Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Monikawt skrev: Satte Aron på vekta i går, 19,8 kg!! :blink: Og kroppen er endelig fin, og ikke for tynn! [emoji3] 

Vi har jo slitt en del med å få opp vekta på han, og spesielt å holde vekta der! Ser ut til at vi endelig har funnet riktig fôr,

Hvilket fòr? Har jo ett stk skrangleverk her som ikke legger på seg noe særlig, og det trenger han. Han spiser egentlig greit, men ikke f.. om kg kommer på.

Har faktisk brukt skin care fra veterinærserien til Royal canin. Vet det er flere som bruker det som vedlikeholdsfôr fordi det er god smakelighet på det. Flere som også bruker det til hunder med litt shabby pels eller lignende, og det har gjort pelsen veldig godt :) fungerer også fint på hunder som sliter litt med hud/ører osv.

Aron har alltid fått skryt for pelsen på utstillinger, så er egentlig ikke noe spesiell grunn til at jeg bruker dette fôret. Er heller ikke plaget med huden, som våreksem feks. Jeg blir sponsa av RC, og vi har veterinærserien inne på jobb. Så det sto mellom skin care og mobility siden han ikke har noen problemer/sykdommer, så da testa jeg skin care pga smakeligheten. Er superfornøyd! Aron har aldri spist så godt av et fôr før, og vi har prøvd mye forskjellig [emoji14]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Årets første skitur unnagjort :D Ingen løype, men tråkka i sporene til en som gikk i går. Ble ikke lange turen, men grei som intro for Pigg. Han hoppet i løssnøen og det er ganske tungt når snøen når midt på hunden. Han forsøkte å gjete skiene, men jeg var ganske bestemt på at det var uaktuelt gitt... 

Må nok ta oss en runde til på fredag. Nå er det sløving i sofaen... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Line skrev:

Tror vet har glemt meg jeg...

 

Edit, og der ringte vet og friskmeldte Smula helt :banana: Alle verdier var nå helt normale!

Supert! :ahappy:

Jeg har fyrt opp i peisen og sovet en times tid på sofaen. Sånn går det ikke an å holde på, får vel pakke på oss klær og komme oss ut. Måtte det bli kaldt en gang til da? Det var så fint og mildt i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
42 minutter siden, Line skrev:

Edit, og der ringte vet og friskmeldte Smula helt :banana: Alle verdier var nå helt normale!

Så flotte nyheter! 

-----------------

Akkurat nå er jeg trøtt. Har vært det i hele dag. Sov stort sett hele formiddagen også, og duppet av på sofaen for halvannen time siden. Liker det ikke... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, mokken skrev:

Hvis ikke du har betalt på min side innen en gitt dato så sender de faktura :)

Når er fristen for å melde seg ut? Eller, går det an å være medlem uten å få Hundesport? Leser lite i dem, hunden som er registrert på meg er borte, begge hundene mine er registrert på forrige eier fordi det ikke betyr noe for oss å få de omregistrert. Så jeg ser ingen hensikt i å være medlem i NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Tricolor skrev:

Når er fristen for å melde seg ut? Eller, går det an å være medlem uten å få Hundesport? Leser lite i dem, hunden som er registrert på meg er borte, begge hundene mine er registrert på forrige eier fordi det ikke betyr noe for oss å få de omregistrert. Så jeg ser ingen hensikt i å være medlem i NKK.

Det er vel bare til å deaktivere medlemsskapet inne på Dogweb. Har ikke tenkt over akkurat det, men det kommer et slikt valg inne på oversikten over hvilke klubber en er medlem i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben ga valpen en tom melkekartong å leke med. Valpen har gnagd i seg litt papp, det er helt greit. Men inni kartongen er det jo folie for vanntetting, hvor skummelt er det at valpen har fått i seg dette? Ser ut som han har svelget det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Tror vet har glemt meg jeg...

 

Edit, og der ringte vet og friskmeldte Smula helt :banana: Alle verdier var nå helt normale!

Åh, så deilig!

59 minutter siden, Tricolor skrev:

Når er fristen for å melde seg ut? Eller, går det an å være medlem uten å få Hundesport? Leser lite i dem, hunden som er registrert på meg er borte, begge hundene mine er registrert på forrige eier fordi det ikke betyr noe for oss å få de omregistrert. Så jeg ser ingen hensikt i å være medlem i NKK.

Medlemskap kan avsluttes når som helst, men du får ikke tilbake pengene om du har betalt.

Om du ønsker å være medlem av en annen klubb, for eksempel lokal klubb eller raseklubb, så må du også betale grunnkontingenten til NKK. Medlemskap i en samarbeidende klubb forutsetter et slikt "direkte medlemskap" i NKK - du kan ikke velge kun å være medlem av Indre Ytre Hundesport Forbund.

Jeg sitter og forbereder årsmøtepapirer til vår raseklubb, som skal vedtas på styremøte i morgen kveld. Jeg er helt støl i ræva. Du vet sofaen er for dårlig å sitte i over flere timer når... Tror jeg skal ta meg en pause, og se om jeg finner noe mat til magen. En pose smash som motivasjon (skriv en setning, ta en smash...) er ikke akkurat mat, sånn egentlig. Jeg har enda igjen å skrive årsberetning for 2015 og handlingsplan for 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SFX skrev:

Åh, så deilig!

Medlemskap kan avsluttes når som helst, men du får ikke tilbake pengene om du har betalt.

Om du ønsker å være medlem av en annen klubb, for eksempel lokal klubb eller raseklubb, så må du også betale grunnkontingenten til NKK. Medlemskap i en samarbeidende klubb forutsetter et slikt "direkte medlemskap" i NKK - du kan ikke velge kun å være medlem av Indre Ytre Hundesport Forbund.

Jeg sitter og forbereder årsmøtepapirer til vår raseklubb, som skal vedtas på styremøte i morgen kveld. Jeg er helt støl i ræva. Du vet sofaen er for dårlig å sitte i over flere timer når... Tror jeg skal ta meg en pause, og se om jeg finner noe mat til magen. En pose smash som motivasjon (skriv en setning, ta en smash...) er ikke akkurat mat, sånn egentlig. Jeg har enda igjen å skrive årsberetning for 2015 og handlingsplan for 2016.

Jeg er medlem i myndeklubben. Sender de ta ut faktura som også inkluderer nkk medlemskap? Eller vil de to komme hver for seg? 

Har ikke vært medlem i noe sånt på 8 år :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Monikawt skrev:

Har faktisk brukt skin care fra veterinærserien til Royal canin

Aha, hadde en runde med den på Laffen i sommer pga litt uggenheter i huden, men han spiser jo omtrent hva som helst, den andre er litt mer sær. Mtp at det "bare" er 16 % fett vet jeg ikke helt om det er løsningen på opp-i-vekt her altså, men kan jo prøve en sekk en gang og se, skader iaf ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har enda igjen å skrive årsberetning for 2015 og handlingsplan for 2016.

Har du ikke en sekretær som gjør sånne jobber for deg? Jeg sitter med alt sånt hos oss, jeg... på den annen side har vi vel neppe så mye å skrive om som det dere har :lol: 

Har vi vært på miljøtrening med hundeklubben i et himla snøvær, og jeg fresa gårdsplassen da jeg kom hjem. Ikke fordi det hadde kommet så veldig mye snø siden sist, men OM det skulle lave ned i natt så vil det jo bli himla mye snø å fjerne i morgen i stedet :)

I morgen skal vi, om det ikke er alt for kaldt, ha med oss Stankel på sparktur :D. Stankel er en azawakh som driver med alt sånt som mynder egentlig ikke egner seg til... rundering, feltsøk, rally-lp - og nå også trekkhund :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg har en sønn som tenker på å ringe for å si at han er OK når det har vært dødsulykke i området han kjører og et vogntog involvert. Han ringte til og med til tanta si for å forsikre seg om at hun var hjemme og i sikkerhet. Kjør forsiktig folkens! Og så er jeg glad det ikke er så dårlige kjøreforhold her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Jeg er glad jeg har en sønn som tenker på å ringe for å si at han er OK når det har vært dødsulykke i området han kjører og et vogntog involvert. Han ringte til og med til tanta si for å forsikre seg om at hun var hjemme og i sikkerhet. Kjør forsiktig folkens! Og så er jeg glad det ikke er så dårlige kjøreforhold her.

Så godt å høre at han var ok! Jeg møtte den ene ambulansen på vei til Hamar da jeg kjørte hjem fra hundetreningen i kveld. Det var ganske glatt på rv 25 ja... skrekkelig når sånt skjer :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg er glad jeg har en sønn som tenker på å ringe for å si at han er OK når det har vært dødsulykke i området han kjører og et vogntog involvert. Han ringte til og med til tanta si for å forsikre seg om at hun var hjemme og i sikkerhet. Kjør forsiktig folkens! Og så er jeg glad det ikke er så dårlige kjøreforhold her.

Flink sønn! :wub: 

 

Prøver å overbevise meg om at dersom jeg rengjør kattedo og rydder frem kjøkkenbenken før jeg lager meg kveldsmat så slipper jeg å gjøre det i morgen og det kommer morgendagens Raksha til å takke meg for... Bare det at nåtidens Raksha er trøtt og sliten og ikke har lyst til å løfte en finger. :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Dronninga mi er hjemme :wub: på perm vel og merke, leververdiene hennes er fortsatt alt for høye (men synkende). Fineste gamlemor :wub:

 

IMG_20151025_172434.jpg

Godt å høre at alt går bra! Skummelt med den tyggisen altså. En annen hund jeg vet om som også ble kjempesyk av det for litt siden. Sånne ting man ikke tenker på at ligger og slenger... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...