Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Da bør du i hvertfall holde deg langt unna sør-europeiske molosserraser :P

Jepp, det var planen :P 
Kommer ikke til å bytte rase igjen så det blir ikke noe problem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Vær så god! :P 

Neida, tviler på at det er snakk om samme rase ;) Og ja, jeg er så sær at jeg aldri kommer til å vurdere noe annet enn Beauceron i fremtiden ;)

Nei, ikke samme rase, og jeg kommer aldri til å vurdere Beauceron i fremtiden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
13 minutter siden, Siri skrev:

Det er ikke nødvendigvis sånn at alle oppdrettere i opphavslandet vet bedre hva de driver med enn oppdrettere i andre land altså.... På min rase er ikke Frankrike det landet jeg kikker til først når jeg skal ha min neste valp... faktisk er både Sverige og Tsjekkia langt bedre enn Frankrike :)

Oi, da er det noe som har gått veldig galt et sted! Nærmere bestemt i Frankrike... 
På Beauceron er det stort sett i Frankrike man får de virkelig gode individene. Er så lite utbredt andre steder til at det blir noe særlig utvalg av avlshunder ellers. 
Men Briard er vel en del mer utbredt. Og ja, jeg vet om gode Briardoppdrettere her altså, men de er jo langhåra, så totalt uaktuelt for min del ;)

Akkurat nå, 2ne skrev:

Nei, ikke samme rase, og jeg kommer aldri til å vurdere Beauceron i fremtiden ;) 

Nei, de passer ikke for alle. Langt i fra :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke dette bare endt som en byråkratisk sak? 

Vi har jo ikke lov å kasterere hunder i Norge uten medisinsk grunnlag, og dermed kan jo alle hunder delta sånn egentlig.. 

image.thumb.png.18967a04c9c7e39d500844b3

 

jeg vet jo at man får kastert hunder i Norge uten medisinsk grunnlag, men de folka er vel heller ikke særlig intr å stille i noen aktivitet, som regel.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Har ikke dette bare endt som en byråkratisk sak? 

Vi har jo ikke lov å kasterere hunder i Norge uten medisinsk grunnlag, og dermed kan jo alle hunder delta sånn egentlig.. 

jeg vet jo at man får kastert hunder i Norge uten medisinsk grunnlag, men de folka er vel heller ikke særlig intr å stille i noen aktivitet, som regel.. 

Gjelder det der for utstillinger også mon tro? Eller er det kun andre aktiviteter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *Kat84* skrev:

Gjelder det der for utstillinger også mon tro? Eller er det kun andre aktiviteter? 

På utstilling kan man vel stille hvis hunden tidligere har blitt stilt og fått bekreftet at ballene var nede før kastering.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Oi, da er det noe som har gått veldig galt et sted! Nærmere bestemt i Frankrike... 
På Beauceron er det stort sett i Frankrike man får de virkelig gode individene. Er så lite utbredt andre steder til at det blir noe særlig utvalg av avlshunder ellers. 
Men Briard er vel en del mer utbredt. Og ja, jeg vet om gode Briardoppdrettere her altså, men de er jo langhåra, så totalt uaktuelt for min del ;)

Nei, de passer ikke for alle. Langt i fra :P 

Altså, nå skal ikke jeg snakke for @Siri eller påberope meg noen ekspertstatus på Briard, men Frankrike trenger ikke å ha gjort noe galt for at andre land skal ha blitt "bedre" enn opphavslandet (for henne)? Det kan være at de ikke tester for enkelt grums, eller at det er mye matadoravl eller høy innavlsgrad, eller nesten hva som helst annet. 

Utover det at Beauceron er sjelden utenfor Frankrike (noe jeg ikke egentlig vet noe om, så jeg tar ditt ord for det) så er det ingenting som tilsier at opphavsland gjør ting mer rett enn andre i forhold til avl? For mange raser, spesielt sjeldne, betyr det jo faktisk at det er lidenskapelige folk som har tatt dem UT av opphavslandene, og de bryr seg kanskje MER om rasens velvære enn "tradisjonsoppdrettere" i opphavslandet. 

 

Personlig ville jeg aldri, noensinne sagt at jeg KUN skulle ha hund fra opphavslandet, fordi det er en skikkelig merkelig ting å være bastant på? Jeg vil ha hund etter helsesjekkede foreldre (så langt det lar seg gjøre), helst fra ikke overbrukte linjer/uten matadorpappa, og med lav innavlsgrad.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart hvor fort ting kan snu i livet :):wub: 

Uansett, utrolig trøtt. Ungene spiser kveldsmat nå, så er det dusj og tannpuss før de er i seng. Da skal prøve å få støvsuget gulvet oppe og satt på en maskin med vask, før jeg forer hundene og kapitulerer i seng og heller står opp litt tidligere imorgen.

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Det er litt rart hvor fort ting kan snu i livet :):wub: 

Uansett, utrolig trøtt. Ungene spiser kveldsmat nå, så er det dusj og tannpuss før de er i seng. Da skal prøve å få støvsuget gulvet oppe og satt på en maskin med vask, før jeg forer hundene og kapitulerer i seng og heller står opp litt tidligere imorgen.

 

Så godt å høre! Sov godt, håper alt er like supert når du våkner igjen! :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått unna en del skittentøy. Det var visst veldig mye som hadde falt ned bak kurvene, blitt liggende, havnet under masse ting, og ja... Støvallergien min prøver nå å fortelle meg at det kanskje var noe jeg burde overlatt til Musikeren, gitt... :lol: 

Vi har fått unna det første flytteLASSET! Fire tunge pappesker, litt småting og el-pianoet mitt. Nå er det ekte. :heart: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, *Kat84* skrev:

Det var slik jeg fant eksen, så det gjør ikke jeg igjen. Ikke anbefaler jeg det heller :lol: 

Jeg drømte forresten at den bilen jeg gav tilbake til ham plutselig trillet ned en bakke på glatta å ble totalt ødelagt. Det er lån på den, og denden er 10 år. Jeg lo når jeg våknet. Er det ondskapsfullt....? ;) 

Det er ikke bare idioter på disse datingsidene da :D 

Hilsen hun som fant en kjempefin og snill mann på nettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
30 minutter siden, Eplefe skrev:

Altså, nå skal ikke jeg snakke for @Siri eller påberope meg noen ekspertstatus på Briard, men Frankrike trenger ikke å ha gjort noe galt for at andre land skal ha blitt "bedre" enn opphavslandet (for henne)? Det kan være at de ikke tester for enkelt grums, eller at det er mye matadoravl eller høy innavlsgrad, eller nesten hva som helst annet. 

Utover det at Beauceron er sjelden utenfor Frankrike (noe jeg ikke egentlig vet noe om, så jeg tar ditt ord for det) så er det ingenting som tilsier at opphavsland gjør ting mer rett enn andre i forhold til avl? For mange raser, spesielt sjeldne, betyr det jo faktisk at det er lidenskapelige folk som har tatt dem UT av opphavslandene, og de bryr seg kanskje MER om rasens velvære enn "tradisjonsoppdrettere" i opphavslandet. 

 

Personlig ville jeg aldri, noensinne sagt at jeg KUN skulle ha hund fra opphavslandet, fordi det er en skikkelig merkelig ting å være bastant på? Jeg vil ha hund etter helsesjekkede foreldre (så langt det lar seg gjøre), helst fra ikke overbrukte linjer/uten matadorpappa, og med lav innavlsgrad.

Matadoravl, innavl, og manglende testing for grums er vel et tegn på at noe har gått galt et sted. 

11 minutter siden, Line skrev:

"Ingen" med ambisjoner kjøper dvergschnauzer fra Tyskland i alle fall :lol: 

 

 

7 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Kan ikke akkurat si at tjekkia er landet folk drar til for å kjøpe dalmatiner heller :P De fucker bare opp standarden.

Nei det tror jeg på. At det er mange raser som ikke blir ivaretatt ordentlig mht avl i hjemlandet. Men det er ikke et problem på Beauceron i Frankrike basert på de oppdrettere jeg kjenner til. Og det er derfor jeg skriver at JEG ikke kommer til å kjøpe i Norden ;) 

Her i Norden er det noen gode linjer,  men veldig sjelden kull som er av interesse. Så derfor kommer jeg ikke til å kjøpe her med mindre det blir en stor utvikling til jeg skal ha neste ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Perfect Image skrev:

Det er litt rart hvor fort ting kan snu i livet :):wub: 

 

Nå er jeg bare bittelitt nysgjerrig! :icon_redface:

 

Kom inn kl 19, så jeg slipper å stresse... Skal avgårde 19.10 :aww:  Sa jeg til Bonden. Siden har ingen sett han. :lol: Østerdøler... Heldigvis skal jeg sitte på med en annen østerdøl, så er håp der og :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

Matadoravl, innavl, og manglende testing for grums er vel et tegn på at noe har gått galt et sted. 

 

Nei det tror jeg på. At det er mange raser som ikke blir ivaretatt ordentlig mht avl i hjemlandet. Men det er ikke et problem på Beauceron i Frankrike basert på de oppdrettere jeg kjenner til. Og det er derfor jeg skriver at JEG ikke kommer til å kjøpe i Norden ;) 

Her i Norden er det noen gode linjer,  men veldig sjelden kull som er av interesse. Så derfor kommer jeg ikke til å kjøpe her med mindre det blir en stor utvikling til jeg skal ha neste ;) 

Jeg tviler ikke på at du MENTE at personlig synes du at med din rase - som du aldri skal vekk fra - er det verdt å importere fra opphavsmannen, men det du skrev var - etter en kommentar om at du ikke ville ha fra nordiske oppdrettere, uten å spesifisere rase: "Bedre å hente fra opphavslandethvor folk virkelig vet hva de driver med :P ", og da blir det plutselig litt mer vidfavnende.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Eplefe skrev:

Jeg tviler ikke på at du MENTE at personlig synes du at med din rase - som du aldri skal vekk fra - er det verdt å importere fra opphavsmannen, men det du skrev var - etter en kommentar om at du ikke ville ha fra nordiske oppdrettere, uten å spesifisere rase: "Bedre å hente fra opphavslandethvor folk virkelig vet hva de driver med :P ", og da blir det plutselig litt mer vidfavnende.

Ser den :P Spesielt siden jeg nevnte diverse sykdommer jeg aldri ville hatt med å gjøre igjen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Dessuten er jeg ikke så glad i å vaske gulvene til at jeg orker de blødningene. Er jo ikke alle som er like renslige :P Gutta er litt mindre utspekulerte også synes jeg :P 

Akkurat denne biten synes jeg høres skikkelig nasty ut. Tispene får ikke "rydde opp" selv, de får på bleie! Snopp er æsj, noen av de tisser på seg selv jo - hele året!:x

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, puddellover skrev:

Akkurat denne biten synes jeg høres skikkelig nasty ut. Tispene får ikke "rydde opp" selv, de får på bleie! Snopp er æsj, noen av de tisser på seg selv jo - hele året!:x

Ja, det er æsj. Men det sies at tisper "rydder" etter seg selv. 
Tispa jeg hadde spiste opp bleier, bind, truser, og alt mulig uansett hvordan jeg festet det. 

Sjef tisset på fremlabbene sine når han var mindre. Men nå når han er blitt flinkere til å løfte labben så skjer det ikke. 
Men jeg følger alltid med. Og får spylt av ham og vasket lett med ørlitegrann shampo om det skjer. Men det har det ikke nå på nesten 2 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
29 minutter siden, Mardina skrev:

Det er ikke bare idioter på disse datingsidene da :D 

Hilsen hun som fant en kjempefin og snill mann på nettet ;)

Du forsvant litt i mengden du. 
Men veldig bra at det finnes solskinnshistorier også. Jeg trodde jeg hadde funnet Mr. Right, men han var mer som... Left. 
Eller noe sånn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Oi, da er det noe som har gått veldig galt et sted! Nærmere bestemt i Frankrike... 

Neida, det er ikke noe galt med de franske briardene, det er bare det at de er bedre i en del andre land :). Det er heldigvis sjelden å finne cowboyoppdrettere på rasen, og de fleste lager ok hunder, men jeg er ikke ute ette bare ok hunder, jeg vil ha top notch liksom :). Og det finner jeg ikke i Frankrike (skjønt... jeg skal ikke være bastant... både en hannhund og en tispevalp etter min egen hannhund i et fransk kull nå kunne godt fått flytte hit om jeg skulle hatt en hund til nå - der er tispa internasjonal champion og champion i mange land, samtidig som hun konkurrerer i FCI kl 3 i gjeting). 

1 time siden, Eplefe skrev:

Altså, nå skal ikke jeg snakke for @Siri eller påberope meg noen ekspertstatus på Briard, men Frankrike trenger ikke å ha gjort noe galt for at andre land skal ha blitt "bedre" enn opphavslandet (for henne)? Det kan være at de ikke tester for enkelt grums, eller at det er mye matadoravl eller høy innavlsgrad, eller nesten hva som helst annet. 

Helt riktig :). Som sagt over - det er ikke så mye grums eller innavl eller sånt (joda, det er noen matadorer, men det er jo en grunn til at de blir nettopp det - det er jo gode hunder på alle måter :)), men jeg finner som regel bedre hunder i andre land :)

Yasmine og jeg har vært på sparktur!!! Endelig har brøytemannen ikke gjort jobben sin, så nå ligger det et finfint snølag på veiene her, og det dekker all grus som har ligget på vegene. Det var kjempefint sparkføre, og Yasmine var riktig i storslag til henne å være *ler*. Hun er jo så søt når hun tar skikkelig av og jumper avgårde i pur glede - det er jo ikke sånn at hun TREKKER, men det ser ut som om hun gjør det *fnis*. Også er hun så glad og lykkelig - og da er hun tilgitt at det ikke er noen trekkraft å spore :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...