Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Irriterer meg litt at Statoil har bytta navn. Helt greit hvis de bytta navn til noe enkelt, men å si at "Jeg skal bare innom Circle-K og fylle først" er litt tungvint :P

Fungerer vel fett i utlandet, men likte Statoil jeg :lol:  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

25 minutter siden, Ulrikke skrev:

Jeg er bare så fantastisk fornøyd med at det ser ut som eldstekrøll begynner å "lande"! Hun blir 2 år om 13 dager, og nå oppfører hun seg bare som om hun går på speed og lykkepiller, ikke som at hun har AD/HD og går på amfetamin i tillegg :P Det er veldig godt!!

Og de med AD/HD blir roligere av amfetamin :P *fnise*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Irriterer meg litt at Statoil har bytta navn. Helt greit hvis de bytta navn til noe enkelt, men å si at "Jeg skal bare innom Circle-K og fylle først" er litt tungvint :P

Fungerer vel fett i utlandet, men likte Statoil jeg :lol:  

 

Også ser det litt spes ut når de har tre flagg som vaier etter hverandre... K K K ...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se at ymse medier dekker de superviktige nyhetene om at Vinmonopolet holder stengt fra 4 dager før 17. mai. Hva skulle vel folk gjort i pinsehelgen og på 17. mai uten alkohol, liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å skrive akkurat hva jeg mener, men det er en facebookgruppe der mødre baaaare skal støtte hverandre uansett! :gaah: "Trenger ikke følge alle anbefalinger vøtt, det er bare å snu ungen i bilen når de nettopp har fylt året, hvis det er det som passer best for deg". :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Debbie skrev:

Det er en japanske hunderase som jeg ser du har fått svar på. Men ditt svar var jo mye bedre. Hvordan ser den ut?

Sol, sol og strålende sol. Og jeg ønsker og trenger meg en ligge under sofan dag. 

Men kanskje dagen idag er dagen for å gjøre ting man ikke hadde tenkt å gjøre?

PS: er det noen som vet hvordan det er med folk og kø på Langedrag Ulvepark i tidsrommet 16-20 juli?

Ser for meg at det er mye folk, det orker jeg ikke.

Tippet det er godt med folk i det tidsrommet :) så det blir sikkert litt kø gåing, men sikkert ikke sånn som dyreparken i kristiandsand heller (nå gjetter jeg litt).

Og hvis man vil inn til ulvene eller gaupene så ville jeg sett om man fikk bestilt på forhånd. Blir vist fort fult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
53 minutter siden, Debbie skrev:

Det er en japanske hunderase som jeg ser du har fått svar på. Men ditt svar var jo mye bedre. Hvordan ser den ut?

Sol, sol og strålende sol. Og jeg ønsker og trenger meg en ligge under sofan dag. 

Men kanskje dagen idag er dagen for å gjøre ting man ikke hadde tenkt å gjøre?

PS: er det noen som vet hvordan det er med folk og kø på Langedrag Ulvepark i tidsrommet 16-20 juli?

Ser for meg at det er mye folk, det orker jeg ikke.

Ja ikke sant ;)
Hadde ikke hørt om dem såvidt jeg kunne huske, og i disse designerblandingstider hvor folk hele tiden skal finne på noe nytt så vet man jo aldri. 
Og det er jo klart at man må blande inn ku. Må jo ha litt størrelse :aww: 
Ulvepark? :drool: Den må sjekkes :D Har hatt som mål å reise til Polarparken, men alene med 2 unger, og meg som helt oppsatt på at jeg skal inn til ulvene så blir det kanskje ikke så lett å gjennomføre når de ikke får tilgang.. 

I dag lurer jeg på om det er "lov" å holde seg inne når det er så nydelig vær ute? Vil ikke ta sjansen på å bli skikkelig svidd, og hodebunnen begynner å bli mørkerosa... Men i dag er jo siste dagen det skal være så flott. Og de neste 3 dagene skal jeg jobbe fra tidlig ettermiddag til kveld. 
Nei, det må nytes i dag også tror jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig sommerfølelse! Idag fikk Tuva "tur" på 1,4 km, øker sakte men sikkert nå :D Før jeg tok med Vigdis på en 5 km tur. Nå sitter vi alle ute i sola og koser oss med en kanne med trakterkaffe :D Eller bikkjene spiser gress mens jeg drikker kaffe :P Venter på at C skal stå opp så vi kan spise frokost sammen, han skal jobbe til natta så må vel la han få sove til 10 ihvertfall :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vandret i myk sand igår er jeg støl fra toppen av hodet og ned til hælene... noen muskler der som ikke har blitt brukt på en stund tror jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, 2ne skrev:

Det er godt å se at ymse medier dekker de superviktige nyhetene om at Vinmonopolet holder stengt fra 4 dager før 17. mai. Hva skulle vel folk gjort i pinsehelgen og på 17. mai uten alkohol, liksom? 

Haha, tenkte jeg og. Hva skal folk gjøøøøre liksom :o Godt samtlige medier tar ansvar, så slipper vi opprør og ville tilstander på mandag når folk ikke får kjøpt alkohylene sine til 17 mai.

40 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg har lyst til å skrive akkurat hva jeg mener, men det er en facebookgruppe der mødre baaaare skal støtte hverandre uansett! :gaah: "Trenger ikke følge alle anbefalinger vøtt, det er bare å snu ungen i bilen når de nettopp har fylt året, hvis det er det som passer best for deg". :gaah:

Høres ikke ut som en Facebook-gruppe for meg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aslan skrev:

Haha, tenkte jeg og. Hva skal folk gjøøøøre liksom :o Godt samtlige medier tar ansvar, så slipper vi opprør og ville tilstander på mandag når folk ikke får kjøpt alkohylene sine til 17 mai.

Høres ikke ut som en Facebook-gruppe for meg :lol: 

Det er en tvillingmødre-gruppe, og er stort sett veldig god å ha. Men det må da være lov å fortelle folk at de er duster når det er nettopp det de er! :teehe:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aslan skrev:

Haha, tenkte jeg og. Hva skal folk gjøøøøre liksom :o Godt samtlige medier tar ansvar, så slipper vi opprør og ville tilstander på mandag når folk ikke får kjøpt alkohylene sine til 17 mai.

"I Norge er nasjonaldagen barnas dag".. Jada, så lenge mor og far får alkoholene sine så :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hater sånne dager som i dag. Hele dagen i bilen i går = fullstendig utslitt i dag. Karret meg opp av senga halv 7 og fikk gjort klar lillemor til barnehagen mens Bonden var i fjøset. La meg igjen og halvsov til halv ti, da måtte jeg opp og ringe inseminør (enklere for meg enn han som jobber i en bunkers uten dekning). Så nå sitter jeg her da, om sider rota meg ut på kjøkkenet etter kaffe og kjeks (jadda fy fy) og skal våkne nok til å lufte hunder og ordne kaniner og ringe på en million biler.  Nydelig vær ute i det minste da. *savne senga si* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
10 minutter siden, 2ne skrev:

"I Norge er nasjonaldagen barnas dag".. Jada, så lenge mor og far får alkoholene sine så :aww: 

Forstår ikke dette behovet for å ha alkohol til alt jeg. 
Vi har aldri pleid å ha vin, akevitt, eller noe slikt til julemat. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se hvorfor alkohol er så viktig på 17. mai. Eller hvorfor man må på polet og hamstre før påske når man har barn. 

Enkelte mener at maten smaker mye bedre med alkohol. Vel... Har man behov for alkohol for å nyte maten ved høytider og dager som 17. mai så bør de kanskje revurdere maten de spiser. :getlost:

Barn merker at det er noe med voksne etter bare ett glass. Vi merker det ikke selv, men barn er vare og merker alle endringer. Jada, de har godt av å lære seg at det går an å bare kose seg og at det ikke er noe farlig. Men MÅ man innlemme det i alt som heter feiring av dager som sies å være "barnas dager"?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Forstår ikke dette behovet for å ha alkohol til alt jeg. 
Vi har aldri pleid å ha vin, akevitt, eller noe slikt til julemat. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se hvorfor alkohol er så viktig på 17. mai. Eller hvorfor man må på polet og hamstre før påske når man har barn. 

Enkelte mener at maten smaker mye bedre med alkohol. Vel... Har man behov for alkohol for å nyte maten ved høytider og dager som 17. mai så bør de kanskje revurdere maten de spiser. :getlost:

Barn merker at det er noe med voksne etter bare ett glass. Vi merker det ikke selv, men barn er vare og merker alle endringer. Jada, de har godt av å lære seg at det går an å bare kose seg og at det ikke er noe farlig. Men MÅ man innlemme det i alt som heter feiring av dager som sies å være "barnas dager"?! 

Foreldrene mine har alltid drukket et glass vin til maten i julen feks og jeg har aldri hatt noen negativ opplevelse av det. Jeg tror det handler om inntaket og hvilken rolle man lar alkohol få i feiringen. Følte aldri at det var noe unaturlig eller noe som var ubehagelig på noen måte. Men samtidig så var det jo aldri nødvendig for dem heller, skulle vi på noe så lot de være, det var ikke noe som spilte en rolle for dem, bare en ekstra hygge ved gode middager. Jeg har venner som har veldig negative opplevelser av foreldrenes alkoholinntak, uten at foreldrene ville vært karakterisert som alkoholikere av den grunn, men jeg tenker at det handler om måtehold og igjen om rollen man lar det spille i livet. 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, 2ne skrev:

"I Norge er nasjonaldagen barnas dag".. Jada, så lenge mor og far får alkoholene sine så :aww: 

Ikke sant...

 

For all del, er glad i en god øl jeg og, og oppvokst med at mamma og pappa har kost seg med vin og øl og, uten at jeg har noe negativ opplevelse av det, men jeg blir litt matt av plassen alkohol får av endel fordet. Jeg leser jo litt på mammaforum etc, og det er så mange som er så stressa for hva de skal si som god nok unnskyldning på fester før de egentlig vil offentliggjøre graviditeten. Hva skjedde med "har ikke lyst til å drikke i dag" etc? Jeg var på en haug fester/lønningspils både før jeg ble gravid, etter at jeg ble gravid og lenge før vi begynte å prøve og, og det var da aldri noe verre enn har ikke lyst på i dag, brus er mer enn godt nok liksom, hvis noen i det hele tatt tok seg bryet med å spørre (som oftest i form av om de skulle kjøpe med noe), og min omgangskrets er ikke så unik, det nekter jeg å tro.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skal bilselgere være :aww: Ringte en nå, han skravla i vei, og kunne sjekke hva han hadde inne av biler som kunne passe oss og så skal han ringe opp igjen :ahappy: Ble litt  satt ut da jeg sa at "nei, jeg skal ikke kjøre den, jeg bare kjøper den - samboer kjører!" :lol:  

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Aslan said:

Ikke sant...

 

For all del, er glad i en god øl jeg og, og oppvokst med at mamma og pappa har kost seg med vin og øl og, uten at jeg har noe negativ opplevelse av det, men jeg blir litt matt av plassen alkohol får av endel fordet. Jeg leser jo litt på mammaforum etc, og det er så mange som er så stressa for hva de skal si som god nok unnskyldning på fester før de egentlig vil offentliggjøre graviditeten. Hva skjedde med "har ikke lyst til å drikke i dag" etc? Jeg var på en haug fester/lønningspils både før jeg ble gravid, etter at jeg ble gravid og lenge før vi begynte å prøve og, og det var da aldri noe verre enn har ikke lyst på i dag, brus er mer enn godt nok liksom, hvis noen i det hele tatt tok seg bryet med å spørre (som oftest i form av om de skulle kjøpe med noe), og min omgangskrets er ikke så unik, det nekter jeg å tro.

Det varierer veldig fra miljø til miljø. Jeg har vært lege for kunnskapsbedrifter med mye representasjon på agendaen, der ansatte har følt at de "måtte" drikke fordi kundene gjorde det. Og de kom til meg for å få råd om hvordan begrense alkoholforbruket for de så selv at dette ble et helseproblem.
 De følte at de kunne ikke si at de "ikke hadde lyst på", for det kunne fornærme kundene på noen måte.  
Tips i så måte er å be kelner om alkoholfri øl eller alkoholfri rødvin, hvis man føler at man "må" delta i "drikkinga". Og holde seg helt unna alkohol i privat setting for å ivareta helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Det varierer veldig fra miljø til miljø. Jeg har vært lege for kunnskapsbedrifter med mye representasjon på agendaen, der ansatte har følt at de "måtte" drikke fordi kundene gjorde det. Og de kom til meg for å få råd om hvordan begrense alkoholforbruket for de så selv at dette ble et helseproblem.
 De følte at de kunne ikke si at de "ikke hadde lyst på", for det kunne fornærme kundene på noen måte.  
Tips i så måte er å be kelner om alkoholfri øl eller alkoholfri rødvin, hvis man føler at man "må" delta i "drikkinga". Og holde seg helt unna alkohol i privat setting for å ivareta helsa.

Og det er akkurat sånt som bare er trist. Glad jeg ikke har sånne kolleger og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært krise hvis de ikke hadde solgt is på 17. mai. Alkohol var vel stas akkurat den dagen sånn en gang rundt 18-årsalderen, men det gikk fort over :P Is og aller helst et tivoli som selger sånne lange lakrisstenger. Det er 17. mai for meg. Hilsen Caroline, 5 år :lol: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Aslan said:

Og det er akkurat sånt som bare er trist. Glad jeg ikke har sånne kolleger og venner.

Ovenfor VENNER bør syn på alkohol ikke være noe problem ift selve vennskapet. For eksempel:  jeg er moderat, men jeg har venner som er total avholds,  og jeg har venner som drikker mer enn meg. Vi er alle klare i talen ift hva vi vil, når, hvor og hvor mye. Og om en kjøper cola og en kjøper rødvin en kveld ute er der ingen som reagerer.
Men i JOBB.sammenheng (altså ikke for MEG ;) - jeg har avholdsplikt ;) ) i en del bedrifter er der en del som sliter med opplevelsen av at der ikke er rom for  å si nei. Pga frykten for å fornærme KUNDER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

For meg hadde det vært krise hvis de ikke hadde solgt is på 17. mai. Alkohol var vel stas akkurat den dagen sånn en gang rundt 18-årsalderen, men det gikk fort over :P Is og aller helst et tivoli som selger sånne lange lakrisstenger. Det er 17. mai for meg. Hilsen Caroline, 5 år :lol: 

Ja is, der snakker vi viktige ting! :teehe: Jeg har snart et gedigent problem med tomt i friskislageret mitt i fryseren, og skal ikke på den butikken som selger 10-pakning med friskis før på fredag. Her snakker vi avhengighet altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...