Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Min mor og de har slitt veldig mye med fluer i år. 

De har kjøpt fluepapir (sånn gul-orange strimle man henger i taket) på Jernia, også bruker de mye mygglys når de sitter ute. Det hjelper for dem. 

Vi har ikke merket noe spesielt til fluene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Snakker om isbilen. Jeg er så skuffet over kvaliteten på isen derfra. Var så happy når de stoppet hos oss, men blir ikke mer :P 

På jobb! Spist masse wienerbrød, drukket masse kaffe, registrert noe og bare en timer igjen til feeeerie! :D  Regnet litt når jeg dro hjemmefra, men ikke så mye egentlig.

Var ikke så ille de jeg kjøpte nå, men ble skuffa over hvor små enkelte av ispinnene var :P 

Har løpt tur og belønna meg med is. Nå skal jeg hente inn noen skitne valpetepper (vaskemaskinen går altså i ett). De er ute på innelekeplassen sin, for det har bøtta ned. Tenkte å ta de inn igjen nå, men ser på kameraet at de koser seg og leker, så jeg kan drøye litt til. Så skal det fylles inn litt kontrakter igjen og dobbeltsjekke papirer til den som reiser etterpå, og gjøre klart til han som reiser i morgen, for da rekker jeg ikke så mye mellom møte med NAV og at hun kommer for å hente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det beste mot fluer er å henge opp et par fuglekasser i nærheten.. Tenk hvor mange insekter en slik familie spiser :aww: 

Her er det både fuglekasser og svalereir flere plasser... hjelper ikke det spøtt :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glam har fått et sår på kinnet, så nå er han halt.

Jeg dro av sårskorpa og løs pels, renset såret, hadde på pH-spray, og da syntes han at det klødde veldig, og han når jo helt perfekt med baklabben. Så nå har jeg satt på potesokk, så han ikke skal klore såret, i hvert fall.

Men potesokk er jo som kjent vanskelig å gå med for første gang, så nå går han rundt og halter, setter seg ned for å klø, får kjeft, halter videre, og vet ikke helt hva han skal gjøre.

Jeg har sagt hele tiden at den hunden er litt kørka...

Ahhh, men der løste han det - han er jo mann. Han ligger og vasker snoppen sin i stedet...

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Glam har fått et sår på kinnet, så nå er han halt.

Jeg dro av sårskorpa og løs pels, renset såret, hadde på pH-spray, og da syntes han at det klødde veldig, og han når jo helt perfekt med baklabben. Så nå har jeg satt på potesokk, så han ikke skal klore såret, i hvert fall.

Men potesokk er jo som kjent vanskelig å gå med for første gang, så nå går han rundt og halter, setter seg ned for å klø, får kjeft, halter videre, og vet ikke helt hva han skal gjøre.

Jeg har sagt hele tiden at den hunden er litt kørka...

Ahhh, men der løste han det - han er jo mann. Han ligger og vasker snoppen sin i stedet...

:lol: Glam! :heart:

Jeg sitter her og facebookkrangler med både skogeierlaget og grunneiere i Malvik, i to forskjellige tråder. Pussig hvordan folk vrir og vender på fakta for å få det til å se ut som de har alt på det tørre. :pinch:

Nei, dra på butikken da kanskje.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flueår her også tror jeg. Har bestemt meg for å teste ut trikset med plastposer og vann over døråpningene, må bare finne mynter å legge i posene og sitronsaft så myntene holder seg blanke. 

Og der kom jeg på at jeg glemte å hente pakken min på posten på vei hjem...

Ellers har Uno fortsatt løs mage, men ikke verre enn at han fint holdt seg til jeg kom hjem og han kunne gå ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

:lol: Glam! :heart:

Jeg sitter her og facebookkrangler med både skogeierlaget og grunneiere i Malvik, i to forskjellige tråder. Pussig hvordan folk vrir og vender på fakta for å få det til å se ut som de har alt på det tørre. :pinch:

Nei, dra på butikken da kanskje.

 

 

Oooh, noe som ligger offentlig?? :P

 

..AN spiser jeg sjokolade fordi det bare er en sånn dag i dag :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er huset shinet av enda en flott hjemmehjelper :ahappy:  Har jo egentlig lyst å gi dem blomster hver gang, men det blir litt rart så nøyer meg med "tusen takk for hjelpen, jeg setter veldig pris på det :)  ha en fin dag :) " 

Hvis noen sier noe stygt om hjemmehjelp som yrke så skal de få med meg å gjøre :aww: For disse folkene er egentlig litt reddende engler :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mona skrev:

Jeg og, selv om sjokolade er veldig fy-fy for meg. Men av og til må man bare :ahappy:

Det konkluderte jeg med også! :D 

Jeg fikk akutt lyst til å dra på fisketur, i båt. Jeg har hverken fiskestang eller båt, men det hadde vært skikkelig koselig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo egentlig visst det i en del år nå, men det er alikevel ganske kjipt å få vite av ortoped og kirurg at kneet er ødelagt beyound repair, og at det eneste de kan gjøre er å vente til jeg blir gammel nok og kneet blir ødelagt nok til at jeg kan få kneprotese...
Så fint, da. Jeg er 31 år, og har slitt siden jeg ble skadd som 12-åring.

"Vi ser at du har vondt, bildene er ikke pene, men det er dessverre ikke noe å gjøre":pinch:
Så da får jeg fortsette å tygge piller, bruke BOT-knestøtte og holde meg greit muskulert.
Prøve litt av Ganzie sine x-antall bokser med tilskudd?:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ganzie skrev:

Jeg har jo egentlig visst det i en del år nå, men det er alikevel ganske kjipt å få vite av ortoped og kirurg at kneet er ødelagt beyound repair, og at det eneste de kan gjøre er å vente til jeg blir gammel nok og kneet blir ødelagt nok til at jeg kan få kneprotese...
Så fint, da. Jeg er 31 år, og har slitt siden jeg ble skadd som 12-åring.

"Vi ser at du har vondt, bildene er ikke pene, men det er dessverre ikke noe å gjøre":pinch:
Så da får jeg fortsette å tygge piller, bruke BOT-knestøtte og holde meg greit muskulert.
Prøve litt av Ganzie sine x-antall bokser med tilskudd?:lol:

:hug: Kjenner til det..  Operert ankelen fire ganger, venter på operasjon 5 hvor de bare bytter ut all brusk. Fått beskjed om at jeg aldri blir 100% og at jeg mest sannsynlig må stive hele ankelleddet når jeg er 60.   Håper det hjelper å bytte all skadet brusk da, så får jeg lit mindre vondt om ikke annet.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...