hun ga rett å slett blaffen i alt jeg sa og dreit vel i hunden sin som var på vift.

Skjer det igjen tenker jeg to alternativer. 

Nr1: jeg tar hunden med hjem til meg så hun kan få kjenne på at han er "borte".

Nr 2: jeg ringer politiet og ber dem komme og hente da jeg ikke vet hvem sin det er og at jeg ikke har sett den i området før. (Selv om de nok ikke tar den med seg, kanskje de kan overlevere hynden når de finner eieren)

Blir helt matt av slike folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Snøfrost skrev:

5 uker drektig?

Vi håper på det. Er i alle fall struttende patter, ekstra stram buk og opp 0,5kg på en uke på tross av litt dårlig appetitt.

13754298_10153740493237108_4223256450253

Selvsagt! :ahappy:

7 timer siden, Raksha skrev:

Lillemor og jeg har trimmet Lusa. Og magemusklene mine. Man må jobbe med magemuskler når man sitter og humper bak der :lol:  Lusa er blitt så utrolig kul å kjøre med etter at hun fikk boots, hjelper vel og er på sitt slankeste ever, hvertfall så lenge jeg har hatt henne :D Litt striere med bittløst, men det går seg til. Gøy! 

Ble observert 2 ulver i området her for et par tre dager siden - vi så ingen :(

13686727_10157251438665171_1941491927929

Men kosa oss uansett :D

13707572_10157251437655171_8454216687592

Ååååh så deilig! Savner å kjøre ponni altså :ahappy:

......bøtter det ned ute. Jeg hadde planlagt en kveldstur. Eller kanskje ikke.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mokken skrev:

Selvsagt! :ahappy:

Ååååh så deilig! Savner å kjøre ponni altså :ahappy:

......bøtter det ned ute. Jeg hadde planlagt en kveldstur. Eller kanskje ikke.... :P

Får komme og bli med engang :D Syns det er enda kjekkere når lillemor er med, vi skravler og synger litt. Da har jeg selskap :aww: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

@Wildlife lever hunden til Falck eller hvem det er som har det ansvaret der du bor. Da må eier betale for å få hentet den ut.

Har ikke det her ? er kun politiet. Og de vil ikke ta med seg hundene. Nevnte i en sak tidligere med en løs schæfer utfor barnehagen. Der ba politie meg ta vare på hunden til vi fant eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...