Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
2 timer siden, Tonje skrev:

Jeg fikk mail fra Gjøvik i dag, jobben jeg har søkt på blir kanskje kuttet pga innsparinger på sykehuset, så det er derfor jeg ikke har hørt noe. Jeg skulle få vite mer når de visste mer selv. Søren altså!

Så kjedelig! Håper det ordner seg.

53 minutter siden, Perfect Image skrev:

Vet ikke hvor mye jeg vil utlevere her, men man skulle tro at når han gikk fra meg hadde man tatt det mer voksent når man har kommet seg videre, istedenfor å ta det utover barna sine blant annet. For å si det sånn, er ikke noe "tid" til samvær med dem før i juni.... De kom hjem fra sist sett han 2 april...

Det der er det lov å bli skuffa og sur over ja :hmm: 

_____

Vært på stand-up med Dara O'Briain og ledd på meg magevondt, herregud så gøy :D Klarte dagens mål med å ikke føde og :teehe: 

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

Posted Images

Skrevet
33 minutter siden, Caroline skrev:

Ja, jeg hadde blitt glad om det var meg, for jeg tror seriøst ikke jeg kunne levd uten ost.

Norvegia er naturlig laktosefri, sådan også jarlsberg (dog reagerer jeg på proteinet i jarlsberg :(

http://www.tine.no/osteriet/tips-og-rad/ost-for-laktoseintolerante?gclid=Cj0KEQjw6Ya5BRDdyOewyo_Z_64BEiQA-fVKe9kDUixOa6OPWsyj0mtQwq3UKuNLgQ8W5Ee7I8leWokaAmQQ8P8HAQ

Jeg synes det er lettere å holde meg unna melk enn gluten gitt.

.. har jeg prøvd å bestille fly men systemet klarte ikke det akkurat nå sa damen på telefonen, måtte prøve imorgen... etter 20 minutter i telefonen :P

Skrevet
4 minutter siden, Anette skrev:

Norvegia er naturlig laktosefri, sådan også jarlsberg (dog reagerer jeg på proteinet i jarlsberg :(

http://www.tine.no/osteriet/tips-og-rad/ost-for-laktoseintolerante?gclid=Cj0KEQjw6Ya5BRDdyOewyo_Z_64BEiQA-fVKe9kDUixOa6OPWsyj0mtQwq3UKuNLgQ8W5Ee7I8leWokaAmQQ8P8HAQ

Jeg synes det er lettere å holde meg unna melk enn gluten gitt.

.. har jeg prøvd å bestille fly men systemet klarte ikke det akkurat nå sa damen på telefonen, måtte prøve imorgen... etter 20 minutter i telefonen :P

Gluten hadde vært lettere, jeg lever jo på nesten melfri diett som det er, fordi jeg tåler hvete og gjær veldig dårlig. Ost og cottage cheese, og til dels yoghurt hadde vært krise. Det er jo nesten halve matinntaket mitt :P Ja, eller frukt, bær, grønnsaker og kjøtt kommer jo i tillegg. 

Skrevet
Å sveipe riktig vei på tinder er tydeligvis en IQ-test. En IQ-test som overraskende mange feiler.

Tinder kommer vel bare med skikkelig tricky lurespørsmål da[emoji38]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Guest *Kat84*
Skrevet

Stakkars hunder! Ikke rart de ligger dønn i ro i dag og bare koser :lol:

Ikke alt de har vært med på her da. Og mobilen har ligget i lomma i hele dag for at jeg ville se akkurat hvor mye det ble. 

Går og legger meg med god samvittighet nå :P 

Screenshot_20160428-231418.png

Skrevet
6 minutter siden, Anette skrev:

Det gjør jeg også!! Kan spise Norvegia men blir dårlig av Jarlsberg, og har alltid lurt på hvorfor.

Skrevet
Akkurat nå, Polfarer skrev:

Tinder kommer vel bare med skikkelig tricky lurespørsmål daemoji38.png

"Du sveipet til høyre, og vi må ha en bekreftelse på at du er helt sikker på at du sveipet riktig vei. Vennligst svar på følgende spørsmål: Hvor tykke må styltene være for å holde oppe en gjennomsnittlig elefant av den afrikanske typen?"

• Like 11
Skrevet
1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Stakkars hunder! Ikke rart de ligger dønn i ro i dag og bare koser :lol:

Ikke alt de har vært med på her da. Og mobilen har ligget i lomma i hele dag for at jeg ville se akkurat hvor mye det ble. 

Går og legger meg med god samvittighet nå :P 

Noen ganger tenker jeg nesten det må være praktisk med hunder som blir slitne av å løpe en mil eller to, men bare nesten :P

Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Noen ganger tenker jeg nesten det må være praktisk med hunder som blir slitne av å løpe en mil eller to, men bare nesten :P

Ja det er ganske greit. Men grøss og gru om de ikke har en velfungerende avknapp eller ikke har fått rotrening på en rolig dag da! :P 

Skrevet
22 minutter siden, Aslan skrev:

Vært på stand-up med Dara O'Briain og ledd på meg magevondt, herregud så gøy :D Klarte dagens mål med å ikke føde og :teehe: 

MISUNT! Hadde så lyst å de Dara O'Briain! Og gratulerer med dagens mål:thumbs:

Skrevet
Akkurat nå, Polfarer skrev: Tinder kommer vel bare med skikkelig tricky lurespørsmål da[emoji38]

"Du sveipet til høyre, og vi må ha en bekreftelse på at du er helt sikker på at du sveipet riktig vei. Vennligst svar på følgende spørsmål: Hvor tykke må styltene være for å holde oppe en gjennomsnittlig elefant av den afrikanske typen?"

Er det rart de blir forvirret og mister selvtilliten?

Skrevet
Akkurat nå, Snoffe skrev:

MISUNT! Hadde så lyst å de Dara O'Briain! Og gratulerer med dagens mål:thumbs:

Ååh får du muligheten seinere så dra!!! Jeg har ledd så tårene har trilla liksom, helt sykt morsomt :D 

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg blir fort større hvis jeg tilfredsstiller sånt. Er nødt til å ta en skjerpings på matinntak med jevne mellomrom. Nå har jeg ikke spist noe søtt siden påske. Heldige du som ikke har det sånn. :)

Jeg merker at forbrenninga ikke er like god som før jeg fikk ungene faktisk. Har vel kanskje mer med alder å gjøre enn anskaffelse av unger, riktignok. Så må nok begynne å passe på jeg og. 

2 timer siden, Perfect Image skrev:

Samme her, og veldig lei meg :(

:hug: 

2 timer siden, Tinkie skrev:

næmmen dere da :(@Perfect Image @Wednesday :hug: Hva skjer?

1 time siden, Perfect Image skrev:

Vet ikke hvor mye jeg vil utlevere her, men man skulle tro at når han gikk fra meg hadde man tatt det mer voksent når man har kommet seg videre, istedenfor å ta det utover barna sine blant annet. For å si det sånn, er ikke noe "tid" til samvær med dem før i juni.... De kom hjem fra sist sett han 2 april...

Høres ut som noe lignende her. Ikke helt, men handler om samværet hvertfall. 

Skrevet
2 minutter siden, Polfarer skrev:

Er det rart de blir forvirret og mister selvtilliten?

Nei, men det hadde gjort livet mitt lettere. For jeg vet nemlig at elefanter ikke står på stylter, men bruker latterlig mye tid på å finne på noe å skrive til noen som sletter meg etter 20 sekunder post-match. Tenk hva jeg kunne gjort på den tiden. Kunne lært meg å ro kano for eksempel! Men neida. Her bruker man heller tid på fjas.

• Like 3
Skrevet
2 timer siden, Caroline skrev:

Godt det ikke er lenge igjen!
13096267_10156827688085641_7993579500481

oida! :blink: :lol:

.......lurer jeg på hvor jeg skal gå tur i morgen formiddag. Kanskje jeg rekker en liten treningsøkt også. Hmm. Turtips noen? :)

Skrevet
2 minutter siden, Polfarer skrev: Er det rart de blir forvirret og mister selvtilliten?

Nei, men det hadde gjort livet mitt lettere. For jeg vet nemlig at elefanter ikke står på stylter, men bruker latterlig mye tid på å finne på noe å skrive til noen som sletter meg etter 20 sekunder post-match. Tenk hva jeg kunne gjort på den tiden. Kunne lært meg å ro kano for eksempel! Men neida. Her bruker man heller tid på fjas.

Produser en standard massemelding og send til alle de utvalgte en gang i døgnet/uka/måneden?

• Like 1
Skrevet

I mitt søken av tidsfordriv, har jeg havnet på en serie som heter "fjellmonstre".. Sånn ordentlig amerikanske jegere som jakter på bevis på myter som bigfoot.. 

Og jeg kjenner at hjernen min blir ødelagt litt etter litt, for jeg nekter litt å tro på alle disse merkelige vesener.. Men jeg klarer ikke å forklare hva som skjer på serien hvis ikke alt er tilgjort :P 

Skrevet
11 minutter siden, Polfarer skrev:

Produser en standard massemelding og send til alle de utvalgte en gang i døgnet/uka/måneden?

Effektivt, likegyldig og raskt unnagjort. I approve!

• Like 1
Skrevet
17 minutter siden, Krutsi skrev:

I mitt søken av tidsfordriv, har jeg havnet på en serie som heter "fjellmonstre".. Sånn ordentlig amerikanske jegere som jakter på bevis på myter som bigfoot.. 

Og jeg kjenner at hjernen min blir ødelagt litt etter litt, for jeg nekter litt å tro på alle disse merkelige vesener.. Men jeg klarer ikke å forklare hva som skjer på serien hvis ikke alt er tilgjort :P 

Åååå, det så jeg på her en kveld. De skulle fange "hogzilla", en skikkelig gross villsvinsak. Etter mye om og men, så endte de opp med å fange en helt alminnelig tamgris (!!)

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Åååå, det så jeg på her en kveld. De skulle fange "hogzilla", en skikkelig gross villsvinsak. Etter mye om og men, så endte de opp med å fange en helt alminnelig tamgris (!!)

Haha den har jeg ikke sett, men de fanget villhunder istedenfor djevelhund tidligere.. Men det var likevel noe uforklarlig mtp sporene de fant.. Det var ikke villhundspor :P 

nå så jeg gressmannen fra Ohio, og der fikk de bilde av greia.. Den kan ikke jeg forklare :P 

Skrevet

Nå har hundene fått hver sin dose Exspot som lå igjen i korga fra tidligere i håp om at det minsker litt andel flått de drar med seg inn, forbruksdato i sommer så like så greit å bruke det opp selv om det ikke virker ordentlig. Så kan vi ta det litt med ro med å få tak i pillene, svømmesesongen er ikke startet helt enda :) 

Keo har for første gang siden han var 4mnd tisset stående i dag... Slikt bekymrer hønemor, så kjente lett over kroppen hans uten å finne noe tydelig tull. Se om vi prøver oss litt på massasje og stretching etter aktivitet i morgen om han ikke føler seg dårlig før den tid. Forhåpentligvis var det bare en trøtt guling :huh:

Skrevet
Akkurat nå, maysofie skrev:

Nå har hundene fått hver sin dose Exspot som lå igjen i korga fra tidligere i håp om at det minsker litt andel flått de drar med seg inn, forbruksdato i sommer så like så greit å bruke det opp selv om det ikke virker ordentlig. Så kan vi ta det litt med ro med å få tak i pillene, svømmesesongen er ikke startet helt enda :) 

Keo har for første gang siden han var 4mnd tisset stående i dag... Slikt bekymrer hønemor, så kjente lett over kroppen hans uten å finne noe tydelig tull. Se om vi prøver oss litt på massasje og stretching etter aktivitet i morgen om han ikke føler seg dårlig før den tid. Forhåpentligvis var det bare en trøtt guling :huh:

Ymse tisser sånn når han er trøtt eller om han må veeeeldig tisse, det er ikke unormalt :)

Skrevet
6 minutter siden, Krutsi skrev:

Haha den har jeg ikke sett, men de fanget villhunder istedenfor djevelhund tidligere.. Men det var likevel noe uforklarlig mtp sporene de fant.. Det var ikke villhundspor :P 

nå så jeg gressmannen fra Ohio, og der fikk de bilde av greia.. Den kan ikke jeg forklare :P 

Jeg fant vel fort ut at de nissene der gidder jeg ikke se på :P Hogzilla var jo bare tøys på alle måter. De fanget den liksom først i en container som sto og ristet, til dyret "brøt" seg ut. Filmet gubbene som veltet rundt, men dyret som kom ut var usynlig.... Bare tv-tøys :D

Skrevet
9 minutter siden, Kaja skrev:

Ymse tisser sånn når han er trøtt eller om han må veeeeldig tisse, det er ikke unormalt :)

3 år gammel og har ikke sett han tisse stående siden første gang han letta på beinet, uansett hvor sliten og trøtt han har vært. Håper bare det var et trøtt innfall, hei hønemor :lol: 

Edit: Dette minner meg om den gangen etter 9t på sauejordet og Keo endelig fikk ta seg en ordentlig lur, men vi måtte lufte før vi dro videre. Keo sovna stående med full stråle og tippa på siden, 'gulingen' fikk en helt annen mening :lol: 

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...