Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Hva gjør man egentlig når man lider av eksamensnerver og ikke evner å overkomme det?

Stryk på oppkjøringa i dag, ikke mulig å komme seg gjennom noe slikt når hver celle i kropper skriker fordi jeg er nervøs. Når først småfeilene begynte å oppstå så ballet det på seg fordi jeg fokuserte på hva jeg hadde gjort galt, måtte bare avbryte kjøringa. Endelig kommet i gang hos kjøreskolen etter å ha utsatt det i tre år fordi jeg gruet meg til denne dagen, kjøringa der har gått plettfritt. Ååååh, frustrert! Da var den sommeren allerede ille ute...

Lite lyst å sette seg ombord på flyet og møte familien i dag, enda mindre lyst å dra til syden i morgen. Akkurat nå skal jeg ta med meg Keo og Lyn å bore oss ned i senga noen minutter for å skamme seg ferdig, så skal vi pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Akkurat nå, maysofie skrev:

Hva gjør man egentlig når man lider av eksamensnerver og ikke evner å overkomme det?

Stryk på oppkjøringa i dag, ikke mulig å komme seg gjennom noe slikt når hver celle i kropper skriker fordi jeg er nervøs. Når først småfeilene begynte å oppstå så ballet det på seg fordi jeg fokuserte på hva jeg hadde gjort galt, måtte bare avbryte kjøringa. Endelig kommet i gang hos kjøreskolen etter å ha utsatt det i tre år fordi jeg gruet meg til denne dagen, kjøringa der har gått plettfritt. Ååååh, frustrert! Da var den sommeren allerede ille ute...

Lite lyst å sette seg ombord på flyet og møte familien i dag, enda mindre lyst å dra til syden i morgen. Akkurat nå skal jeg ta med meg Keo og Lyn å bore oss ned i senga noen minutter for å skamme seg ferdig, så skal vi pakke.

Det er ingen ting å skamme seg over! Kjempe mange i samme situasjon som deg. Oppkjøringen er stressende.

Tror den beste måten er å få noen til å hjelp deg til å forberede deg mentalt, samt kjøre kjempe masse til du får ny oppkjøring. 

Du kommer til å klare det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maysofie skrev:

Hva gjør man egentlig når man lider av eksamensnerver og ikke evner å overkomme det?

Stryk på oppkjøringa i dag, ikke mulig å komme seg gjennom noe slikt når hver celle i kropper skriker fordi jeg er nervøs. Når først småfeilene begynte å oppstå så ballet det på seg fordi jeg fokuserte på hva jeg hadde gjort galt, måtte bare avbryte kjøringa. Endelig kommet i gang hos kjøreskolen etter å ha utsatt det i tre år fordi jeg gruet meg til denne dagen, kjøringa der har gått plettfritt. Ååååh, frustrert! Da var den sommeren allerede ille ute...

Lite lyst å sette seg ombord på flyet og møte familien i dag, enda mindre lyst å dra til syden i morgen. Akkurat nå skal jeg ta med meg Keo og Lyn å bore oss ned i senga noen minutter for å skamme seg ferdig, så skal vi pakke.

:hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet i sola jeg, så nå gar jeg gått inn for å sove litt mer :) Jaggu har ikke sommeren kommet til hytta og! Den ellers så kalde tømmerhytta har nå 3 vinduer og 1 dør åpen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bjornal skrev:

Street ass? *tar beina på ryggen og løper*

Jeg har hørt om å være brei som ei låvedør, men å ha ræv som en firefelts motorvei, den er deprimerende! :D

2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Eller ass smart?

Er det dritsmart på engelsk?

Nå skal jeg pusse tenner og finne en BH, så blir det legetur for å få henvisning til fysio for beinet mitt. Også må jeg handle drikke på vei hjem, for jeg har bare vann og rom i hus, og det fristet ikke. Jeg må også finne ut om jeg trenger/orker å bade hunder til i morgen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, maysofie skrev:

Hva gjør man egentlig når man lider av eksamensnerver og ikke evner å overkomme det?

Stryk på oppkjøringa i dag, ikke mulig å komme seg gjennom noe slikt når hver celle i kropper skriker fordi jeg er nervøs. Når først småfeilene begynte å oppstå så ballet det på seg fordi jeg fokuserte på hva jeg hadde gjort galt, måtte bare avbryte kjøringa. Endelig kommet i gang hos kjøreskolen etter å ha utsatt det i tre år fordi jeg gruet meg til denne dagen, kjøringa der har gått plettfritt. Ååååh, frustrert! Da var den sommeren allerede ille ute...

Lite lyst å sette seg ombord på flyet og møte familien i dag, enda mindre lyst å dra til syden i morgen. Akkurat nå skal jeg ta med meg Keo og Lyn å bore oss ned i senga noen minutter for å skamme seg ferdig, så skal vi pakke.

Ei bekjent av meg gikk til psykolog for å få hjelp med eksamensnerver.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, maysofie skrev:

Hva gjør man egentlig når man lider av eksamensnerver og ikke evner å overkomme det?

Stryk på oppkjøringa i dag, ikke mulig å komme seg gjennom noe slikt når hver celle i kropper skriker fordi jeg er nervøs. Når først småfeilene begynte å oppstå så ballet det på seg fordi jeg fokuserte på hva jeg hadde gjort galt, måtte bare avbryte kjøringa. Endelig kommet i gang hos kjøreskolen etter å ha utsatt det i tre år fordi jeg gruet meg til denne dagen, kjøringa der har gått plettfritt. Ååååh, frustrert! Da var den sommeren allerede ille ute...

Lite lyst å sette seg ombord på flyet og møte familien i dag, enda mindre lyst å dra til syden i morgen. Akkurat nå skal jeg ta med meg Keo og Lyn å bore oss ned i senga noen minutter for å skamme seg ferdig, så skal vi pakke.

Sånt skjer, det er ikke uvanlig å stryke på første oppkjøring. Kanskje det kan hjelpe å ha med kjørelærer eller moren din f.eks? De sitter da bare baki.  Det er viktig å ikke la det ødelegge hvis man gjør feil, for da baller det på seg.   Når jeg hadde oppkjøpet måtte sensor bråbremse for meg på parkeringsplassen på statens vegvesen. Det var ikke min feil (det var en kjøreskolebil som brøt vikeplikten og rygga plutselig ut fra en parkeringsplass uten å se seg for).  Jeg blei helt satt ut og der og da så trodde jeg at jeg strøk, selv om det ikke vsr min feil.  Men rista det av meg og kjørte.  Jeg roer meg når jeg prater, så jeg bare prata som en idiot hele tiden.

Du må bare prøve å ikke tenke så mye på feilene du evt gjør. Man kan gjøre feil, men henger du deg opp i én feil og derfor gjør flere feil så kan det føre til stryk.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Ei bekjent av meg gikk til psykolog for å få hjelp med eksamensnerver.. 

Sliter ikke med nerver, men har to knep for å komme meg igjennom hjemmeeksamen: 1) rydde og vaske hus, 2) meditere/mindfulness (har blitt flinkere til å gjøre det siste i hverdagen også etter jeg lastet ned appen Headspace)

Også kose mye med Hermes, selvsagt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

27,8 grader ute, 27,2 grader inne.

Biz synes visst at det er helt okey.

Begge to vil gjerne gå tur, men det får nok vente til vi ankommer Oslo i 19-tiden. Og antakelig enda lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg funnet sofaen, etter å ha klipt plen (vi har alt for mye!!) og målt opp til gjerde. Nå må bare feriepengene komme inn, så skal jeg kjøpe det jeg trenger og endelig få satt opp gjerde rundt deler av eiendommen! Blir så godt å kunne ha løs ute sammen med oss, i stedet for de hersens båndene. Jeg modererte meg litt mtp hvor mye jeg skal gjerde inn, og enda kom jeg fram til at vi trenger nesten 200 meter netting. *kremt* Antall gjerdestolper er jeg usikker på. Bør man ha de så tett som hver andre meter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malt fem bord på uteboden i solsteiken. Ble våt av svette og tror jeg maler mer i kveld, går ikke ann å male nå ihvertfall! 

Kjøleskapmannen kom etterhvert, og jeg fikk erfare hva Damir synes om fremmede menn i huset når jeg er aleine hjemme. Har gått fint når han har vært inne når fremmede kommer, men idag sto han ute og han var ikke fornøyd for å si det mildt. Han reagerte ikke når mannen kom, men når jeg gikk bort til han og vi gikk inn så blei det litt mye for Damir. Aldri hørt han bjeffe på en sånn måte før og den stakkars Kjøleskapmannen måtte forsikre seg flere ganger om at han ikke røk båndet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg funnet sofaen, etter å ha klipt plen (vi har alt for mye!!) og målt opp til gjerde. Nå må bare feriepengene komme inn, så skal jeg kjøpe det jeg trenger og endelig få satt opp gjerde rundt deler av eiendommen! Blir så godt å kunne ha løs ute sammen med oss, i stedet for de hersens båndene. Jeg modererte meg litt mtp hvor mye jeg skal gjerde inn, og enda kom jeg fram til at vi trenger nesten 200 meter netting. *kremt* Antall gjerdestolper er jeg usikker på. Bør man ha de så tett som hver andre meter?

Kommer an på hvor høyt du skal ha gjerdet, og hvilken netting. Mitt på 1,20m (hagenetting) står med stolper hver 1,40m. Litt tettere i hjørnene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg funnet sofaen, etter å ha klipt plen (vi har alt for mye!!) og målt opp til gjerde. Nå må bare feriepengene komme inn, så skal jeg kjøpe det jeg trenger og endelig få satt opp gjerde rundt deler av eiendommen! Blir så godt å kunne ha løs ute sammen med oss, i stedet for de hersens båndene. Jeg modererte meg litt mtp hvor mye jeg skal gjerde inn, og enda kom jeg fram til at vi trenger nesten 200 meter netting. *kremt* Antall gjerdestolper er jeg usikker på. Bør man ha de så tett som hver andre meter?

Tror vi har ca. 1,5m mellom gjerdestolpene. 

Er vanvitgig deilig med gjerde! Så gleder meg på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og fint i Trondheim, men veldig kald vind så det er ikke noe å være ute etter. Vi skal gå oss en tur etterpå da. Akkurat nå lurer jeg på om vi skal sove en skvett alle fire. Dvs jeg regner med den lille tar seg en dupp etterhvert også, spesielt hvis resten sover :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ingidano skrev:

Kommer an på hvor høyt du skal ha gjerdet, og hvilken netting. Mitt på 1,20m (hagenetting) står med stolper hver 1,40m. Litt tettere i hjørnene. 

Mellom 1 og 1,5 en plass. Må høre med TJ hva han tenker der, 150 blir egentlig litt høyere enn vi trenger til hundene vi har. :P

3 minutter siden, Snoffe skrev:

Tror vi har ca. 1,5m mellom gjerdestolpene. 

Er vanvitgig deilig med gjerde! Så gleder meg på dine vegne!

Urk, det blir fryktelig mange stolper å sette opp her om de skal stå så tett her. :shocked: Har ikke noe lyst til å moderere meg mer i hvor stor del av tomta som skal gjerdes inn heller. Vi kan dog feste deler av det på et allerede eksisterende gjerde (sauenetting som hundene kommer seg under her og der), så får jo ned antallet på den måten. Har noe å holde på med i sommer da i alle fall. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

1,5-ish tror jeg. Må høre med TJ hva han tenker der.

Urk, det blir fryktelig mange stolper å sette opp her om de skal stå så tett her. :shocked: Har ikke noe lyst til å moderere meg mer i hvor stor del av tomta som skal gjerdes inn heller. Vi kan dog feste deler av det på et allerede eksisterende gjerde (sauenetting som hundene kommer seg under her og der), så får jo ned antallet på den måten. Har noe å holde på med i sommer da i alle fall. :P 

Googlet litt nå, ser ut som om maks anbefalt avstand mellom stolpene er 1,8m. Og jo høyere gjerde, jo tettere må stolpene stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Betty skrev:

1,5-ish tror jeg. Må høre med TJ hva han tenker der.

Urk, det blir fryktelig mange stolper å sette opp her om de skal stå så tett her. :shocked: Har ikke noe lyst til å moderere meg mer i hvor stor del av tomta som skal gjerdes inn heller. Vi kan dog feste deler av det på et allerede eksisterende gjerde (sauenetting som hundene kommer seg under her og der), så får jo ned antallet på den måten. Har noe å holde på med i sommer da i alle fall. :P 

Lei en sånn kompressor med stolpebanker. Det letter arbeidet noe helt vanvittig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos gjerde, tror dere et sånt her gjerde vil være nok? Han er jo ikke akkurat største utbryterkongen enda, 12 kg bare. Syns det ser marginalt penere ut enn vanlige gjerdestolper med netting, og prisen er ikke så altfor ille. Der kan jeg nemlig kjøpe en port som passer til, det får jeg ikke til med vanlig netting. Drømmen er jo selvsagt pent stakittgjerde med pen port, men da må jeg vinne i lotto først...

https://www.vidaxl.no/p/140562/fletteverksgjerde-25-x-12-m

Edit: blir 4200 med port, gratis frakt og retur. 25 meter er nok for lille gressflekken vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Apropos gjerde, tror dere et sånt her gjerde vil være nok? Han er jo ikke akkurat største utbryterkongen enda, 12 kg bare. Syns det ser marginalt penere ut enn vanlige gjerdestolper med netting, og prisen er ikke så altfor ille. Der kan jeg nemlig kjøpe en port som passer til, det får jeg ikke til med vanlig netting. Drømmen er jo selvsagt pent stakittgjerde med pen port, men da må jeg vinne i lotto først...

https://www.vidaxl.no/p/140562/fletteverksgjerde-25-x-12-m

Det var da ganske dyrt? Sjekk jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maysofie skrev:

Hva gjør man egentlig når man lider av eksamensnerver og ikke evner å overkomme det?

Stryk på oppkjøringa i dag, ikke mulig å komme seg gjennom noe slikt når hver celle i kropper skriker fordi jeg er nervøs. Når først småfeilene begynte å oppstå så ballet det på seg fordi jeg fokuserte på hva jeg hadde gjort galt, måtte bare avbryte kjøringa. Endelig kommet i gang hos kjøreskolen etter å ha utsatt det i tre år fordi jeg gruet meg til denne dagen, kjøringa der har gått plettfritt. Ååååh, frustrert! Da var den sommeren allerede ille ute...

Lite lyst å sette seg ombord på flyet og møte familien i dag, enda mindre lyst å dra til syden i morgen. Akkurat nå skal jeg ta med meg Keo og Lyn å bore oss ned i senga noen minutter for å skamme seg ferdig, så skal vi pakke.

Så kjipt, men ikke noe å skamme seg over, det er nok veldig vanlig :hug: Bedre lykke neste gang!

Kusina mi strøk to ganger før hun bestod, og jeg ble faktisk lettet da jeg hørte det. Tenkte at da slipper jeg å skamme meg så fælt når det samme skjer med meg :icon_redface: Jeg sliter også med ekstrem nervøsitet i alle sånne situasjoner, så jeg er rett og slett innstilt på at jeg kommer til å stryke første gangen og skal prøve å tenke på det som en slags generalprøve, så får vi se om det hjelper på nervene ... Kan jo håpe :aww: Oppkjøring om to uker :shocked:

---

Du vet det er varmt når sofahunden legger seg rett på stuegulvet. Det tror jeg aldri hun har gjort før :lol: Det skal visst bli kjøligere i morgen, og det er helt greit, merker jeg :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blah, er vel bare å krype til korset og kjøpe ny telefon. Som om jeg ikke har andre ting å bruke feriepengene på :P Da var det bare å bestemme meg for hva jeg vil ha da...alt annet enn Iphone i alle fall. Vurderer nexusen LG har nå, var veldig fornøyd med den første nexus telefonene min, men da var det samsung som hadde dem. Jeg har aldri hatt LG telefon før, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag...

Ser ut til at jeg skal være hundepasser i store deler av juni, det blir bra! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Det var da ganske dyrt? Sjekk jula.

Jula har bare port og gjerde på 1 meter av den grønne, skulle gjerne hatt 1.20 siden vi får mye snø om vinteren. De har heller ikke jordanker til sidestøttestolpene, og handlekurven med alt annet kommer på 3300 pluss at vi må leie bil/henger for å få det med hjem. Men jeg er alltid på leit etter alternativer, så jeg har ikke låst meg på et gjerde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...