Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Er det bare jeg i hele verden som opplever at datamaskina plutselig slår seg på igjen etter at den har slått seg av med den nye windowsen? Jeg er 100% sikker på at jeg trykker på "avslutt" og ikke "start på nytt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

For oss som har en tidsregning "før og etter pinse", så var jo det helt åpenbart :D

Min tidsregning går på hvilken ukedag, og årstid det er :P Men jeg antar at gubben har full kontroll på polets åpningstider, helt uten oppslag i media (som jeg forøvrig ikke har fått med meg) Så jeg regner med å få sjampis på 17 mai, helt uten å bli dritings :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Jo sikkert egentlig :P Men hadde ikke sett etter når 17 mai er. Man vet man lever i en liten boble når....... Fysioterapauten min var grei og oppdaterte meg på hva som er når, i dag da :)

Vel, nå for tiden får man kjøpt noe som heter "kalender", evt "almanakk". Begge deler pleier å opplyse om helligdager :aww::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Vel, nå for tiden får man kjøpt noe som heter "kalender", evt "almanakk". Begge deler pleier å opplyse om helligdager :aww::P 

Jeg antar at konseptet krever at man faktisk SER på det :icon_redface:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aslan skrev:

Og det er akkurat sånt som bare er trist. Glad jeg ikke har sånne kolleger og venner.

Jeg synes at det er trist jeg også, men først og fremst teit. Hvorfor er det viktig hva andre drikker? Jeg drikker ofte noe uten alkohol når vi har venninneparty, fordi jeg ikke gidder stresset med nattbuss, jeg tar med bilen. Jeg tror ikke de andre legger merke til hva jeg drikker en gang, jeg har i alle fall ikke oversikt over hvem som drikker hva når vi treffes. 

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Se for dere mange barn, hunder, høner og diverse her :happy1:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=75239038

Veldig koselig!

1 time siden, Ingvild skrev:

Jeg syns det er kjekt å bli minnet på at siste sjans til å få kjøpt en flaske prosecco til 17. mai er på fredag, jeg. Jeg skal feire med andre studenter fra morgen til langt på natt, skal ikke ha noe med barn å gjøre i det hele tatt, hvorfor er det da så ille at jeg gjerne vil få kjøpt alkohol til denne festdagen? Jeg syns prosecco til 17. mai-frokosten er stas, jeg syns det er godt med øl og jeg liker å bli litt brisen på 17. mai. Fordi det er sånn min feiring er nå i midten av tjueåra. Og når åpningstidene på polet er annerledes enn de pleier å være er det da kjekt å få en påminnelse om det. Skål da dere! (Sitter ikke og drikker nå altså, må bare påpeke det fordi man er tydeligvis alkoholiker om man har lyst på øl på Norges fineste festdag.)

Jammen det er jo greit.

Avisene liker nå en gang å hause opp ting som de tror folk synes er viktig. Noen aviser tror at folk er dumme. :aww:

Og når det gjelder alkohol så fikk jeg lyst til å si hva vi bruker å si her i Malvik: I Forbordsgrenda lager de så dårlig heimbrent at folket der begynner å grue seg til helga allerede på tirsdag.

:lol:

 

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg i hele verden som opplever at datamaskina plutselig slår seg på igjen etter at den har slått seg av med den nye windowsen? Jeg er 100% sikker på at jeg trykker på "avslutt" og ikke "start på nytt".

Nei, jeg har også opplevd dette noen ganger faktisk... jeg har til og med sett på at den avslutter, men neste dag, når jeg slår den på - så hadde den ikke avsluttet like vel :o 

23 minutter siden, Pringlen skrev:

Min tidsregning går på hvilken ukedag, og årstid det er :P Men jeg antar at gubben har full kontroll på polets åpningstider, helt uten oppslag i media (som jeg forøvrig ikke har fått med meg) Så jeg regner med å få sjampis på 17 mai, helt uten å bli dritings :)

:lol: 

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og når det gjelder alkohol så fikk jeg lyst til å si hva vi bruker å si her i Malvik: I Forbordsgrenda lager de så dårlig heimbrent at folket der begynner å grue seg til helga allerede på tirsdag.

:lol:

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Jeg har hørt at Mazda 6 er noen skikkelige rustbiler, så det fikk jeg ikke lov til å kjøpe emoji14.png men mannfolk har jo så mange meninger om bil, så vanskelig å vite hvem man skal tro på...

Hyyysj! :lol: Men ja, fikk beskjed om å spørre om rust, denne skal være grei. Blir eugodkjent for 2 nye år før vi henter den. :ahappy: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev: Jeg har hørt at Mazda 6 er noen skikkelige rustbiler, så det fikk jeg ikke lov til å kjøpe [emoji14] men mannfolk har jo så mange meninger om bil, så vanskelig å vite hvem man skal tro på...

Hyyysj! [emoji38] Men ja, fikk beskjed om å spørre om rust, denne skal være grei. Blir eugodkjent for 2 nye år før vi henter den. :ahappy: 

 

Det skal endel rust til før det går utover eu-godkjenningen, men ellers er jo det et bra tegn da :) ikke bare spør om rust, se og kjenn selv [emoji14] forhåpentligvis er den så bra som den høres ut som, og takboks er jo bra å gå med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg har 2 rabattkoder på Makeup mekka, begge to har 10% rabatt. Kommer ikke til å bruke dem, så hvis noen har lyst på et så er det bare å gi en lyd :) Ene går ut 14.mai og det andre går ut 24.mai. Første man til mølla :) Har lagt den ut i sminketråden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ringte jeg snekkeren min og spurte om han kunne lage ferdig veggene rundt rommet under verandaen (for å si det sånn), lage en liten grind ved trappa ned til hagen og male hele verandaen. "Jadda, det må vi få til, jeg kommer og tar noen mål i morgen tidlig jeg", sa han. Da jeg kom hjem i dag hadde han kjøpt inn materialer og lagt dem nedenfor verandaen. Noen håndverkere er liksom litt raskere og mer resultatorienterte enn andre. :ahappy: 

Jeg tipper hundene har bjeffa litt mens han gikk omkring og tok mål da, men. :icon_redface:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger vestlandsturen som @Th3a og jeg skal ta for oss i slutten av juni for å hente salukivalpen min!

Det er kanskje ikke så mye å planlegge, men når jeg skal ta for meg en 7timer kjøretur veien til og 10timer kjøretur veien hjem så må jeg legge inn litt "rutiner" inn i kjøringa..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg i hele verden som opplever at datamaskina plutselig slår seg på igjen etter at den har slått seg av med den nye windowsen? Jeg er 100% sikker på at jeg trykker på "avslutt" og ikke "start på nytt".

Ikke mer magisk enn at det er noen av disse appene som ikke avslutter seg selv innimellom. De er bare teite. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også av de som syntes at det var greit med en påminning om at siste åpningsdag er fredag denne uken. Ikke for å ha alkohol til 17 mai, for den dagen er jeg ikke vant til noe alkohol i det hele tatt, for da marsjerer jeg jo. (Ikke i år, men har likevel ikke noe vane med fest, jeg skal jo kjøre rundt omkring uansett) Men jeg får min søster på besøk i helgen og vi skal opp til min mor på fredag og overraske henne og være der i pinsen. Hadde planlagt handling på lørdag, men da måtte jeg jo plutselig handle for min søster så hun slipper å dra med i bagasjen på flyet. Jeg har en flaske vin, og min mor har sikkert noe. Så da blir det litt vin og skravling i helgen, etter at vi har vært på Ikea. Da tenker jeg det er vel fortjent :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
33 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 

 emoji14.png forhåpentligvis er den så bra som den høres ut som, og takboks er jo bra å gå med!

Det er fordi den har rusta fast *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det 17.mai i Danmark, blir digg å slippe å pynte seg [emoji14]

Siden jeg ikke gidder finne boksen akkurat nå og sjekke selv, hvor lang tid tar det før expot virker? Skal virke fra lørdag kveld [emoji14] for en gangs skyld har jeg husket på at flåttmiddel er greit for å slippe hysteriske anfall etter danmarkstur. Burde lært, etter 8 år med hund og x antall turer...

Tror jeg tar på i morgen etter han har vært hos dyrlegen og fått en dusj etterpå. Siden han skal ligge på gulvet der er det greit å vente med dusjing til etter det [emoji14]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

 

Hyyysj! emoji38.png Men ja, fikk beskjed om å spørre om rust, denne skal være grei. Blir eugodkjent for 2 nye år før vi henter den. :ahappy: 

 

 

 

 

Det skal endel rust til før det går utover eu-godkjenningen, men ellers er jo det et bra tegn da :) ikke bare spør om rust, se og kjenn selv emoji14.png forhåpentligvis er den så bra som den høres ut som, og takboks er jo bra å gå med!

De fleste biler ruster før eller siden... :) Noen merker er verre enn andre. Tror ikke Mazda er spesielt utsatt.... :) Men skal ikke si noe for sikkert jeg, min 19 år gamle bil er 80-90 % rustfri liksom :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Så for en liten stund siden at det skulle begynne noe ala hundepatruljen fra New Zealand. Noen som vet når og hvilken kanal?

Mandager på max, halv ti tror jeg.

Angrer på at fornuften seiret på butikken i dag, for nå har jeg skikkelig lyst på sjokolade :P Skummelt å plutselig ha europris og billig smågodt i gangavstand, tror jeg starter helga i morgen kveld :innocent:

Liker egentlig ikke 17.mai jeg, så jeg syns vi bare kan skippe til onsdag. Jeg liker det 17.mai står for, for all del, men det er en litt slitsom dag uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Mandager på max, halv ti tror jeg.

Angrer på at fornuften seiret på butikken i dag, for nå har jeg skikkelig lyst på sjokolade :P Skummelt å plutselig ha europris og billig smågodt i gangavstand, tror jeg starter helga i morgen kveld :innocent:

Liker egentlig ikke 17.mai jeg, så jeg syns vi bare kan skippe til onsdag. Jeg liker det 17.mai står for, for all del, men det er en litt slitsom dag uansett.

Takk! 

Enig der, så jeg holder meg fint hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år må jeg google hva pinse er for noe, og hver gang er det akkurat som om jeg leser det for første gang. Virker som hjernen min bare avviser det, akkurat som den gjør med offside i fotball. Vil ikke lære. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

For oss som har en tidsregning "før og etter pinse", så var jo det helt åpenbart :D

Jeg blir like satt ut hver gang hundefolk IKKE skal noe i pinsa! Jeg fikk for en tid siden en ringsekretærforespørsel "til spesialen vår i mai", og jeg tenkte automatisk, nei det kan jeg jo ikke, da har vi spesial. Men de har spesialen helga ETTER pinse! :D

Alt polpratet fikk meg til å innse at jeg ikke vet hvor polet i Hamar er. Jeg har bodd her i et halvt år. Men jeg tror jeg står over drikking på pinsetreffet, jeg er stort sett så sliten på søndagen etter alt kjøret på lørdagen at jeg ikke trenger alkohol for å hjelpe formen nedover. Siden vi har fullt kjør søndagen også, er det greit å være mest mulig i vater. 

Nå har jeg spist kveldsmat som utløste brannalarmen, og snart skal jeg gi meg og hundene litt oss-tid. Det har vært klubbarbeid i absolutt hele fordømte dag fra jeg sto opp og til nå. Jeg må bare svare på en epost, så skal jeg avspasere, og gå ut med F&G. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Hvert år må jeg google hva pinse er for noe, og hver gang er det akkurat som om jeg leser det for første gang. Virker som hjernen min bare avviser det, akkurat som den gjør med offside i fotball. Vil ikke lære. 

Samme her :lol: offsideregelen kan jeg da, men pinse evner ikke hjernen min å lære seg. Prøvd i mange år :lol: Godt man kan ha andre kvaliteter :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
    • Takk for svar. Da tenker jeg hvertfall riktig med å hjelpe den «voksne» hunden med å gå imellom den og valpen. Så jeg fortsetter uansett med det, og gir dem også pauser fra hverandre. 
    • Personlig så synes jeg ikke at det skal være den eldste sin jobb å sette valpen på plass, selv om det er veldig fint innimellom at en tydelig og rettferdig voksen hund kan gå inn og korrigere valper/ungjunder. Det er gjerne mer effektivt enn om vi som mennesker gjør det. Den eldste skal allikevel være trygg på at du setter grenser for valpen og skjermer den ved behov. Husk at en 2 år gammel hund er ikke nødvendigvis voksen i hode.  Så mitt eneste tips er å ta den voksne på alvor når den ber om hjelp! 
    • Hei Jeg har en hund på snart 2 år og en valp på 10 uker. Valpen er selvfølgelig veldig leken og er som valper flest. Valpen synes det er veldig gøy å leke med den eldre hunden ved å gå etter bein og hale, også normalt, men hunden min på snart 2 år sier aldri ifra når hun har fått nok. Ser på hele kroppsspråket hennes at hun synes det er slitsomt, men hun sier aldri noe, bare prøver å løpe unna. Da blir det jeg som må steppe inn å «redde» henne og få valpen unna. Når den 2 år gamle hunden var valp og var voldsom mot eldre hunder ble hun satt på plass på en fin måte og dette skapte fine læringsøyeblikk. Har dere noen tips?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...