Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Caroline skrev:

Isbilen var her! :o Det er første gang siden vi flytta hit for halvannet år siden. Da passa det jo fint at jeg klarte å motstå fristelsen til å kjøpe is på butikken :P 

Her så kjører aldri isbilen ned til oss.  Greit det bare er fire hus i hele veien, men liker da is vi også...  Hører den hver dag, så nær men så langt unna :bye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

3 timer siden, WelshenNemi skrev:

Når Nemi(:lol:) var operert i nakken hadde vi skjerm, men den var festet i en H-sele i stedet for i halsbånd. Det fungerte ganske bra på hun. Kom lenger ned på halsen, så den ikke kom borti såret.

Og god bedring forresten!

Det hjalp å feste den til selen, tusen takk for tipset! :)

---

Nemi har fått sovet litt nå, men forstår fortsatt ikke hvordan man skal klare noe som helst med lampeskjerm på. :P Kræsjer inn i alt og blir helt fra seg. Jaja, vi får se hvordan de neste dagene blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Her så kjører aldri isbilen ned til oss.  Greit det bare er fire hus i hele veien, men liker da is vi også...  Hører den hver dag, så nær men så langt unna :bye:

Vi bor jo også på landet, og den har aldri kjørt inn her før. Kun til boligfeltet lenger borti veien. Ble ganske lykkelig da den kikka seg rundt og faktisk svingte inn her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Caroline skrev:

Vi bor jo også på landet, og den har aldri kjørt inn her før. Kun til boligfeltet lenger borti veien. Ble ganske lykkelig da den kikka seg rundt og faktisk svingte inn her :D

Kanskje den kommer inn til oss også snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 time siden, lijenta skrev:

Juli er ofte en roligere måne for folk som ikke driver innen turistnæringa Så derfor tipper jeg på ferie da + det han har i bestilling. Men ejg liker godt buret jeg ahr fra han da

Ja jeg var også fornøyd med mitt forrige bur fra kela,så jeg kan godt ha det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Th3a skrev:

Det hjalp å feste den til selen, tusen takk for tipset! :)

---

Nemi har fått sovet litt nå, men forstår fortsatt ikke hvordan man skal klare noe som helst med lampeskjerm på. :P Kræsjer inn i alt og blir helt fra seg. Jaja, vi får se hvordan de neste dagene blir!

Så bra :) jeg slapp heldigvis å ha den på mer enn første dagen på henne(opererte ut en talgkjertel eller noe). Etter det hadde jeg bare en hals på når det var nødvendig. Men det er jo veldig individuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno var såpass våt etter morratissing at han bare satt der og lot seg tørke mens han nussa på meg. Det var ikke før på siste bakfoten at han hadde tødd opp nok til å slåss med håndkleet igjen :P Trøtt kar, han har krølla seg sammen i buret. Jeg heller innpå kaffe og lurer på om jeg må dusje og ordne først og så gi frokost og lengre tur med bikkja siden det regner sånn, hadde egentlig tenkt bikkjetur først. Har nesten ikke sovet i natt, gubben er så tett i pusten for tida at jeg blir liggende og følge med på ham. Han piper på utpust og hoster litt når det blir ille nok, det er tydelig at han ikke sover like tungt som han bruker. Han har vært sånn i en måned nå og bare blitt verre, men å få ham til å gå til legen? Mannfolk :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen skrullete bikkjer.... litt over halv to inatt fant Vigdis ut at hun ville sove på verandaen, greit nok det men så fant Tuva ut at det var på tide å stå opp så hun stod og glodde på døra så da slapp jeg dem likesågodt ut og stengte dem ute fra soverommet, for på soverommet sover vi, vi vaser ikke rundt og er idioter!

Sovemønsteret til Tuva har blitt helt fucka etter operasjonen, før kunne hun sove døgnet rundt i armkroken min, mens nå våkner hun for den minste ting (at jeg svelger "feil" f.eks) og vil stå opp... Håper det kun er fordi hun får mye mindre mosjon enn før, og at det vil bli normalt igjen når aktivitetsnivået er som før! Ellers blir hu kasta ut av soverommet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Her sitter man og blomstrer mens man venter på rørleggeren. Som skal komme og installere vannmåler, og varmtvann på kjøkkenet. Det blir nytt gitt. Har klart meg i 16 år uten varmtvann på kjøkkenet, men er sikkert lurt å ha:)

Og så lurer jeg på hva i 8 tiden menes??? Og hva rørleggeren mener om det?

Og må jeg skru av strømmen mens han holder på? Da blir det en lang dag...

Prima er tura, jeg er nydusja, fylt alle kar med vann( jepp har ikke allverdens tro på at dette skal fikses på fem timer...)

Forsettelse følger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert hyggelig å være omsvermet, men ikke om natta... av fluer *urk*. 
Hvordan blir man kvitt X antall små husfluer uten å bruke gift? Fluesmekker funker dårlig :aww: Fluepapir kanskje? Hmmmm.... men det er jo bare ekkelt. Jaja, jeg forlater jo åstedet i morgen, så kanskje jeg bare burde henge opp noe mens vi er borte. Evt kan jeg jo spraye huset fullt av insektspray når jeg drar.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er sikkert hyggelig å være omsvermet, men ikke om natta... av fluer *urk*. 
Hvordan blir man kvitt X antall små husfluer uten å bruke gift? Fluesmekker funker dårlig :aww: Fluepapir kanskje? Hmmmm.... men det er jo bare ekkelt. Jaja, jeg forlater jo åstedet i morgen, så kanskje jeg bare burde henge opp noe mens vi er borte. Evt kan jeg jo spraye huset fullt av insektspray når jeg drar.... 

Et glass rødvin med en dæsj Zalo oppi skal visst fange sånne små ekle reier. 

 

 

Åh i natt har Kasko og Lupin jaget sauer. Fytti så livaktig og ekkel den drømmen var. Veldig godt å våkne ordentlig og komme på at det var en drøm og ikke sjekke telefonen febrilsk etter svar fra tøfflus om at hun henter Lupin. 

Sovet nok for et par dager, håper jeg. :aww:  Mer kaffe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Det er sikkert hyggelig å være omsvermet, men ikke om natta... av fluer *urk*. 
Hvordan blir man kvitt X antall små husfluer uten å bruke gift? Fluesmekker funker dårlig :aww: Fluepapir kanskje? Hmmmm.... men det er jo bare ekkelt. Jaja, jeg forlater jo åstedet i morgen, så kanskje jeg bare burde henge opp noe mens vi er borte. Evt kan jeg jo spraye huset fullt av insektspray når jeg drar.... 

Sånn gjør jeg det,sprayer før vi forlater heimen.Tar likene når vi kommer hjem :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raksha skrev:

Et glass rødvin med en dæsj Zalo oppi skal visst fange sånne små ekle reier. 

Forklarte kanskje litt dårlig så jeg... det er vanlige fluer altså - ikke de fruktfluene :D, men ikke de digre, feite beistene som kommer på våren, men de litt mindre og mer aktive krekene som tydeligvis har klekket nå i det siste :ahappy:

Akkurat nå, Toril skrev:

Sånn gjør jeg det,sprayer før vi forlater heimen.Tar likene når vi kommer hjem :ahappy:

Det høres ut som den meste effektive måten ja :ahappy: Jeg støvsuger jo opp så mange fluer her gjennom vinteren uansett, så det utgjør vel ingen forskjell å ta noen flere lik :lol:. Bare i går talte jeg opp 7 fluer som satt på meg... :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Forklarte kanskje litt dårlig så jeg... det er vanlige fluer altså - ikke de fruktfluene :D, men ikke de digre, feite beistene som kommer på våren, men de litt mindre og mer aktive krekene som tydeligvis har klekket nå i det siste :ahappy:

Ååååh! Daså - sånne har vi oppdrett av :aww:  Fluepapir er greia her, men det tar tid. Fluesmekke går ikke siden Lukisen har en eneste fobi i livet sitt, og det er at man slår etter fluer. Da dør han. :pinch:  Men gift og forlate åstedet hørtes lurt ut! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

@Siri er det ikke et triks med å henge opp en klar pose med vann i? Ellers er fluenetting i vinduer og dører og så fluepapir fra felleskjøpet kjekke saker. Sånne gule vapor strips(?) får en vel ikke kjøpt lengre

Det trikset har jeg faktisk ikke hørt om, men fluenetting i vinduer hjelper ikke så mye når dørene står på vidt gap her :lol:. Soveromsvinduet har myggnetting altså, men ellers er det dørene som står åpne her i huset. Men jeg tror jeg foreløpig går for den giftvarianten (man er da miljøvnnlig, sant :whistle:)... jeg forsøkte vel fluepapir en gang, men det hjalp ikke så veldig mye - mulig jeg hengte det på feil plass :D
 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ååååh! Daså - sånne har vi oppdrett av :aww:  Fluepapir er greia her, men det tar tid. Fluesmekke går ikke siden Lukisen har en eneste fobi i livet sitt, og det er at man slår etter fluer. Da dør han. :pinch:  Men gift og forlate åstedet hørtes lurt ut! :D

Ja, jeg har et stort og useriøst oppdrett av slike, jeg også.... Fluesmekker fungerer dårlig fordi JEG bommer på dem, og jeg gidder ikke å bruke tid på å slå løpe etter fluer liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det trikset har jeg faktisk ikke hørt om, men fluenetting i vinduer hjelper ikke så mye når dørene står på vidt gap her :lol:. Soveromsvinduet har myggnetting altså, men ellers er det dørene som står åpne her i huset. Men jeg tror jeg foreløpig går for den giftvarianten (man er da miljøvnnlig, sant :whistle:)... jeg forsøkte vel fluepapir en gang, men det hjalp ikke så veldig mye - mulig jeg hengte det på feil plass :D
 

Ja, jeg har et stort og useriøst oppdrett av slike, jeg også.... Fluesmekker fungerer dårlig fordi JEG bommer på dem, og jeg gidder ikke å bruke tid på å slå løpe etter fluer liksom :lol:

Det finnes fluenetting til dører også, som en kan gå gjennom og som lukker seg selv. Kjekke saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det trikset har jeg faktisk ikke hørt om, men fluenetting i vinduer hjelper ikke så mye når dørene står på vidt gap her :lol:. Soveromsvinduet har myggnetting altså, men ellers er det dørene som står åpne her i huset. Men jeg tror jeg foreløpig går for den giftvarianten (man er da miljøvnnlig, sant :whistle:)... jeg forsøkte vel fluepapir en gang, men det hjalp ikke så veldig mye - mulig jeg hengte det på feil plass :D
 

Ja, jeg har et stort og useriøst oppdrett av slike, jeg også.... Fluesmekker fungerer dårlig fordi JEG bommer på dem, og jeg gidder ikke å bruke tid på å slå løpe etter fluer liksom :lol:

:lol: Dårlig på å sikte du altså. Fluemsekke er jo gøy jo :D (Bare kaste ut fobikern først) Husker da jeg jobbet i valdres en sommer så brukte vi ridepisk som fluesmekke, da ble man god på sikting da! :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboens robotgressklipper jobber i dag og den. Jeg antar den har hvilt seg i natt, men den er ikke spesiell effektiv av seg om den må klippe plenen igjen i dag, den holdt på i minst 5 timer i går, liksom.. 

Jeg har hatt en lang natt med en kranglete mage :yawn: Har jeg nevnt at i mitt neste liv så skal jeg være frisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekontor i dag, så nå soler en lykkelig liten hund seg i gresset ute. Jeg skulle ønske jeg også kunne det, men man må vel jobbe :P Å fagfellevurdere artikler er så kjedelig - jeg tenker alltid at det skal være interessant, men det meste man får tilsendt er ærlig talt temmelig dårlig. Jeg er overrasket over hvor dårlig gjennomarbeidet tekster enkelte sender inn er -nå vurderer jeg til og med for et internasjonalt tidsskrift på nivå 2 som jeg selv aldri har "turt" å sende noe til, og artikkelen er på det nivået at diskusjonen av resultater ikke stemmer over ens med tabellene. Blir grinete!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De plagsomme mediumfluene plaga meg på tur nå.... Heldigvis ikke så mange inne, var verre på hytta. Men her dør også hundene på seg hvis jeg bruker fluesmekke. Fluepapir prøvde jeg en gang, helt til katta surra både seg selv og godtebollen inn i det :lol: Mye mindre fluer her nå enn da bonden dreiv med griser, da var det ille!

Gått 5,5 km tur med jentene, går sakte men sikkert fremover med turlengden til Tuva :ahappy: Jeg så rådyr og, jentene så den heldigvis ikke! Armene mine er ikke helt gode etter all malinga, så orker ikke sånne nøkk :P Nesten ikke regn heller! Nå bøtter det ned.

Red: Jeg var litt lat idag tidlig og satte bare beholderen med kaffegrut i vasken, like lat når jeg kom inn nå og traktet kaffe på den gamle gruten, smakte godt! Så det kan jeg jo begynne med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...