Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

En perfekt dag. Vi har vært ute hele dagen, hagearbeid, småturer og verandakos. Når jeg sitter på verandaen med en god bok og et glass rødvin mens heggen dufter, fuglene synger og hundene sukker av velvære der de strekker seg ut på solvarmt verandagulv så er jeg lykkelig jeg. Trenger ikke noe som helst annet i hele verden! 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

En perfekt dag. Vi har vært ute hele dagen, hagearbeid, småturer og verandakos. Når jeg sitter på verandaen med en god bok og et glass rødvin mens heggen dufter, fuglene synger og hundene sukker av velvære der de strekker seg ut på solvarmt verandagulv så er jeg lykkelig jeg. Trenger ikke noe som helst annet i hele verden! 

Det er lykken i livet, det :ahappy:. Her har også hagearbeid stått på programmet, jeg fikk til og med klippet gresset både i hagen og på gårdsplassen, tatt alle kanter med kantklipperen, sjekket at Peder Padde hadde det bra i bedet sitt, berget Frida Frosk fra gressklipperdøden, sittet på terrassen omgitt av fine blomster og leste i boka mi (dog uten vin) - også kom jeg på at jeg  må jo fortelle at jeg faktisk kjøpte en høstsymre på Plantasjen - bare fordi jeg tenkte på Symra :ahappy:

Nå står granskuddsirupen på ovnen og koker. Er litt spent på smaken gitt... det lukter litt rart :lol: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er lykken i livet, det :ahappy:. Her har også hagearbeid stått på programmet, jeg fikk til og med klippet gresset både i hagen og på gårdsplassen, tatt alle kanter med kantklipperen, sjekket at Peder Padde hadde det bra i bedet sitt, berget Frida Frosk fra gressklipperdøden, sittet på terrassen omgitt av fine blomster og leste i boka mi (dog uten vin) - også kom jeg på at jeg  må jo fortelle at jeg faktisk kjøpte en høstsymre på Plantasjen - bare fordi jeg tenkte på Symra :ahappy:

Herlig! :ahappy: Høstsymre er kjempefine stauder. Sprer seg hvis de trives. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, enna skrev:

Det å være overkvalifisert er ingen spøk....  Begynner å bli mer enn bare litt lei av andres usikkerhet ovenfor "underordnede" med både høyere utdannelse, mer formell og real-kompetanse og lenger erfaring...

Å være i et ugreit arbeidsforhold må være ganske utmattende. Ingen muligheter for forandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Det er lykken i livet, det :ahappy:. Her har også hagearbeid stått på programmet, jeg fikk til og med klippet gresset både i hagen og på gårdsplassen, tatt alle kanter med kantklipperen, sjekket at Peder Padde hadde det bra i bedet sitt, berget Frida Frosk fra gressklipperdøden, sittet på terrassen omgitt av fine blomster og leste i boka mi (dog uten vin) - også kom jeg på at jeg  må jo fortelle at jeg faktisk kjøpte en høstsymre på Plantasjen - bare fordi jeg tenkte på Symra :ahappy:

Nå står granskuddsirupen på ovnen og koker. Er litt spent på smaken gitt... det lukter litt rart :lol: 

Smaken er bedre enn lukta :D men det har du kanskje funnet ut nå? 

 

Er sliten. Tar på å være på grillbesøk. Hunden har oppført seg eksemplarisk!  Og det har mamma sin å. Tenk at to gutter, en på 13 mnd og en på 6mnd, kan være så rolige og enkle under middagsbesøk med 10 personer! Flotte hunder! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent på kvelden og opp tidlig i konfirmasjon til lillebroh ♡

Fikk tlf fra dyrelegen på fredag.

Iben sine prøver var fine, alt innenfor normalen og ingen allergier. Men hun hadde ett virus, ikke smittsomt men det ligger i magen hennes og lager kolikktilstand samt luft i systemet. Får mer info om det når jeg får mailen fra Tyskland ?

Men, det betyr diett på lille Piben fremover. Så nå koker jeg ris, kylling og potet. Men hvilke grønnsaker kan jeg ha i?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt opp valpen! :lol: Han er litt utslått av varmen på dagtid, så vi tok sen tur i dag! Først traska vi igjennom sivilisasjonen med ei venninne og fulgte henne de 4 km hjem.. Så tok vi skogsveien hjem, 3.5 km i Bymarka "midt på natten" :heart:

Pluss tisseturene han har fått ila dagen på 1km-runden, så har vi vel havna på rundt mila i dag!

Så valpis ligger å blotter seg på gulvet å grynter, noget fornærmet etter å dusja bort diarérumpe :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, jeg veit ikke hva jeg skal gjøre!! Skal jeg melde på Trondheim?? Trym er i fin form og dommeren har likt han før som unghund, Tuva er det jo så som så med, men jeg synes hun blir bedre for hver dag som går! Men gidder jeg å gamble med at hun kanskje ikke kommer til å være helt i form? Hun traver litt urent fortsatt og har jo selvfølgelig litt mindre muskler på ene bakbeinet, men med riktig trening burde hun få tilbake endel av det tapte (hun bygger muskler fort) Jeg har så lyst til Trondheim, jeg digger den byen! NTK har utstilling der den samme helgen, og favorittdommeren min skal dit (dømmer uheldigvis ikke staffen :P Men kanskje BIS eller BIS BIM?) of dommeren som skal dømme Lillestrøm, så gjør vi det bra der så kan det hende han legger merke til oss? Men så var det det med penga da, jeg har råd til det, men surt å kaste bort hvis Tuva ikke er tipp topp...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Stine skrev:

Åååå, jeg veit ikke hva jeg skal gjøre!! Skal jeg melde på Trondheim?? Trym er i fin form og dommeren har likt han før som unghund, Tuva er det jo så som så med, men jeg synes hun blir bedre for hver dag som går! Men gidder jeg å gamble med at hun kanskje ikke kommer til å være helt i form? Hun traver litt urent fortsatt og har jo selvfølgelig litt mindre muskler på ene bakbeinet, men med riktig trening burde hun få tilbake endel av det tapte (hun bygger muskler fort) Jeg har så lyst til Trondheim, jeg digger den byen! NTK har utstilling der den samme helgen, og favorittdommeren min skal dit (dømmer uheldigvis ikke staffen :P Men kanskje BIS eller BIS BIM?) of dommeren som skal dømme Lillestrøm, så gjør vi det bra der så kan det hende han legger merke til oss? Men så var det det med penga da, jeg har råd til det, men surt å kaste bort hvis Tuva ikke er tipp topp...

Ja! Kom kom! Nå stiller vi sikkert hver vår dag da, men :lol: 

og det er ikke alle staffedommere som bryr seg om skjev muskulatur.. For jeg har sett hunder som nylig blitt operert for korsbånd gjøre det greit jeg i ringen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet ca hvor lang tid kake bruker på å tine? Folk satte igjen så mye kake etter babyshower på torsdag, så jeg har fryst den ned og tenker å servere kaka i dag når familien kommer og skal feire samboern. :) Jeg har gulrotkake, gulkake og lefse! Og masse friske bær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Er det noen som vet ca hvor lang tid kake bruker på å tine? Folk satte igjen så mye kake etter babyshower på torsdag, så jeg har fryst den ned og tenker å servere kaka i dag når familien kommer og skal feire samboern. :) Jeg har gulrotkake, gulkake og lefse! Og masse friske bær. 

Bare etpar timer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Krutsi skrev:

Ja! Kom kom! Nå stiller vi sikkert hver vår dag da, men :lol: 

og det er ikke alle staffedommere som bryr seg om skjev muskulatur.. For jeg har sett hunder som nylig blitt operert for korsbånd gjøre det greit jeg i ringen :P 

Haha, ja jeg veit det :P Jeg har bare litt problemer med å stille Tuva hvis hu ikke er tipp topp :lol: Men nå ble vi enige om at vi bestemmer oss etter dyrlegetimen imorra, mest sannsynlig kommer vi :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på om vaps har vondt i munnen. Fikk endelig i hun litt mat igår men vil bare ha boksmat. Ikke tørrfôr, ikke kjøtt, ikke snacks osv. Får telle og dytte tenner ikveld.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været er strålende, og Mona viser ingen tegn på ubehag etter gårsdagens lille fjelltur :) Nå ligger hun ute på trappen og soler seg, men snart blir vi hentet for dagens lille fjelltur. Det er så deilig når godværet kommer i helgene!

Har noen prøvd sykkelvogn til hund? Jeg vurderer det nå - tror det kan være en fin måte å frakte snuppa til turområder. Uten bil blir det nemlig ofte litt asfalttrasking før/etter hovedturen, og mye bussing (dyrt med hund!).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tricolor skrev:

Bare etpar timer.

Takk for svar! :D

Her starta dagen tidlig - våkna klokka 8 etter en veldig varm natt... Men med en liten morgenkaffe på balkongen i sola, mens man titter ned på søndagsmorgentrafikken og trosten som jager skjæra så ble livet ok :) Så har jeg vært flink gravid og tatt dagens trim med bikkjus på morgentur. Dvs. en vanlig rusletur før bekkenet stivner. I shorts, men med genser på toppen fordi det "bare" er 16 grader. Nå har jeg skikkelig sommerferiefølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snoffe skrev:

Smaken er bedre enn lukta :D men det har du kanskje funnet ut nå? 

Jaaaa, den smakte godt på en litt rar måte :lol: Men selvsagt glemte jeg den akkurat bittelitt lenge på plata, så den ble kanskje i seigeste laget, men skitt au :D. Den SER fin ut i det minste :lol:

I dag skal jeg fjerne det døde epletreet, også skal en av rabarbraplantene mine omplasseres og få plassen til epletreet i stedet for å stå i skyggen av rhododendronen. Den vokser liksom ikke like bra som den andre rabarbraplanten min. Også så jeg med glede at rosebusken jeg planta i går har greid å ta til seg vann i løpet av natta. Jeg trodde jeg hadde ødelagt den da jeg ikke greide å ta ut rotklumpen fra plastikkpotta den stod i  - plutselig stod jeg bare med planten og hovedrøttene liksom :o. I tillegg må jeg rydde masse kratt og gress på baksida av huset - også tror jeg at noen vinduer må få seg en liten vask utvendig. Hundene får få en sykkeltur, tror jeg. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ligge lenge om morran altså. Det er så deilig å ligge og slumre, slappe av med en bisk på armen :ahappy: Men det er også deilig å komme seg opp i rett tid, og får gjort masse. Nå er ikke klokka elleve engang, og jeg har lest gjennom, redigert bittelitt, og sendt eksamensoppgaven jeg skal levere i morra til meg selv, så jeg kan skrive ut på jobb. Dette i tillegg til tre runder i hagen med småttingene, luftetur med de store, og litt annet fjask. Hvorfor kan man ikke få til begge deler? :icon_confused: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Siri skrev:

Jaaaa, den smakte godt på en litt rar måte :lol: Men selvsagt glemte jeg den akkurat bittelitt lenge på plata, så den ble kanskje i seigeste laget, men skitt au :D. Den SER fin ut i det minste :lol:

I dag skal jeg fjerne det døde epletreet, også skal en av rabarbraplantene mine omplasseres og få plassen til epletreet i stedet for å stå i skyggen av rhododendronen. Den vokser liksom ikke like bra som den andre rabarbraplanten min. Også så jeg med glede at rosebusken jeg planta i går har greid å ta til seg vann i løpet av natta. Jeg trodde jeg hadde ødelagt den da jeg ikke greide å ta ut rotklumpen fra plastikkpotta den stod i  - plutselig stod jeg bare med planten og hovedrøttene liksom :o. I tillegg må jeg rydde masse kratt og gress på baksida av huset - også tror jeg at noen vinduer må få seg en liten vask utvendig. Hundene får få en sykkeltur, tror jeg. 

Jeg viste ikke hvor lenge jeg skulle kokse sirupen, så min er tykkere enn graut :lol:      

Heldigvis smaker den godt, den å :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg synes jeg har hatt verdens herligste morgen! Ingen 2 års trass så langt.. Barnet sitter innunder ei pappeske (med vinduer og dør) og tegner, rottisen sover ved beina mine og whippeten sitter og titter inn i "huset" til barnet.. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke lukket bakdøren på bilen... låsen beveger seg ikke, den dingsen som skal gripe rundt den andre dingsen liksom. Så når jeg prøver å lukke smeller luka bare tilbake. Eller den sneller jo ikke, jeg er såklart ikke hardhendt. Måtte kjøre hjem med et flexibånd spendt rundt luka i går fordi det skjedde da jeg var i byen. Prøver å google problemet men bruker vel feil ord, for får ikke opp noe relevant :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Herregud, jeg synes jeg har hatt verdens herligste morgen! Ingen 2 års trass så langt.. Barnet sitter innunder ei pappeske (med vinduer og dør) og tegner, rottisen sover ved beina mine og whippeten sitter og titter inn i "huset" til barnet.. 

Herlig :ahappy:

Her bestikkes barnet med netflix - vi skal snart ut og fikse gjerde hos hestene, mor skal bare først :aww:  :lol:  Var nemlig ute og fiksa gjerdet kl 2 i natt. Shettis**** har nemlig funnet ut at noen plasser kan hun løfte opp nettinggjerdet og krype under. Og siden hun var forfangen i fjor så er det veldig lite aktuelt med frittgående shettis på grønt. :aww:  Så nå blir det strømtråd på innsiden nederst. Må bare finne en lur løsning så jeg kan ha med meg lillemor mens jeg driver med det - ergo stenge hestene unna barnet, jeg snur ikke ryggen til gæern unge løs inne hos hestene :aww: 

 

Nå regner det kattunger, tror vi venter litt til jeg :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...