Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Bjornal skrev:

Arrrrg. Når skal egentlig sånne vipsevalper forstå at de ikke skal være hulltang på fire bein som har mennesker som favorittbiteleke... Begynner å bli litt oppgitt nå, er på en måte ingenting som hjelper. Ikke klynke/pipe/hyle, ikke dempe og snu ryggen til, vold ("ta hardt") driver jeg ikke med og timeout hjelper bare til en viss grad... Er jo ikke konstant, men særlig når hun er i "modus" så er det knapt nok mulig å ta i dyret uten å ha en liten tanngard sittende i en genser eller hand... Får håpe det går over når alle valpetenna er ute...

Her ble det løst ved at jeg mistet all tålmodighet en dag og satt i veldig strengt "kutt ut" :aww::whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

26 minutter siden, Klematis skrev:

Min nye mann er ikke spesielt skvetten av seg.

Han synes det er helt uproblematisk at jeg er god kompis med eksen (og har vært det i 16 år), og at vi pleier å ta oss en ferie sammen med eksen sin sønn er null stress.

Han lurte på hvem som skulle passe hundene mine, og foreslo at han kunne passe.

Jeg sa at ja det må du gjerne, og du kan selv velge hvem av dem.

Han har så lyst på hund selv, og synes både Timmy og Bizi er så kule hunder, at han greide ikke å velge, og ville gjerne passe dem begge.

Han vet hvor viktig det vennskapet er for meg, og synes faktisk det bare er positivt at vi holder kontakten, og er gode venner.

Prisverdig innstilling, må jeg si.

 

Det er sikkert en prisverdig innstilling,  men også en egenskap jeg overhodet ikke har :P

Godt kjærestemannen ikke har sånne relasjoner så slipper jeg å vise hele verden at jeg er et egoistisk monster når det kommer til kjærestemannen ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Det er sikkert en prisverdig innstilling,  men også en egenskap jeg overhodet ikke har :P

Godt kjærestemannen ikke har sånne relasjoner så slipper jeg å vise hele verden at jeg er et egoistisk monster når det kommer til kjærestemannen ;)

De fleste har ikke den innstillingen. Og det er nok helt normalt.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maysofie skrev:

OMG!!!! 

40 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Her i Malvik er vi faktisk veldig flinke til å ikke bygge ned matjorda. Det er en av grunnene til at vi ikke vil slå oss sammen med Trondheim, de er ikke noe flinke, og dessuten sikler de på matjorda vår fordi de har så lite arealer som kan bebygges selv.

Det er veldig bra at noen holder igjen. Det er forskjell på kommunene rundt her jeg bor også, det er ikke alle jeg har like stor respekt for, for å si det sånn :aww:

30 minutter siden, Klematis skrev:

Min nye mann er ikke spesielt skvetten av seg.

Han synes det er helt uproblematisk at jeg er god kompis med eksen (og har vært det i 16 år), og at vi pleier å ta oss en ferie sammen med eksen sin sønn er null stress.

Er du SIKKER på at han føler det sånn  - og ikke bare forsøker å være snill og fleksibel for å ikke miste deg? Jeg må vel si at jeg synes det høres veldig egoistisk ut å dra på ferie med eks'en når man er i et forhold med en annen. Man kan da beholde et godt vennskap selv om man ikke drar på ferie sammen. Jeg var sammen med en en gang i tiden - han reiste på interrail med eks-dama si - og jeg bare sa ja og ha... det varte vel ikke så lenge, det forholdet, for å si det sånn. Jeg synes det var respektløst overfor meg å dra på ferie med eksen. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Siri skrev:

Er du SIKKER på at han føler det sånn  - og ikke bare forsøker å være snill og fleksibel for å ikke miste deg? Jeg må vel si at jeg synes det høres veldig egoistisk ut å dra på ferie med eks'en når man er i et forhold med en annen. Man kan da beholde et godt vennskap selv om man ikke drar på ferie sammen. Jeg var sammen med en en gang i tiden - han reiste på interrail med eks-dama si - og jeg bare sa ja og ha... det varte vel ikke så lenge, det forholdet, for å si det sånn. Jeg synes det var respektløst overfor meg å dra på ferie med eksen. 

Ja, jeg er sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

OMG!!!! 

Det er veldig bra at noen holder igjen. Det er forskjell på kommunene rundt her jeg bor også, det er ikke alle jeg har like stor respekt for, for å si det sånn :aww:

Er du SIKKER på at han føler det sånn  - og ikke bare forsøker å være snill og fleksibel for å ikke miste deg? Jeg må vel si at jeg synes det høres veldig egoistisk ut å dra på ferie med eks'en når man er i et forhold med en annen. Man kan da beholde et godt vennskap selv om man ikke drar på ferie sammen. Jeg var sammen med en en gang i tiden - han reiste på interrail med eks-dama si - og jeg bare sa ja og ha... det varte vel ikke så lenge, det forholdet, for å si det sånn. Jeg synes det var respektløst overfor meg å dra på ferie med eksen. 

Jeg tenkte også noe i de baner. For kjærestemannen hadde nok sagt noe slikt var greit i starten av vårt forhold.  Men ikke nå. Han er kanskje ikke helt så "streng" som meg, men mye nærmere enn han var/gav uttrykk for.

 

Men det er jo bare bra for Klematis at hennes nye flamme synes det er uproblematisk :)  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:

Arrrrg. Når skal egentlig sånne vipsevalper forstå at de ikke skal være hulltang på fire bein som har mennesker som favorittbiteleke... Begynner å bli litt oppgitt nå, er på en måte ingenting som hjelper. Ikke klynke/pipe/hyle, ikke dempe og snu ryggen til, vold ("ta hardt") driver jeg ikke med og timeout hjelper bare til en viss grad... Er jo ikke konstant, men særlig når hun er i "modus" så er det knapt nok mulig å ta i dyret uten å ha en liten tanngard sittende i en genser eller hand... Får håpe det går over når alle valpetenna er ute...

Det gir seg :P 

Jeg gikk konstant rundt med en leke/tyggepinne i noen måneder, hver gang valpen prøvde å bite så stappet jeg leken/tyggepinne i kjeften på han :aww::lol:  Samme teknikken funket ikke på min mor sitt monster :P  Han bli 6 mnd veldig snart, og har nettopp gitt seg :P Whippsen min gav seg vel med biting da han var ca. 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, maysofie skrev:

Herregud :lol:

De videoene skulle jeg likt å sett :P 

4 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Budrunder er nervepirrende :fear:

Men hvordan har det gått? Ble det deres?? 

Pause på jobb nå. Utrolig lite å gjøre. Har ikke trua på salgskonkurransen denne uka gitt! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud :lol:

De videoene skulle jeg likt å sett [emoji14] 

4 timer siden, Lillekrapyl skrev: Budrunder er nervepirrende :fear:

Men hvordan har det gått? Ble det deres?? 

Pause på jobb nå. Utrolig lite å gjøre. Har ikke trua på salgskonkurransen denne uka gitt! [emoji14]

 

Vi tapte budrunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dicte skrev:

Skulle ha fått lønn i dag, men den har ikke kommet enda.. Jeg MÅ ha lønn denne måneden, jeg fikk ikke sist måned :( Jeg er ikke imponert over NTNU altså.

Æsj, så kjedelig! Er det på en av de "nye" delene? Vi som jobber på "gamle" NTNU har ikke hatt noen problemer, så vidt jeg vet...

2 timer siden, Bananen skrev:

Sånn kan det gå når institusjonene fusjonerer. Jeg vet om en annen som er stud.ass i en av de fusjonerte avdelingene i NTNU og fikk beskjed om å skrive eksamensoppgaver, til tross for at det ikke var kontraktfestet. Ellers ville h*n ikke fått utbetalt lønnen sin. Kjipt!

 

2 timer siden, Dicte skrev:

Jeg har ikke fått kontrakt en gang jeg, de vet ikke helt hvor jeg skal plasseres tror jeg. Jeg har purret ganske mange ganger, vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Vil ikke være vanskelig, for jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbe der senere.

Hvor i all verden er dette hen? Du må jo få kontrakt! Er du ansatt og skal ha lønn, så må du jo ha kontrakt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb, og altfor sliten til å finne noe som helst motivasjon til å gjøre klart til pinsetreff. Kanskje planen om å reise på morgenen skal reforhandles, slik at jeg kan utsette noen gjøremål til i morgen.

Jeg må finne en god rutine på å lage niste også, for jeg er mer sulten på jobb enn hjemme, og det blir for dyrt å spise ute i lengden. Ta med noe knekkebrød og pålegg, kanskje.

Men nå skal jeg partere 20 kg vom, rydde bilen, gå tur med F&G, vaske opp, og pakke effekter som er bestilt. Jeg hadde ambisjoner om å beise terrassen til 17. mai, men det får bli før 17. mai 2017.

****, jeg er sliten, og det er før jeg starter på den lista...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort noe jeg ikke trodde jeg kom til å gå med på noen gang! Skal spise utelukkende vegetarisk i ti uker. Sto og vurderte hva jeg skulle bruke kyllingen i kjøleskapet til når jeg sa ja til det hele så den blir nå tørket til bikkja. Må lage meg en skikkelig handleliste i morgen og handle en del ting som jeg garantert kommer til å spise mer av (hvis noen har tips så er det bare å hyle ut!). Og nå sitter vi da i sola og venter på vegetarpizza [emoji38]

Det blir vel ikke sånn kjempe stor omveltning, for jeg spiser veldig lite kjøtt her uansett. Det er når jeg kommer hjem og kan få servert hjemmeslaktet kjøtt at det kan bli vanskelig å si nei [emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for at jeg har hund!
Med en sjef som for tiden bruker hva hun har av hersketeknikker for å prøve å presse meg til å ta på meg mer enn hva som er forsvarlig (for både meg og pasientene) er det utrolig deilig å koble ut med hund på fritiden.
De tror visst at nedbemanning betyr at de gjenværende skal ta seg av alt arbeidet alle gjorde før halvparten ble "økonomisert bort".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SFX skrev:

Jeg må finne en god rutine på å lage niste også, for jeg er mer sulten på jobb enn hjemme, og det blir for dyrt å spise ute i lengden. Ta med noe knekkebrød og pålegg, kanskje.

Polarbrød er veldig kjekt.

Ellers, spis og slappe av litt, gå en tur med fjotten og dama, så ser du hva du orker og rekker i kveld. Du må vel ikke være der tidlig i morgen, så juster tempoet ditt til overlevbart :) 

Småttingene har vært ute og spist (heldige småttingene, som spiser ute hver dag - gratis!!), raiet litt, men det er surt og kaldt, så da går man inn og raier litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigg har vært hos veterinæren og sjarmert dem i senk :D Han er så lite entusiastisk og tilgjengelig liksom :P 
Men han følte at veterinærdamen gikk over streken med termometeret altså, sendte henne DET blikket... 

Men allmenntilstanden er bra og han har ikke feber og han har ikke noe i buken og han viser ingen tegn på at det er noe, men tatt blodprøver og skal sende inn avføringsprøver for å teste for giardia og andre parasitter, så får vi se... magen hans bør begynne å bli bra igjen nå... :( 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb, spist restemiddag, gaflet innpå en stor porsjon Pavlova, plantet ut søte planter i to av verandakassene, plantet en rekke stemorsblomster i det ene bedet, sådd en del ulike blomster, syklet med hundene og innså at jeg valgte helt feil vei... jeg BURDE gjort som jeg tenkte i utgangspunktet og dratt den <-- vegen, men så valgte jeg den --> vegen i stedet, og etter 1,5 km der hadde de saltet vegen... og jeg tenkte jo ikke over hvor forb... ****** hundene kunne bli av å løpe i tørt salt på grusvei. Nå må de få seg en mye grundigere vask enn det jeg i utgangspunktet hadde tenkt... jaja, det er vel bare å hive seg rundt.

Jeg har heldigvis pakket kofferten som skal med på pinsetreffet, pakket en hel del utstyr ut  i bilen, fått sendt alt det andre utstyret med noen andre, fått i orden alle papirer til både årsmøte og utstillingen, pakket gavepremier og tatt i mot flere premier som andre skal gi.... Ja, jeg tror jeg har kontroll på helgens evenement :).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå burde jeg vært begynt å bake kakebunnene jeg skal bake i kveld, så da setter jeg meg til å se på serie og lese på sonen..... det blir en tidlig kveld skjønner jeg :aww: Burde også pakke og gjøre klart for helgen.... jaja, blir nok ferdig til slutt :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

ÅÅÅÅÅÅÅ kjøpe dyr hundemat til Niri for å feire er lurt når en har gravd opp halve hagen. Det er jo så klart den delen han ville ta vare på middagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...