Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Smula rømmer om jeg drar frem fluesmekkeren, men det får så være. Hun har blitt flinkere til å ikke bry seg da! Jeg jakter ikke på fluene, men tar de som setter seg nær meg på sofaen - og det gjør de jo om de er på stua :P Litt skyer i dag, og det er helt greit siden fatter har invitert på lunsj på Tyholttårnet. Det blir så fryktelig varmt der, om sola står på, det er jo ei glassboble.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Ikke i form i dag, men fikk karret meg på jobb likevel... :) Jobber jo bare 4 timer, så det skal jeg nok klare.... :D Håper jeg i hvert fall :) 

Etter jobb skal jeg lufte Teo og en tidligere kollega sin hund. Jeg kjenner på meg selv at det ikke blir 2 timers tur akkurat, men den formen jeg er i. Men en tur skal de nok få :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Det finnes fluenetting til dører også, som en kan gå gjennom og som lukker seg selv. Kjekke saker.

:o:o:o 

1 time siden, Raksha skrev:

:lol: Dårlig på å sikte du altså. Fluemsekke er jo gøy jo :D (Bare kaste ut fobikern først) Husker da jeg jobbet i valdres en sommer så brukte vi ridepisk som fluesmekke, da ble man god på sikting da! :lol: 

Jeg er dritdårlig.. jeg er til gjengjeld god til å fange mygg :aww: . 
Yasmine er ikke stor fan av fluesmekkeren, hun heller - Willy kunne ikke brydd seg mindre. Han lå på rygg i senga si i går kveld og sov mens jeg smekket den ene av de to fluene som var på soverommet (den andre var den som plaga meg resten av natta :aww:). Yasmine rømte rommet da jeg begynte... 

41 minutter siden, Stine skrev:

Red: Jeg var litt lat idag tidlig og satte bare beholderen med kaffegrut i vasken, like lat når jeg kom inn nå og traktet kaffe på den gamle gruten, smakte godt! Så det kan jeg jo begynne med :lol:

:lol: Skikkelig gjenbruk altså :D 

Sitter jeg og finkjemmer artskart for dragehodeforekomster... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå venter jeg på å bli henta av ei venninne som inviterte meg med på kaffe på senteret. Passer bra - jeg er trøtt! Det er slitsomt å ikke få sove, så da blir dette dagens kopp med kaffe... Kanskje jeg skal finne et nøste garn også, helst merino. Jeg prøvde meg på en oppskrift med garn jeg hadde liggende, men det splitta seg og var drit og jeg endte opp med å rekke opp tre timers arbeid...  Livet er for kort for å strikke med billig garn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluer her også, og jeg stiller meg noe undrende til hunder som bryr seg om fluesmekkeren, aldri hatt en sånn hund :P Derfor aldri tenkt over at hunder kan mislike fluesmekkeren.

Det begynte å regne i går kveld, og det regner litt fortsatt. Greit nok, men det kunne jo vært litt fint vær i ferie også da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her på sonen unngikk å snakke i tlf i butikk osv.. Vel, sidemannen her synes det er helt å snakke i tlf på venteværelse til legen, på høyttaler :lol: det er helt greit at han snakker sånn 90% spansk i samtalen, men nå er det ikke så uvanlig at nordmenn kan spansk da :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøsregn og vind ute. Det liker kroppen min dårlig. Jobbe laaaang vakt i kveld blir sikkert deilig. Kastet innpå en Voltaren i morges, tenker jeg hiver i meg etpar Paracet nå. Er heldigvis rolig på jobb, og jeg skal ha hjelp til tunge løft etter bukoperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snøfrost skrev:

Fluer her også, og jeg stiller meg noe undrende til hunder som bryr seg om fluesmekkeren, aldri hatt en sånn hund :P Derfor aldri tenkt over at hunder kan mislike fluesmekkeren.

Det begynte å regne i går kveld, og det regner litt fortsatt. Greit nok, men det kunne jo vært litt fint vær i ferie også da :aww:

Skikkelig teit, spør du meg. Husker Kahlo var heller ikke noe storfan av fluesmekker, men Lupin er såpass ille at han stikker om han tror jeg skal slå etter fluer med hånda tilogmed. Tufsen. Han får bare stikke, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det og er hans eneste dille. 

 

Blåser noe skrekkelig her i dag, ikke regn foreløpig, bare vind. Tatt fjøset for Bonden, kranglet med melkerobot, fikk til melkerobot, fanget en kanin, observert et par andre :gaah:   Rømt inn, gjemt meg under ullteppet med en kopp kakao og Zivapusen på fanget. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få avslag på en søknad på samme grunnlag som man har fått godkjent en annen søknad.:sint_01::gaah: Ord som beskriver min sinnsfølelse akkurat nå: Oppgitt, frustrert, forbannet, sliten, trist og hissig.

Nav i et nøtteskall!:sint_01:

Godt mannen til mamma er advokat for å si det sånn. Ikke at han tar jobben for meg, men han kjenner folk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Sitter jeg og finkjemmer artskart for dragehodeforekomster... 

Det der hørtes mye mer fantastisk ut enn det sikkert er...

Eller vet du også hvor dinoene, yeti og mammutene kan være?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snoffe skrev:

Å få avslag på en søknad på samme grunnlag som man har fått godkjent en annen søknad.:sint_01::gaah: Ord som beskriver min sinnsfølelse akkurat nå: Oppgitt, frustrert, forbannet, sliten, trist og hissig.

Nav i et nøtteskall!:sint_01:

Godt mannen til mamma er advokat for å si det sånn. Ikke at han tar jobben for meg, men han kjenner folk. 

 

Vi er i samme situasjon, kjempegøy... Var så dumme å bytte adresse til nabokommunen og ny saksbehandler har totalt motsatt mening av forrige. Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det der hørtes mye mer fantastisk ut enn det sikkert er...

Eller vet du også hvor dinoene, yeti og mammutene kan være?

:lol: Det gjør nok det :lol: Jeg tenkte ikke engang på alternativet... 
dragehode280.jpg

Dragehode, en prioritert art. Jernabaneverket fikk en millionbot for å ha sprøytet et område der denne finnes. Vegvesenet ble frikjent for å ha foretatt kantklipp av en strekning der slike vokser :D. Dagens botanikkforelesning... :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mona skrev:

Hjemmekontor i dag, så nå soler en lykkelig liten hund seg i gresset ute. Jeg skulle ønske jeg også kunne det, men man må vel jobbe :P Å fagfellevurdere artikler er så kjedelig - jeg tenker alltid at det skal være interessant, men det meste man får tilsendt er ærlig talt temmelig dårlig. Jeg er overrasket over hvor dårlig gjennomarbeidet tekster enkelte sender inn er -nå vurderer jeg til og med for et internasjonalt tidsskrift på nivå 2 som jeg selv aldri har "turt" å sende noe til, og artikkelen er på det nivået at diskusjonen av resultater ikke stemmer over ens med tabellene. Blir grinete!

 

 

Word. Det er ekstremt irriterende at folk ikke kan gjennomarbeide tekstene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirai skrev:

Vi er i samme situasjon, kjempegøy... Var så dumme å bytte adresse til nabokommunen og ny saksbehandler har totalt motsatt mening av forrige. Håper det ordner seg!

Kjempe kjekt:sheldon: Håper at det ordner seg for deg også :hug: 

Jeg regner med at saken min blir tatt til retten. For det er bare urimelig og tragisk det de holder på med. Og de har faktisk ikke noe grunnlag for å gi meg avslag, for i følge paragrafene de selv har laget så oppfyller jeg ALLE kravene med GOD margin. Mannen til mamma (som nevnt er advokat) bare fnyser av oppførselen deres. 

Bare synd man må igjennom så mye trøbbel når man ikke er frisk. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sendt ENDA en mail til animail for å få tilbake pengene for en vare bestilt i januar... Fikk XL når jeg skulle få XS, og de skulle sende meg XS i slutten av januar. Ikke sett noe til den enda. Kan ikke si jeg har mast så mye heller da, men nå vil jeg gjerne ha pengene tilbake, lei av å vente så jeg kjøpte den et annet sted :P Nå har iallefall bikkjene matchende refleksvester :sleep:  (Selv om 399 kr for en bitteliten Hurtta Lifeguard Micro refleksvest er helt sykt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Paranomia skrev:

 :P Nå har iallefall bikkjene matchende refleksvester :sleep:  (Selv om 399 kr for en bitteliten Hurtta Lifeguard Micro refleksvest er helt sykt) 

Ja, det var rimelig drøyt for en refleksvest! Men de kan jo selge det til den prisen når folk kjøper det, da... :lol: Tror jeg betalte mindre enn 100,- for en standard refleksvest på tilbud i en dyrebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirai skrev:

Ja, det var rimelig drøyt for en refleksvest! Men det kan jo selge det til den prisen når folk kjøper det, da... :lol: Tror jeg betalte mindre enn 100,- for en standard refleksvest på tilbud i en dyrebutikk.

Betalte 19 kr for en refleksvest på ebay. Men de må matche :sleep: Også var den råååsa! Og kvaliteten var biiiittelitt bedre enn den fra ebay :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri det har vært et sånt fluehelvete her som i år :shocked: Fluepapir er veldig kjekt. Et ark fyller seg opp i løpet av en dag, og fortsatt er det milioner igjen. Jeg synes fluesmekker er klinete, men gubben smekker i veg. Heldigvis ingen hunder som bryr seg overhodet! Selv ikke de to som jeg anser som lydberørte. Rart det der, jeg har hatt ei som reagerte på fluesmekkeren. Ikke veldig, men det syntes at hun syntes det var ubehagelig. Hun var dog ikke berørt av noe annet her i verden, men hun var mor til de to lydberørte. Så en viss sammenheng er det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Tror aldri det har vært et sånt fluehelvete her som i år :shocked: Fluepapir er veldig kjekt. Et ark fyller seg opp i løpet av en dag, og fortsatt er det milioner igjen. Jeg synes fluesmekker er klinete, men gubben smekker i veg.

Heldigvis ingen hunder som bryr seg overhodet! Selv ikke de to som jeg anser som lydberørte. Rart det der, jeg har hatt ei som reagerte på fluesmekkeren. Ikke veldig, men det syntes at hun syntes det var ubehagelig. Hun var dog ikke berørt av noe annet her i verden, men hun var mor til de to lydberørte. Så en viss sammenheng er det nok.

Jeg synes også det er mye mer fluer i år enn i fjor (men da hadde vel de fleste frosset ihjel.. det var jo knapt en dag med over 10 grader liksom :aww:). Og ja, sånt er jo veldig interessant synes jeg - det er mye som henger sammen genetisk, selv om det ikke alltid er så åpenbart. 

Edit: ... også ligger det pakke på posten og venter... fra Traktorpikene :D 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Æsj, der bruker vist kommunen lengre tid enn planlagt på å skille ut tomten til huset jeg har kjøpt. 4 mnd istedenfor 2 mnd. Bare til å ta ned skiltet med til salgs igjen :P Stat og kommune altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida driver med Feng Shui nå. Alt som kan flyttes på i huset er nå flyttet på :lol: Helt tydelig at hun vil ha de akkurat dit hun drar de da, for hvis jeg setter det på plass løper hun bort og drar det dit hun vil ha det igjen. Jeg syntes at hundesenga ikke trenger å stå i gangen, at hundetrappa kanskje burde vært inntil sofaen, at teppet kanskje burde vært inni buret hennes og at doen hennes ikke trenger å stå midt i stua, men for all del :lol: 
Godt hun er søt :wub: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...