Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Malinka skrev:

Guttungen lurte på hvorfor det var høst nå, i følge kalenderen var det jo vår :aww: 

Da har jeg fått tømt bilen og skal steke et brød slik at jeg kan lage til frokost. Værmeldingen er en time skjev, for etter min plan skulle det ikke regne når jeg gjorde dette, men det dryppet da litt allerede. :aww: Vaskemaskinen er satt på også, og Lady har fått løpt litt frem og tilbake med meg. 

Spøkte med det i morges faktisk. Kort sommer vi hadde pp onsdag! :lol:

Fikk trasket oss en god tur før det ble for gale heldigvis, greit å få tømt litt energi av løpetidstrollet. Nå er det hjemmelaget pizza og lading til nattevakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Akkurat nå, mokken skrev:

Spøkte med det i morges faktisk. Kort sommer vi hadde pp onsdag! :lol:

Fikk trasket oss en god tur før det ble for gale heldigvis, greit å få tømt litt energi av løpetidstrollet. Nå er det hjemmelaget pizza og lading til nattevakt :)

Kjærestemannen mener vi kommer til å være innom minst 4 årstider til før bryllupet, som er om ca. 2 mnd...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei mil på våt is og slush med gjennomslag... Ble klissvåt på beina ganske fort (nei, det ække så lurt å gå med joggesko på sånt føre, visst... :aww:), men hundene var rene og pene etter turen :). Nå har jeg pakket tilhengeren full av søppel og fått lagt på trekket, delt opp 20 kg V&H, laget middag, spist middag - og nå skal jeg gumle litt på restene av påskeegget :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal si at jeg sitter ute og nyter sola i singlet? ?

Har vært på en mils tur i finværet med hest og hund. Jeg har strevd med å holde balansen barbak i trav på en hest som så spøkelser rundt hver sving. Det har gjort sitt for magemusklene mine i dag tror jeg[emoji14]

I morgen skal vi bestige ett lite fjell og nyte sola enda litt mer :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BareLinn skrev:

Jeg var en av mange, som fikk den beskjeden gitt. Fikk ingen kritikk heller. Har klaget det inn! 

Når jeg betaler for å få en bedømmelse,så krever jeg at det står noe i kritikken. 

Så ut som det var flere som klagde. 
Skrev hun ingen ting på kritikken?



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i loftsleilighet oppå huset til mormor og morfar (næh, så utrolig eksklusivt det hørtes ut da jeg kalte det loftsleilighet :lol:), og nå har vi akkurat vært nede der en liten tur. Kuro, som har klarte å roe seg på kortere tid i går, bråkte nå hele tiden - men det var kanskje ikke så rart. Vi hørte ham, så da hørte helt sikkert han oss også. 

Uansett. Jeg lurte på om han skulle sendes ned til dem i barnehage når jeg drar på jobb i morgen, eller om jeg skulle gi det en sjanse og la ham være alene, noe jeg er omtrent 75 % sikker på at går helt smertefritt, 90 % sikker på at går fint etter at han skjønner at vi faktisk har dratt på jobb. :P  Mormor sa at istedet kunne de bare komme opp og hente ham hvis det viser seg at han ikke roer seg. DEILIG, da slipper jeg å tenke på de 10-25 % med usikkerhet mens jeg er borte!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Altså type: Ikke noe innhold? :twitch:

Det står; The problem is I dont know what breed it is.

1 time siden, Justisia skrev:

Så ut som det var flere som klagde. 
Skrev hun ingen ting på kritikken?



 

Se over.

I tillegg var hun ekstremt nedlatende og frekk direkte i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BareLinn skrev:

Det står; The problem is I dont know what breed it is.

Se over.

I tillegg var hun ekstremt nedlatende og frekk direkte i ringen.

Var det på Aussien din hun sa det?
For jeg la merke til ei som gikk ut av ringen med en aussie uten skjema. 

Det er synd at de innviterer slike dommere. 
I fjor hadde de ei fra Russland som påstod at aussien ikke kunne ha blå øyne eller noe slik. 
Hun var også ganske ufin mot flere husker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BareLinn skrev:

Det står; The problem is I dont know what breed it is.

Det där var något av det värsta jag hört om!
Jadajada, domaren är fredad och man skall inte tala illa om dem och allt det där men att skriva så på någons kritik och inget mer är faktiskt bara styggt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BareLinn skrev:

Det står; The problem is I dont know what breed it is.

Se over.

I tillegg var hun ekstremt nedlatende og frekk direkte i ringen.

Jøss, sånt burde jo ikke være lov.... om hun ikke visste hvilken rase det var, så kunne hun vel bare ha spurt, da... men det var vel antakelig en måte å være nedlatende på, det også. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, BareLinn skrev:

Det står; The problem is I dont know what breed it is.

Se over.

I tillegg var hun ekstremt nedlatende og frekk direkte i ringen.

Ojda, så ukoselig!Men sa ikke ringsekretæren noe? Hvis det var på søndag så hadde dere vel en særs oppegående ringsekretær, hvis jeg tenker riktig anngående rase da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal da vel ikke gå an at en dommer settes opp på en rase vedkommende ikke er autorisert for? Veldig bra at det blir raportert av flere, for det der er jo helt hårreisende. Jeg hadde blitt råforbanna om jeg hadde meldt på hunden min og så endt opp med en dommer som er frekk nok til å skrive på kritikken at h*n ikke vet hvilken rase det er. Det får ikke hjelpe at det er valper heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Men det skal da vel ikke gå an at en dommer settes opp på en rase vedkommende ikke er autorisert for? Veldig bra at det blir raportert av flere, for det der er jo helt hårreisende. Jeg hadde blitt råforbanna om jeg hadde meldt på hunden min og så endt opp med en dommer som er frekk nok til å skrive på kritikken at h*n ikke vet hvilken rase det er. Det får ikke hjelpe at det er valper heller.

Dommeren var autorisert for alle rasene h*n dømte, men det var flere som fikk kommentar på at hun ikke ante hvordan rase det var, underforstått: ligner ikke det du påstår den er, stygg hund ol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra er så rar. Av og til klatrer hun opp på en kjøkkenstol i håp om å rekke bort til grytene på komfyren, (det gjør hun ikke, da må hun opp på kjøkkenbenken først). Problemet hennes er at når man sitter på en kjøkkenstol så er det veldig skummelt å hoppe ned. Helt umulig faktisk. Da blir hun sittende å lage en spesiell lyd, en hjelp-jeg-kommer-meg-ikke-ned-fra-stolen-lyd. Hun har alltid vært sånn og jeg aner ikke hvorfor. Hun hopper glatt ned fra andre ting som er tilsvarende høyt og høyere. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på sukkeravrusing etter påska, babyskritt idag med litt sunnere havreboller til kvelds mens vi ser på suste Hunger games filmen :D Det kunne vært en pose potetgull og nok sjokolade liksom, så synes jeg er flink jeg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Er på sukkeravrusing etter påska, babyskritt idag med litt sunnere havreboller til kvelds mens vi ser på suste Hunger games filmen :D Det kunne vært en pose potetgull og nok sjokolade liksom, så synes jeg er flink jeg!

Jeg er på akkurat samme avrusinga. Bittelitt bridgeblanding som er igjen i posen, så er det slutt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Justisia skrev:

Dommeren var autorisert for alle rasene h*n dømte, men det var flere som fikk kommentar på at hun ikke ante hvordan rase det var, underforstått: ligner ikke det du påstår den er, stygg hund ol.

 

Det er jo nestene enda værre. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg er på akkurat samme avrusinga. Bittelitt bridgeblanding som er igjen i posen, så er det slutt.

Jeg har 4 Anthon Bergh-egg m marsipan igjen i påskeegget mitt.... og enda er skapet på kjøkkenet fullt godis og potetgull... :|

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg er på akkurat samme avrusinga. Bittelitt bridgeblanding som er igjen i posen, så er det slutt.

Jeg prøver desperat med Zero og vaniljeyoghurt med bær. Er ikke det same som smågodt altså. :frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg har 4 Anthon Bergh-egg m marsipan igjen i påskeegget mitt.... og enda er skapet på kjøkkenet fullt godis og potetgull... :|

Jeg la igjen resten på hytta, ellers hadde jeg gått på et skikkelig havari idag. Eier ikke selvkontroll :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno ble utsatt for joggetur i skogen i regn. Selv om det ikke var lange turen og heller ikke spesielt effektiv jogging med så mange snusepauser ble han passe sliten, nå ligger han bak gardina som vanlig og løper videre i søvne :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...