Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Bananen skrev:

Jepp. Pøbel elsker agurk som belønning. :drool:

26351290544_ce5020cb29_c.jpg

26923024706_cb5392bcec_c.jpg

Ei svensk venninne av meg hadde en sheltie som hun konkurrerte i ag med, han gikk kun på agurk. Høres greit ut sier du? Ja helt til man skal på konkurranse og kjører rundt i stockholstraktene klokken fem om morgenen for å lete etter en åpen bensinstasjon som har agurk :P 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

4 timer siden, 2ne skrev:

Vel, nå for tiden får man kjøpt noe som heter "kalender", evt "almanakk". Begge deler pleier å opplyse om helligdager :aww::P 

Ikke sånne kalendere som du kan bestille med dine egne bilder på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Hun bruker lenger og lenger tid på å riste av seg sånt jo eldre hun blir, så skal jeg gjette, kan jeg kanskje lufte henne med hell sånn i tolv-tiden eller noe, inntil da vil hun nok snike seg rundt og være for små-paranoid til å få gjort det hun skal. Er hun sånn passelig berørt, så kan det være at samtlige ruse-motor-lyder fra den kanten fra nå av vil bety at hun reagerer - hun er blitt sabla flink til å lagre sånne koblinger, det skal hun ha for. Det er ikke bare fordeler med lettlærte hunder.. 

Vi hadde dårlig batteri i en brannalarm her i helgen som var, det er og en lyd hun reagerer sterkt på, da forsvant hun inn i senga til datterbarnet (og der ligger hun aldri), hun lå i senga i 3 timer, på gulvet på rommet til datterbarnet i ytterligere 2 timer, før hun turte å bevege seg ut på stua, 5 timer etter at brannalarmen slutta å pipe. 
Brannalarmer er hun så engstelig for at hun legger seg så langt unna kjøkkenet som hun kommer når vi lager mat og kjøkkenvifta står på, fordi hun har en gang eller tre opplevd at brannalarmen går når kjøkkenvifta står på (tenåringer som lager mat og sånt, da hender det at det blir mye damp, os og/røyk). 

Lydredsler er noe herk, altså. 

Sender en stor klem. Første hunden min var ekstremt lydredd - hadde ham i 9,5 år men avlivet ham når han begynte å assosiere lukter med lyd - da gikk det ikke lengre... :( så all sympati sendes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Leste igjen nå, og alt jeg fikk ut av det var noe med noe apostler og noe ildtunger og noe greier. Og at det er kristendommens fødselsdag? Zzzzznork.

:lol: Men ja, jeg husker noe om at det er kristendommens helligste høytid ihvertfall, det har jeg omsider klart meg å lære!

31 minutter siden, Krutsi skrev:

Nå har jeg hatt to dager folk å snakke masse med på dagtid, så nå sitter jeg her i kveld med abstinenser for å fortelle ting :lol: 

 

Ja jeg får jo ikke lufte bikkja mi engang uten at du er sikker på at jeg føder :lol: 

___________________

I det vi skulle gå inn porten hjemme kom det et dyr fykende ned bakken mot oss, så først ut som en fugl som hadde skadd vinge, så tenkte vi liten katt, men det var en tjukk liten chihuahua ved navn Dennis på egentur :lol: Den ville skremme vekk Thorvald, så var lett å få kneppet båndet på ham slik at han ikke løp ut i veien vi gikk langs. Var også en flink eier som hadde satt på tag med nummer, så fikk tak i eieren med en gang. Mens vi ventet på eieren fikk Dennis løpe i hagen vår med Thorvald, jeg vet ikke helt om noen av de skjønte hverandre, men på en måte hadde de det gøy tror jeg :lol: Selv om jeg ikke tror Thorvald var overbevist om at det var en hund, jeg tror den forrige chihuahuaen han så traff han som valp liksom. Dennis syns dog det var stas å tisse ned hele hagen vår og løpe i sirkler rundt Thorvald, så han hadde det stas :lol: 

@Klematis nå har Thorvald og prøvd å ha egen chihuahuakamerat, de var litt søte sammen :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg i hele verden som opplever at datamaskina plutselig slår seg på igjen etter at den har slått seg av med den nye windowsen? Jeg er 100% sikker på at jeg trykker på "avslutt" og ikke "start på nytt".

Ja min og! Hater win10, vil ha tilbake 7, men har ventet for lenge :( 

1 time siden, Stine skrev:

Vi har ikke spesial i pinsa iår :icon_confused: Men helgen etter, og 2 dagers har blitt til 1 dag pga for få påmeldte til aktivitetene dag 2.... Norges 3 mest populære rase og for få påmeldte...

Den zeroh safta med villbringebær er sinnsyk god! :D

Det blir jo ikke helt riktig å si da... Påmeldingstallene på utstillingen er jo bedre enn ifjor, mens på uoff. stevner er de lavere.

54 minutter siden, Stine skrev:

Det ble visst for dyrt eller noe med dommere og slikt, @Teserere veit vel mer om hvorfor?

Ja siden medlemmene klaget over at open showet var så stor kostnad ble det avgjort å avlyse de uoffisielle stevnene pga få påmeldte og store utgifter. Men det er jo fortsatt 2 dagers da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

:lol: Men ja, jeg husker noe om at det er kristendommens helligste høytid ihvertfall, det har jeg omsider klart meg å lære!

Ja jeg får jo ikke lufte bikkja mi engang uten at du er sikker på at jeg føder :lol: 

___________________

I det vi skulle gå inn porten hjemme kom det et dyr fykende ned bakken mot oss, så først ut som en fugl som hadde skadd vinge, så tenkte vi liten katt, men det var en tjukk liten chihuahua ved navn Dennis på egentur :lol: Den ville skremme vekk Thorvald, så var lett å få kneppet båndet på ham slik at han ikke løp ut i veien vi gikk langs. Var også en flink eier som hadde satt på tag med nummer, så fikk tak i eieren med en gang. Mens vi ventet på eieren fikk Dennis løpe i hagen vår med Thorvald, jeg vet ikke helt om noen av de skjønte hverandre, men på en måte hadde de det gøy tror jeg :lol: Selv om jeg ikke tror Thorvald var overbevist om at det var en hund, jeg tror den forrige chihuahuaen han så traff han som valp liksom. Dennis syns dog det var stas å tisse ned hele hagen vår og løpe i sirkler rundt Thorvald, så han hadde det stas :lol: 

@Klematis nå har Thorvald og prøvd å ha egen chihuahuakamerat, de var litt søte sammen :teehe: 

Du hadde jo ikke svart på et par timer jo :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

En av mange "gleder" ved å ha en skuddredd hund, er når naboen prøver å finne ut hvorfor bilen ettertenner ved å ruse bilen om igjen og om igjen til det smeller. Lufteturen ble redusert til sitte klint oppå meg og skjelve, og nå smyger hun seg rundt veggene her og knurrer på lyder, både innbilte og ekte. 

Men hey. Hunder trenger ikke å være skuddfaste så lenge man ikke skal konkurrere i bruks, eller? 

Stor klem til Nora!

1 time siden, Siri skrev:

Polet på Hamar ligger i samme bygg som XXL - på gamle CC mao :D. Bare sånn om du skulle få et akutt behov :D 

Og der innså jeg at jeg ikke har vært på XXL heller. Men det er det kjøpesenteret ved Scandic, der jeg alltid bodde da jeg var ringsekretær i Vikingskipet? 

1 time siden, Emmy skrev:

"Hæ, har jeg bursdag??"

13173707_10156971191090529_3570281526620

Gratulerer med dagen, søtnos!

1 time siden, Emmy skrev:

 

Forresten @SFX, det heter Ascension day på engelsk. Sånn i tilfelle du havner i samme situasjon neste år :teehe:

 

Jeg måtte google Resurrection Day, og det er visst andre påskedag eller noe - men jeg tror ikke det var så viktig for verken dommer eller meg :D Jeg skal dog være bedre forberedt neste år :D

Vi har kost oss med egen-tid, så jeg har ruslet i hagen for å plukke bæsj og studere ting som vokser. Jeg har fått en håndfull påskeliljer i et hjørne, og jeg har et bed med ganske mye rart, og det er blomster på vei på epletrærne. Det har skjedd masse i hagen, og jeg aner ikke om jeg bør ta vekk noe av det, hva som er ugress og hva som er plante. Brenneslet langs husveggen kan jeg identifisere, så den skal jeg få vekk. Men de lange, stive stråene - er det dødt, eller er det blomst? Prøve å hive ut noen bilder på hagetråden, tenker jeg.

Kvelden ble avsluttet gyngende i hammocken mens jeg skravlet med pappa, og hundene løp rundt og hadde stafett med en vedkubbe. Sauene breker i bakgrunnen, og jeg ser hundene hører, men de ser ikke noe, så da er det ikke noe å sjekke. Glam bjeffet en gang på en sau som breket veldig dypt, men ellers har de vært stille. Noen ganger har jeg så mye idyll rundt meg at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

I stad fikk jeg hengt opp gaven fra @Raksha - som jeg har spraymalt i gull, fordi enhjørninger bruker gullsko, og jeg vil ha litt enhjørningsmagi i denne heimen:

13227214_10156768746055136_8579451322547

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Det ble visst for dyrt eller noe med dommere og slikt, @Teserere veit vel mer om hvorfor?

Ja, det er jo ikke akkurat gratis å arrangere slike ting nei. Vi går vel ikke direkte i overskudd, vi heller, men så lenge vi går stort sett i null er det greit :)

Akkurat nå, SFX skrev:

Og der innså jeg at jeg ikke har vært på XXL heller. Men det er det kjøpesenteret ved Scandic, der jeg alltid bodde da jeg var ringsekretær i Vikingskipet? 

Jepp det stemmer :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Brenneslet langs husveggen kan jeg identifisere, så den skal jeg få vekk. 

Før du fjerner den må du sørge for å klippe av en del av de nye  skuddene slik at du kan lage neslesuppe :D. Det er kjempegodt - smaker omtrent som spinatsuppe men er litt kraftigere i smaken! Jeg har tenkt å høste masse brennesle nå når de er unge og friske :) 

Akkurat nå, SFX skrev:

Kvelden ble avsluttet gyngende i hammocken mens jeg skravlet med pappa, og hundene løp rundt og hadde stafett med en vedkubbe. Sauene breker i bakgrunnen, og jeg ser hundene hører, men de ser ikke noe, så da er det ikke noe å sjekke. Glam bjeffet en gang på en sau som breket veldig dypt, men ellers har de vært stille. Noen ganger har jeg så mye idyll rundt meg at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Ååå, er det ikke bra deilig? Jeg elsker å bare sitte sånn og høre på alt og ingenting - høre roen liksom :D 

Har jeg raket litt i hagen, skravlet litt med noen som stakk innom, børstet Yasmine, intimklippet henne - og greid å holde meg fra å spise enda et stykke av Pavlovakaken jeg laget *veldig stolt*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Stakkras :( Får helt vondt i magen av å tenke på hvor fælt det må være for henne. Og for dere også, ikke minst! 

Det er ikke lett å være Nora, og det er ikke så ålreit for oss som er rundt henne heller. Det er frustrerende og leit at jeg ikke kan gjøre noe med fra eller til for henne :hmm:

41 minutter siden, SoppenCamilla skrev:

Jeg vet ikke engang at det snart er 17. mai. Eneste datoen jeg klarer å forholde meg til er 18. mai. Men takket være diverse forum vet jeg nå at jeg må handle inn mat for mange dager, på fredag. Kjekt å vite! :lol: 

Okay, den 17 pleier å være dagen før den 18 :aww: 

17 minutter siden, Tricolor skrev:

Ikke sånne kalendere som du kan bestille med dine egne bilder på?

Det har jeg i min, tror jeg :P 

14 minutter siden, Turb skrev:

Sender en stor klem. Første hunden min var ekstremt lydredd - hadde ham i 9,5 år men avlivet ham når han begynte å assosiere lukter med lyd - da gikk det ikke lengre... :( så all sympati sendes. 

Ja, som sagt, hun blir verre og verre. Det er dessverre ikke uvanlig med lydberørte hunder :( 

Hun er rolig igjen nå da, her inne i hvert fall. Det ser ut som at hun sover godt, så da var ikke ettertenning i eksospotter like ille som brannalarmer med dårlig batteri :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..lurer jeg på når det er vanlig at gravidemage på hund blir synlig :-) det varierer nok veldig,  men når kan det forventes vanligvis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

Stor klem til Nora!

Og der innså jeg at jeg ikke har vært på XXL heller. Men det er det kjøpesenteret ved Scandic, der jeg alltid bodde da jeg var ringsekretær i Vikingskipet? 

Gratulerer med dagen, søtnos!

Jeg måtte google Resurrection Day, og det er visst andre påskedag eller noe - men jeg tror ikke det var så viktig for verken dommer eller meg :D Jeg skal dog være bedre forberedt neste år :D

Vi har kost oss med egen-tid, så jeg har ruslet i hagen for å plukke bæsj og studere ting som vokser. Jeg har fått en håndfull påskeliljer i et hjørne, og jeg har et bed med ganske mye rart, og det er blomster på vei på epletrærne. Det har skjedd masse i hagen, og jeg aner ikke om jeg bør ta vekk noe av det, hva som er ugress og hva som er plante. Brenneslet langs husveggen kan jeg identifisere, så den skal jeg få vekk. Men de lange, stive stråene - er det dødt, eller er det blomst? Prøve å hive ut noen bilder på hagetråden, tenker jeg.

Kvelden ble avsluttet gyngende i hammocken mens jeg skravlet med pappa, og hundene løp rundt og hadde stafett med en vedkubbe. Sauene breker i bakgrunnen, og jeg ser hundene hører, men de ser ikke noe, så da er det ikke noe å sjekke. Glam bjeffet en gang på en sau som breket veldig dypt, men ellers har de vært stille. Noen ganger har jeg så mye idyll rundt meg at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

I stad fikk jeg hengt opp gaven fra @Raksha - som jeg har spraymalt i gull, fordi enhjørninger bruker gullsko, og jeg vil ha litt enhjørningsmagi i denne heimen:

13227214_10156768746055136_8579451322547

klart de har gullsko :D Og bringer ekstra mye lykke!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tmp skrev:

..lurer jeg på når det er vanlig at gravidemage på hund blir synlig :-) det varierer nok veldig,  men når kan det forventes vanligvis? 

Er Mimi paret? Eller er det Bert-berts siste eventyr du venter på? Drektigmage kommer rundt 4-6 uker, alt ettersom hva slags hold tispa er i fra før av og hvor mange valper hun venter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wednesday skrev:

Hvert år må jeg google hva pinse er for noe, og hver gang er det akkurat som om jeg leser det for første gang. Virker som hjernen min bare avviser det, akkurat som den gjør med offside i fotball. Vil ikke lære. 

Kjenner meg veldig igjen når det gjelder offside i fotball. Eksen ble så lei av å forklare det.

Nå er det en fabelaktig kveld ute, med orange himmel og orange fjord. Jeg har lest 230 sider sakspapirer i kveld, nå må jeg hoppe i seng. Møte i Areal og samfunnsplanlegging i hele morgen. Heidi må passe på at matjord ikke blir nedbygd og at schtøgge funkishus ikke blir bygd i søte småhusområder. Funkishusene kan stå for seg selv, kan de. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

@Aslan Hehe ja, det er et artig syn,spesielt under lek. Både Biz og Erica synes det var fint med en liten chihuahua-kompis:-) 

Hihi ja. De fikk veldig kort tid sammen da, siden vi fikk tak i eieren så fort, men det var antydninger til lek, så de hadde sikkert funnet ut av hverandre tilslutt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Se for dere mange barn, hunder, høner og diverse her :happy1:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=75239038

Åååå så koselig! :ahappy: Passer det med en gratulasjon? 

2 timer siden, SFX skrev:

Vi hadde spesial på himmelspretten om torsdag, og dommeren lurte på hvordan det kunne ha seg at så mange kunne komme på utstilling på en hverdag, hvorfor dette var en høytidsdag. Ikke det spørsmålet jeg var mest forberedt på da jeg gikk fram til dommerbordet, jeg var mer klar for å svare på hundens alder :D

Men dommeren var blid og jeg var blid, så jeg forsøkte jo å forklare:

"Well, Jesus died in Easter, and then he went back to heaven."

"I see, but we celebrated Easter back in March."

"Yeah, so did we. But this is a special day, to celebrate his return to the sky."

"Oh, it's the Resurrection Day?"

"Yes!" sa jeg, og håpte det stemte, men det hørtes riktig ut.

"I'm not a very religious man," smilte dommeren og hilste på Glam.

"And I'm not used to being religious in English," klarte jeg å svare. *facepalm* Og jeg anser meg som god i engelsk, altså, men jeg ble tatt bittelitt på senga. Ikke er jeg så religiøs på norsk heller...

Hahaha, herlig! :lol: Takk for en god latter, den trengte jeg :ahappy:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Aslan skrev:

Hihi ja. De fikk veldig kort tid sammen da, siden vi fikk tak i eieren så fort, men det var antydninger til lek, så de hadde sikkert funnet ut av hverandre tilslutt :) 

Her synes begge det er veldig stas at Bizi holder fast Timmy med labbene mens han biter henne i kinnene. Så kosetygger de litt på hverandre begge to og tumler rundt på gulvet og har det veldig morsomt. Det er ganske underholdende:-) Hun er veldig flink til å være forsiktig med han,jeg er imponert over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Klarer ikke å dy meg jeg. Har ordnet meg privat overnatting for alle utstillingene jeg vil på i løpet av året. Så det å starte forsiktig og ikke gå så hardt ut akkurat i år er avlyst. 8 utstillinger planlagt, og bare 4 av dem er her lokalt :lol: 
Stakkars kilometerne på bilen min :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...