Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Prøvar og få sambuar med på Dogs4All i November, sjølv om eg har ein viss mistanke om at han kanskje ikkje kjem til å ha like stor glede av det som meg, stakkars. Får plassere han på elghund-standen :sleep:

Men finst det hotell eller hytter til greie prisar i området? Har hørt dei pleier å skru opp prisane for den helga, men det er kanskje meir når det faktisk nærmar seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Dronningens Gate, rett ved Oslo S :D 

 

Jeg måtte faktisk google Dronningens gate i går, for det er der Ikea-bussen stopper. Jeg og guttungen skal til Oslo i morgen så da gjør jeg det enkelt og parkerer på Ikea og tar gratisbussen tur/retur. Det var veldig greit å se at det var ganske sentralt, for det blir vel litt trakking rundt med en gutt som skal finne pokemons :aww: Og så skal vi spise ramen på restaurant, det er hovedgrunnen til reisen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er to nye bur rengjort, og alle kaniner har fått mat og vann og kos. :ahappy: Og jeg banner litt over at slaktekaninene er så usansynlig tamme. Blir grusomt å ta dem :icon_redface:

 Ønsker meg å bli skikkelig strukturert og ha faste dager for alle gjøremål, det går så dårlig med en kropp som krangler, men skader jo ikke å forsøke? :lol:   Men jeg noen mål hver dag som skal gjøres (utover det som uansett må gjøres) så da får en si seg fornøyd for nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martine skrev:

Jeg bor på Årvoll hvis du vil gå tur eller noe en dag :) 

Det har jeg kjempelyst til  :frantics:kjenner nesten ingen her så det hadde vært veldig kjekt :) .

1 time siden, Malinka skrev:

Jeg måtte faktisk google Dronningens gate i går, for det er der Ikea-bussen stopper. Jeg og guttungen skal til Oslo i morgen så da gjør jeg det enkelt og parkerer på Ikea og tar gratisbussen tur/retur. Det var veldig greit å se at det var ganske sentralt, for det blir vel litt trakking rundt med en gutt som skal finne pokemons :aww: Og så skal vi spise ramen på restaurant, det er hovedgrunnen til reisen.

Ja, jeg kommer også til å sette bilen min på IKEA de siste dagene og gjøre det samme, den bussen er genial :) . Stopper faktisk så og si rett utenfor leiligheten min, kanskje jeg ser dere ;) .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra besøk hos lillesøster som er hjemom på besøk i sommer,  veldig koselig. Masse skravling også laget vi middag, lasagne med salat og hjemmelaget baguette og urtesmør. Coctailtomater (som var veldig gode) og urter fra hagen, fantastisk godt! Ingen flere kjøpebaguetter :ahappy: *stappmett*

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time hagearbeid unnagjort - gressklipperen streiket etter at jeg tok inngangspartiet, men da fikk jeg i hvert fall rensket opp der og festet den provisoriske grinda bedre. Det tok ti minutter, resten av tiden luket jeg brennesle. 

I morgen skal jeg spørre naboen om de har en gressklipper jeg kan låne.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, JeanetteH skrev:

Kan ikke noe for det, men vitapro reklamen fenger meg :lol: :icon_redface:

Attevar sa du???? :o:lol: 

Vi er hjemme fra ferie - og jeg burde hatt ferie etter den ferien... Det har vært en aktiv og særdeles sosial ferie da, og det er nesten så jeg lurer på om jeg faktisk begynner å bli litt sosialt anlagt? Det har jo vært kjempehyggelig å ha "besøk" hver kveld i forteltet, evt gått på besøk i en eller annen hytte... men det har blitt litt vel mye rødvin kanskje. Tror jeg har drukket et glass eller to hver kveld i disse 14 dagene - det er godt ferien er over, tror jeg :aww:

Vi avsluttet ferien med en topptur på Sølen... det må være noe fjellfinn i meg tror jeg, for jeg bare elsker å komme opp i høyden, ha vind i håret og kjenne på den friske lufta :ahappy:
13723901_1392590474101491_73598601810952

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Sånn, da er to nye bur rengjort, og alle kaniner har fått mat og vann og kos. :ahappy: Og jeg banner litt over at slaktekaninene er så usansynlig tamme. Blir grusomt å ta dem :icon_redface:

 Ønsker meg å bli skikkelig strukturert og ha faste dager for alle gjøremål, det går så dårlig med en kropp som krangler, men skader jo ikke å forsøke? :lol:   Men jeg noen mål hver dag som skal gjøres (utover det som uansett må gjøres) så da får en si seg fornøyd for nå. 

Min far hadde slaktekaniner. Han orket ikke selve avlivingen. Men selve slaktearbeidet tok han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tricolor skrev:

Min far hadde slaktekaniner. Han orket ikke selve avlivingen. Men selve slaktearbeidet tok han selv.

Tar det meste selv, men er nok noen jeg må få Bonden til å ta avlivningen for meg: De som er tammest :lol:  Og syke kaniner jeg har hatt en stund tar jeg kun selv om det er helt akutt, Miffy måtte han ta for meg. :icon_redface:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Tar det meste selv, men er nok noen jeg må få Bonden til å ta avlivningen for meg: De som er tammest :lol:  Og syke kaniner jeg har hatt en stund tar jeg kun selv om det er helt akutt, Miffy måtte han ta for meg. :icon_redface:

 

 

Her må man gjøre alt sånt arbeid selv, gubben nekter:aww:
Men når de to maskotene på 10 og 11 år ble syke og måtte forlate oss ble det veterinær. Ingen av oss greide å gjøre det...
Så det er veldig lov å "feige ut" i blant:hug: Og at Miffy dro var bare trist:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFX er glup...

Jeg åpnet kjøleskapsdøra i stad, og oppdaget at det var mørkt. Så jeg noterte "kjøleskapslyspære" på handlelista, mens jeg lurte litt på hvordan de ser ut...

Jeg syntes det tok tid å få wok-grønnsakene stekt, men antok det var fordi de var dypfryste med masse is på. Det ble jo varmt til slutt. Is er jo veldig, veldig kaldt.

Jeg satte på stekeovnen mens jeg begynte å steke kjøttet, og siden lampa var sluttet å lyse, satte jeg inn et brett med cookies. Satte på timeren, og kom tilbake da den ringte etter 15 minutter. Huh, cookiesene var fremdeles runde baller, og ikke flate, varme kjeks.

Komfyren er ødelagt!

Så går det en stund mens jeg pønsker på hvor lenge jeg kan klare meg uten komfyr, før jeg kommer på at ah! Sikringsskapet! 

Titter inni der, hvor det er primært skrusikringer, som jeg ikke er helt vant til. Men jeg leser på lista i døra over hva hver sikring går til, og finner ikke kjøkken på lista. Ingen av de 14 punktene sier noe om kjøkken - det er vannpumpe, varmepumpe, hovedbryter, stue/gang, bad, annen etasje, og andre ting. Men ingen kjøkken eller komfyr eller resten av førsteetasje eller annet som kunne passe.

En telefon til mamma, og hun anbefaler til slutt at jeg bare må bytte alle sikringene til det klaffer. Også sier hun at komfyr vanligvis er 16 amper, mens de aller, aller fleste sikringene er merket med 10A. Så vi er litt forvirret, men jeg tester litt. Så ser jeg at under slot 4, så er det 16 amper. Slot 4 er beskrevet som "teknisk", så jeg har tenkt at det er noe... vann og strøm og pumpe og grunnleggende kompliserte ting. Men det er verdt å teste, så jeg bytter de to sikringene.

Og eureka, da slår komfyren seg på igjen! Så nå har jeg spist nystekte cookies.

Og vet dere hva? Jeg trenger ikke kjøpe ny lyspære til kjøleskapet heller :D 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Kan ikke noe for det, men vitapro reklamen fenger meg :lol: :icon_redface:

 

Den med den gamle gubben som trener til Birken????? Ikke rart du rødmer nei!!!!

Idag har vært enda en strålende feriedag, litt regn , litt kjølig, mye vind men strålende allikevel. La spor til Strider og Shy igår, og sporet til Strider synes jeg var ganske rått. ikke så veldig langt (ca 1 km) men langs myr - og over myr - og med over myr så mener jeg gjørme- og vann-dammer, og myrene er klissvåte om dagen. Jeg var ikke sikker på han ville klare det, jeg regnet med at på deler av myra  ville blodet forsvinne ned i vannet og så ville det bli en stor flate med svak blodlukt bare.. og masse regn (igår var det noen runder styrtregn i tillegg) for å fortynne og spre utover ytterligere. Og jeg tror det var vanskelig, for Strider gikk sakte idag - tok tid å gå det sporet ja - men han gikk sporet helt perfekt! Fantastiske lille brune hund..  Og så gikk Shy et flott spor idag, jeg tenker jeg må skjerpe meg og gi henne en sjans på spor, pr nå legger jeg bare spor så hun kan få more seg litt - har ingen forventninger til henne. Hun er vanligvis en liten skrulle i sporet, løper i sirkler og stopper hver 5. meter for å sjekke med meg at hun går riktig. Idag var det ingen løping i sirkler, litt "spørre om går jeg riktig" men ikke så mye, men sporet ble gått med iver og intensitet og presisjon. Stakkars Shy, hun blekner lett i forhold til Strider vedr hva jeg forventer av henne - hun er bare den dødssøte, elskeligste mest tullete lille fluffy liksom - men hun kan faktisk hun og. Så nå er det tatt opp mer blod, og så skal vi kjøre opp sporene litt for henne også! Og utforskningen av når et spor blir for vanskelig for Strider fortsetter.. 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Smaksløkene mine er merkelige.. Alltid visst det da, men fikk det bekreftet (igjen) i går. Kjæresten kom med tabletter som man skulle legge på tunga, og etterhvert ville alt det sure man spiser bli oppfattet som søtt. Han spiste masse lime, smakte på edikk osv, og alt smakte søtt og godt. Jeg tok en stor jafs med lime, men holdt på å kaste opp av surheten.. Smakte så på jordbær, men de var så sure at jeg ikke klarte å spise.. Så istedenfor at ting ville smake søtt som det skulle så endte jeg med å ikke kunne spise noe fordi -alt- var sinnsykt surt.. Logikken hen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har faktisk verdens søteste niese! Hun er snart fire år, og på vei til Kristiansand med sine foreldre - og de skal se Kaptein Sabeltann.

Hun tilbragte hele overfarten på BASTØFERGA med å lete etter ham :D 

Den som hadde energien, optimismen og livssynet til en fireåring...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2016 at 2:59 PM, Line skrev:

Jeg har en valpekjøper som har gått kurs der nå. Hun kommer innom i løpet av uka, og jeg spør nok helt sikkert hvordan det har gått med dem der. Spør meg igjen senere i uka, så kan jeg overbringe hennes erfaringer.

Kom brått på det nå! Fikk du snakket med dem ang kurset? Var det noe særlig? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden har snakket non-stop siden han kom hjem i går. Kun avbrutt av 8 timers søvn..

Nå har han fått på seg en fjellbukse og vi er straks klar for avgang.  

Jeg skal bare få på meg klær selv :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
6 timer siden, TonjeM skrev:

 

Den med den gamle gubben som trener til Birken????? Ikke rart du rødmer nei!!!!

Jamen det er sangen!! 

"Vi kjører på med Vitapro, for vitapro det funker jo!" lalalalalal Denne er fra i fjor, årets er mer fengene 

6 timer siden, TonjeM skrev:

Idag har vært enda en strålende feriedag, litt regn , litt kjølig, mye vind men strålende allikevel. La spor til Strider og Shy igår, og sporet til Strider synes jeg var ganske rått. ikke så veldig langt (ca 1 km) men langs myr - og over myr - og med over myr så mener jeg gjørme- og vann-dammer, og myrene er klissvåte om dagen. Jeg var ikke sikker på han ville klare det, jeg regnet med at på deler av myra  ville blodet forsvinne ned i vannet og så ville det bli en stor flate med svak blodlukt bare.. og masse regn (igår var det noen runder styrtregn i tillegg) for å fortynne og spre utover ytterligere. Og jeg tror det var vanskelig, for Strider gikk sakte idag - tok tid å gå det sporet ja - men han gikk sporet helt perfekt! Fantastiske lille brune hund..  Og så gikk Shy et flott spor idag, jeg tenker jeg må skjerpe meg og gi henne en sjans på spor, pr nå legger jeg bare spor så hun kan få more seg litt - har ingen forventninger til henne. Hun er vanligvis en liten skrulle i sporet, løper i sirkler og stopper hver 5. meter for å sjekke med meg at hun går riktig. Idag var det ingen løping i sirkler, litt "spørre om går jeg riktig" men ikke så mye, men sporet ble gått med iver og intensitet og presisjon. Stakkars Shy, hun blekner lett i forhold til Strider vedr hva jeg forventer av henne - hun er bare den dødssøte, elskeligste mest tullete lille fluffy liksom - men hun kan faktisk hun og. Så nå er det tatt opp mer blod, og så skal vi kjøre opp sporene litt for henne også! Og utforskningen av når et spor blir for vanskelig for Strider fortsetter.. 

 Ukjent spor lagt av en jævel? :P 

Shy må jo også! Har dere ikke endel igjen av viltspor prøven? 

 

....sitter jeg venter på elektriker. Sist så kom han så tidlig at jeg ikke var oppe av sengen enda. Så i dag sto jeg opp kl.7 og sitter nå å venter og bikkjene er i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jamen det er sangen!! 

"Vi kjører på med Vitapro, for vitapro det funker jo!" lalalalalal Denne er fra i fjor, årets er mer fengene 

Men den funker ikke :aww: 

Jeg har dilla på denne, jeg bare bytter ut kaffe med puddel :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

Og vet dere hva? Jeg trenger ikke kjøpe ny lyspære til kjøleskapet heller :D 

:lol: Det er så deilig med enkle løsninger :D

Er på jobb etter ferien - og det var tendenser til en liten krise her faktisk, for kaffekoppen min var borte? Jeg vet den stod på pulten min da jeg gikk ut i ferie, den hadde til og med litt kaffe i seg :aww:.... men nå var den altså søkk vekk. Men hvem er det som står så fint og lyser mot meg i hylla ved kaffeautomaten? Joda, koppen min... nyvasket og fin... men HVEM er det som har tatt den med fra kontoret mitt, satt den i oppvaskmaskina og opp i skapet??? :| Det store feriemysteriet.... Og i løpet av ferien har noen montert sånne sol-lameller på innsiden av vinduet mitt også. Nå kan jeg styre "lyset" utenfra selv :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siljus skrev:

Kom brått på det nå! Fikk du snakket med dem ang kurset? Var det noe særlig? :) 

Hehe damen sendte melding før NKK-Trh og lurte på om hun kunne komme innom den helgen. Nei dessverre, det passer dårlig, sa jeg, men mandag-torsdag neste uke er jeg hjemme. Torsdag kveld klokken halv sju sendte hun melding og lurte på om hun kunne komme da, men da var jo ikke jeg inne :P Siden har jeg ikke hørt noe fra henne, så nei, jeg har ikke fått snakket med dem om kurset :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...