Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

SÅ fint at skuldra mi har slått seg vrang akkurat når jeg skal dra 25 søppelsekker med skrot opp av kjellertrappa og ut på en tilhenger, da. 32 kvadrat vegg til vegg teppe skal også ut av kjellerstua.

Stikkontakter og skjøteledninger skal ordnes, så ikke el-tilsynet får bakoversveis i morgen. På tide kanskje, har bare bodd her i ni år.

Og bilen min skal forhåpentligvis få en diagnose, og med litt flaks er det bare et filter som må skiftes.

 

Jeg har fått tusen nusser av Timmiansen, som har sovna oppå det store,myke skjerftet mitt i sofaen, og lille frøken happy lapp har vært ute på verandaen og rast rundt i snøen, ser at hun faktisk har vært en liten tur og gått på toppen av gjerdet som hadde fått litt mye snø på seg. Tydeligvis ingen behov for å stikke av da, hun snudde nemlig og gikk ned igjen av seg selv, ser jeg.

Nå har hun rappa en barkebit, og ligger og gnager på den.

 

Og nuh kommer papsen så da er det å sette i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

1 time siden, Line skrev:

Hun driver jo og promoterer den datteren sin, og nå har da jentungen sunget inn Fireworks. Det er greit nok, men den videoen mora har laget..... :lol: 

Det er noe av det kleineste jeg noen gang har sett :lol: 

Det der er jo noe av det bedre de har produsert jo :lol:. Det sier jo litt liksom... :aww: 

1 time siden, Justisia skrev:

Den videoen er så fiiiiiiin :wub:
Så rørende og varmt med Gunilla og den unge mannen hun castet, og jeg er imponert over datterens lipsync også.

Jeg ble i grunnen litt imponert over denne hundepartyfikseren som Åsa var hos jeg. Vurderer starte noe lignende her i landet. Buffet for for hunder, fancy kostymer ol. Også synes jeg det er imponerende hvordan hun bare lot pommen gjøre fra seg på teppet. 

Ser fremt til neste tirsdag hvor festen for Sigges boklansering skal være :P

F... ck... må jeg begynner å se på det der igjen nå da eller? :whistle: 

Du store alpakka så mye man får gjort når man har hisset seg opp og er provosert til den store gullmedalje. Men jeg er glad jeg har lært å sitte på fingrene mine over natt og ikke bare trykke "send" på e-poster jeg skriver i affekt :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....har jeg ruslet en tur med hundene. Skal jo liksom begrense den der svarte men hun er i irriterende bra form og med så mye hvile som vet snakket om så kommer jeg til å kverke henne. Begrenser tempoet i det minste, vi går tur i pensjonist tempo. :P

Nå skal jeg straks på møte på jobben, får håpe hun ikke river ned halve heimen med skjermen sin. M er vel hjemme igjen i 14 tiden så det blir ikke så lenge alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 2ne skrev:

Takk for tipset, men jeg har prøvd ulltrikset før uten hell, så jeg er litt usikker på om det funker på min kropp :) 

Jevn varme funker for min del, og tørt. Dessverre er det lite av sånt i Bergen... 

Nå snør det, så skal bli artig å se hvor mange som ikke har fått på vinterdekka sine ennå og hvor kaos det blir. Vi er jo tross alt bare i midten av januar :gaah:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mokken skrev:

.....har jeg ruslet en tur med hundene. Skal jo liksom begrense den der svarte men hun er i irriterende bra form og med så mye hvile som vet snakket om så kommer jeg til å kverke henne. Begrenser tempoet i det minste, vi går tur i pensjonist tempo. :P

Nå skal jeg straks på møte på jobben, får håpe hun ikke river ned halve heimen med skjermen sin. M er vel hjemme igjen i 14 tiden så det blir ikke så lenge alene. 

Lykke skulle ha komt på pensjonist ferie hos meg i dag :aww: Det består av uante mengder sofakos, snorking, rusleturer for å lese avisen meeeget grundig og enda mer sofakos :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jevn varme funker for min del, og tørt. Dessverre er det lite av sånt i Bergen... 

Nå snør det, så skal bli artig å se hvor mange som ikke har fått på vinterdekka sine ennå og hvor kaos det blir. Vi er jo tross alt bare i midten av januar :gaah:

Tenkte samme tanken når jeg så ut vinduet her...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jevn varme funker for min del, og tørt. Dessverre er det lite av sånt i Bergen... 

Det funker for min del også, det har ikke vært så mye av det her i høst/vinter heller. Det var minus 3 grader i går, i dag er det minus 11, sånt går jeg helt i vranglås av :hmm:

--

Men, AN har jeg sendt en lang melding til eieren av en hannhund jeg har vurdert å bruke siden han var 8 uker gammel, men som ble lagt bort litt fordi det skulle gjøres en lignende kombinasjon, men så ble ikke det noe av, så da vurderer jeg han igjen *puh* Problemet er "bare" at han må helsesjekkes først, og det er det jo ikke alle mellompuddel-eiere som er udelt positive til.. Merkelig nok.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

Gratulerer! :D:D 

 

 

 

Takk :ahappy: 

 

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg elsker deg :D:D:D 

Tipper morgendagens Raksha er bittelitt irritert for at ikke alt ble gjort i går :P 

Weeeee, grattis så mye :) 

 

:lol: 

Dagens Raksha kjenner på kroppen at gårdsdagen gjorde nok, så hun er egentlig fornøyd. Noget mindre fornøyd med at Kasko hadde et par timer å drive herværk i stua og på kjøkkenet mens bonden var i fjøset i dag tidlig, så han er litt i unåde. :aww: 

 

Dagens Raksha har en haug med planer, så får vi se hva som skjer. Sov noe lenger enn planlagt, men trengte det gitt. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emmy skrev:

Vi betalte rundt 250 000 da vi pusset opp i sommer. Det var for flislagt bad (uten toalett) på ca. 5 kvadrat med alt av innredning og varmekabler. Vet ikke helt hva du legger i enkelt/jålete, men trooor vårt faller under kategorien ganske enkelt og nøkternt - ikke trendy, i hvert fall :lol:

Takk for info! Må nok regne med noe sånt ja. Får prøve å spare så mye som mulig framover.

Grattis med strålende resultat @Raksha! Flink du. :ahappy:

To timer samfunnsfag, inspeksjon i pausen og så to timer norsk. Pjuh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snoffe skrev:

Lykke skulle ha komt på pensjonist ferie hos meg i dag :aww: Det består av uante mengder sofakos, snorking, rusleturer for å lese avisen meeeget grundig og enda mer sofakos :P 

Det høres helt perfekt ut for Lykketrollet :ahappy:

 

 

.....står jeg og venter på bussen. Første bussen min var kraftig forsinket så da mistet jeg overgangen. Blæææ.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Hvorfor er du skeptisk? 

Hva skal man si. Søster nektet samboeren sin (som hadde fått den av jobben) å ha den fordi den er for stor :P Og da ble den gitt videre :P 

 

Generelt lager helautomatiske maskiner dårligere kaffe enn halvautomatiske/helmanuelle, og det er ingenting man kan gjøre med det. På halvautomatiske og helmanuelle maskiner så kan man justere og fikse og få et bedre resultat. Helautomatiske maskiner er konsekvente fra første koppen, men ikke sånn supergode. Synes jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå syns jeg noen andre skal være voksne og bestemme for meg. Jeg fikk sms av ledern for bygdekvinnelaget om jeg vil være med på regionsmøte i grimsbu på lørdag. Det er ikke så langt unna, så er dagstur. Jeg har aldri vært med på noe sånt, og hun jeg eventuelt skal dra sammen med er veldig hyggelig og veldig spesiell. Så egentlig har jeg nok ikke lyst. Men kanskje jeg burde? Ugh. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Eplefe skrev:

Generelt lager helautomatiske maskiner dårligere kaffe enn halvautomatiske/helmanuelle, og det er ingenting man kan gjøre med det. På halvautomatiske og helmanuelle maskiner så kan man justere og fikse og få et bedre resultat. Helautomatiske maskiner er konsekvente fra første koppen, men ikke sånn supergode. Synes jeg.

Takk for bra forklaring :) 

 

Driver jeg å synger med til Spirit sangene :lol: godt det bare er meg og casper her :lol: 

Men fytti som jeg savner hest når jeg ser sånne filmer!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover så innmari dårlig for tiden, det hjelper ikke at jeg må opp når gubben står opp kvart over fem så han får i seg frokost før  han drar og ikke bare et glass oboy. Så sovner jeg kanskje halv sju igjen, ca sju vekker valpen meg for da må han ut og bæsje. Så gjett om jeg var glad da han lot meg sove fra halv åtte til elleve :wub: Han har kosa seg i sofaen, ikke ødelagt noe, ikke dratt ut masse leker heller.  Siden han ikke er spesielt matglad har han ikke brydd seg om frokost heller, det tok en halvtime fra jeg satte ut mat til han spiste noe. Det er så godt å se at han funker også på dårlige dager, så jeg vet han ikke vil bli halvgal når jeg får migrenedag og blir liggende...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pixie skrev:

Sover så innmari dårlig for tiden, det hjelper ikke at jeg må opp når gubben står opp kvart over fem så han får i seg frokost før  han drar og ikke bare et glass oboy. Så sovner jeg kanskje halv sju igjen, ca sju vekker valpen meg for da må han ut og bæsje. Så gjett om jeg var glad da han lot meg sove fra halv åtte til elleve :wub: Han har kosa seg i sofaen, ikke ødelagt noe, ikke dratt ut masse leker heller.  Siden han ikke er spesielt matglad har han ikke brydd seg om frokost heller, det tok en halvtime fra jeg satte ut mat til han spiste noe. Det er så godt å se at han funker også på dårlige dager, så jeg vet han ikke vil bli halvgal når jeg får migrenedag og blir liggende...

Unnskyld meg, men det er da vel ikke ditt ansvar at en voksen mann får i seg frokost?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Netflix har fått filmen Spirit the stallion of cimarron:jump: Det var yndlings filmen min lenge fordi jeg "ELSKET hester" , se for dere litt overdramatisk 13 åring når dere leser det :lol: 

Elsker filmen da, og sangene! 

Min og! Jeg elsker ikke hester da, men elsket historien og sangene :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pixie skrev:

Sover så innmari dårlig for tiden, det hjelper ikke at jeg må opp når gubben står opp kvart over fem så han får i seg frokost før  han drar og ikke bare et glass oboy. Så sovner jeg kanskje halv sju igjen, ca sju vekker valpen meg for da må han ut og bæsje. Så gjett om jeg var glad da han lot meg sove fra halv åtte til elleve :wub: Han har kosa seg i sofaen, ikke ødelagt noe, ikke dratt ut masse leker heller.  Siden han ikke er spesielt matglad har han ikke brydd seg om frokost heller, det tok en halvtime fra jeg satte ut mat til han spiste noe. Det er så godt å se at han funker også på dårlige dager, så jeg vet han ikke vil bli halvgal når jeg får migrenedag og blir liggende...

Kødder du?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kaja skrev:

Unnskyld meg, men det er da vel ikke ditt ansvar at en voksen mann får i seg frokost?

Klart det ikke er mitt ansvar :ahappy: Han er skikkelig trøtt når han må opp så tidlig og orker ikke lage frokost selv, da drar han heller på jobb uten og kommer hjem grinete pga for lite mat (han lager sin egen lunsj kvelden før altså). Så da har jeg valgt å stå opp sammen med ham, smøre et par skiver mens han er på badet, og få sagt hei og ha det bra på en litt bedre måte enn å bare grynte fra senga. 

Så akkkurat der har jeg vel selv lagt opp til dårlig søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pixie skrev:

Sover så innmari dårlig for tiden, det hjelper ikke at jeg må opp når gubben står opp kvart over fem så han får i seg frokost før  han drar og ikke bare et glass oboy. Så sovner jeg kanskje halv sju igjen, ca sju vekker valpen meg for da må han ut og bæsje. Så gjett om jeg var glad da han lot meg sove fra halv åtte til elleve :wub: Han har kosa seg i sofaen, ikke ødelagt noe, ikke dratt ut masse leker heller.  Siden han ikke er spesielt matglad har han ikke brydd seg om frokost heller, det tok en halvtime fra jeg satte ut mat til han spiste noe. Det er så godt å se at han funker også på dårlige dager, så jeg vet han ikke vil bli halvgal når jeg får migrenedag og blir liggende...

Du er definitivt snillere enn meg :aww::lol: Jeg står riktignok opp med barnet halv 7 om for å ha henne klar til de må dra kl 7. Men kl 5 får han klare seg sjøl gitt. :aww: 

 

Hunder luftet og ved hentet. Er nydelig vær ute, strålnende sol, knallblå himmel og glinsende snø :wub: Desverre for kaldt til at jeg orker å være ute, men har i det minste sagt hei til sola :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...