Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg merker jeg blir litt irritert når jeg får tlf om at en pasient blir 30 min forsinket pga veiarbeid. Den samme pasienten var 40 min forsinket sist time pga det samme. Veiarbeidet på den strekninga har vært slik i noen måneder nå og det er kjent at veien stenger 30 min her og der, så det burde være fullt mulig å planlegge :sleep: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

11 timer siden, 2ne skrev:

Feig er ikke et spesielt positivt karaktertrekk :aww: AH'ene er ikke avlet for å ordne opp i trusler og passe på ting, Tommy gjorde heller aldri det, og ble det bråk så la han seg ned og venta til det gikk over. Jeg syns vel egentlig at det var noe av det mest positive med ham, han er fortsatt den enkleste hunden jeg har hatt, både i forhold til folk, andre dyr og miljø og alt, egentlig :) Rosa blomster og varme fang høres behagelig ut :ahappy: 

Jeg synes også at den konfliktskye personligheten er noe av det mest positive med Toddy, men det er ingen tvil om at han kunne vært litt tøffere på enkelte områder.  

Han klarer seg utrolig godt i hverdagen , han har tross alt stått i en hundegård i skogen sitt første leveår, men det er enkelte ting han er litt for usikker på enda . 

Som feks bevegelig underlag ( som de må takle i vår hverdag, vi jobbet mye med å få han til å slappe av på flytebrygger ), høye smell , teltsoving etc. Nico tar alt sånn på strak arm .. Men hun er herdet fra hun var valp. 

Til gjengjeld er han stoisk rolig i bymiljø etc. Trafikk, skateboard, rulleski , 17 mai fløyter etc er nada problem,  det samme med hylende barn o.l. Han kikket litt ekstra første gang det kom en fyr med en sånn rar stor sykkel man står og tråkker på, men det gjorde jeg også :lol:

 

Rare greier, skulle tro han taklet friluftslivet best.  

 

@Krutsi god bedring :hug:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, eller hvertfall morgen la oss ikke ta helt av her:)

Jeg har et spørsmål om Wordpress, ser at mange her inne har det.

Jeg har nå et problem med at jeg har lastet ned så mange bilder fra pc til wordpress bloggen min at den er full. Skal jeg ha større kapasitet vil det koste. Mitt spørsmål er:

Kan jeg slette bildene uten av de forsvinner fra blogginnleggene? Prøvde igår på siste innlegg, og bildene på bloggen er der fremdeles selv om jeg har slettet de fra opplastningsplassen? Tør ikke slette alle. 

Hvis det ikke går får jeg få meg en ny blogg tror jeg.

 

Jeg vil tro bildene forsvinner når du sletter dem ja, har du sjekket om bildene på innlegget er der nå, etter å ha lastet inn siden på nytt? Laster du opp bildene i full størrelse eller forminsker du i forkant? Hvis ikke så lønner det seg å gjøre det, så tar de ikke like stor plass. Vet ikke hvor bred bloggen din er (ganske bred?), vil tro rundt 900-1000 pixler i bredden er passende for bilder du laster opp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre våte hunder her og, "bare" duskregn, men duverden så våte de blir av bare det. Tok seg opp på slutten da. Ser Enjåa - bekken vår, er mer for elv å regne, og har laget seg sine sevanlige alternative bekkeløp. 

 

Jeg burde en hel haug. En kaffekopp og så se hvilke av burdene som roper høyest :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Åååh :( Dette trengte du virkelig ikke, ikke nå. Håper lillegull er bedre og du kommer deg til lege og får sjekket ut ting skikkelig :hug:  

Takk! Det ble en familieutflukt til legekontoret i dag, og gubben er hjemme fra jobb for å hjelpe til med å holde fortet litt oppe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Takk! Det ble en familieutflukt til legekontoret i dag, og gubben er hjemme fra jobb for å hjelpe til med å holde fortet litt oppe.. 

Bra! Håper dere kommer dere igjen fort, både du og lille, og at gubben holder seg frisk! :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Bra! Håper dere kommer dere igjen fort, både du og lille, og at gubben holder seg frisk! :hug: 

 

I fare for å gjenta meg selv, så er dette gubben sin skyld.. Han som begynte å bli syk forrige helg :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlege overstått for S og hun fikk mye skryt, noe hun selvsagt likte hehe. Vaskedamen er enda ikke ferdig så vi skal hente J i bhg, også kjøre en tur til Elverum og handle gardiner og diverse vi trenger der. Får meg ikke til å være hjemme når vaskedamen er der [emoji14] Kjøpe maling til skapdørene hennes, også lyslenker :) Blir koselig da tenker jeg ?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi flytta :) Det var en skapdør på det forrige stedet som hadde blitt litt skjev etter oss. Da huseieren fikk se det, var det helt KRISE! Han var ikke sikker på om han fikk leid ut igjen engang med en så skjev skapdør! *himle med øynene* Han tok den ned for å prøve å fikse den, men greide ikke. Så da mente han vi måtte ha Garderobemannen til å komme å fikse... 

Så kom mannen til mamma, pekte på døra "er det den?" Plukka ned og flikkeflikk, hang den opp igjen, helt i vater! Det tok ikke tre minutter engang. Skulle ønske huseieren var der da :aww:

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Nå har vi flytta :) Det var en skapdør på det forrige stedet som hadde blitt litt skjev etter oss. Da huseieren fikk se det, var det helt KRISE! Han var ikke sikker på om han fikk leid ut igjen engang med en så skjev skapdør! *himle med øynene* Han tok den ned for å prøve å fikse den, men greide ikke. Så da mente han vi måtte ha Garderobemannen til å komme å fikse... 

Så kom mannen til mamma, pekte på døra "er det den?" Plukka ned og flikkeflikk, hang den opp igjen, helt i vater! Det tok ikke tre minutter engang. Skulle ønske huseieren var der da :aww:

Gratulerer med flytting!  Og huseier hørtes noget hysterisk ut :lol: godt mannen fiksa!  

Må si jeg er imponert om det er eneste skaden etter dere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan det går an å rote så ekstremt mye som det vi gjør! :gaah: Skippertak igjen, som vanlig. Lover meg selv hver gang at jeg skal bli flinkere, men det skjer jo aldri :lol: Bursdagsfeiring for lillegutt på torsdag, så vil ha det strøkent her til da. Ønsk meg lykke til :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tror jeg skal ta meg en tur til sentrum i dag og se om jeg finner en bursdagsgave til samboern.... Han blir 28 på fredag. Kanskje jeg skal gå på Outland og se om jeg finner en bra scifibok til ham, og kanskje brettspill til oss begge. Er det noe annet morsomt jeg kunne funnet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, BareLinn skrev:

Åå :-D

Jeg skal være på Carl Berner fra kl 14.30 til ca kl 19 alene imorgen.. Så om du vil, er jeg gjerne med på tur :-D 

Ja, så været var dårlig, menmen.. det går bra ? Jeg finnes ikke kjent der inne, så vandrer nok rundt som en hodeløs kjerring uansett ?

Kan ikke du sende meg en pm med nummeret ditt, så kan jeg sende deg en melding om jeg finner ut at jeg drar nedover? :P Det ER møkkavær, altså! :lol: Har du med valp?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Martine skrev:

Skjønner ikke hvordan det går an å rote så ekstremt mye som det vi gjør! :gaah: Skippertak igjen, som vanlig. Lover meg selv hver gang at jeg skal bli flinkere, men det skjer jo aldri :lol: Bursdagsfeiring for lillegutt på torsdag, så vil ha det strøkent her til da. Ønsk meg lykke til :aww: 

Gååår så fint så. Ok, vet ikke hvordan det ser ut hos dere, men vet hvor ufattelig fort det går fra ok til bomba her om jeg ikke er på tå hev HELE tiden...  

Lykke til! 

 

Noen burder unnagjort, ørten gjenstår. Men man må ha lunsjpause. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Og jeg som håpa det var noe nytt og gøyalt om "rumba"-roboten eller meltdowns foran klesskapet. :lol:

:lol: Jeg har ikke mota meg inn i klesskapet etter 16. mai, ikke med intensjon om å finne klær å ha påseg :aww:  underbukseskuffen teller ikke. Her går "standardklæra" i pen rundgang fra kropp, til bad, til vaskemaskin, til tørketrommel/snor, til kropp. Vi unngår klesskapet :aww::lol: 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er jeg eitrende forbanna på PostNord som rett og slett nekter å levere pakker til meg. Jeg bor for kronglete til, de må rygge så langt og huffameg. Kanskje ikke bruke lastebil til leveringer uti distriktene. Kanskje ikke love levering på steder de ikke kommer frem. Kanskje ikke si at "pakken leveres i morgen" (i forrige uke) og så legge den på lager og ikke si noe mer. :mad: :vegg: Om jeg ikke kunne møte bilen et sted? Jeg har ikke lappen eller bil og å gå avgårde med en pakke på 40 kilo er ikke helt aktuelt, nei. Har kranglet med dem om dette før, dessverre er eneste leveringsalternativ for zooplus nettopp levering på døra via PostNord. Nå venter jeg på at en saksbehandler skal ringe meg opp igjen. Jeg holder ikke pusten, for jeg har ringt dem fire ganger i dag (kjekt med en ring tilbake-tjeneste der oppringer bare legger på) og fått snakke med to kundebehandlere som prøvde å fortelle meg at jeg måtte bare avtale utkjøring, så gikk det så fint så. 

*fråde*

 

Sånn på plussiden så er vitaminer en veldig kjekk ting å ha innabords, nå er det mer unntaksvis at jeg sliter med å holde meg våken (det blir sikkert helt bra etterhvert). :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Argyr skrev:

Jeg har ikke lappen eller bil og å gå avgårde med en pakke på 40 kilo er ikke helt aktuelt, nei. 

Har du ikke to store hunder? Få tak i en sånn vogn vøtt, også trekker hundene maten sin hjem :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Raksha skrev:

Gååår så fint så. Ok, vet ikke hvordan det ser ut hos dere, men vet hvor ufattelig fort det går fra ok til bomba her om jeg ikke er på tå hev HELE tiden...  

Lykke til! 

 

Noen burder unnagjort, ørten gjenstår. Men man må ha lunsjpause. :aww: 

 

Ser virkelig ikke ut her :lol: Nå er det rent og pent under sofaen i hvert fall :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Har du ikke to store hunder? Få tak i en sånn vogn vøtt, også trekker hundene maten sin hjem :D

Jeg får heelt sikkert tak i en sånn en til en femtilapp i løpet av ettermiddagen, tror du ikke?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...