Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Og der kom jeg på hvorfor jeg hadde planer om å kjøpe inn potesokker og nye selvklebrende bandasjer. Bikkja klarte å kutte seg på ett eller annet i gresset nede ved vannet. Sikkert glasskår :P Blør noe veldig, men selv om det er dypt er selve kuttet rent og fint.

 

Også lurer jeg på om den kviga som brøyt seg ut fra beite i går har blitt funnet. Håper bare at den ikke har satt seg fast noe sted i skogen :hmm:  

Hvis noen på Ås ser en kvige vandrende rundt får dere si ifra :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Nå håper jeg virkelig nav får ut fingeren og betaler ut det som har stått på vent så lenge. Vi trenger å handle litt mat så vi har gjennom pinse og 17.mai. Fjorårets 17.mai-buffet for svigers og familie utgår i år, det var grusomt dyrt.

Ellers er jeg solbrent på skuldrene og Uno har tatt kvelden, helt utslått stakkar. Det tar på å destruere matmors sokker når man er alene hjemme... 

Det minner jeg på at jeg må kjøpe nye sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Samme her :lol: offsideregelen kan jeg da, men pinse evner ikke hjernen min å lære seg. Prøvd i mange år :lol: Godt man kan ha andre kvaliteter :teehe: 

Leste igjen nå, og alt jeg fikk ut av det var noe med noe apostler og noe ildtunger og noe greier. Og at det er kristendommens fødselsdag? Zzzzznork.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke spesial i pinsa iår :icon_confused: Men helgen etter, og 2 dagers har blitt til 1 dag pga for få påmeldte til aktivitetene dag 2.... Norges 3 mest populære rase og for få påmeldte...

Den zeroh safta med villbringebær er sinnsyk god! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Wednesday skrev:

Hvert år må jeg google hva pinse er for noe, og hver gang er det akkurat som om jeg leser det for første gang. Virker som hjernen min bare avviser det, akkurat som den gjør med offside i fotball. Vil ikke lære. 

Vi hadde spesial på himmelspretten om torsdag, og dommeren lurte på hvordan det kunne ha seg at så mange kunne komme på utstilling på en hverdag, hvorfor dette var en høytidsdag. Ikke det spørsmålet jeg var mest forberedt på da jeg gikk fram til dommerbordet, jeg var mer klar for å svare på hundens alder :D

Men dommeren var blid og jeg var blid, så jeg forsøkte jo å forklare:

"Well, Jesus died in Easter, and then he went back to heaven."

"I see, but we celebrated Easter back in March."

"Yeah, so did we. But this is a special day, to celebrate his return to the sky."

"Oh, it's the Resurrection Day?"

"Yes!" sa jeg, og håpte det stemte, men det hørtes riktig ut.

"I'm not a very religious man," smilte dommeren og hilste på Glam.

"And I'm not used to being religious in English," klarte jeg å svare. *facepalm* Og jeg anser meg som god i engelsk, altså, men jeg ble tatt bittelitt på senga. Ikke er jeg så religiøs på norsk heller...

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mange "gleder" ved å ha en skuddredd hund, er når naboen prøver å finne ut hvorfor bilen ettertenner ved å ruse bilen om igjen og om igjen til det smeller. Lufteturen ble redusert til sitte klint oppå meg og skjelve, og nå smyger hun seg rundt veggene her og knurrer på lyder, både innbilte og ekte. 

Men hey. Hunder trenger ikke å være skuddfaste så lenge man ikke skal konkurrere i bruks, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten... Vært en hektisk og varm dag på jobb. Så frem til å lufte Bonita og krype raskt under dyna på sofaen foran tvn. Men her hjemme ventet grundig vask av gulv, vegger og en pjusk Bonita, og den lukta :x  Jaja, nå er det reint her, og vi har krøpet godt sammen i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Wednesday skrev:

Hvert år må jeg google hva pinse er for noe, og hver gang er det akkurat som om jeg leser det for første gang. Virker som hjernen min bare avviser det, akkurat som den gjør med offside i fotball. Vil ikke lære. 

Hahahaha, jeg husker heller aldri hva pinsen egentlig er for - det bryr meg liksom midt i... :lol: Jeg vet bare at det er pinse fordi det er alltid da vi har vår spesialutstilling :aww:. Derfor er pinsen hellig :aww: 

36 minutter siden, SFX skrev:

Jeg blir like satt ut hver gang hundefolk IKKE skal noe i pinsa! Jeg fikk for en tid siden en ringsekretærforespørsel "til spesialen vår i mai", og jeg tenkte automatisk, nei det kan jeg jo ikke, da har vi spesial. Men de har spesialen helga ETTER pinse! :D

Hahhahahaa, sånn tenker jeg også - man SKAL jo alltid noe i pinsen liksom? 

36 minutter siden, SFX skrev:

Alt polpratet fikk meg til å innse at jeg ikke vet hvor polet i Hamar er. Jeg har bodd her i et halvt år. Men jeg tror jeg står over drikking på pinsetreffet, jeg er stort sett så sliten på søndagen etter alt kjøret på lørdagen at jeg ikke trenger alkohol for å hjelpe formen nedover. Siden vi har fullt kjør søndagen også, er det greit å være mest mulig i vater. 

Polet på Hamar ligger i samme bygg som XXL - på gamle CC mao :D. Bare sånn om du skulle få et akutt behov :D 

12 minutter siden, Stine skrev:

Vi har ikke spesial i pinsa iår :icon_confused: Men helgen etter, og 2 dagers har blitt til 1 dag pga for få påmeldte til aktivitetene dag 2.... Norges 3 mest populære rase og for få påmeldte...

Oi, vi har aldri tenkt tanken på å redusere pinsetreffet vårt bare pga få påmeldte... i år er vi 24 påmeldte til utstillingen, men vi har jo arrangement både lørdag og søndag like vel :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, MarieR skrev:

Liker egentlig ikke 17.mai jeg, så jeg syns vi bare kan skippe til onsdag. Jeg liker det 17.mai står for, for all del, men det er en litt slitsom dag uansett.

Må si meg enig i det. 
Alt for mye mas, bråk, press, og krav og styr. Og jeg kan ikke fordra å våkne til traktorer og korpsmusikk klokka 6 om morgenen! :pinch: Får ikke håpe det blir gjort slik her jeg bor nå. Liker egentlig ikke bråket fra korps ellers på dagen heller, men slipper liksom ikke unna. 

Men ungene har det gøy da, og det er jo det viktigste. Og eneste grunnen til at jeg orker det stresset :lol:

49 minutter siden, Wednesday skrev:

Leste igjen nå, og alt jeg fikk ut av det var noe med noe apostler og noe ildtunger og noe greier. Og at det er kristendommens fødselsdag? Zzzzznork.

Altså... Bakgrunnen for slike dager er hele grunnen til at jeg ikke aner hvorfor det er fridag, og at de kommer like overraskende hvert år for min del :P 

 

31 minutter siden, SFX skrev:

"And I'm not used to being religious in English," klarte jeg å svare. *facepalm* Og jeg anser meg som god i engelsk, altså, men jeg ble tatt bittelitt på senga. Ikke er jeg så religiøs på norsk heller...

:lol: 

21 minutter siden, 2ne skrev:

En av mange "gleder" ved å ha en skuddredd hund, er når naboen prøver å finne ut hvorfor bilen ettertenner ved å ruse bilen om igjen og om igjen til det smeller. Lufteturen ble redusert til sitte klint oppå meg og skjelve, og nå smyger hun seg rundt veggene her og knurrer på lyder, både innbilte og ekte. 

Men hey. Hunder trenger ikke å være skuddfaste så lenge man ikke skal konkurrere i bruks, eller? 

Stakkars :(  Håper det går relativt snart over når det endelig er over :( 

 

Akkurat nå prøver jeg å finne ut når butikken jeg skal jobbe i på lørdag stenger. Skal jobbe til klokka 16, men så fikk jeg en mail fra Kiwi (tror jeg det var) tidligere i dag som minnet om at de stengte klokka 16 på lørdag, og åpningstider utover dette. Så nå ble jeg brått litt usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være noe o-løp rundt omkring i gatene/skogen rundt her og det er satt opp poster overalt. Uno syns de var kjempeskumle, rygga unna og knurra. Så jeg satte meg ned ved siden av en og venta ham ut med godbiter og prat til han kom bort for å se. Ikke bare fant han ut at de ikke var skumle, de var visst skikkelig kule! Det henger en ramme med tekstil på hver post som beveger seg, og han fant ut han kunne dytte på den med snuten. Så nå løper han bort til hver eneste han ser for å dytte på den :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Stakkars :(  Håper det går relativt snart over når det endelig er over :( 

Hun bruker lenger og lenger tid på å riste av seg sånt jo eldre hun blir, så skal jeg gjette, kan jeg kanskje lufte henne med hell sånn i tolv-tiden eller noe, inntil da vil hun nok snike seg rundt og være for små-paranoid til å få gjort det hun skal. Er hun sånn passelig berørt, så kan det være at samtlige ruse-motor-lyder fra den kanten fra nå av vil bety at hun reagerer - hun er blitt sabla flink til å lagre sånne koblinger, det skal hun ha for. Det er ikke bare fordeler med lettlærte hunder.. 

Vi hadde dårlig batteri i en brannalarm her i helgen som var, det er og en lyd hun reagerer sterkt på, da forsvant hun inn i senga til datterbarnet (og der ligger hun aldri), hun lå i senga i 3 timer, på gulvet på rommet til datterbarnet i ytterligere 2 timer, før hun turte å bevege seg ut på stua, 5 timer etter at brannalarmen slutta å pipe. 
Brannalarmer er hun så engstelig for at hun legger seg så langt unna kjøkkenet som hun kommer når vi lager mat og kjøkkenvifta står på, fordi hun har en gang eller tre opplevd at brannalarmen går når kjøkkenvifta står på (tenåringer som lager mat og sånt, da hender det at det blir mye damp, os og/røyk). 

Lydredsler er noe herk, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat vært på agilitytrening og jeg er så STOLT av bikkja mi! Han kom seg over stigen!! :D Han har syntes den er så sinnssykt heslig og nekta å ta den i hele fjor, men nå overvant han seg selv og gikk den! Jeg holdt på å begynne å grine :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Hun bruker lenger og lenger tid på å riste av seg sånt jo eldre hun blir, så skal jeg gjette, kan jeg kanskje lufte henne med hell sånn i tolv-tiden eller noe, inntil da vil hun nok snike seg rundt og være for små-paranoid til å få gjort det hun skal. Er hun sånn passelig berørt, så kan det være at samtlige ruse-motor-lyder fra den kanten fra nå av vil bety at hun reagerer - hun er blitt sabla flink til å lagre sånne koblinger, det skal hun ha for. Det er ikke bare fordeler med lettlærte hunder.. 

Vi hadde dårlig batteri i en brannalarm her i helgen som var, det er og en lyd hun reagerer sterkt på, da forsvant hun inn i senga til datterbarnet (og der ligger hun aldri), hun lå i senga i 3 timer, på gulvet på rommet til datterbarnet i ytterligere 2 timer, før hun turte å bevege seg ut på stua, 5 timer etter at brannalarmen slutta å pipe. 
Brannalarmer er hun så engstelig for at hun legger seg så langt unna kjøkkenet som hun kommer når vi lager mat og kjøkkenvifta står på, fordi hun har en gang eller tre opplevd at brannalarmen går når kjøkkenvifta står på (tenåringer som lager mat og sånt, da hender det at det blir mye damp, os og/røyk). 

Lydredsler er noe herk, altså. 

Stakkras :( Får helt vondt i magen av å tenke på hvor fælt det må være for henne. Og for dere også, ikke minst! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, rosinbolle skrev:

Vi har akkurat vært på agilitytrening og jeg er så STOLT av bikkja mi! Han kom seg over stigen!! :D Han har syntes den er så sinnssykt heslig og nekta å ta den i hele fjor, men nå overvant han seg selv og gikk den! Jeg holdt på å begynne å grine :P

Yey! Go Marko :D Det er slike gjennombrudd som gjør hundetrening så sinnsykt gøy :D Husker Ziva også syns den var ekkel, men til slutt løftet jeg henne bare opp, og da var det plutselig ikke skummelt lenger og hun fant ut at stigen faktisk var kjempemorro :P 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene mine er litt slitne i dag.. De har nemlig lekt i skogen i 1 time i dag med en likesinnet; 10 mnd gammel rottisjente med mye energi i rævva :lol: 

og så lo eieren av min søte lille rottis.. For hun lekte vistnok som en whippet og ikke som en typisk rottis :aww::lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Jessie har bursdag i dag! Ett helt år har gått siden jeg våknet til gladnyheten om at 9 vakre valper var født. Anledningen er feiret med skogstur etterfulgt av pølsebiter strødd utover hagen :D 

Første gang jeg så henne, 3 uker gammel:

13198461_10156971212190529_4630130851774

I dag, 1 år gammel:

13161804_10156971213185529_9238700774500

"Hæ, har jeg bursdag??"

13173707_10156971191090529_3570281526620

 

Forresten @SFX, det heter Ascension day på engelsk. Sånn i tilfelle du havner i samme situasjon neste år :teehe:

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Siri skrev:

 

Oi, vi har aldri tenkt tanken på å redusere pinsetreffet vårt bare pga få påmeldte... i år er vi 24 påmeldte til utstillingen, men vi har jo arrangement både lørdag og søndag like vel :) 

Det ble visst for dyrt eller noe med dommere og slikt, @Teserere veit vel mer om hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MarieR skrev:

Yey! Go Marko :D Det er slike gjennombrudd som gjør hundetrening så sinnsykt gøy :D Husker Ziva også syns den var ekkel, men til slutt løftet jeg henne bare opp, og da var det plutselig ikke skummelt lenger og hun fant ut at stigen faktisk var kjempemorro :P 

 

Ja, det er så artig når det plutselig går! :D

Og samboern er flink stand in handler. Jeg får bare kynnere av å løpe sånn, men det er gøy å se på også! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg blir like satt ut hver gang hundefolk IKKE skal noe i pinsa! Jeg fikk for en tid siden en ringsekretærforespørsel "til spesialen vår i mai", og jeg tenkte automatisk, nei det kan jeg jo ikke, da har vi spesial. Men de har spesialen helga ETTER pinse! :D

Jeg skal aldri noe i pinsa, for vi har ikke spesial da...

Hatt besøk av kollega, som ville klå litt på småttingene. Odd adopterte henne, og det syntes hun jo var fryktelig stas :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pringlen skrev:

Så alle hadde fått med seg at det var fridag og greier på mandag. Ja ja, nå vet jeg det også... :P

Jeg hadde heller ikke fått det med meg.. :P 

4 timer siden, 2ne skrev:

Veit du ikke at det er pinsehelg før 17 mai? 

Jeg vet ikke engang at det snart er 17. mai. Eneste datoen jeg klarer å forholde meg til er 18. mai. Men takket være diverse forum vet jeg nå at jeg må handle inn mat for mange dager, på fredag. Kjekt å vite! :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpf moroklumper!  Takboksen er helt flunka ny den, egenhendig pruta inn av meg, så det så!  :baby:

 

Budalsnepe - det kom jeg hjem med fra hagelagkveld. :aww: Og frø til budalsnepe og erter - mor skal lage grønnsakshage og starter pent. :aww: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...