Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Det var ikke på hans vegg. Der har jeg ikke sett noe annet enn disse bildebyttene som dukker opp i feeden. Han kommenterte på en tredje person. 

Kommenterer han på mitt så kommer jeg til å slette fortløpende. 

Flinke du som klarer å holde hodet klart og tenke på sluttresultatet :) stor klem til deg, synes du viser utrolig "grace under fire" :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

3 timer siden, Siri skrev:

Brann er min aller største skrekk også, og den blir ikke bedre med årene liksom... Det er ikke lenge siden huset til noen venner av meg brant heller. Det gikk heldigvis bra både med dem og hundene, men det var på natta og ble tilfeldigvis oppdaget av noen som kjørte forbi der de bor. Jeg tror jeg hadde blitt nervevrak av å bo i rekkehus eller blokk eller noe - da hadde jeg jo ikke hatt kontroll på hva andre gjorde av idiotiske, brannfarlige ting heller liksom. 

 

Huff! :( Bra det gikk bra. 

Vi vurderer å kjøpe eget nå, men avventer litt på grunn av latterlige boligpriser her. En vanlig enebolig i høvelig stand får du ikke under 4-5 millioner, så samboeren sender stadig vekk annonser om rekkehus, noe som jeg føler er helt uaktuelt nettopp på grunn av det. Han sier jeg overreagerer, men det får så være.  Må føle at jeg har litt kontroll over eget hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Caroline skrev:

Nei, det er det jeg til slutt bare har infunnet meg med. Enten har jeg en kropp som ikke ligner noe som helst som kan kalles normal, ellers er det klesprodusentene som må ta seg en bolle og begynne å se seg rundt før de syr :P Nekter å tro at hoveddelen av verdens befolkning er klin rette, minst 180 høye og veier ca. 40 kilo. 

Jeg heller mest til den siste forklaringen ja :lol:

Hahhahaa, Willy er skikkelig sladrehank!!! Har hjemmekontor igjen i dag, og hadde skåret opp noe fenalår til pålegg til rundstykket som varmet seg i ovnen. Dette lå på kjøkkenbenken mens jeg satte meg til å jobbe litt igjen... Plutselig står Willy foran meg og glor og glor - og kikker ut på kjøkkenet... Der står prinsessen med snuten GODT planta i kjøttbitene mine!!!! Flinke Willy, det :D

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Det var ikke på hans vegg. Der har jeg ikke sett noe annet enn disse bildebyttene som dukker opp i feeden. Han kommenterte på en tredje person. 

Kommenterer han på mitt så kommer jeg til å slette fortløpende. 

Ahhh, sånn ja, da misforstod jeg selvsagt :D

Akkurat nå, SagaLappen skrev:

Huff! :( Bra det gikk bra. 

Vi vurderer å kjøpe eget nå, men avventer litt på grunn av latterlige boligpriser her. En vanlig enebolig i høvelig stand får du ikke under 4-5 millioner, så samboeren sender stadig vekk annonser om rekkehus, noe som jeg føler er helt uaktuelt nettopp på grunn av det. Han sier jeg overreagerer, men det får så være.  Må føle at jeg har litt kontroll over eget hjem.

Ja, jeg var glad for det. I vinter har jeg nesten daglig våknet til nyhetene på radio, og det har vel vært mer regelen enn unntaket at de har meldt om boligbranner i områdene her... skremmende. Jeg skjønner ikke at man tør å bo med andre mennesker, egentlig, jeg... :aww:.... neida, jeg har da overhodet ikke kontrollbehov... ikke i det heletatt :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Turb skrev:

Flinke du som klarer å holde hodet klart og tenke på sluttresultatet :) stor klem til deg, synes du viser utrolig "grace under fire" :) 

Takk :) 

Å være passiv aggressiv mot meg fungerer ikke. Men jeg tar screenshots slik at jeg kan dokumentere ting om det skulle bli nødvendig ;) 

Jeg holder meg til det praktiske og overleverer alt til advokat. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Ahhh, sånn ja, da misforstod jeg selvsagt :D

Fort gjort :) 

Men om han tror at det er en lur måte å glatte over på så får han tåle å bli avspist med korte og faktabaserte svar :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Caroline skrev:

Yes, bikkja blør! :jump: Riktig bikkje denne gangen! Over en måned forsinka, men hun har vel kanskje en plan. 

Sende litt smitte hit? Bris har riktignok ikke gått over tida enda, men jeg kjenner jeg nesten er utålmodig allikevel. Syns hun kan starte om en uke eller to. :aww:  

27 minutter siden, Siri skrev:

Jeg heller mest til den siste forklaringen ja :lol:

Hahhahaa, Willy er skikkelig sladrehank!!! Har hjemmekontor igjen i dag, og hadde skåret opp noe fenalår til pålegg til rundstykket som varmet seg i ovnen. Dette lå på kjøkkenbenken mens jeg satte meg til å jobbe litt igjen... Plutselig står Willy foran meg og glor og glor - og kikker ut på kjøkkenet... Der står prinsessen med snuten GODT planta i kjøttbitene mine!!!! Flinke Willy, det :D

:lol: Det hadde ikke vært her, da hadde begge to hatt nesa oppi kjøttbitene (for å si det sånn, de har ikke tilgang til kjøkkenet uten tilsyn :aww:  ).

 

Akkurat nå føler jeg meg hakket bedre enn i går. Orket til og med å være ute litt! Satt i en skråning oppi beitet her og mysa mot sola mens hundene drev med litt forskjellige prosjekter rundt meg. Herlig med hunder som kan være løse uten å måtte overvåkes hele tiden. Etter å ha hatt en helårsbåndhund setter jeg pris på det, det gjør det veldig mye enklere å lufte de under sykdom etc. Behagelig å sitte rolig selv mens de freser rundt på egenhånd. :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Betty skrev:

Sende litt smitte hit? Bris har riktignok ikke gått over tida enda, men jeg kjenner jeg nesten er utålmodig allikevel. Syns hun kan starte om en uke eller to. :aww:  

:lol: Det hadde ikke vært her, da hadde begge to hatt nesa oppi kjøttbitene (for å si det sånn, de har ikke tilgang til kjøkkenet uten tilsyn :aww:  ).

 

Akkurat nå føler jeg meg hakket bedre enn i går. Orket til og med å være ute litt! Satt i en skråning oppi beitet her og mysa mot sola mens hundene drev med litt forskjellige prosjekter rundt meg. Herlig med hunder som kan være løse uten å måtte overvåkes hele tiden. Etter å ha hatt en helårsbåndhund setter jeg pris på det, det gjør det veldig mye enklere å lufte de under sykdom etc. Behagelig å sitte rolig selv mens de freser rundt på egenhånd. :ahappy: 

Hmm, okei da, men først etter jeg har fått smitta de to småsøstrene på 20 mnd. som fortsatt ikke har hatt sin første. Jeg vil ha løpetid der og jeg, så jeg kan få planlagt MH! Er sikker på at hvis jeg er så dum å melde på nå, så løper de akkurat da. Tisper altså, hvorfor valgte jeg ikke bare å ha hannhunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2016 at 5:51 PM, Celeritas skrev:

Siste kvelden med snuppa mi:( Klokken 11 i morgen er det over. Jeg sitter med den verste klumpen i hals og mage, og har allerede grått litervis. Morgendagen blir den verste dagen på lenge? Stor klem til alle dere andre som står foran en slik vanskelig avgjørelse.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Tusen takk for alle klemmer fra dere,  det varmer mer enn dere tror :hug:Første hele dagen uten henne, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg..hva gjør man når man ikke har hund? Føles som om jeg er skikkelig forkjøla i hodet, går bare rundt i en tåke. Det gikk ganske fredelig og fint for seg i går heldigvis, selv om hun måtte ha to sedative sprøyter for å sovne først. Var vondt å se henne prøve så hardt å holde seg våken. Det er mer ting som setter igang tårene enn jeg hadde trodd, jeg har ryddet bort leker slik at jeg slipper å se dem, men hva hjelper det når katten kommer med en av bamsene hennes:hmm: Det å gå opp fra underetasjen og ikke se henne stå på toppen av trappa og vente er vondt, ingen som møter meg i gangen om jeg har vært å handla, ulende og bjeffende med leke i munnen, og det å ikke skal ut flere ganger om dagen er veldig veldig merkelig. Heldigvis har jeg fri helt til mandag, så har noen dager å komme meg på.:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Celeritas skrev:

Tusen takk for alle klemmer fra dere,  det varmer mer enn dere tror :hug:Første hele dagen uten henne, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg..hva gjør man når man ikke har hund? Føles som om jeg er skikkelig forkjøla i hodet, går bare rundt i en tåke. Det gikk ganske fredelig og fint for seg i går heldigvis, selv om hun måtte ha to sedative sprøyter for å sovne først. Var vondt å se henne prøve så hardt å holde seg våken. Det er mer ting som setter igang tårene enn jeg hadde trodd, jeg har ryddet bort leker slik at jeg slipper å se dem, men hva hjelper det når katten kommer med en av bamsene hennes:hmm: Det å gå opp fra underetasjen og ikke se henne stå på toppen av trappa og vente er vondt, ingen som møter meg i gangen om jeg har vært å handla, ulende og bjeffende med leke i munnen, og det å ikke skal ut flere ganger om dagen er veldig veldig merkelig. Heldigvis har jeg fri helt til mandag, så har noen dager å komme meg på.:icon_cry:

:hug:  

 

 

Endelig oppstanden, soool ute. Spise litt og se litt sgu før jeg tester om det er en fin plass å være. :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Celeritas skrev:

Tusen takk for alle klemmer fra dere,  det varmer mer enn dere tror :hug:Første hele dagen uten henne, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg..hva gjør man når man ikke har hund? Føles som om jeg er skikkelig forkjøla i hodet, går bare rundt i en tåke. Det gikk ganske fredelig og fint for seg i går heldigvis, selv om hun måtte ha to sedative sprøyter for å sovne først. Var vondt å se henne prøve så hardt å holde seg våken. Det er mer ting som setter igang tårene enn jeg hadde trodd, jeg har ryddet bort leker slik at jeg slipper å se dem, men hva hjelper det når katten kommer med en av bamsene hennes:hmm: Det å gå opp fra underetasjen og ikke se henne stå på toppen av trappa og vente er vondt, ingen som møter meg i gangen om jeg har vært å handla, ulende og bjeffende med leke i munnen, og det å ikke skal ut flere ganger om dagen er veldig veldig merkelig. Heldigvis har jeg fri helt til mandag, så har noen dager å komme meg på.:icon_cry:

:hug::hug:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfect Image skrev:

 

Kjøpt meg ny drakt til bø :D Siklet på den I høst men laaangt over hva jeg kunne gå i prisklasse, så fant jeg den i går på 70% tilbud i min størrelse, meant to be right!62fb661b275996b217b339c7dc6343a6.jpg

HAPPY :D

Edut; Det betyr at jeg har bestemt meg for å dra og må hjem og bade Sansa ??

LEKKER!

35 minutter siden, Celeritas skrev:

Tusen takk for alle klemmer fra dere,  det varmer mer enn dere tror :hug:Første hele dagen uten henne, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg..hva gjør man når man ikke har hund? Føles som om jeg er skikkelig forkjøla i hodet, går bare rundt i en tåke. Det gikk ganske fredelig og fint for seg i går heldigvis, selv om hun måtte ha to sedative sprøyter for å sovne først. Var vondt å se henne prøve så hardt å holde seg våken. Det er mer ting som setter igang tårene enn jeg hadde trodd, jeg har ryddet bort leker slik at jeg slipper å se dem, men hva hjelper det når katten kommer med en av bamsene hennes:hmm: Det å gå opp fra underetasjen og ikke se henne stå på toppen av trappa og vente er vondt, ingen som møter meg i gangen om jeg har vært å handla, ulende og bjeffende med leke i munnen, og det å ikke skal ut flere ganger om dagen er veldig veldig merkelig. Heldigvis har jeg fri helt til mandag, så har noen dager å komme meg på.:icon_cry:

:console: Jeg vet hvordan det er, og vi er mange her som vet det, så bruk oss. 

Jeg skal forsøke å finne noe å ha på meg i et førtiårslag når vi skal ut på byen i morgen. Pent kledd med støvler og stilongs, er det mulig? Ikke har jeg noen fin kåpe heller, bare skikkelig bikkjejakker med hår og bernertrykk... Jeg er ikke helt skrudd sammen for sosiale utskeielser blant mer standardiserte mennesker, men jeg håper det blir gøy for det. Jeg må huske å pakke bursdagsgaven, og skrive "jeg reiser alene"-lapper til Foenix og Glam som skal passes av to ulike folk. Også må jeg dumpe ting hos Toril som skal leveres til andre folk i Bø i helga. Samtidig som jeg leser korrektur på medlemsbladet, som endelig skal trykkes i dag, jeg venter bare på siste oppsett fra trykkeriet. 

Glam sov i sofaen ved siden av meg, våknet så vidt, og strakte på labbene sine - og siden han lå med ryggen ut i rommet og beina mot sofaryggen, så skjøv han seg selv ned på gulvet. Maken til fornærma blikk har jeg ikke sett på lenge :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiin fredag så langt! Lang trilletur i finværet, var ute i to timer :) Nå har jeg vasket leiligheten og har landet i sofaen med god samvittighet. Mangler å bytte sengetøy, men det får vente litt kjenner jeg.

Møtte en Shiba, en Bouvier og en Wheaten Terrier mens vi var ute og trillet. Lurer på når det skal slutte å rive i hjertet hver gang jeg ser en hund...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty skrev:

:lol: Det hadde ikke vært her, da hadde begge to hatt nesa oppi kjøttbitene (for å si det sånn, de har ikke tilgang til kjøkkenet uten tilsyn :aww:  ).

Jeg er jo ikke vant til hunder som gjør sånt vøtt, så jeg passer jo ikke på... jeg har jo bare bodd drøyt to år i samme hus som dyret - kan ikke forvente at jeg husker sånt ennå da? :whistle: 

57 minutter siden, Celeritas skrev:

Tusen takk for alle klemmer fra dere,  det varmer mer enn dere tror :hug:Første hele dagen uten henne, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg..hva gjør man når man ikke har hund? Føles som om jeg er skikkelig forkjøla i hodet, går bare rundt i en tåke. Det gikk ganske fredelig og fint for seg i går heldigvis, selv om hun måtte ha to sedative sprøyter for å sovne først. Var vondt å se henne prøve så hardt å holde seg våken. Det er mer ting som setter igang tårene enn jeg hadde trodd, jeg har ryddet bort leker slik at jeg slipper å se dem, men hva hjelper det når katten kommer med en av bamsene hennes:hmm: Det å gå opp fra underetasjen og ikke se henne stå på toppen av trappa og vente er vondt, ingen som møter meg i gangen om jeg har vært å handla, ulende og bjeffende med leke i munnen, og det å ikke skal ut flere ganger om dagen er veldig veldig merkelig. Heldigvis har jeg fri helt til mandag, så har noen dager å komme meg på.:icon_cry:

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ser ut som westernshow på snø isteden for is, husker ikke hvilken gren de bruker spin og slide, reining kanskje? 

Tusen takk :) for en ikke-hestekyndig var det klart som blekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, vivere skrev:

Tusen takk :) for en ikke-hestekyndig var det klart som blekk :P

:lol: Skulle være sand, istede for snø, ikke is. Unskyld :lol:   Cowboyshow da - hjelper det? :lol: Ikke helt våken, og ikke helt inni western, så jeg er ikke den beste til å forklare. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Celeritas skrev:

Tusen takk for alle klemmer fra dere,  det varmer mer enn dere tror :hug:Første hele dagen uten henne, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg..hva gjør man når man ikke har hund? Føles som om jeg er skikkelig forkjøla i hodet, går bare rundt i en tåke. Det gikk ganske fredelig og fint for seg i går heldigvis, selv om hun måtte ha to sedative sprøyter for å sovne først. Var vondt å se henne prøve så hardt å holde seg våken. Det er mer ting som setter igang tårene enn jeg hadde trodd, jeg har ryddet bort leker slik at jeg slipper å se dem, men hva hjelper det når katten kommer med en av bamsene hennes:hmm: Det å gå opp fra underetasjen og ikke se henne stå på toppen av trappa og vente er vondt, ingen som møter meg i gangen om jeg har vært å handla, ulende og bjeffende med leke i munnen, og det å ikke skal ut flere ganger om dagen er veldig veldig merkelig. Heldigvis har jeg fri helt til mandag, så har noen dager å komme meg på.:icon_cry:

:hug: Nå er det verste over. Etterhvert vil sårene gro og du kan tenke på de gode minnene. Ennå gråter jeg over Uva (som vi mistet i desember 2014), iblant, men oftere og oftere kan jeg tenke på henne og snakke om henne med et smil om munnen. 

... har jeg planta rompa i sofaen igjen. Tror forkjølelsen har flytta inn i bihulene også nå, lei.com! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: Skulle være sand, istede for snø, ikke is. Unskyld :lol:   Cowboshow da - hjelper det? :lol: Ikke helt våken, og ikke helt inni western, så jeg er ikke den beste til å forklare. 

 

Helt greit - kanskje verdt en dagstur til Furnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...