Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Caroline skrev:

Mye kulere å kalle det Heavenly Bouncing Day, eller noe? Himmelspretten, liksom :jump:

Høres ut som en mye morsommere dag. Særlig for oss som har trampoline utenfor! :D

:jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftet store og små, foret store og små, og nå brenner de små litt energi. Dvs de fiser rundt på stuegulvet, kamper med saueskinnsfellen, tygger på teppet, jakter på pupp, og slåss litt med brorsan :wub: Avgårde på jobb om litt, siste arbeidsdag på halvannen uke, så er mye som skal fikses og gjøres klart. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Den følelsen. Når du tror du har ferie fra 20 juni. Og finner ut at det er helt feil,og at ferien ikke starter før 18 juli.:shocked:

Det blir en laaaang måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Klematis det er skuffelse det :o 

 

_________

 

Vond hals og sovet dårlig i natt for første gang siden jul ellernoe :getlost: Jeg burde ikke klage, men jeg gleder meg allerede til å dra meg på sofaen med netflix etterpå, må bare være voksen og fornuftig først og og møte på jordmortime :teehe: Holdt på å glemme å tisse på glass og, men reddet meg akkurat inn med forhåpentligvis nok :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til veterinæren med Pigg etter jobb - magen hans er fremdeles ustabil så vil ha ham sjekket opp for sikkerhets skyld. Synes han kan bli bra igjen nå - vil begynne å trene normalt igjen. Heldigvis er han i god form ellers, men blir tynnere...

Vi prøvde feltsøk for første gang i går btw. Positive var god fart, han holdt seg for det meste innen feltet, han fant alle gjenstandene - negative var at han tisset på alle gjenstandene istedet for å ta de med inn... heldigvis er han skikkelig dårlig på å treffe og traff bare en av dem :P Han hadde det kjempemorsomt da og sov som en stein når vi kom hjem.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha i meg litt kaffe, og så rote meg opp i fjøset og skrive ut kontrakten på bilen og få signert og sendt på mail, så de ikke selger den til noen andre. Bonden begynner å bli skrekkelig utålmodig etter å hente, så spørs om han ikke drar ned på lørdag. Hyundaien ville nemlig ikke starte i dag, vært minusgrader for tenk :aww::gaah:   Fine snille gode hyundaien vår. er nok stuck med den gitt. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ha i meg litt kaffe, og så rote meg opp i fjøset og skrive ut kontrakten på bilen og få signert og sendt på mail, så de ikke selger den til noen andre. Bonden begynner å bli skrekkelig utålmodig etter å hente, så spørs om han ikke drar ned på lørdag. Hyundaien ville nemlig ikke starte i dag, vært minusgrader for tenk :aww::gaah:   Fine snille gode hyundaien vår. er nok stuck med den gitt. 

 

Grattis med ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, planene om å få gjort en del før jeg drar på jobb forsvant i drømmeland. Jeg var brått sliten og trøtt, og kom meg ikke opp til planlagt tid. Jeg trenger ikke å kjøre på jobben før om en time, så ingen fare der - men jeg rekker ikke beise terrassen, sette på klesvask, klippe klør på åtte poter og partere 20 kg vom først, som var planen. 

Kanskje jeg er litt mer sliten enn jeg tror, når tempoet er skrudd opp en god del hakk.

Jeg frykter dog at dagens arbeidsdag blir fylt med tanker om alt som venter på meg hjemme og som må gjøres før pinsetreffet. Sjansen for at hundene gjør noe av det mens de er alene er jo heller minimal... 

Trøøøøøøøøøøøøøøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Grattis med ny bil!

Takk! Håper intenst det ikke er et bomkjøp. Vi kan ikke bil :lol:  Den får holde i 4 - 5 år så skal jeg være happy, den andre holdt i 3,5. :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Ugh, planene om å få gjort en del før jeg drar på jobb forsvant i drømmeland. Jeg var brått sliten og trøtt, og kom meg ikke opp til planlagt tid. Jeg trenger ikke å kjøre på jobben før om en time, så ingen fare der - men jeg rekker ikke beise terrassen, sette på klesvask, klippe klør på åtte poter og partere 20 kg vom først, som var planen. 

Kanskje jeg er litt mer sliten enn jeg tror, når tempoet er skrudd opp en god del hakk.

Jeg frykter dog at dagens arbeidsdag blir fylt med tanker om alt som venter på meg hjemme og som må gjøres før pinsetreffet. Sjansen for at hundene gjør noe av det mens de er alene er jo heller minimal... 

Trøøøøøøøøøøøøøøtt...

:hug: Prioritere! Hva MÅ gjøres og hva kan utsettes. Er lov å bli ekstra sliten nå, du har vært ute av arbeidslivet ganske lenge og sånt tar på å starte opp igjen, uansett hvor pent og rolig du tar det. 

 

(Kan hende jeg trenger samme peptalk om en mnds tid. :aww: ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HeleneFS skrev:

Ligge under sofaen hørtes litt ukomfortabelt ut :lol:    

Jeg er enig.

Amen! Jeg går ikke rundt å husker på helligdager for jeg er student og hver dag er lik, så det var digg at mamma (!!) sa til meg tre ganger denne uken at jeg måtte huske polet. 

Hahaha, samme her. Har endelig lært meg offside regelen,  men det tok meg ca 13 år..... Pinsen aner jeg fortsatt ikke.

--

Har hatt noen utrolig deilige dager i Sydentemperatur her i Bergen. Har vært ute hele dagen fra morgen til kveld. Drukket øl i parken,  grillet, solt meg, lest bøker, gått på fjellet...  Rett og slett hatt en miniferie. Nå skal jeg hive meg i bilen og dra ned til Haugesund for å levere inn produkt (3D printet ventil) og plakat til bacheloroppgaven som ble levert 4. Mai. Så gjenstår bare muntlig fremføring 9. Juni før jeg kan kalle meg ingeniør gitt!

Du har nok rett i det.Holder meg under dyna i sofan- se det hørtes bedre ut:)

SOL i dag også, så da får man krype ut og gjøre ting da. Jeg har ryddet, hvis det hjelper noe. Fire søppelsekker med ræl, og hvem trenger fire dyner? Jeg donerte den styggeste til Prima.

Være voksen var det ja.... kikke bort på den fine boka som venter på meg. Ta det som belønning tenker jeg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tmp skrev:

Innser at jeg er litt vel utålmodig...Er ikke gått to uker siden liksom :P 

Krysser fingrene for en sommer full av overskudd :)

Velkommen inn i avlens verden, der har vi lite tålmodighet og burde egentlig vite at de er drektige, hvor mange valper som kommer og kjønnsfordeling og fargefordeling aller helst ved unnfangelsen :lol: 

Takk! :ahappy: 

--

AN skal jeg reise til legesenteret for bandasjeskift. Snart en uke siden vi tok stingene, jeg kan jo håpe at jeg slipper å bli stripsa opp fra nå av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SFX skrev:

Ugh, planene om å få gjort en del før jeg drar på jobb forsvant i drømmeland. Jeg var brått sliten og trøtt, og kom meg ikke opp til planlagt tid. Jeg trenger ikke å kjøre på jobben før om en time, så ingen fare der - men jeg rekker ikke beise terrassen, sette på klesvask, klippe klør på åtte poter og partere 20 kg vom først, som var planen. 

Kanskje jeg er litt mer sliten enn jeg tror, når tempoet er skrudd opp en god del hakk.

Jeg frykter dog at dagens arbeidsdag blir fylt med tanker om alt som venter på meg hjemme og som må gjøres før pinsetreffet. Sjansen for at hundene gjør noe av det mens de er alene er jo heller minimal... 

Trøøøøøøøøøøøøøøtt...

De kan sikkert partere vom :shifty:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemte meg jeg, istedetfor å sitte og vente på legekontoret der det sikkert er kø nå før de tar lunsj, drar jeg heller til da de åpner igjen etter lunsj. Da kan jeg sikkert sove en dupp først, jeg ble jo tross alt sliten av å lufte hunder i hagen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Raksha skrev:

:hug: Prioritere! Hva MÅ gjøres og hva kan utsettes. Er lov å bli ekstra sliten nå, du har vært ute av arbeidslivet ganske lenge og sånt tar på å starte opp igjen, uansett hvor pent og rolig du tar det. 

 

(Kan hende jeg trenger samme peptalk om en mnds tid. :aww: ) 

Det føles som om alt må gjøres nå... :P Men jeg må jo bare lage en prioriteringsliste. Jeg har alltid sagt at jeg og mine hunder skal komme før ethvert tillitsverv, så blir jeg ikke ferdig får det bare være. Det er jo også en løgn at vervet kommer sist, for det er mye tid jeg før ville brukt på hobbyer og oppussing som nå går til ledervervet. Jeg hater å føle at jeg ikke strekker til, og akkurat nå gjør jeg ikke det.

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

De kan sikkert partere vom :shifty:

Tviler ikke!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, 2ne skrev:

Hun bruker lenger og lenger tid på å riste av seg sånt jo eldre hun blir, så skal jeg gjette, kan jeg kanskje lufte henne med hell sånn i tolv-tiden eller noe, inntil da vil hun nok snike seg rundt og være for små-paranoid til å få gjort det hun skal. Er hun sånn passelig berørt, så kan det være at samtlige ruse-motor-lyder fra den kanten fra nå av vil bety at hun reagerer - hun er blitt sabla flink til å lagre sånne koblinger, det skal hun ha for. Det er ikke bare fordeler med lettlærte hunder.. 

Vi hadde dårlig batteri i en brannalarm her i helgen som var, det er og en lyd hun reagerer sterkt på, da forsvant hun inn i senga til datterbarnet (og der ligger hun aldri), hun lå i senga i 3 timer, på gulvet på rommet til datterbarnet i ytterligere 2 timer, før hun turte å bevege seg ut på stua, 5 timer etter at brannalarmen slutta å pipe. 
Brannalarmer er hun så engstelig for at hun legger seg så langt unna kjøkkenet som hun kommer når vi lager mat og kjøkkenvifta står på, fordi hun har en gang eller tre opplevd at brannalarmen går når kjøkkenvifta står på (tenåringer som lager mat og sånt, da hender det at det blir mye damp, os og/røyk). 

Lydredsler er noe herk, altså. 

Huff ikke noe gøy :(

 

2 timer siden, Caroline skrev:

Mye kulere å kalle det Heavenly Bouncing Day, eller noe? Himmelspretten, liksom :jump:

Det er Kristi himmelfartsdag det. Det var forrige torsdag. 

Pinse er når apostlene mottok den hellige ånd og det heter pentecost på engelsk. 

Hilsen ateisten som liker å vite litt om alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snøfrost skrev:

Huff ikke noe gøy :(

 

Det er Kristi himmelfartsdag det. Det var forrige torsdag. 

Pinse er når apostlene mottok den hellige ånd og det heter pentecost på engelsk. 

Hilsen ateisten som liker å vite litt om alt mulig.

Eh, ja, det var jo det jeg snakket om også? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...