Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Sol i dag :ahappy: Men masse vind. 

 

Jeg har jo ryddet i noe som føles som en uke i strekk (det har jeg ikke, bare føles sånn), Samtale overhørt fra vaskerommet hvor barnet driver med ting:

Barnet: pappaa? Hva skjedde nå?

Pappa: Ikke gjøre sånn. La den stå.

Barnet: Det går ikke!

Pappa: Jo, la den stå nå Du må ikke rote til vaskerommet til mamma nå, da kan det hende du blir utkasta. :aww: 

:blink::icon_redface::innocent::lol: !   Jeg har satt meg i respekt :aww: 

 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Hva skal jeg gjøre og hvor skal jeg gå tur i dag mon tro? Må vel ut og nyte våren litt!

Er det forresten noen som vet om man må gjennom sikkerhetskontrollen på nytt på Gardermoen hvis man har overgang fra et flyselskap til et annet? Jeg har kjøpt billett til Zürich på torsdag gjennom SAS, og ser at fra Gardermoen skal jeg fly med Swiss airlines. Men fra jeg lander på Gardermoen til siste innsjekk hos Swiss airlines er det 15 min, og det tror jeg ikke at jeg rekker hvis jeg må løpe bort til ny innsjekking... Det rare er at det er SAS som har lagt opp ruta, for jeg fant den på deres sider da jeg bestilte, og det virker merkelig at de tilbyr ruter det ikke er mulig å rekke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, JeanetteH skrev:

Fin dag å ta første sykkelturen for i år på :D Alt blir ekstra klinete! :D Og ikke minst finne fram regntøyet igjen. Våååååår :wub:

Oi, sykkeltur er såååå langt unna mine tanker ennå :o. Men det begynner jo å bli bart på vegene selv her inni skauen, så.... men jeg må uansett mekke sykkel før jeg kan ta den i bruk - bakbremsa tok kvelden i høst, og det er litt ehhh.. spennende.. å sykle  med Willy og bare en frambrems :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltmoralen lenge leve..!

Foreldrene mine halvveis tullet med at det var dyremishandling at Nyx ikke fikk seg en ordentlig skogstur i går i regnværet. I samme pust spiser de dyr har blitt fratatt de fleste naturlige behov.

Nei, det var visst ikke sammenlignbart, det..

 

(og for å si det først som sist så dømmer jeg ingen for å spise kjøtt. Men mine foreldre vil gjerne ha det så billig som mulig, pluss at de ikke skjønner at ku og gris er dyr på linje med hund..)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Siri skrev:

Oi, sykkeltur er såååå langt unna mine tanker ennå :o. Men det begynner jo å bli bart på vegene selv her inni skauen, så.... men jeg må uansett mekke sykkel før jeg kan ta den i bruk - bakbremsa tok kvelden i høst, og det er litt ehhh.. spennende.. å sykle  med Willy og bare en frambrems :aww:

Tror tilstanden på min er ok, jeg husket ta den inn før vinteren i år :lol:  Mine skal nok få løpe løs uansett. Vet ikke om Liz har vært på noen flere sykkelturer enn jeg tok henne på i fjor, og dette blir Murphy sin første. Så jeg tror det blir "går ut med sykkelen" bort til grusen så tar vi runden rundt banen og hjem igjen. Lite trim for mye jobb etterpå :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JeanetteH skrev:

Tror tilstanden på min er ok, jeg husket ta den inn før vinteren i år :lol:  Mine skal nok få løpe løs uansett. Vet ikke om Liz har vært på noen flere sykkelturer enn jeg tok henne på i fjor, og dette blir Murphy sin første. Så jeg tror det blir "går ut med sykkelen" bort til grusen så tar vi runden rundt banen og hjem igjen. Lite trim for mye jobb etterpå :lol: 

Min står jo innendørs alltid - men det hjelper jo ikke når den aldri får stell :lol:. Tror knapt nok den har fått smurt kjedet siden jeg kjøpte den for ganske mange år siden *ler*. Stakkars sykkelen min... Det høres ut som en grei start på sykkelkarrieren til Murphy da :)

Nei, får vel få på seg klær og ta turen ut da.. håper på at det fortsatt er snødekke der jeg har tenkt å gå i dag, men jeg frykter vel for at det er mest gjørme og vann... Er vel greit å mentalt forberede seg på at man må dusje hundene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

Hm. Hva skal jeg gjøre og hvor skal jeg gå tur i dag mon tro? Må vel ut og nyte våren litt!

Er det forresten noen som vet om man må gjennom sikkerhetskontrollen på nytt på Gardermoen hvis man har overgang fra et flyselskap til et annet? Jeg har kjøpt billett til Zürich på torsdag gjennom SAS, og ser at fra Gardermoen skal jeg fly med Swiss airlines. Men fra jeg lander på Gardermoen til siste innsjekk hos Swiss airlines er det 15 min, og det tror jeg ikke at jeg rekker hvis jeg må løpe bort til ny innsjekking... Det rare er at det er SAS som har lagt opp ruta, for jeg fant den på deres sider da jeg bestilte, og det virker merkelig at de tilbyr ruter det ikke er mulig å rekke... 

Swiss er samarbeidspartner, så de sjekker deg helt gjennom på Værnes :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer visst ikke helt i gang med denne dagen, sitter fremdeles i pysjen :P Burde satt på klesvask og lagt sammen det som henger på stativet, og det hadde kanskje ikke vært så dumt å spise noe. Er vel bare å komme i gang, så kan jeg belønne meg selv med tur etterpå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

Grått og trist her i dag og. Ikke mye påskestemning nei...:no:

Guttungen lurte på hvorfor det var høst nå, i følge kalenderen var det jo vår :aww: 

Da har jeg fått tømt bilen og skal steke et brød slik at jeg kan lage til frokost. Værmeldingen er en time skjev, for etter min plan skulle det ikke regne når jeg gjorde dette, men det dryppet da litt allerede. :aww: Vaskemaskinen er satt på også, og Lady har fått løpt litt frem og tilbake med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:

@ rosinbolle hvis du skal fortsette å være utenlands, trenger du ikke å hente bagasjen og sjekke den inn på nytt. Skal du over på innenlandsfly, må du gjennom toll og sikkerhetskontrollen.

Aha :) Da høres det ut som jeg må gjennom sikkerhetskontrollen på vei hjem igjen! Skal dit en langhelg og besøke ei venninne, så jeg tenker bare å reise med håndbagasje :)

5 minutter siden, Line skrev:

Swiss er samarbeidspartner, så de sjekker deg helt gjennom på Værnes :)

Så greit! Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen, og jeg blir alltid litt deprimert når fine ferier slutter :( Været hjelper jo ikke akkurat på det heller! Men var godt med en dusj da, og reint hus og reine klær :P  Bikkjene er helt kake, de ligger strødd rundt og orker ikke lette på hodet engang når noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, rosinbolle skrev:

Aha :) Da høres det ut som jeg må gjennom sikkerhetskontrollen på vei hjem igjen! Skal dit en langhelg og besøke ei venninne, så jeg tenker bare å reise med håndbagasje :)

Så greit! Takk for svar! :)

Stemmer! Er nye regler på gardermoen, skal man videre innenlands må man ut og så inn på ny. Vi måtte det fra USA i fjor sommer, men var et par på siste flyet som ikke hadde gjort det og fikk seg utrivelig overraskelse på boardinga når de fikk beskjed om at ting ikke var i orden. Men det trengs ikke på vei utenlands nei :) Bare håndbagasje gjør det jo også temmelig enkelt da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

1 time og 45 min i skogen. Jeg ble så paff da det dukket opp en mann som Timmy løp i møte. Mannen kom raskt mot Timmy med lange steg og junior kunne fort oppfattet det som truende, men han løp mannen i møte og hilste blidt. Mannen bøyde seg ned og snakket med blid stemme til han,  og jammen ville Timmy bli med mannen videre også. Hvis han begynner å bli sosial med tilfeldig forbipasserende på tur, da virker isåfall pillene altså. For det skjer aldri.:P 

Prøvde å ta noen finer bilder av Biz, men det går altså ikke an med mobilkamera og uten all verdens tålmodighet.. Hun ser så sørgmodig ut. Halen går på oppmuntring, men øra ligger jo klistra til hodet og den ellers superhappy bikkja ser bare ut som om det er helt gruuusomt å ta bilder. Så jeg gav opp, og vi prøver igjen med et lass med godis og annet kamera. Så fort jeg tar vekk kamera er øra rett opp og hun spretter rundt like happy som vanlig. Tullejente!

I kveld skal jeg på jobb, og lærlingen min har hatt fri hele påsken i motsetning til meg. Så da får hun jobbe mens jeg hviler meg og peker.:ahappy: Neida, jeg skal være snill, altså. Vi har det så hyggelig sammen, at det er jo som en drøm å ha med seg henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem må rette samfunnsfagoppgaver store deler av dagen idag fordi hun ikke har fordelt det litt utover påskeferien? Skal prøve om det funker å sitte ute og jobbe, det ville jo hjulpet litt på. Sol ute, men en del vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuro lærte seg en eller annen gang at han kulle få mat når jeg kom hjem fra jobb.

Greit nok.

Litt mer slitsomt i helgene, når han får det for seg at han skal ha mat tilgjengelig hele tiden, for jeg er jo hjemme. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Justisia skrev:

Man hører mye rart på Leto. I dag var det et par stykker som gikk ut med mindre trivelige kritikker. Det var visst et par ganger hvor dommeren ikke "visste hvilken rase som h*n tittet på". 
 

Jeg var en av mange, som fikk den beskjeden gitt. Fikk ingen kritikk heller. Har klaget det inn! 

Når jeg betaler for å få en bedømmelse,så krever jeg at det står noe i kritikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, BareLinn skrev:

Jeg var en av mange, som fikk den beskjeden gitt. Fikk ingen kritikk heller. Har klaget det inn! 

Når jeg betaler for å få en bedømmelse,så krever jeg at det står noe i kritikken. 

Altså type: Ikke noe innhold? :twitch:

Nå ser det ut som hun begynte skrive en lang kritikk til meg, også bråstoppet og avsluttet med "ønsker mer type". Det er sånn typisk når man egentlig ikke klarer sette fingeren på detaljer, noe en dommer bør kunne. og ikke bruke det veldig store ordet "type" som betyr ikke en dritt egentlig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...