Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Siri skrev:

 

:lol: 

Amatør! Må alltid ha at glass med pulverkaffe stående i krisetilfeller vøtt :aww:

Herregud :frantics:. Har hjemmekontor og pines av å sitte inne og se på det fantastiske været med masse sol og snø... kjenner skikkelige abstinenser! Det burde være en lov som sa at man skulle ha fri når det er pent vær :aww:. Får vel satse på lunch i solveggen i det minste. Og snøen har sånn fin konsistens etter natta, så den lager ikke digre snøklumper i pelsen til hundene heller :D

 

59 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hvordan er det mulig? :blink:

Har alltid ekstra pose med Evergood og et glass med Nescafe. Min dag starter ikke før jeg har fått 2 kopper kaffe, så å gå tom hadde faktisk vært krise :P 

I dag får jeg endelig bilen :D De har pusset ned både skjermer og panser, og begynner å montere alt på plass og ta en siste finpuss nå :D

Magen min liker ikke vanlig kaffe før kl 14 (sikkert noe med hvor mye mat jeg har spist) så drikker kun juksekekaffe om morgenen,  nescafe mocca ellerno sånt. Og ja, skikkelig amatør å gå tom! 

 

Nydelig vær her og, så jeg glante alle andre plasser enn på veien og tryna :aww: glatt! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

1 time siden, Siri skrev:

Og snøen har sånn fin konsistens etter natta, så den lager ikke digre snøklumper i pelsen til hundene heller :D

Skal du ha et par pudler? For her er snøen sånn passe bløt (sikkert perfekt for de som liker snøballkrig og sånt), så jeg har akkurat spylt 2 stk pudler fri for snøballer - igjen.

Og i mens jeg gjorde det, så lurte jeg på hvor tjukk jeg egentlig er i huet, for grunnen til at jeg bruker en halvtime med snøtining hver gang vi kommer inn, er fordi jeg ikke gidder de fem minuttene det tar å kle på de før vi går ut.. Det er jo pes, å måtte kle på de liksom.. For det er jo ikke pes å måtte spyle og tørke de? Åpenbar logikk det der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk reinstallert pcn min igår og nå er den dum og usamarbeidsvillig... den vil ikke åpne exceldokumentene jeg har på onedrive og den vil ikke koble seg til hjemmenettet mitt... sukk... pcer er en fin ting hvis de funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, maysofie skrev:

Det er alltid noe rusk med de fine hannhundene, blæh. Snoket hunder og stamtavler altfor lenge (oi, er klokken 01 alt!?). Krysser fingrene for valp i 2019, på tide å finne seg hunder man liker og kan følge! :shifty: 

Planlegger du "utenomvalp" eller Lyn-bebiser? :D skal du evt beholde, slik at du har tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Skal du ha et par pudler? For her er snøen sånn passe bløt (sikkert perfekt for de som liker snøballkrig og sånt), så jeg har akkurat spylt 2 stk pudler fri for snøballer - igjen.

Hahahaha, nei takk - tror jeg har nok med de to jeg har... den snøen endret fort konsistens, den, da sola fikk tatt litt, så nå blir de forvandlet til avskyelige snøklumper bare de har tatt et jump ut i snøen :aww:

1 time siden, 2ne skrev:

Og i mens jeg gjorde det, så lurte jeg på hvor tjukk jeg egentlig er i huet, for grunnen til at jeg bruker en halvtime med snøtining hver gang vi kommer inn, er fordi jeg ikke gidder de fem minuttene det tar å kle på de før vi går ut.. Det er jo pes, å måtte kle på de liksom.. For det er jo ikke pes å måtte spyle og tørke de? Åpenbar logikk det der.. 

Vi er antakelig like tjukke i hu'e tror jeg, for jeg gidder heller ikke å bruke de ekstra minuttene på å ta på regndressene før vi går ut - og må da bruke tid på å dusje dem etterpå i stedet. Kjempeglupt selvsagt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Monikawt skrev:

Planlegger du "utenomvalp" eller Lyn-bebiser? :D skal du evt beholde, slik at du har tre?

2019 blir eventuelt utenom-valp :) I 2019 er Lyn 6 år, om hun skulle hatt valper burde hun ha hatt et kull før den tid pga alder. Vi får se, vi får se! Hun har en liten svakhet i gjetinga å ta høyde for, samt er hun ikke den tøffeste tøtta ellers selv om hun vokser for hver dag (uten å ha noen direkte redsler), så hun må jeg bare lære, kjenne og eventuelt la seg utvikle litt før vi bestemmer noen ting som helst :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno pubertetshund er mildt sagt slitsom i dag. Når vi er inne vil han ut, når vi er ute vil han inn. Han har fått lang og fin tur, deler av den sammen med en annen hund, han har fått hjernetrim med godbitsøk ute og bustermatte inne. Han har fått kos og tyggebein. Han er egentlig på overtid for en lur men vil ikke slå seg til ro, kan legge seg til men hopper opp for ingenting. Nå har han akkurat lagt seg til igjen så nå sitter jeg musestille for å ikke dra ham igang igjen, trenger så inderlig at han sover en liten halvtime nå.

Så jeg har bestemt at i dag får gubben bare ta over når han er ferdig på jobb. Drit i å ta hensyn til gubben som er sliten og trenger ro etter jobb, i dag skal jeg på trening. Så får gubbefaen og valpefaen slite med hverandre. Har et håp om at han da kanskje ser hvor mye fokus Uno faktisk tar, men tviler: kjenner jeg ham rett kommer jeg hjem til et hus der Uno har revet ned og tygd i stykker noe fordi gubben har sittet med nesa i dataskjermen hele tida. Og jeg kjenner ham ganske godt.

Grmph. Kanskje kaffekopp nr 3 kan hjelpe. Men da må jeg dra i gang Tassimoen, og da våkner sikkert Uno...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupin ønsker seg nytt halsbånd (og trenger), og jeg så et "perfekt" halsbånd som ble linket til på sonen for noen dager siden, mulig linkingen var eldre. Men finner jeg det igjen? Nope! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først 2 timers skitur med Vigdis, så 40 min tur med Trym og Tuva hvor de fikk monge litt løse, det er så artig å se på hvor mye de koser seg uten terroristen som henger i hud og hår :P Fasikken så fint vær så jeg vil ikke inn :lol: Dusje av meg litt svette før jeg setter meg ut i sola med en kaffekopp væl :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem til to supertørste hunder som hadde tømt vannskåla, satte frem nytt vann og de drakk og drakk og drakk og drakk... Og så fant jeg årsaken :getlost: På spisebordet så lå det i morres en uåpnet pose godbiter. Den er nå tom :aww: Og jentene ser sprekkeferdige ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Siri skrev:

Hahahaha, nei takk - tror jeg har nok med de to jeg har... den snøen endret fort konsistens, den, da sola fikk tatt litt, så nå blir de forvandlet til avskyelige snøklumper bare de har tatt et jump ut i snøen :aww:

Okay, nå ble jeg glad jeg har 2 forholdsvis små hunder, så takk, på en måte :P 

47 minutter siden, Siri skrev:

Vi er antakelig like tjukke i hu'e tror jeg, for jeg gidder heller ikke å bruke de ekstra minuttene på å ta på regndressene før vi går ut - og må da bruke tid på å dusje dem etterpå i stedet. Kjempeglupt selvsagt :aww:

Og takk igjen, det er jo en trøst at jeg ikke er den eneste som er tjukk i huet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Pixie skrev:

Uno pubertetshund er mildt sagt slitsom i dag. Når vi er inne vil han ut, når vi er ute vil han inn. Han har fått lang og fin tur, deler av den sammen med en annen hund, han har fått hjernetrim med godbitsøk ute og bustermatte inne. Han har fått kos og tyggebein. Han er egentlig på overtid for en lur men vil ikke slå seg til ro, kan legge seg til men hopper opp for ingenting. Nå har han akkurat lagt seg til igjen så nå sitter jeg musestille for å ikke dra ham igang igjen, trenger så inderlig at han sover en liten halvtime nå.

Så jeg har bestemt at i dag får gubben bare ta over når han er ferdig på jobb. Drit i å ta hensyn til gubben som er sliten og trenger ro etter jobb, i dag skal jeg på trening. Så får gubbefaen og valpefaen slite med hverandre. Har et håp om at han da kanskje ser hvor mye fokus Uno faktisk tar, men tviler: kjenner jeg ham rett kommer jeg hjem til et hus der Uno har revet ned og tygd i stykker noe fordi gubben har sittet med nesa i dataskjermen hele tida. Og jeg kjenner ham ganske godt.

Grmph. Kanskje kaffekopp nr 3 kan hjelpe. Men da må jeg dra i gang Tassimoen, og da våkner sikkert Uno...

Jeg blir helt stressa av å høre på deg. Kan du ikke bare ta det litt rolig, roe nepa litt og ikke stresse så himla mye med den bikkja? Han blir ikke roligere av at du stresser deg opp. Sett deg ned og slapp av, la bikkja mase om han vil, ikke gi ham noen oppmerksomhet på det. Jeg tror du er en av årsakene til at han stresser, evt overdriver du veldig hvor himla vanskelig det er å ha en valp. Han er fortsatt valp, han trenger å lære og roe seg ned, så kanskje du kan forsøke å lære ham at han skal legge seg i ro. Også må du vel bare innse at du ikke får hjelp av gubben til å ta seg av bikkja, så da får du gjøre det selv. Det er mange av oss som er alene med opptil flere hunder - vi tørner ikke gale av den grunn. Det går helt fint - noen er til og med i full jobb i tillegg liksom. Sorry, men jeg synes du er litt urettferdig både mot bikkja og gubben din. 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Okay, nå ble jeg glad jeg har 2 forholdsvis små hunder, så takk, på en måte :P 

:P 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Og takk igjen, det er jo en trøst at jeg ikke er den eneste som er tjukk i huet :lol: 

Felles skjebne osv :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Line skrev:

Kom hjem til to supertørste hunder som hadde tømt vannskåla, satte frem nytt vann og de drakk og drakk og drakk og drakk... Og så fant jeg årsaken :getlost: På spisebordet så lå det i morres en uåpnet pose godbiter. Den er nå tom :aww: Og jentene ser sprekkeferdige ut...

O skrækk! Det gikk vel bra da, bortsett fra tørsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen time på tur i strålende sol :D Nå er det vår dere! Åååå så herlig :D 

 

42 minutter siden, Raksha skrev:

Lupin ønsker seg nytt halsbånd (og trenger), og jeg så et "perfekt" halsbånd som ble linket til på sonen for noen dager siden, mulig linkingen var eldre. Men finner jeg det igjen? Nope! 

 

Hva slags halsbånd var det da?

34 minutter siden, Line skrev:

Kom hjem til to supertørste hunder som hadde tømt vannskåla, satte frem nytt vann og de drakk og drakk og drakk og drakk... Og så fant jeg årsaken :getlost: På spisebordet så lå det i morres en uåpnet pose godbiter. Den er nå tom :aww: Og jentene ser sprekkeferdige ut...

I feel you :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det er da ikke verre stelt enn at de måtte tigge litt av lunsjen min...

:lol: 

Til forskjell fra sønnen da han var tre år og vi var på hyttetur. Jeg satte fram en skål sjokolade, men han hadde ikke lyst på. Da løp jeg til soverommet og fant ut at han hadde spist en stor pose sjokolade som lå i ryggsekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Paranomia skrev:

http://www.postnord.no/minside/SOPS/05228753563622

Postnord i et nøtteskall... Bestilte pakka 28. feb. så begynner å bli på tide å få den, men den er sendt fra Larvik til Oslo??? Skjønner ingenting jeg :lol: 

Man må bare elske PostNord!!! De brukte 14 dager på å få levert en pakke til meg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krutsi skrev:

Har du boligkjøpforsikring? I så fall kan du kreve hjelp der evt.. 

Nei dessverre, hverken jeg eller min søster hadde forsikring som var husrelatert når vi arvet leiligheten. Tror ikke mammsen hadde kjøps forsikring heller når hun kjøpte. (Hun rakk ikke å flytte inn i leiligheten, så spørs om hennes eventuelle forsikring hadde hjulpet uansett?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det heeelt ideelle å ha høyt blodtrykk når man prater med PostNord :sleep: Kundeservicen er grei den altså, men jeg fikk dette som svar: 

Jeg kan dessverre ikke lokalisere forsendelsen per nå. Beklager dette. Har dere mulighet til å sende meg en beskrivelse av forsendelsens innhold og utseende? Er emballasjen merket med logo o.l.? Dette vil hjelpe oss til å foreta et nytt og mer detaljert søk.

Jeg kan da ikke vite hvordan emballasjen er merket, jeg er mottaker - ikke sender! Har sendt de beskrivelse av hva den inneholder nå da, er det virkelig mulig. Er en stor pappeske på ca 20 kg, går da ikke an å bare rote bort sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...