Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

46 minutter siden, Mari skrev:

Er det en bachelor? Kan jeg spørre hvilken? På jobben min er det mange BI studenter, det er jammen ikke lett for de å finne jobb etter endt utdanning. :( 

F.... Da har de vel gått til lunsj. Damn. 1 t og 5 min, og jeg har gått fra 8 til 2 i køa. Nå må jeg vel vente til de har spist. Crazyballs. Det er sikkert trygt for meg å gå på do nå da? 

Bachelor ja.. Regnskapsfører.. Har tatt førsteåret en gang tidligere.. Alternativet er å starte på HIST (eller NTNU som det heter nå, men jeg klarer ikke å kalle det NTNU :P ), men da risikerer jeg å måtte ta 3 år, og da har jeg et år for mye mtp hva lånekassa vil støtte meg med.. 

Men å få seg jobb, spesielt dit jeg skal flytte, er nesten håpløst uansett.. Med mindre man vil jobbe på eldresenteret eller med de som er mer eller mindre psykisk utviklingshemmet.. Og jeg er dessverre ikke helt der.. Jeg kan jo bli bonde, men redd for at hjernen min begynner å kjede seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Akkurat nå, Line skrev:

Ææææh, leste feil. Jeg har søkt på Rotvoll :lol: 

På Steinern??? I så fall elsker jeg deg og kommer til å betale deg for å følge godt med på H. :lol: Og jeg river sikkert i en lunsj alikevel. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Bachelor ja.. Regnskapsfører.. Har tatt førsteåret en gang tidligere.. Alternativet er å starte på HIST (eller NTNU som det heter nå, men jeg klarer ikke å kalle det NTNU :P ), men da risikerer jeg å måtte ta 3 år, og da har jeg et år for mye mtp hva lånekassa vil støtte meg med.. 

Men å få seg jobb, spesielt dit jeg skal flytte, er nesten håpløst uansett.. Med mindre man vil jobbe på eldresenteret eller med de som er mer eller mindre psykisk utviklingshemmet.. Og jeg er dessverre ikke helt der.. Jeg kan jo bli bonde, men redd for at hjernen min begynner å kjede seg :P

Du kan jo drive med hjernestimulerende ting ved siden av bondejobben da. 140 000 er mye penger om du ikke kommer en god del nærmere en jobb. Usj, sånt er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari skrev:

På Steinern??? I så fall elsker jeg deg og kommer til å betale deg for å følge godt med på H. :lol: Og jeg river sikkert i en lunsj alikevel. :D 

Nei, erru gal :lol: Jeg og småunger? Det er nok lærerstudentene som må slite med meg i så fall, men jeg tviler på at jeg får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Nei, erru gal :lol: Jeg og småunger? Det er nok lærerstudentene som må slite med meg i så fall, men jeg tviler på at jeg får den.

Hmf. Jeg tar tilbake all min kjærlighet. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti så surt det er ute, så selv om jeg jobber "inne" så blir man kald inn i beinmargen. Straks ut igjen da, fikk brått bråhast med å få ferdig minst ett bur, syk kanin som trenger et bur uten barn i. Eller kaninungene trenger bur uten syk mamma (de har to mammaer, så de klarer seg fint uten nr 2.)  Fått i meg kaffe men fremdeles kald... Prøve en kopp kakao og før jeg piler ut igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mari skrev:

Du kan jo drive med hjernestimulerende ting ved siden av bondejobben da. 140 000 er mye penger om du ikke kommer en god del nærmere en jobb. Usj, sånt er vanskelig. 

Jeg kommer selvfølgelig mye nærmere en jobb, nettopp det er faktisk arbeidsplasser for dette i området.. Bioingeniør er det ingenting av :P men jah.. Det var de pengene :P 

menmen.. Få ut den nye ungen og overleve 2 små barn først :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mari skrev: Er det en bachelor? Kan jeg spørre hvilken? På jobben min er det mange BI studenter, det er jammen ikke lett for de å finne jobb etter endt utdanning. [emoji20] 

F.... Da har de vel gått til lunsj. Damn. 1 t og 5 min, og jeg har gått fra 8 til 2 i køa. Nå må jeg vel vente til de har spist. Crazyballs. Det er sikkert trygt for meg å gå på do nå da? 

Bachelor ja.. Regnskapsfører.. Har tatt førsteåret en gang tidligere.. Alternativet er å starte på HIST (eller NTNU som det heter nå, men jeg klarer ikke å kalle det NTNU [emoji14] ), men da risikerer jeg å måtte ta 3 år, og da har jeg et år for mye mtp hva lånekassa vil støtte meg med.. 

Men å få seg jobb, spesielt dit jeg skal flytte, er nesten håpløst uansett.. Med mindre man vil jobbe på eldresenteret eller med de som er mer eller mindre psykisk utviklingshemmet.. Og jeg er dessverre ikke helt der.. Jeg kan jo bli bonde, men redd for at hjernen min begynner å kjede seg [emoji14]

Et hot tips er å få litt arbeidserfaring med regnskap mens du jobber! Jeg sleit med å få jobb pga det, tross veldig gode karakterer og mye ledige stillinger.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tekopp skrev:

hvordan var turen til Lofoten? Bomma dere på finværet eller? :) 

Eh... Du kan vel si at hvertfall jeg bommet grasalt på finværet. De andre hadde to dager med flott vær og fine turer FØR jeg kom........ (jepp, jeg er bitter)
Det var knallsol den dagen jeg kom (brukte hele dagen på reise) og knallsol den dagen jeg dro (brukte hele dagen på reise). 
Fikk en halv topptur på Torskemannen, høy skredfare overalt og vi måtte snu pga vi ikke så noen ting. 
Gikk en fottur på en bar fjelltopp. Utover det var det stort sett mye vind og regn :P Vi fikk prøvd å surfe da, det var stas! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Eh... Du kan vel si at hvertfall jeg bommet grasalt på finværet. 
Det var knallsol den dagen jeg kom (brukte hele dagen på reise) og knallsol den dagen jeg dro (brukte hele dagen på reise). 
Fikk en halv topptur på Torskemannen, høy skredfare overalt og vi måtte snu pga vi ikke så noen ting. 
Gikk en fottur på en bar fjelltopp. Utover det var det stort sett mye vind og regn :P Vi fikk prøvd å surfe da, det var stas! 

Skikkelig uflaks altså, veldig ustabilt vær på våren og høsten stort sett, anbefaler turer i lofoten og vakre vesterålen på sommerstid jeg ;) (masse fjell og noen isbreer som ekstremsportfolket liker å utforske). Veldig fint når alt ikke er innhylla i møkkvær.

Hørt at folk stikker til lofoten for å surfe, men er ikke det utrolig kaldt?    mvh. fryspinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tekopp skrev:

Skikkelig uflaks altså, veldig ustabilt vær på våren og høsten stort sett, anbefaler turer i lofoten og vakre vesterålen på sommerstid jeg ;) (masse fjell og noen isbreer som ekstremsportfolket liker å utforske). Veldig fint når alt ikke er innhylla i møkkvær.

Hørt at folk stikker til lofoten for å surfe, men er ikke det utrolig kaldt?    mvh. fryspinn

Ja, desverre er det nå det er mulig å gå topptur (om været holder). 

Skal vist være kjempefint å surfe i lofoten! Det snødde loddredd mens vi holdt må, men med tykk våtdrakt er det varmt og godt. Jeg var mer under vann enn over, haha. (aldri surfet før). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tankene svirrer igjen. Skal vi flytte hjem til Bodø igjen eller bli her vi her. Samboeren jobber der, jeg elsker hjembyen, og jeg trives godt der, men her har jeg mektige fjell i alle retninger, fotball-laget og enorme turmuligheter for våre firbeinte. For å ikke snakke om at boutgiftene her er langt mer tolererbare. Jeg liker det å ha egen hage, og naboer jeg faktisk prater med, og hunden stortrives. 7 minutt kjøretur og jeg har et enormt fjellområde der jeg kan velge om jeg vil gå rett frem, på toppturer eller på brevandring. 

Elsker byen min, men det friluftsmennesket i meg som vokser for hver dag forteller meg at dette er stedet, selv om jeg egentlig ikke har sansen for selve kommunen. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tankene svirrer igjen. Skal vi flytte hjem til Bodø igjen eller bli her vi her. Samboeren jobber der, jeg elsker hjembyen, og jeg trives godt der, men her har jeg mektige fjell i alle retninger, fotball-laget og enorme turmuligheter for våre firbeinte. For å ikke snakke om at boutgiftene her er langt mer tolererbare. Jeg liker det å ha egen hage, og naboer jeg faktisk prater med, og hunden stortrives. 7 minutt kjøretur og jeg har et enormt fjellområde der jeg kan velge om jeg vil gå rett frem, på toppturer eller på brevandring. 

Elsker byen min, men det friluftsmennesket i meg som vokser for hver dag forteller meg at dette er stedet, selv om jeg egentlig ikke har sansen for selve kommunen. :icon_confused:

Jeg var ganske misfornøyd i starten med hvor jeg bor siden det var på feil side av Tønsberg og et sted med dårlig rykte da jeg var yngre. Kjøpte kun der fordi vi hadde veldig presset budsjett. Nå trives jeg veldig godt og kunne ikke tenkt meg å flytte langt! Ting forandrer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...