Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Justisia skrev:

12472357_999603880105422_247166638993758
Denne du tenker på?

Jepp :D Søster som har Twist, jeg var bare med som moralsk støtte idag og miljøtrente kengukelpien litt innimellom :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

3 timer siden, SFX skrev:

Høres jo veldig lovende ut, dere har masse detaljer på plass som jeg ikke hadde tenkt på :D Lykke til, koselig å høre at dere gjør sånne ting sammen og ser ut til å trives med å komme på plass i nyheimen!

Ja, vi koser oss skikkelig! Eller, akkurat nå er vi litt lei, nå har vi limt og saget og ordnet og styret i hele dag... :lol: 

 

 

En ting hadde jeg glemt med det å bo nærmere skogen:

Det er flere ting å rulle seg i.

For to dager siden rullet Kuro seg i noe ekkelt, oljete i konsistens, som luktet olje også, men som han gjerne ville spise... 

I dag fant han menneskebæsj.

:x 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sikker på at jeg hadde Viasat Film, men den er kanskje ikke i basispakken til Altibox? Finner den liksom ikke i noen av de andre pakkene heller, der står bare Viasat Premiere, Viasat Action osv, ikke bare Viasat Film. Hadde lyst til å se Askepottfilmen fra 2015. Og jeg som vanligvis holder meg til 4 - 5 kanaler.

:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hadde en deilig hvil på rumpa til Bizi etter jobb i dag. Hun som er så sosial synes jo at det var storveis at jeg ville bruke henne som pute. Og hun er jo så deilig og varm enten man ligger delvis oppå henne eller bruker henne som fotvarmer. Fint at hun kan brukes til litt forskjellig.:ahappy:

Så når jeg først våknet fra dvalen min etter et par timer på sofaen, så gikk vi oss 1,5 time skogstur. Endelig kan lysløypa brukes av oss uten ski på beina og med hund igjen. Ingen fare for å irritere skientusiaster, og de fleste andre er vel på påskeferie, så vi møtte ikke en sjel. Timmiansen er også blid og fornøyd, nusser meg og vasker meg og er bare søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig deilig å være hjemme hos seg selv igjen, hjemreisen ble litt lengre enn vanlig i dag, litt køer kan man si. Men enda bra jeg kjørte ut fra Elverum, og ikke inn dit, det var gale nok med stengte tunneler her på vestlandet. Men sofaen var veldig god i dag!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SFX skrev:

Æsj, og jeg som syntes jeg var så lur - både beholde kroppstemperatur, og noe som har lokk så det ikke kommer hundehår oppi, og at det kan veltes uten skade Det er så pøtete å lage en og en porsjon om gangen... Jaja, finne en annen beholder da. 

 

Tips fra noen som ble ganske gode på morsmelkerstatning for tobeinte: kok opp vann og hell på et stort glass/mugge. Sett det i kjøleskapet slik at det er kaldt.
Så har du kokende vann på termos.
Når du da skal blande er det bare å blande varmt og kaldt vann i et desilitermål eller annet egnet utstyr, og bland det tempererte vannet i pulveret. Tar 30 sek og valpen (eller babyen:P) får fersk erstatning uten fare for å bli syk:ahappy:
For å gjøre det enda enklere kan du måle opp porsjoner med pulver også, det gjorde vi med flaskene til junior. Svisj, svusj, og maten er klar!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Det fjerner jo ikke problemet med at jeg synes det er klønete å måle opp små enkeltporsjoner - det er ikke å koke vann jeg synes er vanskelig...

Gjør sånn som de som lager melkeblanding til baby for et døgn. Kok opp, bland ut og avkjøl raskt. Oppbevar i kjøleskap. Trekk opp og varm porsjonene etterhvert.

Men dier valpen tispa sånn at det er noen sjanse for at hun øker melkeproduksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Gjør sånn som de som lager melkeblanding til baby for et døgn. Kok opp, bland ut og avkjøl raskt. Oppbevar i kjøleskap. Trekk opp og varm porsjonene etterhvert.

Men dier valpen tispa sånn at det er noen sjanse for at hun øker melkeproduksjonen?

Man skal ikke lage mme til baby for flere enn 1 porsjon uten å være helt sikre på at man gjør det riktig. Jeg jobber på nyfødt intensiv, og der har vi en egen person som blander det, nettopp fordi det kan bli ganske alvorlig om man ikke gjør det riktig. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden er 50°i badestampen og regn! Så har man skrubbet av det ytterste hudlaget og mere til, nye sengeklær venter og noe godt innabords med en bok ventende på sengekantet. Grufult herlig :ahappy: 

Dogsa har snoket rundt på tomta i noen timer, så vi orker ikke kveldstur, tenker jeg. Så må man vell bare pakke kofferten i morgen, hei hå den kommende uka gleder jeg meg ikke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Er det mulig. Hørte at Timmy var veldig opptatt av å tygge på noe inni huset sitt,og regna med det var et tyggebein. Han var kanskje hakket mer intens enn han pleier å være,men jeg orket ikke reise meg for å se hva det ellers kunne være. Konkluderte med at det ikke kunne være noe skadelig.

Det var jo alldeles ikke et tyggebein fant jeg ut senere.

Det var mitt brukte undertøy som skapte slik entusiasme.

Grisungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Klematis skrev:

Er det mulig. Hørte at Timmy var veldig opptatt av å tygge på noe inni huset sitt,og regna med det var et tyggebein. Han var kanskje hakket mer intens enn han pleier å være,men jeg orket ikke reise meg for å se hva det ellers kunne være. Konkluderte med at det ikke kunne være noe skadelig.

Det var jo alldeles ikke et tyggebein fant jeg ut senere.

Det var mitt brukte undertøy som skapte slik entusiasme.

Grisungen.

Det der skjer så ofte her i huset, i dag var det en hjemmestrikket oppvaskklut. Den ble heldigvis ikke ødelagt. Jeg gadd heller ikke reise meg for å sjekke.

Vi har labba en liten kveldstur, og det var skummelt! Gatelysene var slått av av en eller annen grunn så det var helt svart, og vinden gjorde at det hørtes ut som det var folk, vesener eller skumle dyr over alt, det raslet og pisket og skranglet og knirket og suste! halloweensmiley_9.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, maysofie skrev:

Selvsagt! Men det ville nok vært litt kjipt for eier å møte sin første utstilling med en disk. Trekk for manglende tenner må til, det må man bare ta når det kommer, men å melde på for å få en rettmessig 0 er ikke noe vits :) 

Det må man være forberedt på, når man stiller tyske raser med tannmangel.

 

Litt sliten i hodet, kubbe litt på sofaen kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12670547_992124947509322_748818353967861
Vindblåste jenter på tur:heart:

Endelig fikk vi en dag med opphold, så da ble det båltur en times kjøring hjemmefra. 
Både tobeint og firbeinte barn kosa seg maks i fjæra, og etter 6 timer på tur kubba både unge og hunder ganske fort etter hjemkomst:lol:
I morgen er siste dag med påskeferie, så vi krysser fingrene for opphold slik at vi kan kose oss ute:ahappy:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ganzie skrev:

12670547_992124947509322_748818353967861
Vindblåste jenter på tur:heart:

Endelig fikk vi en dag med opphold, så da ble det båltur en times kjøring hjemmefra. 
Både tobeint og firbeinte barn kosa seg maks i fjæra, og etter 6 timer på tur kubba både unge og hunder ganske fort etter hjemkomst:lol:
I morgen er siste dag med påskeferie, så vi krysser fingrene for opphold slik at vi kan kose oss ute:ahappy:

For et fabelaktig vakkert bilde! 

Nå har jeg lest gamle sonentråder om whippet. Om ikke annet så lærer man mye om hund når man bruker mange år på å bestemme seg for neste rase. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommertid.. hvordan få til å legge seg tidligere på kvelden? Sukk, jeg veit hvordan dette blir - tirsdag morgen blir bigtime suffering. I forhold til andre ting, noe av minimal betydning, men det føles ikke slik når man må opp og er frossen, uvel og kan knapt stå på beina - bare fordi man legger seg for sent (eller står opp for tidlig.. ). Jaja, den tid den sorg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Avsluttet ferien med migrene, og det å ha migrene med påfølgende kvalme på hytte med utedo var ikke så trivelig. Heldigvis fant jeg medisin så etter det og noen timer søvn fikk vi endelig pakket sammen og gått på ski til bilen :) Til tross for lite sol har vi kost oss masse på skiturer, og jeg har to stk slitne hunder nå :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...