Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

To små bestisser

26829001113_3864b49b0b_b.jpg

Veldig praktisk å gjerde inne barnet også, for da visste jeg hvor hun var :aww::lol:

• Like 13
  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Skrevet
1 time siden, Siljus skrev:

:icon_cry::icon_cry:

Hardt slag i magen å våkne å tro at det bare var en fæl drøm.. For så å oppdage at det ikke var det, at vi nå er hundeløse :icon_cry::icon_cry::icon_cry:

Så utrolig trist:icon_cry:

Skrevet

@Siljus :console: urettferdig...

----------------------------------------------

Sovna visst litt på sofaen likevel jeg, men nå har vi vært ute på tur. Yumi gikk lenger enn jeg hadde planlagt, men hun fikk styre det sjøl. Når hun ble sliten og satte seg ned, så fikk hun sitte på armen :ahappy: Et sted møtte vi en rottishann, og hun affiserte seg overhodet ikke. Skal du bortover der, spør jeg, og det skulle han. Da kan du gå foran, for det går ikke så fort med valpen. Jatta... Det gikk like fort som med rottisen gitt, og jeg måtte bevisst holde igjen flere ganger, så vi ikke skulle ende i rompa på ham. Djeeses...

Skrevet
2 timer siden, Siljus skrev:

Hardt slag i magen å våkne å tro at det bare var en fæl drøm.. For så å oppdage at det ikke var det, at vi nå er hundeløse :icon_cry::icon_cry::icon_cry:

Ikke Lille Fluff.. :icon_cry:  sonens søteste lille bisk.  Husker du snakket om alternativene, og man håpet jo på den med at antibiotikaen virket og så kom det aldri tilbake igjen.. men meldingen din igår tydet jo på at at det var ikke det alternativet som ble realisert. Kondolerer, så mye uflaks og så tragisk.

Guest Belgerpia
Skrevet

Det ordnet seg med silvershade :) Håper på litt mindre varme i morgen 

Skrevet
37 minutes ago, Tricolor said:

:icon_cry:Åååå, hvorfor fikk ikke jeg sitte på :no:

Første bud er å fysisk befinne seg i Fort Pierce i Florida om man vil inn i flyet.. ;)

Jeg og Lotta har spist lunsj hos venninne i dag - dvs jeg spiste hos min venninne - Lotta måtte nøye seg med å kurtiseres av hennes noe kåte hannhund mens vi tobente spiste lunsj...

Skrevet
2 timer siden, Siljus skrev:

Så forferdelig trist :icon_cry:

Guest Belgerpia
Skrevet

Djiiiis....... det er varmt....... rigget nkk standen i Drammen og døde nesten. En mare å kjøre hjem..... tung i hodet. Litt mindre varmt i morgen takk..

Skrevet

@Siljus  huff så forferdelig! :hug:

Akuratt nå gikk vi tom for maling og malekosten min knakk! :D   Snart Idol finale så passet bra! 

Skrevet

Er det noen som sitter med gamle Hundesport?
Sånn typ 12 år tilbake ...
Er på utkikk etter en artikkel som stod i et Hundesport for ca 12 år siden. Den handlet om pigmentering av svarte og røde/tan farger og mat. Altså, sammenhengen mellom dette, om jeg ikke tar helt feil. 

Sånn ellers: hva vet dere om vinternese hos hund? Og dårlig pigmentering. Kan det være pga fóret eller er det kun genetisk?

Er ei tispe jeg kjenner til som har et avkom som har fått vinternese. På valpebilder ser man at et par av valpene har dårlig pigment på snuta. Det nye kullet til tispa har gitt 5 stykk - hele kullet, med dårlig pigment på snute og lepper. Send gjerne PM eller be meg lage egen tråd om det om det er noen som vet masse om det.

Ellers:
Varmt i dag. 
Masse folk i sentrum siden det var åpning av festuka her i by'n. Så selv om det var alt for varmt for min del, så måtte man ut og myse litt. 
Maffedyret var med og det var stor stas, men hun ble fort sliten så jeg måtte bære henne. 

Skrevet
28 minutter siden, Belgerpia skrev:

Djiiiis....... det er varmt....... rigget nkk standen i Drammen og døde nesten. En mare å kjøre hjem..... tung i hodet. Litt mindre varmt i morgen takk..

Får håpe det for alle hundenes del, at det blir noget kaldere i morgen og søndag enn det er i dag. 
Også får vi håpe at INGEN blir ropt opp pga at de har satt igjen bikkja i bilen. 

Skrevet

Stakkars lille vipsedyret tura i full fart ut i brennesle. Så nå har vi smørt med aloe vera og kosa masse...

Skrevet

Takk alle likes og gratulasjoner. Litt surrealistisk at jeg, som ikke er personlig kristen får jobb på et kirkekontor liksom :P Var ærlig om det, og jeg respekterer og har stor interesse for religion da, og tar gjerne en diskusjon og er jo høflig uansett :) Gleder meg allerede til første dag jeg! 

Ellers så har jeg hatt en så utrolig fin ettermiddag at jeg føler for å dele det :P Ikke for å skryte eller være klissete, men bare fordi jeg må dele denne varme følelsen jeg har innvendig av hvor bra en dag kan være! Feiret med å grille i solen, og lå på gresset sammen med samboeren og så på ungene lekte i nesten tre timer før han måtte tilbake og dyrke på det som skal bli ny kornåker. At man kan ha det så bra :) Plutselig gir alle klissete kjærlighetsanger og klisjeer mening :P 

13327540_10154131322250256_1701910500509

• Like 19
Skrevet
1 time siden, Justisia skrev:

Er det noen som sitter med gamle Hundesport?
Sånn typ 12 år tilbake ...
Er på utkikk etter en artikkel som stod i et Hundesport for ca 12 år siden. Den handlet om pigmentering av svarte og røde/tan farger og mat. Altså, sammenhengen mellom dette, om jeg ikke tar helt feil. 

Sånn ellers: hva vet dere om vinternese hos hund? Og dårlig pigmentering. Kan det være pga fóret eller er det kun genetisk?

Er ei tispe jeg kjenner til som har et avkom som har fått vinternese. På valpebilder ser man at et par av valpene har dårlig pigment på snuta. Det nye kullet til tispa har gitt 5 stykk - hele kullet, med dårlig pigment på snute og lepper. Send gjerne PM eller be meg lage egen tråd om det om det er noen som vet masse om det.

Ellers:
Varmt i dag. 
Masse folk i sentrum siden det var åpning av festuka her i by'n. Så selv om det var alt for varmt for min del, så måtte man ut og myse litt. 
Maffedyret var med og det var stor stas, men hun ble fort sliten så jeg måtte bære henne. 

Ligger det ikke ute på nett?

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Ligger det ikke ute på nett?

12 år tilbake?
Hmm ...  Kanskje jeg skal sjekke det. 
Edit: Var bare tilbake til 2006

Skrevet
14 minutter siden, Perfect Image skrev:

Takk alle likes og gratulasjoner. Litt surrealistisk at jeg, som ikke er personlig kristen får jobb på et kirkekontor liksom :P Var ærlig om det, og jeg respekterer og har stor interesse for religion da, og tar gjerne en diskusjon og er jo høflig uansett :) Gleder meg allerede til første dag jeg! 

Ellers så har jeg hatt en så utrolig fin ettermiddag at jeg føler for å dele det :P Ikke for å skryte eller være klissete, men bare fordi jeg må dele denne varme følelsen jeg har innvendig av hvor bra en dag kan være! Feiret med å grille i solen, og lå på gresset sammen med samboeren og så på ungene lekte i nesten tre timer før han måtte tilbake og dyrke på det som skal bli ny kornåker. At man kan ha det så bra :) Plutselig gir alle klissete kjærlighetsanger og klisjeer mening :P 

13327540_10154131322250256_1701910500509

Herlig. :)

Jeg er med på å bevilge mye penger til kirken og andre trossamfunn. Jeg tenker at religion betyr mye for mange mennesker selv om det ikke gjør det for meg. Jeg ville ikke hatt problemer med en sånn jobb som du har fått. Stor grattis! :)

Guest Jonna
Skrevet
5 timer siden, Siljus skrev:

:hug: kjenner den følelsen så alt for godt. To ganger har jeg mistet hunder som er under året og det er ett helt annet slag i magen og følelseregister man går igjennom enn når man mister en gammel hund. Ikke at tape av en eldre venn er noe mindre, men det er mye mer naturlig enn en valp som har hele livet foran seg :hug: 

4 timer siden, SFX skrev:

Har du kommet deg gjennom voksing, har du faktisk fortjent et dusin is.

:lol: Syns faktisk ikke voksing er så ille jeg altså. 

Spist 6 is, og tenker nå finne sengen straks. 

Skrevet
49 minutter siden, JeanetteH skrev:

:o Men du er jo ikke helt som oss andre, du :lol: 

49 minutter siden, JeanetteH skrev:

Dobbelt- :o. Seks is faktisk *ler*. 

Her er prinsessen stelt og fikset og ordnet etter alle kunstens regler etter at vi gikk på tur til elva og tilbake. Det ble litt bading der, men begge hundene var jo tørre før vi hadde gått en kilometer på tilbakeveien. Nå er alt pakket og ordnet til overnattingstur i Drammen :D. Til og med planter og blomsterbed er vannet sånn at de skal tåle en helg uten Siris omsorg (som ikke nødvendigvis er av det gode slaget... det blir tidvis sånn "killing by love" når jeg vanner plantene sånn at de drukner.. :aww:). 

• Like 1
Skrevet
46 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg har aldri vokset, men plaster er jo vonde å få av, så da tenker jeg at voksing er verdt i hvert fall de seks isene :P

Vi har kost oss på terrassen - jeg fikk møblert og gjort litt mer sommerklart i ettermiddag. Det mangler en del, for eksempel blomster, jeg drømmer om noen lyslenker, jeg vil ha opp et par hyller, jeg skal finne grillen, og jeg må finne noen bedre lysestaker som beskytter når en pitteliten vindpuff blåste ut kubbelysene på et brett.Og på sikt ønsker jeg en møbelløsning som tåler å stå ute hele tiden - men det jeg gjorde i dag ble helt gratis, ved å bruke det jeg hadde. Gammel gjesteseng fra IKEA i metall, tykk madrass fra fjorårets teltferie, stretchlaken til dobbeltseng, sofaputer som er så slitt at de ble kastet ut av den nye sofaen kan få en sesong til som uteputer, og det er alltids et hundepledd eller tre om jeg trenger noe over tærne senere. Madrass, puter og testikler må bæres inn, men det må en jo uansett hva slags møblement en har. Så har jeg et lite sidebord, som er arvegods fra eksens farmor, og jeg føler jeg må være forsiktig med det, så det får jeg også bære inn hver kveld. Men det ble mer enn nok plass for meg og mine behov, så får jeg finne på noe lurt de få gangene jeg har mange sommergjester. Så nå har jeg kost meg med en liten drink, jordbær, litt snop, kald saft og en god bok. Nå skal jeg steke noen rundstykker til kveldsmat, og jeg har åpenbart latet meg vekk fra alle badeplaner før morgendagens utstilling :P Eventuelt om jeg blir desperat i natt, og bader naken-Foenix i morgen tidlig, i tro på at dekkhår uten underull kan ha volum fram til hun skal i ringen i tolvtiden. 

13325558_10156853150720136_3740284078248

• Like 10
Skrevet
2 minutter siden, SFX skrev:

Madrass, puter og testikler må bæres inn, men det må en jo uansett hva slags møblement en har. 

:P

Herlig uteplass!

• Like 8
Guest lijenta
Skrevet
Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har aldri vokset, men plaster er jo vonde å få av, så da tenker jeg at voksing er verdt i hvert fall de seks isene :P

Vi har kost oss på terrassen - jeg fikk møblert og gjort litt mer sommerklart i ettermiddag. Det mangler en del, for eksempel blomster, jeg drømmer om noen lyslenker, jeg vil ha opp et par hyller, jeg skal finne grillen, og jeg må finne noen bedre lysestaker som beskytter når en pitteliten vindpuff blåste ut kubbelysene på et brett.Og på sikt ønsker jeg en møbelløsning som tåler å stå ute hele tiden - men det jeg gjorde i dag ble helt gratis, ved å bruke det jeg hadde. Gammel gjesteseng fra IKEA i metall, tykk madrass fra fjorårets teltferie, stretchlaken til dobbeltseng, sofaputer som er så slitt at de ble kastet ut av den nye sofaen kan få en sesong til som uteputer, og det er alltids et hundepledd eller tre om jeg trenger noe over tærne senere. Madrass, puter og testikler må bæres inn, men det må en jo uansett hva slags møblement en har. Så har jeg et lite sidebord, som er arvegods fra eksens farmor, og jeg føler jeg må være forsiktig med det, så det får jeg også bære inn hver kveld. Men det ble mer enn nok plass for meg og mine behov, så får jeg finne på noe lurt de få gangene jeg har mange sommergjester. Så nå har jeg kost meg med en liten drink, jordbær, litt snop, kald saft og en god bok. Nå skal jeg steke noen rundstykker til kveldsmat, og jeg har åpenbart latet meg vekk fra alle badeplaner før morgendagens utstilling :P Eventuelt om jeg blir desperat i natt, og bader naken-Foenix i morgen tidlig, i tro på at dekkhår uten underull kan ha volum fram til hun skal i ringen i tolvtiden. 

13325558_10156853150720136_3740284078248

Bruker ikke kommentere skrivefeil men denne gangen kunne jeg ikke la vær. Hvordan bærer vi inn testikler

Ellers så det da ut til å være helt nydelig på terassen din da

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...