Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Siri skrev:

Jeg har jo gjort det tidligere, og Willy er jo så kørka at han legger avgårde like greit på 10. runde som på 1. runde :lol:. Trim er trim liksom :lol: 

Jeg er litt usikker på om Toddy er like kørka :lol: 

Vi får se..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

22 minutter siden, Siri skrev:

Mye hjemmelaget mat er høyst oppskrytt..... Toro Tomatsuppe ruler :P 

Det gjør nemlig det, for tenk... :aww: 

Nettopp :D 

Posesuppe er effektivitet :P 

Smaken er som baken.... :P JEG foretrekker tomatsuppe fra pose :P 

Men jeg trenger jo ikke å styre med alt mulig sånt når jeg synes posesuppe er godt som gull vøtt... også så mye kjappere å lage :P 

Enig i hvert eneste ord! :lol: Toro er flott det.

(Samme med potetstappe på pose. Selvsagt er det enklere enn hjemmelaget, samme hva dere sier :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Siri skrev:

Men jeg trenger jo ikke å styre med alt mulig sånt når jeg synes posesuppe er godt som gull vøtt... også så mye kjappere å lage :P 

Jammen jammen, vi ønsker deg jo bare en bedre suppeopplevelse. Men, hvis du har prøvd hjemmelaga og fortsatt liker pose bedre er det jo ikke noe å mase om :D 

Barnet sover. Carl Frode Tiller roper på meg i boka si, jeg skal bare lage litt varm sjokolade først :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat er for meg et nødvendig onde, så kommer det halvlaget i pose eller eske, vil jeg foretrekke det fremfor å lage noe fra bunnen av any day :P Mat burde helst ikke ta mer enn 5-10 minutter å lage, og da er Toro min venn stadig vekk :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

Mat er for meg et nødvendig onde, så kommer det halvlaget i pose eller eske, vil jeg foretrekke det fremfor å lage noe fra bunnen av any day :P Mat burde helst ikke ta mer enn 5-10 minutter å lage, og da er Toro min venn stadig vekk :aww: 

Hvis man kunne få 10-kilos sekker med tørrfôr til mennesker, hadde jeg gått for det :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Wednesday skrev:

Enig i hvert eneste ord! :lol: Toro er flott det.

(Samme med potetstappe på pose. Selvsagt er det enklere enn hjemmelaget, samme hva dere sier :aww:

Potetstappe på pose er også helt innafor :D. Tidligere nektet jeg til og med å spise hjemmelaget potetstappe - det var for mye klumper i den :aww:. Nå lager jeg gjerne stappe selv altså, men da lager jeg så stor porsjon at jeg kan fryse ned i mange porsjoner, også tar jeg opp og tiner i mikro'n :aww:

27 minutter siden, Tricolor skrev:

Jeg også. Særlig posesuppe, og særlig Toro tomatsuppe. Med ekstra makaroni og egg i.

Makaroni og egg - OG smeltet ost på toppen! Da har man et herremåltid... nesten så man får en Michelin-stjerne faktisk :aww: 

22 minutter siden, Cloudberry skrev:

Jammen jammen, vi ønsker deg jo bare en bedre suppeopplevelse. Men, hvis du har prøvd hjemmelaga og fortsatt liker pose bedre er det jo ikke noe å mase om :D 

Det er veldig hyggelig at dere ønsker meg en bedre suppeopplevelse altså :lol:
Men jeg lager løksuppe selv... :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, 2ne skrev:

Mat er for meg et nødvendig onde, så kommer det halvlaget i pose eller eske, vil jeg foretrekke det fremfor å lage noe fra bunnen av any day :P Mat burde helst ikke ta mer enn 5-10 minutter å lage, og da er Toro min venn stadig vekk :aww: 

enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å lage mat, men jeg nekter å spise posemat (innholdsmessig), så da må jeg bare :P 
Men jeg har blitt ganske flink. Hjemmelaget spinatsuppe med urter f.eks :wub:

Hender at jeg er skikkelig rebell og spiser posestappe da :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Pappa ringte nettopp og spurte om jeg savna bankkortet og førerkortet mitt, og siden jeg ikke har sett etter eller trengt noen av delene til nå i dag, så svarte jeg selvsagt "nei", jeg. Hvorpå han svarte "jo". Nei, pappa. Jeg har ikke savna bankkort og førerkort selv om det ligger i bilen din :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy var sånn i godlag i går. Han blei faktisk med å la seg til slutt,og delte ut koser og nusser i hele går,han. Han er virkelig en søting om dagen altså.:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Line skrev:

Potetstappe på pose er helt klart enklere enn hjemmelaget, men akkurat der er det ikke tvil hos meg hva som er best altså! Hjemmelaget med smør og fløte, mmmmmmmmmmmm :ahappy: Tror jammen jeg skal lage brennende kjærlighet til middag i dag jeg :D 

Hvordan lager man brennende kjærlighet? Husker jeg laget noe før i min grønne ungdom, men jeg husker bare at det var bacon og revne gulerøtter, tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tricolor skrev:

Hvordan lager man brennende kjærlighet? Husker jeg laget noe før i min grønne ungdom, men jeg husker bare at det var bacon og revne gulerøtter, tror jeg.

 

Det finnes jo mange varianter, men jeg bruker hjemmelaget potetmos, stekt sopp og bacon.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnnikenK skrev:

Supper er veldig enkelt og lage fra bunn av, og det smaker jo så mye bedre :P 

Det tar piskadausen ikke stort mer tid enn å lage fra pose, og jeg synes smaken ikke kan sammenlignes med posesupper en gang, det blir liksom noe helt annet.

Heidis alldeles formidable linsesuppe:

En neve linser, hakket løk og hakket hvitløk får surre noen minutter i en kasserolle med en skvett olje eller smør. Tilsett vann, grønnsakbuljongterning(er) og hakkete tomater (gjerne økologiske fra kartong). Tilsett pepper og raust med frisk eller tørket basilikum. La koke noen minutter. Rund av smaken med en klype sukker og/eller en skvett fløte. :drool:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kaja skrev:

Men jeg har blitt ganske flink. Hjemmelaget spinatsuppe med urter f.eks :wub:

I et anfall av å skulle være skikkelig flink, så plukket jeg faktisk brennesle og laget suppe på det en gang - det ble kjempegodt :)

30 minutter siden, Kaja skrev:

Hender at jeg er skikkelig rebell og spiser posestappe da :o

Skikkelig gæern, du :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter vetrinærer som er dyktige på bevegelsesapparatet, muskler, rygg og hofter..at de er dyktig på atferd hadde vært et pluss.. men syns det er vanskelig.. Men en avgjørelse må taes,og det må skje snart.. :icon_cry:

 

Om noen vet om dyktige vetrinærer på det feltet, hyl ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager hjemmelaget :P 

Kunne ikke falt meg inn før jeg fikk barn,  men nå liker jeg ikke posepotetmos lengre :P 

Det hender jeg bruker Knorr sin kantarellsuppe som base i soppsuppa da. Men jeg pimper den med masse sopp og urter i tilegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
4 minutter siden, BareLinn skrev:

Jeg leter etter vetrinærer som er dyktige på bevegelsesapparatet, muskler, rygg og hofter..at de er dyktig på atferd hadde vært et pluss.. men syns det er vanskelig.. Men en avgjørelse må taes,og det må skje snart.. :icon_cry:

 

Om noen vet om dyktige vetrinærer på det feltet, hyl ut! 

Renate Nydal er både veterinær og kiropraktor. Vi går til henne. Hun holder til på Mosengs dyreklinikk på Alnabru. Hun var den eneste som klarte å forstå problemene til hunden min,og vi har vært hos mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BareLinn skrev:

Jeg leter etter vetrinærer som er dyktige på bevegelsesapparatet, muskler, rygg og hofter..at de er dyktig på atferd hadde vært et pluss.. men syns det er vanskelig.. Men en avgjørelse må taes,og det må skje snart.. :icon_cry:

 

Om noen vet om dyktige vetrinærer på det feltet, hyl ut! 

Om det er aktuelt å komme til Bergen så er AK Milde på Myrbø dyreklinikk i Arna veldig dyktig. Jeg gikk til henne med pyrren som hadde hd e. 

:hug:

 

 

......har vi vært ute å tuslet litt i  nabolaget. Hevelsen i foten til Lykke har gått mye ned, og energinivået er irriterende høyt. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Siri skrev:

I et anfall av å skulle være skikkelig flink, så plukket jeg faktisk brennesle og laget suppe på det en gang - det ble kjempegodt :)

Skikkelig gæern, du :lol:

Helt vilt gæærn! Idag skal jeg spise frossenpizza (stort ønske fra jenta jeg er barnevakt for, føler meg "on top of the world" for å si det sånn!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kaja skrev:

Helt vilt gæærn! Idag skal jeg spise frossenpizza (stort ønske fra jenta jeg er barnevakt for, føler meg "on top of the world" for å si det sånn!

Wow!!! Nå står ikke væla til påske altså!!! Du er nok dagens helt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Wow!!! Nå står ikke væla til påske altså!!! Du er nok dagens helt :lol: 

*Mumle noe om at vi spiste pølse på bensinstasjonen i går, er ikke lett å være bråbarnevakt uten mat i skapene og ungen skal i stallen rett etter skolen* :P

De overlever to dager med drittmat, håper jeg. Haha. 

Det er forøvrig ganske greit å være barnevakt når hun er så snill som hun er (8 år), men å stå opp tidlig for å gre og flette hår, det er ikke min stil kjenner jeg :P Jeg gikk forøvrig å la meg samtidig som henne, slitsomt å underholde de. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...