Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

55 minutter siden, Stine skrev:

Jeg la igjen resten på hytta, ellers hadde jeg gått på et skikkelig havari idag. Eier ikke selvkontroll :lol:

Jeg burde gravd det ned et sted jeg glemte.... jeg sliter også litt med den selvkontrollen akkurat nå :lol:

Yasmine ble visst sliten etter turen i dag, hun, for nå har hun ligget lenge og sovet dyyyypt i sofaen ved siden av meg. Når hun småsnorker - DA er hun trøtt, da. 

Også lurer jeg litt på når jeg må potte om/tynne i spirene som kommer opp fra der jeg har sådd? De er jo lange og strantne allerede, og det er jo alt for tidlig til å plante dem ut... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Ser på walking dead.  Litt for skummel for meg :(

Men er godt argument for å fortsette å lære poden fisking og villmarksliv.  I tilfelle zombieutbrudd liksom :P

 

Jepp :thumbs: Hvilken sesong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ozzy skrev:

Prøvde denne til middag idag.  Blir vist pizza før kino idag :lol:   

SaritaS-Tikka-Wrap-Kit.thumb.jpg.e2a342c

Ikke god? Jeg har lyst til å prøve den nemlig. 

 

 

Da har besøket reist, det får vel sies å ha vært vellykket, selv jeg som vanlig sitter igjen med en bismak. Jeg har ren og ryddig 1.etasje, det er digg det! Jeg burde løpe opp og skifte på senga vår, så jeg kan legge meg og sove i rent sengetøy for det frister innmari. Men langt opp akkurat nå. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ikke god? Jeg har lyst til å prøve den nemlig. 

 

 

Da har besøket reist, det får vel sies å ha vært vellykket, selv jeg som vanlig sitter igjen med en bismak. Jeg har ren og ryddig 1.etasje, det er digg det! Jeg burde løpe opp og skifte på senga vår, så jeg kan legge meg og sove i rent sengetøy for det frister innmari. Men langt opp akkurat nå. :aww: 

 

Jeg synes den var veldig god!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BareLinn skrev:

Det står; The problem is I dont know what breed it is.

 

Fy fader så frekt! :o 

 

Aron kjeder seg. Prøvde å herje opp Taipa til å leke, men hun kom løpende opp i sofaen til meg å la seg :lol: 

og denne påskeferien alle snakker om... Jeg har jobba hver dag hele påska jeg. Ferien min starta 14.00 i dag, og slutter 07.00 på onsdag :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mud skrev:

Første.  Skummel :(

Enig. Den er nesten fortsatt verst. Sesong 6 begynner å nærme seg i skummelhet igjen da :fear: Hilsen zombiemarerittene mine.

Hadde helt forferdelige livaktige mareritt i starten av graviditeten, våknet av hyperventilering flere netter fordi det var zombier i hagen min og jeg oppdaget at verandadøra var åpen. Jeg og Thorvald gjemte oss bak sofaen :fear: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Monikawt skrev:

Fy fader så frekt! :o 

 

Aron kjeder seg. Prøvde å herje opp Taipa til å leke, men hun kom løpende opp i sofaen til meg å la seg :lol: 

og denne påskeferien alle snakker om... Jeg har jobba hver dag hele påska jeg. Ferien min starta 14.00 i dag, og slutter 07.00 på onsdag :teehe: 

Og jeg har hatt fri i 16 dager nå. Først en uke sykmelding, så fri hele påskeuka. Det er turnusen sin, det. Men nå går jeg inn i en turbouke med jobb til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BareLinn for en superteit dommer! Aner ikke hvilken rase det er, det er kritikken sin det...

 

Sukkeravrusing ja... starter i morgen her. Merker jeg gruer meg litt :lol:

Skulle jogge i dag, men hver gang jeg fikk rævva tilstrekkelig opp av sofaen så begynte det og blåse og regne skikkelig igjen. Tar det som et hint :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt mer enn 5 snopebiter hele påsken. Så jeg trenger heldigvis ingen sukkeravrusing?

 

Bakte etpar kaker, så litt har jeg hatt. Og i dag ble det vafler med vispet kremfløte og syltetøy. Men nå er det slutt. Vil ha av etpar kilo til så kirurgen skal slippe å grave seg gjennom flere lag fett på søk etter galleblære og stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tricolor skrev:

Og jeg har hatt fri i 16 dager nå. Først en uke sykmelding, så fri hele påskeuka. Det er turnusen sin, det. Men nå går jeg inn i en turbouke med jobb til helgen.

Kjedelig med sykemelding, og godt med ferie :) håper ikke du var syk hele ferien! 

Jeg jobber også turnus, og kan godte meg med langfri hver tredje uke, ferdig onsdager klokka 14, og fri ut uka :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Symra er så rar. Av og til klatrer hun opp på en kjøkkenstol i håp om å rekke bort til grytene på komfyren, (det gjør hun ikke, da må hun opp på kjøkkenbenken først). Problemet hennes er at når man sitter på en kjøkkenstol så er det veldig skummelt å hoppe ned. Helt umulig faktisk. Da blir hun sittende å lage en spesiell lyd, en hjelp-jeg-kommer-meg-ikke-ned-fra-stolen-lyd. Hun har alltid vært sånn og jeg aner ikke hvorfor. Hun hopper glatt ned fra andre ting som er tilsvarende høyt og høyere. 

Jeg tipper at det er fordi at stolen er lett, og når hun har prøvd å hoppe ned tidligere, så har den sklidd bort fra under bakbeina hennes. Det synes jeg er ekkelt nok selv, jeg som er menneske og skjønner hva som skjer. :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Ikke god? Jeg har lyst til å prøve den nemlig. 

 

 

Da har besøket reist, det får vel sies å ha vært vellykket, selv jeg som vanlig sitter igjen med en bismak. Jeg har ren og ryddig 1.etasje, det er digg det! Jeg burde løpe opp og skifte på senga vår, så jeg kan legge meg og sove i rent sengetøy for det frister innmari. Men langt opp akkurat nå. :aww: 

 

Ikke god, samboeren likte heller ikke selv om han liker det meste. 

1 time siden, mushi skrev:

Men du liker jo ikke indisk??? Hvorfor kjøpte du den? 

Jeg liker ikke ordentlig indisk. Liker tandori f.eks! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg tipper at det er fordi at stolen er lett, og når hun har prøvd å hoppe ned tidligere, så har den sklidd bort fra under bakbeina hennes. Det synes jeg er ekkelt nok selv, jeg som er menneske og skjønner hva som skjer. :lol: 

Ai, det har jeg aldri koblet. Du har sikkert rett, gåten er løst!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg burde gravd det ned et sted jeg glemte.... jeg sliter også litt med den selvkontrollen akkurat nå :lol:

Yasmine ble visst sliten etter turen i dag, hun, for nå har hun ligget lenge og sovet dyyyypt i sofaen ved siden av meg. Når hun småsnorker - DA er hun trøtt, da. 

Også lurer jeg litt på når jeg må potte om/tynne i spirene som kommer opp fra der jeg har sådd? De er jo lange og strantne allerede, og det er jo alt for tidlig til å plante dem ut... 

Mye lys og lite varme, vinduskarm på et rom som ikke er oppvarmet for eksempel. Og de trives jo best med litt jord rundt tærne.

Hundene er ferdig groomet og klare til innlevering for tannstell. Spent på hvordan tennene til Pippin gjør det i den kontrollen. Samfunnsfagoppgaver er ferdigrettet, vurderingsark fylles ut på jobb i morgen. Sakspapirer til neste kommunestyremøte er skumlest, finlesing neste helg. Da sier jeg meg fornøyd med dagens dont (et gammelmodig ord, men jeg kommer ikke på noe dekkende synonym), nå kveldstur og så senga og boka mi. Sto opp mens jeg ennå var stuptrøtt i morges for at jeg skulle sovne i kveld, spent på om det holder. Feriedøgnrytmen lar seg vel ikke lure så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg satt inn et brett med blodpølser i ovnen, skal få stå til tørk over natta og fryses ned i porsjonspakninger. Bris er sur for hun fikk ikke prøvesmake før de gikk i ovnen. :P

Og før jeg gjorde det fikk jeg avgårde to jobbsøknader til et par stillinger i kommunen her. Ene er 50 % fast, hadde vært perfekt det mtp tid til å holde kurs ved siden av OG at det er ei fast stilling. Jeg er lei av korte engasjement og prosjekt. :aww:  Og det hadde vært så genialt med jobb i kommunen jeg bor i. 10 minutter til jobb er luksus. Kryss fingre for at det går min vei nå da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Mye lys og lite varme, vinduskarm på et rom som ikke er oppvarmet for eksempel. Og de trives jo best med litt jord rundt tærne.

De får mye lys og de står i gangen på fryseren min der... der er det ikke varme på, men det blir jo oppvarmet av at døra står åpen inn til kjøkkenet da... Og masse jord har de :)

15 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Da sier jeg meg fornøyd med dagens dont (et gammelmodig ord, men jeg kommer ikke på noe dekkende synonym), 

Jeg synes det er et strålende ord .... men jeg er muligens like gammelmodig som deg :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra sin oppdretter venter valper etter to hunder jeg liker veldig godt. Jeg måtte finne fram et bilde jeg så på FB i dag av en gjeng beardiser som har gått tur i gjørme, det fikk roet meg litt. Tenk å gå tur med et par whippeter i stedet, tørke av med et håndkle, eventuelt en rask dusj først, og så ferdig. Jeg blir mer og mer sikker på at jeg ikke orker mer pelsstell med neste hund, men det er litt trist også. Jaja, skal ha Symreblomsten i mange år ennå. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Justisia skrev:

Var det på Aussien din hun sa det?
For jeg la merke til ei som gikk ut av ringen med en aussie uten skjema. 

Det er synd at de innviterer slike dommere. 
I fjor hadde de ei fra Russland som påstod at aussien ikke kunne ha blå øyne eller noe slik. 
Hun var også ganske ufin mot flere husker jeg. 

 

3 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Det där var något av det värsta jag hört om!
Jadajada, domaren är fredad och man skall inte tala illa om dem och allt det där men att skriva så på någons kritik och inget mer är faktiskt bara styggt!

Jeg stilte aussie,ja. Jeg fikk kritikkskjema med teksten: The problem is I dont know what breed it is..

3 timer siden, Siri skrev:

Jøss, sånt burde jo ikke være lov.... om hun ikke visste hvilken rase det var, så kunne hun vel bare ha spurt, da... men det var vel antakelig en måte å være nedlatende på, det også. 

Om hun ikke visste.. Dommeren vet da vel hvilken rase det er. Det er jo ikke akkurat så man får stille blandingshunder,så hun var jo direkte stygg med mange.

3 timer siden, Stine skrev:

Ojda, så ukoselig!Men sa ikke ringsekretæren noe? Hvis det var på søndag så hadde dere vel en særs oppegående ringsekretær, hvis jeg tenker riktig anngående rase da :)

Nei,ingenting. Det var en mannlig ringsekretær tror jeg. Kvinnelig skriver iallefall. 

Skriveren så like sjokkert ut som meg. Det står forresten 

Very feminine, the problem is I dont know what breed it is! 

Men alikevel.. Det er ikke en bedømmelse i mine øyne. Når man melder på en rase, så dømmer man den uansett. Og sånn som hun snakket til meg i ringen, så er det helt forferdelig å vite at hun får fortsette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...