Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni

Teserere
 Share

Recommended Posts

På 6/11/2016 at 9:54 AM, 2ne skrev:

:lol: Ja, men du bor jo på et gods :P

Expand  

Sant det, det hadde jeg helt glemt :ahappy:

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg veit, men blir ikke det et evig pes om vekt med litt stor bil, campingvogn og opp til 6 hunder, alt sånn shit man må ha med seg osv osv? Ikke har jeg kjørt med henger siden jeg kjørte traktor på landbruksskolen heller, så kanskje det hadde vært like greit med hengerlappen :lol: 

Expand  

Neida, det går så fint så, og om du kjøper ei lita og lett vogn er den neppe noe problem ☺. Også hekter man bare på vogna og kjører - man venner seg fort til det... når jeg fikser, fikser du vøtt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Guest Klematis

I dag har jeg vært forbausende effektiv før kveldsvakt må jeg si. Det har aldri skjedd før.

Turet hunder. Støvsugd gang, kjøkken og stue. Vasket og støvsugd nystøpte fliser på badegulvet. Klippet plen. Tatt ut av oppvaskmaskin.

Og NÅ rekker jeg ikke mer i dag, for nå venter de gamle på kveldens bistand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kokospaniel, bil til sentrum i dag er helt uaktuelt. Det er bare kollektivt som er mulig å komme seg frem med.

Nå er jeg ferdig å handle, så da er det håndballkamp og paibaking på programmet, så dusj og stelle seg til fest. Få timer til jeg skal gå nå, så da er det naturlig å sette seg ned og sone litt først :aww: 

Lite norske supportere i hallen i dag tydeligvis, for det blir helt stille hver gang Norge scorer. Nettopp startet og de er allerede ganske korte lunter mellom lagene.... og utvisninger i fleng, dette blir en engasjerende kamp! (Neida, jeg roper ikke når jeg ser på slikt :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 1:34 PM, Malinka skrev:

@Kokospaniel, bil til sentrum i dag er helt uaktuelt. Det er bare kollektivt som er mulig å komme seg frem med.

Nå er jeg ferdig å handle, så da er det håndballkamp og paibaking på programmet, så dusj og stelle seg til fest. Få timer til jeg skal gå nå, så da er det naturlig å sette seg ned og sone litt først :aww: 

Lite norske supportere i hallen i dag tydeligvis, for det blir helt stille hver gang Norge scorer. Nettopp startet og de er allerede ganske korte lunter mellom lagene.... og utvisninger i fleng, dette blir en engasjerende kamp! (Neida, jeg roper ikke når jeg ser på slikt :aww: )

Expand  

Flink dommer altså! Det var rimelig hett på begge sider av banen i starten og da er det imponerende at dommer klarer å være konsekvent og holde en rød tråd uansett hvilke side av banen han står på. :thumbs:

Heia Norge! :cheerleader:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 12:28 PM, Kokospaniel skrev:

@2ne du kan ta B96, da kan du kjøre tyngre henger men slipper oppkjøring

Expand  

Jeg aner ikke hva det er, må jeg innrømme :) 

På 6/11/2016 at 12:30 PM, Siri skrev:

Neida, det går så fint så, og om du kjøper ei lita og lett vogn er den neppe noe problem ☺. Også hekter man bare på vogna og kjører - man venner seg fort til det... når jeg fikser, fikser du vøtt ?

Expand  

Ja, men jeg er litt usikker på om ei lita og lett vogn holder, hvis vi ser på hvem som drar på disse turene nå, så er vi tidvis 3 mennesker og 6 hunder i den :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 2:05 PM, 2ne skrev:

Ja, men jeg er litt usikker på om ei lita og lett vogn holder, hvis vi ser på hvem som drar på disse turene nå, så er vi tidvis 3 mennesker og 6 hunder i den :lol: 

Expand  

Du skal opp i ganske stor vogn og/eller bil, før det går over 3,5 altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 1:48 PM, mokken skrev:

Flink dommer altså! Det var rimelig hett på begge sider av banen i starten og da er det imponerende at dommer klarer å være konsekvent og holde en rød tråd uansett hvilke side av banen han står på. :thumbs:

Heia Norge! :cheerleader:

Expand  

Stort sett grei dømming, men akkurat nå lurer jeg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 2:09 PM, Pringlen skrev:
Akkurat nå, 2ne skrev: Jeg aner ikke hva det er, må jeg innrømme [emoji4] 

Du skal opp i ganske stor vogn og/eller bil, før det går over 3,5 altså [emoji4]

Ikke så veldig, siden det er tillatt totalvekt som gjelder. Altså summen av hvor mye bilen har lov å veie+hvor mye vogna har lov å veie= maks 3500 kilo.

For en Passat fx vil en da lovlig på førerkort kl B kunne trekke vogn på ca 1200 kilo totalvekt. Da er vogna som oftest under 5 m lang. Har en B96 eller BE er det hvor mye en veier (aktuell total vekt) som gjelder.

I mitt hode er det lurt å ha litt klaring mellom hva vogna veier tom og hva ho har lov å veie. Da slipper en å tømme vann og septik før en drar og så kan en ha bagasje i vogna i stedet for i bilen.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expand  

Man kan feks fint kjøre en Citröen C5 med ei campingvogn på ca 6 meter uten hengerlappen :P Hiace med samme vogn går ikke :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 2:23 PM, Kokospaniel skrev:

Ikke så veldig, siden det er tillatt totalvekt som gjelder. Altså summen av hvor mye bilen har lov å veie+hvor mye vogna har lov å veie= maks 3500 kilo.

For en Passat fx vil en da lovlig på førerkort kl B kunne trekke vogn på ca 1200 kilo totalvekt. Da er vogna som oftest under 5 m lang. Har en B96 eller BE er det hvor mye en veier (aktuell total vekt) som gjelder.

I mitt hode er det lurt å ha litt klaring mellom hva vogna veier tom og hva ho har lov å veie. Da slipper en å tømme vann og septik før en drar og så kan en ha bagasje i vogna i stedet for i bilen.

Expand  

Har du BE så er det fortsatt totalvekt som gjelder.. Det handler også om hvor tung henger bilen har lov å trekke.. 

På B96 er det også totalvekt som gjelder.. Men mtp pris, så vil jeg si at det blir like dyrt å ta B96 som BE.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner! :D

Skogen var skikkelig fin i dag, og temperaturen er perfekt å gå i! Gikk fra Granåsen, der har jeg ikke vært og gått før. Alltid kjekt å se nye steder :) Og du verden, så stor forskjell det er på å gå tur etter jobb og å gå på dagtid når man er opplagt. Fortsetter det sånn kan jeg jo gå på tur fram til dagen ungen bestemmer seg for å komme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slutte å snakke om små og lette campingvogner, det fikk meg til å begynne å lete på FINN! Jeg skal ikke, jeg gjentar ikke, kjøpe campingvogn nå. Jeg solgte min for å bruke pengene på huset, og fortsatt har jeg et bad og et kjøkken som skal renoveres før jeg får campingvogn. På det tidspunktet har jeg kanskje hund som skal stilles ut også. Så hysj med dere! :aww:

Nå har jeg handlet mat, og nå skal jeg sette meg og lese i sola på verandaen mens jeg venter på at Sara skal komme på besøk. Da skal vi vel lage middag sammen tenker jeg. :ahappy:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 2:23 PM, Kokospaniel skrev:

Expand  

Ja, jeg vet. Men vogner har jo gjerne ikke all verden egenvekt. Så har du en mindre bil, som har lov å trekke en del, så kan man ha brukbar str på vogna :) Min x-trail og vogn på 5,6 går godt under 3,5. Desverre har bilen lov å trekke pinglete lite, så det er ikke mye å gå på i lastevekt...Men litt, så det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til @Ozzy @Mardina og @rosinbolle :sorcerer:

Og Ozzy, jeg har måtte brukt mange år på å koble om hjernen til å forstå at ting ikke kommer til å bli sånn som jeg en gang ville. Nå prøver jeg (ikke alltid like flink :P ) å gjøre de tingene jeg kan gjøre nå, så får alt jeg ikke kan gjøre bare vente. Sånn som en basal ting som å farge håret blått :P det er noe jeg kan gjøre, mens å studere kan jeg ikke. Da kan jeg ta et valg som jeg vil gjøre det jeg kan eller ikke :) veldig enkelt sagt, men ikke like enkelt å gjennomføre :P

Det tar uansett tid å innse/forstå at livet ikke blir sånn som man en gang tenkte. 

Lykke til, uansett :hug:

Har vært å handlet to epletrær og en ripsbærbusk :D også har vi spist reker til lunch :ahappy: nå er jeg sliten, og et eller annet sted ligger det to slitne hunder i huset. Tror de har lekt og herjet så mye at de kommer til å sove til i morgen :P

Også lurer jeg på om det tordner ute eller om det er noe annet som lager tordenlyd:icon_confused:  

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 3:07 PM, Snoffe skrev:

Og Ozzy, jeg har måtte brukt mange år på å koble om hjernen til å forstå at ting ikke kommer til å bli sånn som jeg en gang ville. Nå prøver jeg (ikke alltid like flink :P ) å gjøre de tingene jeg kan gjøre nå, så får alt jeg ikke kan gjøre bare vente. Sånn som en basal ting som å farge håret blått :P det er noe jeg kan gjøre, mens å studere kan jeg ikke. Da kan jeg ta et valg som jeg vil gjøre det jeg kan eller ikke :) veldig enkelt sagt, men ikke like enkelt å gjennomføre :P

Det tar uansett tid å innse/forstå at livet ikke blir sånn som man en gang tenkte. 

Har vært å handlet to epletrær og en ripsbærbusk :D også har vi spist reker til lunch :ahappy: nå er jeg sliten, og et eller annet sted ligger det to slitne hunder i huset. Tror de har lekt og herjet så mye at de kommer til å sove til i morgen :P

Også lurer jeg på om det tordner ute eller om det er noe annet som lager tordenlyd:icon_confused:  

Expand  

Real time lightningmaps sier at ja, et par nedslag i nærheten av Bergen. Morsom side ;)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 11:24 AM, 2ne skrev:

Rørleggeren høres ut som en fornuftig fyr! :ahappy: Gratulerer med dagen, forresten! :D 

Gratulerer med dagen til @rosinbolle og @Mardina også :D 

Expand  

Tusen takk :D 

På 6/11/2016 at 2:46 PM, Snøfrost skrev:

Gratulerer med dagen til @Ozzy, @rosinbolle og @Mardina :flowers::flowers::flowers:

Jeg leser til eksamen... den er på mandag. Skal være glad når den er over merker jeg...

Expand  

Tusen takk :D Og lykke til med eksamen :thumbs:

På 6/11/2016 at 3:07 PM, Snoffe skrev:

Expand  

Tusen takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2016 at 4:30 PM, Justisia skrev:

Hva sa dommeren om skjønningen din da?

Expand  

Han sa: "10 mnd. Top size. G. balanced. Clean head, lovely expression. G. reach of neck and well placed shoulders. Develop. in chest ok. Still settling in top line. Ok rear ang. Ok tail set. Needs more strength in hoax, spec. in right back. Rear movement not ok." Også sa han til Belle (handleren, wohoo, jeg slapp å stille selv!) at det var fordi han var for stor for 10 mnd. Men han er innafor standarden. :P Så ble VG og nr 2. Men jeg er veldig, veldig fornøyd med hvor bra han viste seg i ringen! Jeg har trent aaalt for lite (*kremt*), men det lille vi har gjort, har lønt seg! Vurderer å spørre mannen i huset om han vil spandere handlingkurs på oss. :innocent: 

Edit: Og gratulerer med dagen, @Ozzy, @rosinbolle og @Mardina! :D:D

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Eurasier, og sannsynligvis pyrineer, er ikke hunder jeg vil anbefale om man har noe ambisjoner i hundesport. Bichon utgår på bjeffingen. Det er (heldigvis!) forskjell på raser, og det er en grunn til at noen raser går igjen, på godt og vondt. Av gruppe 1 har du jo colle, lang- og korthår. Det har vært noe mentale svakheter på dem, men jeg har inntrykk av at det bedres. Det er himla mye røyting og børsting. Og så vil jeg generelt sett fraråde sports/jaktvarianter av rasene. Alle disse er aktive bruksraser som tåler å brukes en god del uten å være hypervarianten. Noen av jaktvariantene har mye stress og dårligere mentalitet. Det er ikke alle som får dem til, og jeg synes helt ærlig at de bør være hos noen som jakter, eller minimum satser mye på hundesport.
    • Hahaha! Har tenkt lenge for å klare komme på noen raser å supplere med. Det er alltid golden, labrador og springer som foreslås, fordi de er hva de er, og de andre rasene er det ikke.  Det ble vanskelig. Raser med masse, tykk pels vil ikke jogge i varmen, så pyrineer og eurasier utgår på det.  Bichon? De individene jeg har møtt har vært fine og gitt et inntrykk av rasen som fin. Jeg kommer heller ikke på flere raser som passer alle kriteriene like godt som de Simira nevner.  Aldri hørt om en kjip labrador, men det ble avlet noen lite rasetypiske og dårlige golden under store popularitetsbølger, og det finnes visst sure og gretne springere også. Velg oppdretter med omhu.    Edit: "retrieverne" ville jeg unntatt Nova Scotia Duck Tolling, Curly Coated og Chesapeak Bay fra. De to første er ihvertfall noe annet enn typisk lab og golden. Nervøsitet blant første, vokt på andre. Siste er jeg usikker på, men den er sjelden, og det er sikkert en grunn til det. 
    • Jeg er enig med resten. Om man har økonomi selv til dekke mye er det jo veldig bra!   Dyrlege prisene har økt ganske så mye de siste årene da så det jeg betalte for operasjon av kreft kul i 2016 til forrvge hunden min var ca det samme jeg nylig betalte til hun jeg har nå for ørerens under lett bedøvelse og blodprøve 11300-,   Jeg har ikke økonomi til ikke ha forsikring med de prisene som er nå. Har hatt Agria siden 2006 og er godt fornøyd med de.Har ikke brukt de så alt for mye men,endel har det jo blitt. Årssummen øker jo jevnt og trutt der også selv om rasen jeg har ike er den dyreste forsikre. Var på litt over 4000,- for 8 år siden nå er den på 8000,-
    • Med tanke på ønske om terapihund, hundesport og familieliv så tenker jeg jo at retrieverene, eventuelt engelsk springer spaniel eller storpuddel, er generelt gode alternativer. Husk også at barn under 16 ikke skal ha selvstendig ansvar for hund. Det er litt rom for tolkning der, men jeg ville ihvertfall gjort en seriøs vurdering på hvordan barnet vil takle og håndtere en uventet situasjon på tur, om hunden kommer seg løs og skremmer noen, blir angrepet av en annen hund, jager vilt e.l.
    • Hei! Vi er en familie på 6, 4 barn fra 15år til 1år. Jeg er hovedsakelig den som har lyst på hund, og det vil nok jeg som hovedsakelig har ansvar for både luftig og trening. Håper også at de to eldste på 15 og 12 skal kunne lufte uten problem. Jeg har tidligere hatt flere hunder i hus, blant annet Border Collie, Rottweiler, Dobermann-blanding og Chihuahua. Jeg trives nok best med hunder i gruppe 1, men ønsker meg nå noe mer stødig, uten for mye risiko for mentale brister, vokt osv.  Jeg kommer nok heller ikke til å være like aktiv på trenings fronten, selv om jeg har et ønske om både lp og agility på hobbybasis.    Hunden vil hovedsakelig være familiehund, og være en del av hverdagskaoset, med masse lek og moro, følging på fotballtreninger, en joggetur i ny og ne, lengre turer i helger. Min store lidenskap er hund, så mentalttrening vil bli lagt inn litt hit og dit innimellom.    Den må tåle besøk, nye situasjoner og helst ikke ty til bjeffing ved hver minste ting. Vet at dette er ting som også må trenes på, men ønsker en rase der det er 90% sjanse for å lykkes enn 10%. Hvilke raser tenker dere kan passe inn hos oss? Har også en drøm om å utdanne denne hunden til terapi hund, men det vil tiden vise.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...